ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

برطرف کردن خطای Maintenance Mode وردپرس

اگر با خطای briefly unavailable for scheduled maintenance مواجه شدید نگران نباشید؛ رفع خطای “جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده” به آسانی امکان پذیر است، برای رفع این خطا با ما همراه باشید.

5
15 فروردین 1398
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

در این مقاله می خواهیم به یکی از خطاهای رایج وردپرس یعنی خطای briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute در وردپرس بپردازیم. همچنین دلایل ایجاد این ارور را در سایت بررسی کرده و یاد میگیریم چطور در آینده از ایجاد آن جلوگیری کنیم. فیلم آموزشی رفع حالت نگهداری وردپرس را در ادامه ببینید.

چرا خطای در حالت تعمیر در وردپرس ایجاد می شود؟

اگر بخواهیم از نظر فنی بررسی کنیم، حالت تعمیر (maintenance mode) خطا محسوب نمی شود. در واقع یک صفحه اطلاع رسانی و پیغام است. در طی فرایند آپدیت و به روزرسانی وردپرس فایل های ضروری را به سرور شما انتقال می دهد. آنها را استخراج می کند و نصب آپدیت ها را انجام می دهد.

بنابراین طی این فرایند، وردپرس سایت شما را روی حالت تعمیر قرار داده و این پیغام را به شما نشان می دهد:

Briefly unavailable for scheduled maintenance. Check back in a minute

خطای Briefly unavailable for scheduled maintenance |خطای در حالت تعمیر در وردپرس

برای ایجاد این اعلان، وردپرس فایل maintenance. را به صورت موقت در ریشه سایت شما ایجاد می کند. حالا اگر همه چیز به حالت عادی انجام شود، این پیام را تنها چند ثانیه روی سایت خواهید دید. بعد از پایان موفق آپدیت، وردپرس به طور خودکار این فایل را حذف می کند.

اما برخی مواقع، به دلایلی مثل کم بودن حافظه سایت وردپرس یا سرعت کم هاست، اسکریپت به روزرسانی متوقف می شود. در این حالت وردپرس نمی تواند سایت را از حالت نگهداری خارج کند. به عبارت دیگر، سایت شما همچنان پیغام حالت نگهداری را نمایش می دهد. اینجاست که باید به صورت دستی آن را برطرف کنید.

اگر دوست دارید مرحله به مرحله، روش رفع خطای briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute را بررسی کنید در ادامه با ما همراه باشید. ضمن اینکه راه های جلوگیری از ایجاد این ارور در آینده را هم بررسی خواهیم کرد.

رفع خطای briefly unavailable for scheduled maintenance

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تا زمانی که فایل maintenance. در سایت وردپرس شما وجود داشته باشد، پیغام خطای Briefly unavailable for scheduled maintenance را مشاهده خواهید کرد. برای حذف آن، از یک نرم افزار FTP استفاده می کنیم و به فولدر ریشه سایت وارد می شویم.

رفع خطای briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute | رفع خطای در حالت تعمیر در وردپرس

اگر نمی توانید فایل maintenance. را در ریشه سایت وردپرستان پیدا کنید، بررسی کنید که نرم افزار ftp شما قابلیت نمایش فایل های مخفی را داشته باشد. مثلا در منو نرم افزار FileZilla، از این مسیر می توانید فایل های مخفی را نمایش دهید.

Server » Force showing hidden files

رفع خطای briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute

بعد از حذف کردن این فایل، سایت شما به حالت عادی باز خواهد گشت. اگر نمی خواهید با FTP کار کنید یا روش کار با آن را نمی دانید، می توانید از کنترل پنل هاست سایتتان هم استفاده کنید و فایل maintenance. را حذف کنید.

حالا چه کنیم تا در آینده دوباره دچار خطای در حالت تعمیر در وردپرس نشویم؟

چطور جلو خطا حالت تعمیر و نگهداری را در آینده بگیریم؟

در ابتدا مقاله اشاره کردیم که خطای Briefly unavailable for scheduled maintenance ناشی از کندی پاسخ سرور یا حافظه کم است. ساده ترین راه، ارتقا به یک سرور قوی تر است. اما اگر این گزینه برای شما امکان پذیر نیست، توصیه بعدی ما این است که آپدیت قالب و افزونه ها را در یک زمان انجام دهید.

اغلب کاربران وردپرس تمایل دارند روی هر لینک آپدیتی که زیر پلاگین ها می آید کلیک کنند. اما هر میلی ثانیه تأخیر در اتصال می تواند منجر به این شود که سایت در حالت نگهداری بماند. پس بجای کلیک سریع روی هر لینک آپدیت، پیشنهاد می کنیم به روزرسانی ها را در یک زمان انجام دهید.

رفع خطای در حالت تعمیر در وردپرس

سفارشی سازی خطای Maintenance Mode

یک راه حل ساده تر برای این ارور Maintenance Mode وجود دارد. می توانید قبل از هر آپدیت، سایت خود را روی حالت تعمیر سفارشی ببرید. افزونه های وردپرس مختلفی می توانند این کار را برای شما انجام دهند. مثلا افزونه SeedProd یا افزونه Maintenance. به این صورت بدون اینکه یک خط کدنویسی کنید، سایت را به حالت تعمیر مورد نظر خودتان می برید.

افزونه maintenance

البته اگر اهل کدنویسی هم باشید، می توانید بدون افزونه هم این کار را انجام دهید. کافی است فایلی با نام maintenance.php در صفحه دسکتاپ ایجاد کنید و این کد را در آن قرار دهید.

خطای Maintenance Mode

حالا وقت آن است که این فایل را به دایرکتوری wp-content سایت وردپرس تان انتقال دهید. حالا هر زمان که در حال به روزرسانی سایتتان هستید، وردپرس این صفحه را به کاربران نشان می دهد. البته می توانید با css به هر سبکی که دوست داشته باشید صفحه تان را طراحی کنید.

خب به این صورت می توانید یکی دیگر از خطاهای وردپرس را به سادگی رفع کنید و از بروز آن در آینده جلوگیری کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
5 دیدگاه
amin24ab
amin24ab
10 اردیبهشت 1401 19:07

تشکر فراوان ... بسیار کاربردی

آیا مفید بود ؟
0
behnam
behnam
17 فروردین 1398 08:48

منو بگو که فک میکردم سایتم پوکید رفت... مرسی ازتون

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
17 فروردین 1398 09:00

سلام. خوشحالم مفید بوده براتون ?

آیا مفید بود ؟
sajadn
sajadn
16 فروردین 1398 14:31

با تشکر از مقاله مفید و فوق العاده کاربردیتون .
موفق باشید .

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
17 فروردین 1398 08:42

سلام. سپاس از شما ?

آیا مفید بود ؟