ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

ابزارک وردپرس چیست؟

ابزارک وردپرس یک بلوک محتوایی است که شما می‌توانید آن را به قسمت های مختلف سایت خود اضافه کنید. ابزارک ها در وردپرس می‌توانند ویژگی ها و قابلیت های زیادی را بدون نیاز به نوشتن کد به سایت شما اضافه کنند. ابزارک‌های رایج برای افزودن به سایت شامل منوها، فهرست پست‌ها محبوب، تقویم، تبلیغات و آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی هستند.

3
21 مرداد 1399
آخرین بروزرسانی: 26 فروردین 1403

ابزارک یا widget ابزاری است که یک امکان خاص مانند تقویم، جستجو، گالری، ویدیو و… را به سایت شما اضافه می کند. ابزارک وردپرس به بخش های مختلف سایت مانند سر تیتر، صفحه اصلی، فوتر، نوار کناری و یا بخش‌های دیگر سایت اضافه می شوند. در این مقاله افزودن ابزارک به وردپرس، شخصی سازی و مدیریت ابزارک وردپرس را یاد می گیرید.

مدیریت ابزارک ها در وردپرس

برای مشاهده ابزارک ها از پیشخوان وردپرس > نمایش > ابزارک ها بروید.  هر قالب تعدادی ابزارک خاص دارند اینکه در کدام قسمت از سایت می توانید این ابزارک ها را اضافه کنید به قالب وردپرس شما بستگی دارد اما بسیاری از قالب ها دارای ابزارک‌های سایدبار و پاورقی هستند این را در نظر بگیرید که برخی از قالب ها  ابزارکها را پشتیبانی نمی کنند.

ابزارک وردپرس در پیشخوان وردپرس

افزودن ابزارک به سایت وردپرس

بعد از انتخاب ابزارک ها صفحه مشابه زیر را مشاهده می کنید در سمت راست لیست ابزارک های در دسترس و در سمت چپ بخش هایی از سایت که می توانید ابزارک های وردپرس را به آن اضافه کنید. برای اضافه کردن ابزارک با کشیدن و رها کردن هر ابزارک می توانید ویجت را به بخش مورد نظر اضافه کنید، همچنین می‌توانید ابزارک وردپرس را به بالا و پایین جا به جا کنید.

مجموعه ابزارک های قالب وردپرس

علاوه بر روش درگ و دراپ یکی دیگر از روش های انتخاب ویجت برای بخش موردنظر این است که کشوی ابزارک مورد نظر مثل HTML سفارشی را باز کرده و سپس تیک بخش را مانند تصویر بزنید و حتی می توانید کد HTML آن را ویرایش کرده و ویجت را سفارشی سازی کنید.

افزودن ابزارک وردپرس به بخش های مختلف سایت

شخصی سازی و مدیریت ابزارک در وردپرس

روش های مختلفی برای شخصی سازی کنید و تغییر دابزارک ها وجود دارد:

یک روش این است که وارد پیشخوان > نمایش > سفارشی سازی شده و در بخش ابزارک ها می توانید برای هر صفحه ابزارک های موجود را تغییر دهید.

روش دیگر این است که برگه مورد نظر را باز کرده و سپس مطابق تصویر بخش سفارشی سازی را بزنید.

در مرحله بعد ابزارک ها را از صفحه باز شده  انتخاب کنید.

ویرایش ابزارک ها در وردپرس از بخش سفارشی سازی

لیست بخش های مختلف صفحه که شامل ابزارک ها هستند را در بخش بعدی خواهید دید.

لیست بخش های مختلف ابزارک ها

بخش مورد نظر ابزارک در صفحه را مانند ستون 3 فوتر انتخاب کنید و می توانید عنوان، متن و کد آن را تغییر دهید.

تغییر ابزارک صفحه در وردپرس

شاید در ابتدا تعریف ابزارک ها کمی نامفهوم باشد ولی همان طور که دیدید کار کردن با این ابزار وردپرس بسیار ساده است. اگر سوالی در مورد ابزارک وردپرس و نحوه مدیریت ویجت ها دارید در دیدگاه ها بپرسید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

برای دسترسی به لیست ابزارک ها و اضافه کردن آنها کافیست در پیشخوان> نمایش> ابزارک ها را انتخاب و با درگ کردن ابزارک مورد نظر را به وب سایت خود اضافه کنید.

هر قالب وردپرسی می تواند ابزارک های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهد بنابراین اگر در یک قالب با قالب دیگر ابزارک مورد علاقه خود را پیدا نکردید تعجب نکنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
3 دیدگاه
مهران طرلانی
مهران طرلانی
05 تیر 1401 20:26

سلام وقت بخیر از کجا یاد بگیریم که ابزارک های اختصاصی برای قالب اختصاصی مون بسازیم؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
06 تیر 1401 08:41

درود و عرض ادب
روال این هست که شما با توجه به ویجتی که قصد دارید تعریف کنید در اینترنت سرچ کنید تا کدهای مربوط به اون ویجت را پیدا کنید. بعد از اون کد مربوطه را در فایل function.php وارد کنید. به این ترتیب ابزارک اختصاصی به بخش ابزارک ها اضافه میشه و شما میتونید در هر جایی که بخواین ازش استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
زهرا کامران
زهرا کامران
03 شهریور 1399 22:02

مطلب بسیار مفیدی بود سپاس از شما?

آیا مفید بود ؟
0