ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

تغییر زبان پیشخوان وردپرس به فارسی

اگر شما یک فرد مبتدی هستید و یا دوست دارید پیشخوان وردپرس شما فارسی باشد با ما همراه باشید تا در این مقاله نحوه تغییر زبان پیشخوان وردپرس را آموزش دهیم.

17
03 آذر 1400
آخرین بروزرسانی: 21 دی 1402

با دانلود وردپرس و نصب آن، داشبورد وردپرس با زیان انگلیسی برای شما نصب خواهد شد. برای افراد فارسی زبان کار با پنل فارسی وردپرس راحت تر است. بنابراین تبدیل زبان وردپرس انگلیسی به فارسی و در حالت کلی نحوه تغییر زبان در وردپرس به راحت تر شدن کار با پیشخوان وردپرس کمک خواهد کرد. در این آموزش به تغییر زبان پیشخوان وردپرس و فارسی کردن آن می پردازیم.

مراحل تغییر زبان وردپرس از پیشخوان

در مقاله آموزش وردپرس برای مبتدیان هر آنچه که برای شروع به کار با وردپرس نیاز دارید را توضیح دادیم اما بعد از نصب آن میتوانید وردپرس را هم فارسی کنید.

1- وارد پیشخوان وردپرس شوید.

2- روی دکمه Settings (تنظیمات) و سپس روی General (عمومی) کلیک کنید.

تغییر زبان وردپرس

3- در قسمت Site Language (زبان سایت) در منویی که روبروی آن قرار دارد، زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. تصویر زیر یک پیشخوان فارسی را نمایش می دهد که ما آن را به انگلیسی تغییر می دهیم.

تغییر زبان وردپرس

تصویر زیر نمونه ای از یک پیشخوان انگلیسی است و مسیر تغییر زبان وردپرس به انگلیسی در آن نمایش داده شده است.

تبدیل زبان انگلیسی وردپرس به فارسی و بلعکس

4- روی دکمه Save Changes (ذخیره تغییرات) کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد که زبان پیشخوان WordPress به زبان انتخابی شما تغییر پیدا خواهد کرد.

در دوره فارسی سازی قالب وردپرس صفر تا صد یک فارسی سازی قالب و افزونه اورجینال را یاد بگیرید.

مراحل تغییر زبان وردپرس در فایل wp-config.php

  1. ابتدا وردپرس فارسی را دانلود کنید.
  2. وارد مسیر wordpress\wp-content\languages شوید.
  3.  پوشه languages را در هاست خود و در مسیر wordpress\wp-content\languages آپلود کنید.
  4. وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در مسیر File manager > public_html > wp-config.php بر روی wp-config.php راست کلیک کنید.

 

تغییر زبان وردپرس در فایل wp-config.php

  1. گزینه EDIT را کلیک کنید تا وارد ویرایشگر فایل شوید. عبارت زیر را پیدا کنید.

    ;define('WPLANG',")

    سپس کد بالا را جایگزین کد زیر کنید.

    ;('define('WPLANG', 'fa_IR

    مجدد به پیشخوان برگردید و آن را رفرش کنید. یا آن را ببندید و مجدد باز کنید. در اینصورت زبان پیشخوان وردپرس به زبان فارسی تغییر خواهد کرد. یکی از روش‌های فارسی کردن وردپرس و قالب استفاده از تنظیمات پیش فرض پیشخوان است؛ اما اگر می‌خواهید فارسی سازی را به روشی اصولی یاد بگیرید دوره فروشنده آلفا راست چین آکادمی به شما کمک می‌کند.

تغییر زبان وردپرس، بطور اختصاصی فارسی کردن وردپرس و هم چنین سفارشی سازی صفحه ورود به پیشخوان وردپرس از جمله اقداماتی است که برای بسیاری از افراد چالش است. در این آموزش تغییر زبان پیشخوان وردپرس و فارسی سازی پرداختیم. نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
17 دیدگاه
hosseinnabi
hosseinnabi
15 آذر 1402 20:40
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 آذر 1402 12:39
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
sahar9776
sahar9776
13 مهر 1402 15:19

برا من همچین گزینه ای اصلا نداره تا الان به زبان انگلیسی کار میکردم ولی الان که یک کار فارسی باید درست کنم مطلقا همچین گزینه ای نداره حتی زمان نصبم باید صفحه اول صفحه تغییر زبان باشه همچین صفحه ای نداره

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 مهر 1402 16:08

سلام سحر عزیز
اگر نسخه استاندارد وردپرس رو از سایت wordpress.org نصب کنید این قسمت رو داره.

