ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

طراحی سایت دوزبانه با آموزش افزونه wpml

اگر دارای خدمتی بین المللی هستید و یا به فکر برند سازی و ارایه خدمات در سطح جهانی هستید باید طراحی سایت دوزبانه یا چند زبانه انجام دهید، این کار موجب افزایش مخاطبین و اعتبار سایت شما می شود. ما در این مقاله قصد داریم طراحی سایت دو زبانه را با آموزش افزونه wpml توضیح دهیم. همراه ما باشید.

5
15 اسفند 1397
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

آیا به دنبال داشتن یک سایت دو زبانه در وردپرس هستید؟ به صورت پیش فرض وردپرس چنین امکانی را ندارد و نیاز به نصب افزونه wpml دارید. در این مقاله به  آموزش افزونه wpml می پردازیم. با استفاده از این افزونه می توانید علاوه بر دوزبانه کردن سایت می توانید سایتتان را چندزبانه کنید.

اولین گام از آموزش افزونه wpml نصب افزونه روی سایت است. مراحل نصب بسیار آسان افزونه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

آموزش تصویری نصب افزونه wpml در طراحی سایت دو زبانه در وردپرس

پس از خرید و نصب و فعال سازی افزونه wpml، منوی جدیدی برای شما در وردپرس نمایش داده خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات آن شوید.

ایجاد سایت چند زبانه با افزونه WPML
در این پنجره زبان پیش فرض برای شما نمایش داده می شود. افزونه WPML قابلیت تشخیص خودکار زبان را دارد ولی بهتر است شما زبان پیش فرضتان را در اینجا انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید.

آموزش افزونه wpml؛ آموزش افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

در صفحه بعد باید زبان هایی را که می خواهید در سایت خود اضافه کنید را انتخاب کنید. شما در هر زمانی که نیاز داشته باشید می توانید در آینده این زبان ها را افزایش یا کاهش دهید. پس از انتخاب زبان مورد نظر وارد صفحه بعد شوید.
در ادامه از شما زبان دوم را سوال می کند تا زمانی که کاربر نیاز داشته باشد بتواند به آن انتقال پیدا کند.

آموزش تنظیمات افزونه WPML

برای تغییرات زبان خود می توانید به دو صورت اقدام کنید، اول اینکه به صورت یک منوی جداگانه نمایش داده می شود و دوم اینکه زمان تغییر محتوا در منوی ناوبری شما حضور داشته باشد.
شما می توانید کلید تغییر زبان خود را در این مرحله انتخاب کنید؛ اینکه درون دکمه پرچم کشور ها نمایش داده شوند و یا به صورت حروف باشد البته در قسمت تنظیمات قالب هم این امکان قابل پیاده سازی است.

تا اینجای کار افزونه wpml شما به کاملی نصب و راه اندازی شده است و وبسایت شما بر روی wpml اجرا خواهد شد. در ادامه آموزش افزونه wpml به جزئیات بیشتر ونحوه تنظیمات قسمت های مختلف سایت می پردازیم.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WPML، چند زبانه کردن سایت
دسته بندی : افزونه کاربردی
8484
فروش
84%
رضایت

ایجاد محتوای چند زبانه با افزونه WPML

در این قسمت از آموزش افزونه WPML به بررسی نحوه ترجمه قسمت های مختلف سایت با افزونه wpml می پردازیم. به راحتی هر قسمت از سایت دو زبانه ( تم، تگ ها، منو، صفحات، دسته بندی ها و …) را می توانید تغییر دهید.

اضافه کردن یک پست چند زبانه در افزونه WPML

برای اینکه یک پست چند زبانه را در سایت خود قرار دهید وارد قسمت نوشته ها شوید و مقاله مورد نظر خود را انتخاب کنید، روبروی مقاله، پرچم کشور های مورد نظر شما قابل نمایش است، با انتخاب هر کدام می توانید محتوای مرتبط در آن زبان را ایجاد کنید.

