ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اخبار

تولد 20 سالگی وردپرس

وردپرس 20 ساله شد، در این خبر روند تکامل این پلتفرم محبوب را بررسی می‌کنیم.

0
06 خرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

آیا می‌دانید وردپرس 7 سال از (2016) TikTok، چهار سال از Tumblr (2007) و حدود یک سال از (2004) فیس بوک بزرگتر است؟

20 سال پیش یعنی در 27 می 2003، Matt Mullenweg و Mike Little یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی به نام وردپرس راه اندازی کردند، اکنون در تولد 20 سالگی، وردپرس به عنوان محبوب ترین CMS مدیریت محتوا شناخته می‌شود و 43 درصد وبسایت های جهان را به خود اختصاص داده است.

راز های موفقیت وردپرس

شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش بیاید که چطور یک پلتفرم وبلاگ نویسی در طی 20 سال به بهترین CMS مدیریت محتوا و طراحی وب تبدیل شده است، دلایل زیادی برای محبوبیت وردپرس وجود دارد اما از مهم ترین دلایل می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • مالکیت شخصی: یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های وردپرس این است که هر وبمستری مالکیت شخصی سایت خود را دارد.
  • توسعه پذیری: وردپرس همواره در حال توسعه یافتن بوده است و با استفاده از پلاگین‌ها می توان هر امکانی را به سایت اضافه کرد.
  • استفاده رایگان: شاید وردپرس جز معدود پلتفرم هایی باشد که با گذشت 20 سال از انتشار با وجود پیشرفت های بسیار همواره استفاده از آن برای همگان رایگان است. هم چنین قابلیت توسعه پذیری آن به دلیل منبع باز بودن از طریق نوشتن افزونه‌ها و قالب‌های اختصاصی با هزینه کم امکان پذیر است.

راه اندازی میلیون ها کسب و کار از طریق وردپرس

ویژگی‌های حرفه ای وردپرس باعث شده که در طی 20 سال گذشته میلیون‌ها کسب و کارآنلاین در بستر وردپرس راه اندازی شود و در حال حاضر 40 میلیون وب‌سایت وردپرسی در حال فعالیت هستند. از طرفی دیگر وردپرس برای بسیاری از افراد از روش‌های مختلف مانند طراحی سایت، برنامه نویسی قالب و افزونه و…  به ابزاری برای امرار معاش تبدیل شده است.

سیر تکامل وردپرس

وردپرس از همان ابتدا همواره روی توسعه پذیری خود تمرکز کرد و سال به سال توانست قابلیت‌های جدیدی را برای کاربرانش ایجاد کند.

سیر تکامل وردپرس

وردپرس این مسیر 20 ساله را با همراهی کاربرانش طی کرده است و روند روبه رشد آن همچنان ادامه دارد. شما هم اگر از قدیمی‌های وردپرس هستید خوشحال می‌شویم تجربه‌های خود را از هم‌مسیری چند ساله با وردپرس به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.