ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
chatgpt-4
اخبار

شرکت Open-AI رسما مدل زبان GPT-4 را رونمایی کرد

OpenAI از انتشار GPT-4 خبر داده که نشان دهنده آخرین دستاورد در تلاش های آنها برای افزایش مقیاس یادگیری عمیق است. GPT-4 یک مدل چندوجهی بزرگ است که می تواند هم ورودی های تصویر و هم متن را پردازش کند و خروجی متن تولید کند.

0
24 اسفند 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

شرکت OpenAI، خالق ربات ChatGPT است که به تازگی جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود یعنی GPT-4 را عرضه کرده است. این مدل قدرتمند قادر به درک تصاویر و متون است و از امروز از طریق سرویس پولی ChatGPT Plus در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته افراد توسعه دهنده باید برای دسترسی به آن در صف انتظار قرار بگیرند.

GPT-4 چهارمین تکرار از مدل زبان GPT است که شرکت OpenAI آن را توسعه داده و جهش عظیمی در زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) است. مدل زبان GPT-4 محدوذیت‌هایی دارد ولی در دسترس است و علاوه بر درک متن امکان درک تصاویر را نیز دارد. به علاوه این مدل دقت بالاتری در حل مسایل دشوار دارد.

ویژگی جدید GPT-4

به گفته OpenAI، مدل GPT-۴ از ورودی‌های متنی و تصویر پشتیبانی می‌کند که پیشرفت خارق العاده‌ای نسبت به مدل GPT-۳. ۵ داشته است؛ مدلی که تنها از ورودی‌های متنی پشتیبانی می‌کند. شرکت OpenAI به مدت ۶ ماه به‌طور مکرر از طریق برنامه‌های آزمایشی و همچنین ChatGPT مشغول آزمایش این مدل بوده تا به بهترین نتایج دست پیدا کند.

طبق ادعای شرکت OpenAI این مدل از همیشه خلاق‌تر است و می‌تواند مسایل دشوار را با دقت بالاتری حل کند. درحال‌حاضر OpenAI با چندین شرکت برای ادغام GPT-۴ در محصولاتشان همکاری کرده است که شامل دولینگو و Stripe می‌شود.

نکته: اگر سایت شما وردپرسی است و قصد استفاده از chatgpt را دارید بهتر است به سراغ آموزش افزونه chatgpt بروید. با اینکار دیگر نیازی به ثبت‌نام در سرویس چت جی پی تی و ساخت شماره  مجازی را نخواهید داشت. برای این منظور نیاز به نصب افزونه چت جی پی تی دارید که با استفاده از هوش مصنوعی محتوای فارسی تولید می‌کند.

.با استفاده از افزونه چت جی پی تی راست چین در کمترین زمان بهترین مقالات و محتوای مورد نیاز خود را تولید کنید. 

وبژگی های جدید ChatGPT-4

اگرچه GPT-۴ از ورودی‌های متنی و تصویری پشتیبانی می‌کند اما فعلا تنها با متن به کاربران جواب می‌دهد. همانطور که گفتیم، این مدل از طریق سرویس ChatGPT پلاس با هزینه ماهانه ۲۰ دلار در اختیار کاربران قرار گرفته و طبق گفته مایکروسافت، چت‌بات بینگ از این هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

خالق GPT-4 می‌گوید بهبودهای این مدل در چندین آزمون و بنچمارک ازجمله LSAT و SAT Math مشهود بوده و این هوش مصنوعی توانسته در آزمون‌ها نمرات بالا کسب کند. GPT-4 در واقع یک مدل چند وجهی است که می‌تواند ورودی‌های متن و تصویر را قبول کند.

به گفته OpenAI، این مدل می‌تواند به‌طور همزمان متن و عکس را تجزیه‌ و تحلیل کند تا قادر به تحلیل ورودی‌های پیچیده‌ تر باشد. GPT-4 تحت آزمایش‌های ایمنی نیز قرار داشته و به گفته سازنده‌اش، نسبت به مدل قبلی، GPT-3.5 تا 82 درصد کمتر به درخواست‌های غیرمجاز پاسخ می‌دهد و همچنین 40 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ‌های واقعی بدهد.

باید دید این هوش مصنوعی جدید منجر به خلق چه چت‌بات‌ هایی می‌شود و آیا محصولات ساخته‌ شده با آن می‌توانند از ChatGPT محبوب‌تر شوند یا خیر.

اگر شما هم نظری درباره مدل زبانی GPT-۴ دارید خوشحال می شوم در دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.