چند زبانه کردن نوشته ها با افزونه WPml

برای ارسال مقاله، تنها زبان اصلی سایتی که انتخاب کرده اید کافیست و در تمامی زبان ها آن نمایش داده می شود ولی اگر ترجمه آن را وارد کرده باشید، ترجمه مرتبط با آن زبان نمایش داده می شود. زمانی که متنی را به زبان های دیگر ترجمه می کنید، مصداق کپی پیست بوده و گوگل آنرا به عنوان محتوای تکراری شناسایی می کند که این افزونه این مشکل را نیز حل کرده است.
اگر دارای شرکتی چند زبانه هستید و هر مترجم متنی جدا گانه ایجاد کرده و در سایت انتشار می دهد، برای مدیریت بهتر آنها می توانید CMS چند زبانه خود را خریداری کنید و از ماژول مدیریت مترجمان آن نیز استفاده کنید.
جدایی از نقش هایی که در وردپرس برای کاربران ایجاد می کنید، ماژول مدیریت ترجمه این امکان می دهد تا نقش های خود را تعریف کنید (می توانید مشترکین سایت خود را نیز با استفاده از این امکان، به عنوان مترجم معرفی کنید).

ترجمه نوشته و برگه ها در آموزش wpml

هنگام ایجاد یک نوشته یا برگه باید دقت داشته باشید که زبان فعال کدام زبان است. در ویدئوی زیر ترجمه انواع پست مانند ترجمه نوشته، برگه و به طور کلی انواع پست تایپ را مشاهده می کنید.

ترجمه رشته برای ترجمه سایت بار در آموزش افزونه wpml

برای ترجمه می توان این قسمت ها به دو صورت می توان عمل کرد یکی ترجمه محتوا و روش دوم از طریق ترجمه رشته، گاهی مواقع امکان ترجمه قسمت هایی از سایت نیست و به صورت نوشته با برگه نیستید در این صورت از ترجمه رشته استفاده کنید. در ویدئوی زیر مراحل ترجمه با استفاده از رشته به صورت کامل گفته شده است.

اضافه کردن ترجمه دسته بندی ها و تگ ها

افزونه WPML این امکان را می دهد تا به سادگی تگ ها، دسته بندی ها (categories) و سایر سفارشی سازی (taxonomies) های استفاده شده در سایت را ترجمه کنید.
در این افزونه می توانید اصطلاحات و طبقه بندی های سفارشی شده (Taxonomy Translation and load the custom taxonomies) ای را که نیاز دارید را ترجمه کنید؛ برای مثال در تصویر زیر ما دسته بندی ها را انتخاب کرده ایم و در آن تمام دسته بندی های موجود در سایت را برای ما به نمایش در آورده است.
آموزش افزونه Wpml

ترجمه منو ها در آموزش wpml

وردپرس دارای سیستم منوی قوی ای است و این افزونه مانند طبقه بندی ها، فقط موارد مورد نظر را ترجمه می کند و در اصل آن تداخلی ایجاد نمی کند. به قسمت نمایش و بعد از آن به منو ها بروید. اگر دارای منو های زیادی هستید، می توانید با افزونه WPML در این مرحله منوی مورد نظرتان را انتخاب کرده و آنرا ترجمه کنید.

آموزش طراحی سایت دو زبانه در وردپرس با افزونه Wpml

در ستون سمت راست منو و لینک هایی که برای ترجمه در آن فعال است را ملاحظه می کنید. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و منوی خود را برای زبان مورد نظر ایجاد کنید. باید چند منو برای زبان های سایتتان ثبت کنید. اگر پست ها و یا صفحاتی در منو دارید، ابتدا باید آنها را ترجمه کنید و سپس یه ترجمه لینک آنها در منوی بالای صفحه اقدام کنید؛ حال آنرا از طریق تب های سمت چپ به قسمت ویرایش منو اضافه کنید.
نکته: اگر فراموش کنید که دکمه save را بزنید، هیچ یک از تنظیمات اعمال نخواهد شد!!!

ترجمه تم، پلاگین و باقی متن ها در آموزش افزونه WPML

در افزونه WPML همیشه می توانید این انتخاب را داشته باشید که بین ترجمه رسمی تم ها و ترجمه خودتان یکی را انتخاب کنید.

آموزش طراحی سایت دو زبانه در وردپرس

در افزونه WPML به قسمت بومی سازی تم ها و پلاگین ها (Themes and plugins localization) بروید. به صورت پیش فرض گزینه “از ترجمه کردن تم ها و پلاگین ها خود داری کنید” مواجه می شوید و در زیر آن گزینه “لود اتوماتیک فایل های .mo با استفاده از load_theme_textdomain” را مشاهده خواهید کرد. می توانید با کلیک کردن بر روی این گزینه مطمئن شوید ترجمه مفید برای زبان مورد نظر شما موجود است یا خیر و توجه داشته باشید که این کار فقط برای تم هایی است که از طریق وردپرس دانلود شده اند.
این تنظیمات برای بسیاری از وبسایت ها به درستی کار نمی کند و بیشتر تم ها و پلاگین های وردپرس دارای ترجمه مفیدی نمی باشند و پیشنهاد ما این است که از طریق ماژول های پلاگین wpml این کار را انجام دهید. این ماژول امکان ترجمه تمامی متن هایی که در وردپرس ایجاد شده اند همچنین ویجت ها و موضوعات سفارشی سازی شده (custom fields) را نیز به راحتی ترجمه کنید.

