ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک در وردپرس

تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک با استفاده از افرونه Disable Gutenberg یکی از ساده ترین راهکارهاست که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

2
15 شهریور 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

زمانی که وردپرس را نصب می‌کنید، ویرایشگر گوتنبرگ به عنوان ویرایشگر پیش‌فرض فعال است. برای بسیاری از کاربران کار کردن با ویرایشگر گوتنبرگ سخت است و ترجیح می‌دهند از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنند. در این مقاله به نحوه تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک می‌پردازیم.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

ویرایشگر کلاسیک مشابه یک نرم افزار Word کوچک است که می‌توانید مدیریت نوشته‌های خود را به راحتی انجام دهید. اما در حال حاضر، با وجود ویرایشگر گوتنبرگ بسیاری از کاربران وردپرس همچنان ویرایشگر کلاسیک را ترجیح می‌دهند؛ این نشان می‌دهد که ویرایشگر کلاسیک همچنان جایگاه خود را در بین کاربران حفظ کرده است.


اگر دوست دارید در مورد کار با ویرایشگر کلاسیک بیشتر بدانید بهتر است سری به مقاله نحوه کار کردن با ویرایشگر کلاسیک بزنید.

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

گوتنرگ در ابتدا به صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار گرفت؛ اما به خاطر ساختار بلوکی که داشت، به عنوان یک نسخه نهایی معرفی شد.

گوتنبرگ با ظاهری مدرن و رابط کاربری کارآمد و با استفاده از بلوک‌ها (Blocks) و الگوها (Template) می‌تواند محتواهای جذاب تری نسبت به ویرایشگر کلاسیک ارائه کند.

تصویر ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس


اگر دوست دارید در مورد کار با ویرایشگر گوتنبرگ بیشتر بدانید بهتر است سری به مقاله نحوه کار کردن با ویرایشگر گوتنبرگ بزنید.

تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک در وردپرس

به صورت پیش‌فرض بعد از نصب وردپرس، ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس فعال است، برای تغییر باید ابتدا:

  •  از نوار سمت راست گزینه «افزونه‌ها» زیر منو «افزودن» را انتخاب کنید.

گزینه افزودن را انتخاب کنید

  • اکنون برای تغییر باید افزونه «Disable Gutenberg» را نصب کنید.

نصب افزونه Disable Gutenberg

  • پس از نصب، افزونه «Disable Gutenberg» را فعال کنید.

فعال سازی افزونه گوتنبرگ

  • پس از فعال سازی با کلیک روی گزینه «setting» می‌توانید تنظیمات آن را مطابق نیاز خود تغییر دهید.

انتخاب گزینه setting

  • تغییر ویرایگشر باید در این قسمت تیک گزینه «Disable Gutenberg everywhere» را بزنید.

برای تغییر ویرایگشر باید در این قسمت تیک گزینه «Disable Gutenberg everywhere» را بزنید.

  • اما اگر می‌خواهید ویرایشگر گوتنبرگ را فقط برای برخی از قسمت‌ها غیر فعال کنید، باید تیک گزینه فوق را بردارید. با این کار منویی مانند زیر برای شما نمایان می‌شود:
  1. Disable for User Roles: به شما این را امکان می‌دهد تا تعیین کنید ویرایشگر گوتنبرگ برای کدام نقش‌ کاربری غیرفعال باشد.
  2. Disable for Post Types: با استفاده از این بخش می‌توانید تعیین کنید آیا گوتنبرگ در بخش “نوشته‌ها” و “برگه‌ها” غیرفعال باشد یا خیر.
  3. Disable for Templates: با استفاده از این گزینه بخش‌هایی از قالب را که نمی‌خواهید گوتنبرگ برای آن‌ فعال باشد را مشخص کنید.
  4. Disable for Post IDs: با استفاده از این گزینه، ID پست‌هایی که نمی‌خواهید گوتنبرگ برای آن‌ها فعال باشد را می‌توانید مشخص کنید.
  • پس از انجام مراحل گزینه ذخیره تغییرات را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

اگر می‌خواهید ویرایشگر خود را از کلاسیک به گوتنبرگ تغییر دهید، باید از مسیر افزونه‌ها> افزونه‌های نصب شده رفته و افزونه Disable Gutenberg را غیر فعال کنید.

در این مقاله سعی کردیم در ابتدا ویرایشگر کلاسیک و گوتنبرگ را معرفی کنیم، سپس نحوه تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک را آموزش دهیم. با استفاده از این آموزش، می‌توانید هر یک از این ویرایشگرها را فعال کنید.

علاوه بر این می‌توانید از افزونه‌ها> افزودن، افزونه ویرایشگر کلاسیک را نصب کنید، به این ترتیب ویرایشگر گوتنبرگ غیر فعال می‌شود.

از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، اگر دوست دارید در مورد وردپرس و ترفندهایی که دارد بیشتر آشنا شوید سری به مقاله آموزش وردپرس بزنید تا اطلاعات کاملی در این مورد کسب کنید.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

بله، همانطور که در متن نیز گفته شد برای بازگشت به ویرایشگر گوتنبرگ باید افزونه Disable Gutenberg را غیر فعال کنید.

تغییر ادیتور وردپرس به کلاسیک به معنای جایگزینی ویرایشگر گوتنبرگ با ویرایشگر کلاسیک وردپرس است. با این کار دیگر شما از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده نمی‌کنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
2 دیدگاه
سیاوش کرمانی
سیاوش کرمانی
26 مهر 1402 08:22

سلام، تغییر ویرایشگر گوتنبرگ به کلاسیک عالی بود خیلی ممنون

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
26 مهر 1402 08:23

سلام سیاوش عزیز

خوشحالیم برای شما مفید بوده

آیا مفید بود ؟