ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش طراحی سایت قنادی
طراحی سایت

آموزش طراحی سایت قنادی

طراحی سایت قنادی یکی از نیاز های کارگاه ها یا فروشگاه های کیک و شیرینی است تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. ما در این مقاله قصد داریم روش طراحی سایت قنادی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

0
27 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 27 فروردین 1403

با توجه به گستردگی فضای مجازی تقریبا همه کسب و کار ها به سمت طراحی سایت روی آورده اند. اگر صاحب قنادی و شیرینی فروشی هستید برای اینکه از رقابت در فضای دیجیتال عقب نمانید بهتر است سایت راه اندازی کنید. در ادمه مراحل طراحی سایت شیرینی پزی را آموزش می دهیم.

هدف ساخت سایت قنادی

طبق آمار اسنپ فود، 9000 سفارش شیرینی و کیک در روز مادر ثبت شده است. این موضوع نشان دهنده علاقه مردم به خرید اینترنتی شیرینی و کیک است. از طرف دیگر هم با توجه به اینکه سایت 24 ساعت فعال است، امکان افزایش مشتریان بیشتر است. بنابراین اگر به فکر افزایش مشتریان و در نتیجه افزایش فروش هستید یکی از مناسب ترین راه ها، طراحی سایت قنادی است.

 مراحل طراحی سایت قنادی

برای طراحی سایت شیرینی پزی در ابتدا باید مراحل زیر را انجام دهید.

✔️خرید هاست و دامنه

خرید دامنه: خرید دامنه اولین گام برای راه اندازی یک کسب و کار است، با خرید دامنه از راست چین کلود امکان انتخاب دامنه ایرانی و بین المللی با قیمت اقتصادی، قابلیت انتقال رایگان، سادگی ثبت Name Server اختصاصی و امکان تمدید راحت دامنه را دارید.

خرید هاست: انتخاب هاست یا میزبانی مناسب گام مهمی برای راه اندازی سایت موفق است. نکات مهمی که در انتخاب هاست باید در نظر بگیرید، توجه به  سرعت بالا و پشتیبانی منظم است. انواع هاست که می توانید استفاده کنید، هاست های اشتراکی و اختصاصی است که هرکدام مزایا و معایب دارند. برای هاست سایت قنادی حجم یک گیگ کافی است مگر اینکه بخواهید در سایت خود ویدئو های آموزشی از طرز پخت کیک و شیرینی هم قرار دهید که در این صورت بهتر است از هاست 3 گیگ استفاده کنید. برای اینکه با انواع هاست آشنا شوید و انتخاب درست تری داشته باشید به مقاله راهنمای خرید هاست برای وردپرس مراجعه کنید.

ست کردن DNS: بعد از خرید هاست و دامنه باید DNS های سایت را ست کنید. برای این کار کافی است دی ان اس های هاست را در قسمت دامنه های من وارد کنید و آن ها را بهم متصل کنید. این اتصال ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد برای تنظیم dns دامنه ایرنیک هم کافیه dns ها را در سایت ایرنیک وارد کنید.

✔️ خرید قالب وردپرس برای طراحی سایت قنادی

بعد از انجام مراحل بالا نوبت به خرید قالب مناسب است. سعی کنید قالبی انتخاب کنید که تم فروشگاه قنادی داشته باشد تا به راحتی بتوانید سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. برای ظراحی سایت شیرینی پزی پیشنهاد ما استفاده از قالب وودمارت است. قالب وودمارت بیش از 60 دمو  دارد، دمویی که برای طراحی سایت قنادی به کار شما می آید دموی شیرینی جات است.

نصب قالب وودمارت: پس از دانلود قالب وودمارت، نوبت به نصب آن است. برای نصب قالب دو روش وجود دارد:

  • نصب از طریق پیشخوان وردپرس: نمایش> پوسته > افزودن قالب
  • نصب از طریق بسته نصبی آسان

در ویدیوی زیر می توانید روش نصب قالب وودمارت برای طراحی سایت قنادی را از طریق بسته نصبی آسان مشاهده کنید:

دقت کنید برای ابنکه پس از نصب وردپرس دچار مشکلات احتمالی نشوید بهتر است اقدامات بعد از نصب وردپرس برای جلوگیری از نابودی سایت را مطالعه کنید.

✔️نصب افزونه های ضروری

مرحله سوم برای راه اندازی ساخت سایت نصب افزونه های ضروری است. افزونه هایی که توصیه می کنیم حتما نصب کنید افزونه امنیتی سایت مانند افزونه آیتم سکوریتی، افزونه های سئو سایت مانند افزونه رنک مث، افزونه بکاپ مانند افزونه داپلیکیتور است.  یا حتی اگر قصد راه اندازی یک سایت قنادی فروشگاهی را داشتید به افزونه درگاه پرداخت مانند افزونه بانک ملت نیز نیاز خواهید داشت.

