ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
چت بات ها جای موتور های جستجو را می گیرند
اخبار

چت بات ها جای موتور های جستجو را می گیرند

در نوامبر 2022 یک چت بات پرحاشیه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ChatGPT با قابلیت نوشتن ایمیل، شعر و حتی نگارش کدهای برنامه‌نویسی به دست کاربران رسید. این ربات می‌تواند به‌عنوان دستیار مجازی و همچنین برای پاسخ به جستجو های کاربران استفاده شود.

0
13 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

آیا چت بات ها جای موتور های جستجو را می گیرند؟

یکی از بزرگترین مزیت های اینترنت امکان پیدا کردن جواب ها در کم ترین زمان ممکن است و این کار به لطف موتور های جستجویی مانند گوگل و بینگ امکان پذیر شده است. با پیشرفت فناوری‌، انسان همچنان به کشف راه‌ های جدید برای یافتن پاسخ ادامه می دهد و یکی از این فناوری ‌ها که در دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است، پلتفرم ‌های چت بات ها در موتور های جستجو است.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا چت بات ها می توانند جای موتور های جستجو را بگیرند یا خیر؟ پس برای فهمیدن این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

بیش از 1.8 میلیارد صفحه وب در اینترنت وجود دارد. با این حجم از محتوا، پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستیم بدون کمک موتورهای جستجو دشوار خواهد بود. اما نحوه کار کردن این موتور ها چگونه است؟
موتورهای جستجو مانند گوگل از خزنده ها برای یافتن محتوا و لینک ها استفاده می کنند و سپس آن لینک ها را ذخیره و سازماندهی می کنند تا بتوان اطلاعات را برای درخواست های بعدی بازیابی کرد. به یک عنکبوت کوچک فکر کنید که در صفحات وب برای کلمات کلیدی، تصاویر و محتوا می خزد. هنگامی که شخصی مطلبی را جستجو می‌کند، الگوریتم موتور جستجو مرتبط‌ ترین موارد را از فهرست URL پیدا می‌کند و فهرستی از نتایج توصیه ‌شده را تولید می‌کند.
موتورهای جستجو فقط یک نتیجه را ارائه نمی دهند، بلکه پاسخ ‌های ممکن را محدود می‌کنند و سپس کاربران بهترین نتیجه را انتخاب می‌کنند. گوگل در تفسیر سوالات و ارائه پاسخ های فوری بسیار کارآمد است. از طرف دیگر چت بات ها تعداد بی نهایت پاسخ را ارائه نمی دهند. آنها به سادگی بهترین پاسخ را بر اساس زمینه ارائه شده توسط کاربر پیدا می کنند و آن را دسترس کاربر قرار می دهند.

چت بات چگونه کار می کند؟

ممکن است از یک وب سایت بازدید کرده باشید و پیامی را در گوشه صفحه خود از یک چت بات دریافت کرده باشید که از ورود شما به وب سایت استقبال می کند. چت بات ها همه جا هستند. مراقبت های بهداشتی، خرده فروشی، بانکداری و بسیاری از صنایع دیگر به دلایل مختلفی از چت بات ها استفاده می کنند. یکی از آنها کمک به مشتریان برای دریافت سریع پاسخ است.

نکته: اگر سایت شما وردپرسی است و قصد استفاده از chatgpt را دارید بهتر است به سراغ آموزش افزونه chatgpt بروید. با اینکار دیگر نیازی به ثبت‌نام در سرویس چت جی پی تی و ساخت شماره  مجازی را نخواهید داشت. برای این منظور نیاز به نصب افزونه چت جی پی تی دارید که با استفاده از هوش مصنوعی محتوای فارسی تولید می‌کند.

.برای اینکه درگیر روند ثبت نام در chatgpt و دریافت شماره مجازی نباشید بهترین کار استفاده از افزونه chatgpt راست چین است، با استفاده از این افزونه در کمترین زمان برای سایت خود تولید محتوا کنید.

موتور های جستجو و چت بات
چت بات ها در موتور های جستجو

با این حال، چت بات ها مانند موتور های جستجو کار نمی کنند.

چت بات ها برنامه هایی هستند که از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تقلید از مکالمه انسان استفاده می کنند. با گذشت زمان، این سیستم می تواند از طریق مکالمه هایی که با کاربران داشته، عملکرد خود را بهبود بخشد و بهترین نتیجه را نمایش دهد. هدف یک ربات یافتن کلمات کلیدی و مقایسه آنها با نتایج جستجو نیست. در واقع کاری که می کند، درک هدف سوال و ارائه پاسخ مناسب است.

طی تحقیقات انجام شده نظرات باهم بسیار متفاوت است این ربات ChatGPT میتواند به خوبی جواب کاربران بدهد و اگر چت بات به کار خود ادامه دهد میتواند به خوبی با گوگل ادغام شود

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.