ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مدیریت کرون جاب در وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش مدیریت کرون جاب در وردپرس

تا به حال به پیام های بروز رسانی های افزونه ها و هسته وردپرس که در پیشخوان وردپرس برای شما ظاهر می شود فکر کرده اید؟ یا به پست های که سر تاریخ و ساعت مشخصی منتشر می شوند؟ این تنظیمات زمانبدی ها توسط کرون جاب انجام می شود. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره نحوه کار کردن کرون جاب در وردپرس صحبت کنیم.

2
11 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

نظم و  برنامه ریزی برای سایت ها بسیار مهم است مثلا ممکن است شما بخواهید در تاریخی افزونه ها یا هسته وردپرسی خود را به روز رسانی کنید یا بخواهید یک برنامه برای انتشار پست های خود در سایت داشته باشید. انجام این کار به صورت دستی کاری زمانبر است و ممکن است بعضی از کارها فراموش شوند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک فایل به نام wp-cron است که وظیفه انجام برنامه ریزی و زمانبندی برای سایت را به عهده دارد.در ادامه به بررسی دقیق وظیفه کرون جاب در وردپرس می پردازیم.

کران جاب یا کرون جاب چیست؟

نام کرون از سیستم یونیکس برای زمان بندی کارها گرفته شده است و به هر دستوری که در بازه های زمانی خاص به صورت خودکار اجرا شود گفته می شود. اگر شما برای به روز رسانی های سایت خود یا انتشار نوشته ها به تنظیم زمان و برنامه ریزی نیازمندید بهتر است که این کار را به صورت دستی انجام ندهید و به کرون جاب در وردپرس بسپارید.

 کرون جاب در وردپرس

کران جاب در وردپرس با زبان php نوشته شده است و در سایت های وردپرسی با wp-cron شناخته می شود. این فایل یک کرون واقعی نیست ولی کارهای cron را انجام می دهد. در واقع تنظیمات زمانبندی انتشار پست ها و به روز رسانی های افزونه هایی مثل افزونه راکت به عهده wp-corn است. و این زمانبندی را به صورت هر روز، یک روز در میان، هفته ای یکبار یا ماهی یک بارتنظیم می کند.

زمانی که کاربری برای بازدید وارد صفحه می شود پردازش wp-cron هم اجرا می شود و به بررسی تمام وظایف که باید بررسی شوند می پردازد. توجه کنید که اگر سایت شما بازدیدی نداشته باشد  به روز رسانی های خودکار انجام نمی شود.

مدیریت کرون جاب در وردپرس 

برای اینکه وظایف کرون جاب در وردپرس به درستی انجام شود باید از افزونه استفاده کرد تا اشتباهی در تنظیمات زمانبندی ها رخ ندهد. افزونه WP Crontrol بهترین افزونه برای انجام این کار است. وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت افزونه ها این افزونه را نصب کنید. بعد از فعالسازی وارد قسمت events شوید.

مدیریت کرون جاب در وردپرس 

در اینجا می توانید لیست وظایف wp-cron  را ببینید و تنظیمات را به صورت دستی هم تغییر دهید یا برخی از به روز رسانی های خودکار را حذف کنید.

ویرایش کرون جاب در وردپرس

برای ویرایش روی گزینه ویرایش یکی از hook ها کیلیک کنید وارد صفحع زیر می شوید. در قسمت next run می توانید زمان بندی بعدی را تنظیم کنید هم چنین  از طریق Recurrence می توانید زمان را روی ساعتی یکبار، روزانه یکبار، روزانه دوبار و یکبار در هفته قرار دهید.

ویرایش کران جاب وردپرس

افزودن کرون جاب جدید

برای اینکه بتوانید یک کرون جاب جدید اضافه کنید روی قسمت add new کلیک کنید.

افزودن کرون جاب جدید وردپرس

تنظیم نوع ایونت، هوک و تاریخ کران جاب
در کادر مربوط نام هوک و آرگومان و زمان اجرای بعد و زمانبندی را تعیین می کنید و در اخر گزینه Add Event را می زنید.

آموزش ایجاد کرون جاب در سی پنل

ایجاد کران جاب در وردپرس از طریق سی پنل هم امکان پذیر است. برای انجام تنظیمات cron jobs در هاست خود وارد cpanel شوید و از قسمت Advanced  روی گزینه cron jobs کلیک کنید.

آموزش ایجاد کرون جاب در سی پنل

ابتدا باید ایمیل خود را وارد کنید و سپس به قسمت پایین صفحه بروید.

 ایجاد کرون جاب در cpanel

در قسمت اول یعنی common setting می توانید زمانبندی پیش فرض انجام دهید.

قسمت دوم می توانید تنظیمات زمانبندی را به صورت دستی وارد کنید.

در قسمت سوم Commed باید آدرس فایلی که قصد انجام تنظیمات روی آن را دارید وارد کنید و در نهایت گزینه Add New Cron Job بزنید.

 

در این مقاله به این سوال که کرون جاب چیست (یا کرون جاب یا حتی Cron Job چیست ) پاسخ دادیم. و در ادامه به بررسی مدیریت کورن جاب در وردپرس پرداختیم و در نهایت با چگونگی ایجاد آن در سی پنل بحث را به پایان رساندیم. اگر سوالی دارید در بخش کامنتها از ما بپرسید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
Navid Zahedy
Navid Zahedy
13 بهمن 1400 10:43

ممنون از آموزشتون. آیا میشه از کرون جاب برای ساخت یک سایت کامل استفاده کرد؟
مثلا سایت سازهایی که فقط با یک کلیک یه سایت با قالب دلخواه خودت رو در عرض چند دقیقه بت تحویل میدن؟ چطوری باید به این موضوع مسلط شم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 بهمن 1400 12:34

سلام دوست عزیز. کرون جاب برای انجام زمانبندی اتوماتیک داخل سایت هست و کارش انجام وظایفی مثل ارسال ایمیل خودکار و به روز رسانی ها است و امکان سایت سازی نداره.

آیا مفید بود ؟