✔️سفارشی سازی قالب

بعد از نصب قالب یکی از مهم ترین مراحل، سفارشی سازی آن است. برای این کار وارد قسمت وودمارت در پیشخوان شوید و روی تنظیمات قالب کلیک کنید. مواردی که برای سفارشی سازی قالب در طراحی سایت قنادی مورد نیاز هستند در ویدئوی زیر آموزش دادیم:

  • سفارشی سازی سربرگ
  • سفارشی سازی لوگو وتغییرات آن
  • سفارشی سازی منو سایت و نحوه ایجاد منو برای سایت قنادی
  • سفارشی سازی فوتر، ابزارک ها و بلوک های HTML
  • سفارشی سازی فونت ها
  • تنظیمات چیدمان سایت
  • تنظیمات برگه نمونه کار
  • تنظیمات وبلاگ
  •  تنظیمات رنگ ها و استایل ها

✔️سفارشی سازی صفحات مهم در سایت قنادی

در مرحله طراحی سایت قنادی نوبت به سفارشی سازی برگه های مهم سایت است. آن چه در این ویدئو مشاهده می کنید:

  • سفارشی سازی برگه اصلی با المنتور
  • سفارشی سازی صفحه درباره ما
  • سفارشی سازی صفحه تماس با ما
  • نحوه قرار دادن محصولات جدید
  • نحوه قرار دادن مقالات در وبلاگ
  • طراحی فرم برای ثبت سفارشات
  • معرفی افزونه های چت واتساپ

نکات طلایی طراحی سایت قنادی

برای اینکه طراحی سایت شیرینی پزی به موفقیت برسد باید نکاتی در آن رعایت شود. ما مهم ترین نکات را گرد آوری کرده ایم:

🍰 طراحی سایت ریسپانسیو: حتما به واکنش گرایی سایت خود دقت کنید، چون بسیاری از مشتریان شما کاربران موبایلی هستند و با گوشی وارد سایت می شوند.

🍰 دسته بندی جداگانه: برای همه محصولات خود دسته بندی های جدا قرار دهید تا کاربران اگر به دنبال مدل خاصی در سایت هستند سریعا به جواب برسند.

🍰 جستجوگر پیشرفته: یکی دیگر از امکاناتی که می تواند برای کاربران خوشایند باشد جستجوی پیشرفته محصولات است تا هرچیزی که می خواهند با سرچ پیدا کنند.

🍰 سئو محلی: کسب و کار های مانند رستوران و کافی شاپ و شیرینی فروشی بیشتر خدمات و مشتریان را در نزدیک خود دارند. بنابراین هرگز از سئو محلی در طراحی سایت قنادی غافل نشوید و روی آن کار کنید.

🍰 استفاده از گالری تصاویر و نمونه کار: یکی از مهم ترین قسمت ها برای کاربران در سایت های قنادی مشاهده تصاویر سات است. اگر با کیفیت ترین عکس ها را در سایت خود بگذارید، مطمینا نظر مشتریان را به آسانی جلب می کنید. پیشنهاد می کنیم از زوایای مختلف از محصولات خود عکس بگذارید.

🍰 درج توضیحات دقیق محصولات: حتما در کنار محصولات خود اطلاعات دقیق شامل قیمت، وزن، مدل و زمان تحویل را قرار دهید.

🍰 دریافت سفارش مشتریان: یکی از بهترین آپشن های سایت های قنادی دریافت سفارش مشتریان است. با این کار مشتریان به راحتی می توانند با شما در ارتباط باشند و مدل های مورد نظر خود را سفارش دهند. برای راحتی کار مشتریان می توانید این ارتباط را از طریق فرم فراهم کنید به گونه ای که مشتریان با پر کردن فرم مورد نظر و ارسال عکس سفارش خود آن را ثبت کنند. ساخت فرم را هم می توانید از طریق افزونه های فرم ساز انجام دهید و یا از افزونه رایگان فرم تماس 7 استفاده کنید.

🍰 پشتیبانی آنلاین: یکی از موارد مهم دیگر در سایت خدمات پشتیبانی است تا کاربران بتوانند به سادگی با شما در ارتباط باشند و پیشنهادات و حتی سفارشات خود را مطرح کنند. برای این کار بهتر است از افزونه چت واتساپ استفاده کنید.

🍰 داشتن وبلاگ: شاید داشتن وبلاگ برای خیلی از فروشگاه ها اولویت نباشد ولی ممکن است یکی از راه های موفقیت در سئو داشتن محتوای آموزشی در سایت باشد. مثلا می توانید آموزش کیک و شیرینی پزی یا انواع دسر ها را در سایت قرار دهید و از این راه برای سایت خود ترافیک بگیرید.

🍰 صفحه درباره ما: برای اینکه اعتماد مشتریان خود را هرچه بیشتر جلب کنید از این صفحه غافل نشوید. شما می توانید سابقه کار خود و معرفی نیرو های و تجربه همکاری با سایر برند هارا در این صفحه بگذارید.

🍰 صفحه تماس با ما: در صفحه تماس با ما بهتر است کلیه راه های ارتباطی از جمله شماره تماس و یا صفحات شبکه های مجازی را قرار دهید. برای لوکال سئو هم قرار دادن نقشه گوگل بسیار کارساز است.

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحل طراحی سایت قنادی را از خرید هاست و دامنه، خرید قالب و روش نصب قالب، سفارشی سازی برگه های های مهم پرداختیم و در نهایت هم با بیان مهم ترین نکات برای سایت قنادی مقاله را به پایان رساندیم.

از همراهی شما سپاسگزاریم. اگر در مورد طراحی سایت سوال یا مشکلی دارید، پیج اینستاگرام راست چین را دنبال کنید. ما در این پیج، آموزش‌های زیادی در زمینه طراحی سایت ارائه می‌دهیم که می‌توانید از این آموزش‌ها برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی و اختصاصی چقدر است؟
بسیاری از افرادی که قصد طراحی سایت دارند اولین سوالی که می‌پرسند این است که قیمت طراحی سایت چقدر است؟ این افراد طراحان سایت و مشتریان هستند که به یک لیست قیمت دقیق طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارند. در این مقاله ما به سوالات هر دو گروه درباره هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.