آیا مفید بود ؟
alip.ap
alip.ap
16 شهریور 1402 08:38

من بدون مشکل سایت رو اینگلیسی یا فارسی میکردم به همین طریق امروز صبح دیدم وقتی اینگلیسی میکنم صفحه ووکامرس فارسی میمونه و فقط صفحه سایت و قالس اینگلیسی میشه مشکل چیه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 شهریور 1402 08:54

سلام دوست عزیز
احتمالا شما ووکامرس فارسی نصب کردید

آیا مفید بود ؟
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
15 مهر 1402 09:42

سلام دوست عزیز
اگر نسخه استاندارد وردپرس رو از سایت wordpress.org نصب داشته باشید این قسمت رو داره.

آیا مفید بود ؟
ariyarmen
ariyarmen
27 تیر 1402 19:46

سلام وقت بخیر
من سایت فروشگاهی طراحی کردم که کامل شده. کارفرما درخواست کرده که همان سایت با همان محتوا به زبان انگلیسی بر روی یک دامنه دیگه می خواد آیا امکانش هست که سایت را به زبان انگلیسی تغییر بدم و به دامنه دیگری انتقال بدم یا باید مجدد طراحی بشه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
28 تیر 1402 13:58

سلام دوست عزیز
برای انجام این کار باید یک بسته نصب آسان از سایتتون بگیرید و توی لوکال هاست و یا یک سابدامینی که ایندکس نشه، نصب کنید و بعد با استفاده از افزونه wpml نسخه انگلیسی رو دریافت کنید و به دامنه جدید که می خواهید انتقال بدید. البته بخاطر اینکه محتوای سایت اصلی شما و سایت دومتون ینی سایت انگلیسی کاملا کپی هستند و گوگل این تشخیص رو میده که این دو سایت ترجمه هم هستند مشکلات سئویی براتون به وجود میاد. پیشنهاد میشه روی همون دامنه افزونه چند زبانه wpml نصب کنید.

آیا مفید بود ؟
zahra.hzsa
zahra.hzsa
18 فروردین 1402 15:16

سلام روزبخیر من در قسمت انتخاب زبان فارسی رو انتخاب کردم حتی افزونه فارسی ساز هم نصبه اما باز هم پیشخوان انگلیسیه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
20 فروردین 1402 08:39

سلام
این راه رو هم امتحان کنید
ابتدا وارد https://fa.wordpress.org/download بشید و وردپرس فارسی را دانلود کنید. حالا از مسیر wordpresswp-contentlanguages فایل ها و پوشه هایی که فرمت mo. و po.دارن را کپی کنید و در wp-contentlanguages در هاست خودتون در همون مسیر جایگزین کنید.

آیا مفید بود ؟
maedh
maedh
23 دی 1401 10:42

من توی پیش خوان وردپرسم توی تنظیمات قسمت جنرال بخش site language رو نداره وردپرسی که واسم نصب کردن هم فارسی نیست چجوری باید زبانو فارسی کنم.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
24 دی 1401 09:00

سلام مائده عزیز
اگر نسخه استاندارد وردپرس رو از سایت wordpress.org نصب داشته باشید این قسمت رو داره.

آیا مفید بود ؟
سون تیم
سون تیم
24 بهمن 1401 23:10

سلام راست میگه بعضیا ندارن

آیا مفید بود ؟
armiiin
armiiin
22 آذر 1401 09:46

سلام وقت بخیر . بعضی از افزونه ها بطور خودکار با زبان فارسی و انگلیسی هماهنگ میشن . مثلا پلاگین دیجیتس که اگر زبان روی فارسی باشه ، منو های ورود و ثبتنام فارسی میشن و اگر انگلیسی باشه ، انگلیسی میشه . حالا یک سوال داشتم : چطور میتونم زبان سایتم فارسی باشه ( افزونه ای مثل دیجیتس برای ورود کاربر فارسی باشه ) ولی پیشخوان مدیریتی وردپرس من به زبان انگلیسی باشه . همچین چیزی هست ؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
22 آذر 1401 14:14

سلام آرمین عزیز
با نصب افزونه رایگان Simple Admin Language Change در مخزن وردپرس می توانید زبان های پیشخوان و سایت را جداگانه انتخاب کنید.

آیا مفید بود ؟
armiiin
armiiin
22 آذر 1401 18:32

عالی بود ممنونم

آیا مفید بود ؟