ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

شناسایی افزونه های وردپرس استفاده شده در سایت

تشخیص افزونه های بکار رفته یک وبسایت به ما کمک می کند تا ما هم امکانات و همان افزونه ها را در وبسایت خود نصب کنیم. در این مقاله نحوه شناسایی افزونه های یک سایت وردپرسی را آموزش دادیم.

2
24 مرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

فهمیدن افزونه های یک سایت به شما کمک می کند تا شما هم بتوانید از آن پلاگین ها استفاده کنید و امکانات موردنظرتان را ایجاد کنید. در مقاله حاضر به شناسایی افزونه های استفاده شده در یک وبسایت وردپرسی می پردازیم و نحوه  تشخیص افزونه های سایت را آموزش خواهیم داد. پیدا کردن افزونه ها با روش های وب سایت های آنالیز پلاگین سایت، پیدا کردن افزونه از سورس کد و اکستنشن مرور گرها انجام می شود.

شناسایی افزونه های به‌کار رفته در وب‌سایت وردپرسی

در مقاله تشخیص قالب وردپرس استفاده شده در سایت به روش های شناسایی قالب سایت وردپرسی پرداختیم. برخی ابزارهای پیدا کردن افزونه و قالب سایت مشترک هستند. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ راه کاملی برای تشخیص کامل افزونه های یک سایت وجود ندارد. مگر آن که به پوشه پلاگین ها بتوان دسترسی داشت! 3 روش پیدا کردن افزونه های یک سایت را در ادامه خواهید دید.

استفاده از وب سایت های تشخیص افزونه وردپرس

در این ابزارهای آنلاین که معمولا رایگان هستند کافیست آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا علاوه بر نام قالب، نام پلاگین های بکار رفته، لینک دانلود و خرید افزونه ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نحوه کار این ابزارها شبیه به هم است و فقط کافیست که آدرس وب سایت را در محل موردنظری که مشخص شده وارد کنید تا جزئیات کاملی درباره قالب وردپرس و افزونه های نصب شده در آن  وب سایت به شما داده شود.

1: ابزار WHAT WORDPRESS THEME IS THAT؟

1: ابزار WHAT WORDPRESS THEME IS THAT؟

2: ابزار ScanWp

Scan WP

ابزار ScanWp شناسایی افزونه

3: ابزار Themesinfo

ابزار Themesinfo برای شناسایی افزونه افزونه یافت شده ابزار Themesinfo

4: ابزار wpdetector

شناسایی افزونه با ابزار wpdetector

ابزار wpdetector

تشخیص افزونه های سایت با سورس کد 

1.بررسی سورس کد آسان ترین روش پیدا کردن افزونه‌های یک وبسایت است. کافیست:

  • در سایت مورد نظر CTRL+U برنید یا کلیک راست کنید و گزینه View Page Source را انتخاب کنید. 
  • با زدن کلید های CTRL +F، عبارت wp-content/plugins را سرچ کنید. 
  • نام پلاگین را بعد از wp-content/plugins مشاهده کنید.

تشخیص افزونه های سایت با سورس کد 

2. یک روش دیگر استفاده از سور کد در inspect است.

  • در سایت مورد نظر کلید F12 را فشار دهید یا کلیک راست کنید و inspect انتخاب کنید.
  • در نوار پایین سربرگ source (در فایرفاکس از سربرگ debugger) را انتخاب کنید.
  • در پوشه wp-content زیر پوشه plugin را ببینید.
  • پوشه plugin را باز کنید و لیست افزونه های سایت را ببینید.

inspect یافتن پلاگین

اکستنشن مرورگرها برای شناسایی افزونه سایت

علاوه بر روش هایی که برای پیدا کردن افزونه های سایت وردپرس معرفی کردیم، برای تشخیص سریع افزونه و یا قالب یک سایت، می توان از اکستنشن ها و اددان های مروگرهای خود استفاده کرد.

اکستنشن های رایگان مرورگر کروم

در حالت کلی برای نصب extension بر روی more tools و extension کلیک کنید تا به فروشگاه گوگل کروم وارد شوید. نام این افزونه مورد نظر را جستجو کنید و گزینه add to chrome را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده بر روی add extension  کلیک کنید. پس از نصب آیکون اکستنشن ها در نوار بالای مرورگر دیده خواهد شد.

اکستنشن Scan WP

برای استفاده از این اکستنش کافی است به لینک آن بروید و دکمه add to chrome را بزنید تا به مرورگر گوگل کروم شما اضافه شود. حالا کافیست به سایت مورد نظر وارد شوید و بر روی اکستنشن در نوار اکستنشن های مروگر خود کلیک کنید تا کار خود را شروع کنید و بتوانید نتیجه را ببینید.

اکستنشن Scan WP

ما در سایت دکتر سلام با استفاده از افزونه Scan WP اینکار را انجام دادیم. نتیجه شناسایی افزونه را در تصویر زیر می بینید. 

اکستنشن Scan WP

 

اکستنشن های ذیگر مانند WPSniffer – WordPress Theme Sniffer ،Library Sniffer ،Built With Technology Profiler و… هرکدام با امکانات مختص خود اطلاعات مورد نیاز در مورد وبسایت را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اکستنشن های رایگان در مرورگر فایرفاکس

1: اکستنشن Wappalyzer

اگر وارد tools مرورگر فایرفاکس خود شوید و extensions را کلیک کنید. در قسمت جستجوی اکستنشن ها Wappalyzer را جستجو کنید و در نهایت Add to Firefox را بزنید. تا این اکستنشن برای شما اضافه شود. با رفتن به سایت موردنظر اطلاعات آن را مشاهده کنید. اگر از لینکی که در نام اکستنشن وجود دارد استفاده کنید وارد صفحه آن خواهید شد و فقط کافیست Add to Firefox را بزنید تا به لیست اکستنش های موجود در مرورگر فایرفاکس شما اضافه شود.

اکستنشن Wappalyzer

2: اکستنشن WordPress Theme Detector and Plugins Detector

این اددان، افزونه های مورد استفاده در وردپرس را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آنها را نمایش می دهد. فقط کافیست پس از نصب اکستنشن نمادی که در سمت راست نوار آدرس ظاهر می شود را کلیک کنید و منتظر شناسایی افزونه های سایت باشید.

 اکستنشن WordPress Theme Detector and Plugins Detector

3: اکستنشن WP Detective

این اکستنشن نیز مانند مورد قبلی، افزونه های مورد استفاده در وردپرس و اطلاعات دیگر سایت را پیدا می کند و نمایش می دهد.

اکستنشن WP Detective

4: ابزار factory-wp

سایت factory-wp برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم، اپرا و سافاری ابزارهای تشخیص قالب و افزونه (WordPress Theme and Plugins Detector) را فراهم می کند. کافیست مرورگر خود را انتخاب کنید و install را بزنید.

ابزار factory-wp

تشخیص افزونه ها و قالب های یک سایت کارامد و جذاب به ما کمک می کند تا بتوانیم ما هم از امکاناتی که در آن سایت وجود دارد استفاده کنیم . فهمیدن افزونه های یک سایت با روش هایی که در این مقاله گفتیم بسیار آسان و در چند ثانبه امکان پذیر است. اگر شما از روش های دیگری برای پیدا کردن افزونه های یک وب سایت استفاده می کنید، در دیدگاه ها ما را هم مطلع کنید. منتظر نظرات شما هستیم.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
ashkan_d
ashkan_d
27 اسفند 1402 11:34

عالی بود خیلی کمکم کرد

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
28 اسفند 1402 09:13

خوشحالیم که مفید بوده براتون

آیا مفید بود ؟