آموزش حذف افزونه wpml

در صورت نیاز به حذف افزونه wpml  در طراحی سایت دو زبانه می توانید این افزونه و تمام تنظیمات و نوشته های زبان های دیگر را حذف کنید.

تبدیل ارز در آموزش افزونه wpml

زمانی که افزونه wpml را نصب می کنید و به زبان دیگر ترجمه می کنید ممکن است امکان تغییر قیمت به زبان دیگر وجود نداشته باشد و در قسمت انتخاب قیمت قفل شده باشد. در ویدئوی زیر نحوه مشخص کردن قیمت در زبان های دیگر را مشاهده می کنید.

نکات مهم در طراحی سایت دو زبانه

در این قسمت به بررسی مهم ترین نکاتی که باید در طراحی سایت دو زبانه در نظر بگیرید، می پردازیم:

استفاده از ساب دامین: بهترین کار در طراحی ساییت دو زبانه استفاده از سابدامین است، با این کتر به تعداد زبان هایی که در در سایت قرار می دهیم می تواتن سابدامین ایجاد کرد.

استفاده از متا تگ ها: استفاده از متا تگ باعث درک صحیح گوگل از سایت دو زبانه یا چند زبانه می شود.

لینک کردن زبان های مختلف: برای راحتی مخاطبان بهتر است از زبا ن های مختلف را در صفحات مختلف بهم لینک کنید.

امیدواریم که آموزش طراحی سایت دو زبانه در وردپرس، کمکی باشد تا بتوانید سایت خود را به صورت چند زبانه راه اندازی کنید و کسب و کار خود را هرچه بیشتر رونق دهید. سعی کردیم در آموزش افزونه wpml به سوالات شما پاسخ دهیم و ابهامات شما را با فیلم های آموزشی برطرف کنیم. در صورت داشتن هر سوال در مورد افزونه wpml در قسمت نظرات از ما بپرسید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
5 دیدگاه
wordpress2021
wordpress2021
09 مرداد 1401 13:51

سلام چطور میشه فونت های مختلف تو سایت دوزبانه استفاده کرد؟ ایا این امکان در خود افزونه وجود دارد؟

آیا مفید بود ؟
0
leila-rezaei
leila-rezaei
05 آذر 1400 18:21

سلام . وقت بخیر
نحوه اتصال زبان دوم در ساب دامین به دامنه اصلی هم لطفا بفرمایین . بعضی از قالب‌ها به طور کامل با افزونه سازگار نیستن و نیاز به ایجاد ساب دامین میشه . در این موارد چطور کاربر با ورود به دامنه اصلی از وجود زبان دوم مطلع بشه و بتونه تغییر زبان رو اعمال کنه . ممنون میشم پاسخ بدین

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 آذر 1400 15:40

سلام با طراح محصول در ارتباط باشید

آیا مفید بود ؟
jokarimohadeseh
jokarimohadeseh
23 فروردین 1400 23:17

وقت بخیر
امکان استفاده از دو درگاه ریالی و دلاری در این افزونه هست؟؟
به طوری که وقتی کاربر زبان فارسی را انتخاب میکنه، درگاه ریال به صورت دیفالت بیاد.
و وقتی زبان انگلیسی یا دیگر زبان های خارجی رو انتخاب کردن درگاه دلاری بیاد.
و پیشنهاد شما برای خرید افزونه درگاه دلاری و ریال چه افزونه هایی هست؟؟؟
ممنون

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
24 فروردین 1400 21:11

باسلام
تا جایی که من اطلاع دارم باید درگاه فارسی این قابلیت رو داشته باشه. یا اینکه اگه هر دوتا درگاه نداشتن کد نویسی بشه.
می توانبد افزونه های درگاه ها را در سایت بررسی کنید و از طراح محصول مورد نظر سوال کنید

آیا مفید بود ؟