ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
پادکست گوگل
اخبار

گوگل، پادکست را از نتایج جستجو حذف کرد

امکان گوش دادن به پادکست ها در گذشته وجود داشت اما اکنون کاربران قادر نیستند به پادکست ها از طریق صفحات نتایج موتور جست جو گوش دهند. هدف گوگل از حذف پادکست از نتایج بهبود تجربه کاربری و هدایت کاربران به سمت یوتیوب است.

0
05 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

گوگل امکان گوش دادن مستقیم به پادکست ها را از نتایج جستجو حذف کرده است که ممکن است نشان دهنده تغییر به سمت تبلیغات پادکست در یوتیوب باشد. قبلا امکان گوش دادن به پادکست ها در گوگل وجود داشت و در حال حاضر کاربران نمی توانند به پادکست ها از طریق صفحات نتایج موتور جست جو (SERP) گوش دهند. هدف گوگل از حذف پادکست از نتایج جستجو بهبود تجربه کاربری و هدایت کاربران به سمت یوتیوب یا سایت ارائه دهنده پادکست است.

حذف پادکست از نتایج گوگل

آبا گوگل قصد دارد پادکست را کنار بگذارد؟

اگر چه گوگل از قبل هیچ اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به اینکه اپلیکیشن Google Podcasts در 18 ماه گذشته به روز نشده است، دیدن حذف پادکست های جاسازی شده از نتایج جستجو غیرمنتظره نیست.
البته این تغییر ممکن است باعث شود افراد بیشتری، کانال های مختلف پادکست را دنبال کنند و در آنها عضو شوند؛ زیرا دیگر نمی توانند از طریق جستجوی سریع به آن ها گوش دهند.

در حال حاضر پادکست طرفداران زیادی دارد و در سال 2021 بلومبرگ گزارش داد که یوتیوب به دنبال استخدام شخصی برای اداره تجارت پادکست خود است این گزارش نشان می دهد که گوگل متعهد به بهبود تجربه پادکست در یوتیوب است و به معنی این نیست که قصد پشتیبانی از پادکست را ندارد بلکه می خواهد نحوه دسترسی کاربران را تغییر دهد و کاربران را به یوتیوب یا سایت های ارائه دهنده پادکست هدایت کند از طرفی این را هم باید در نظر گرفته که احتمال دارد تصمیم Google برای حذف پادکست ها در نتایج جستجو بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای حذف تدریجی محصول Google Podcasts باشد.

Google Podcasts

طبق یک مطالعه در سال 2022 توسط Edison Research، یوتیوب پلتفرم پیشرو برای گوش دادن به پادکست ها است و به دنبال آن Spotify قرار دارد. پس با وجود این گزارشات، اقدامات گوگل برای استفاده از یوتیوب به عنوان بستری برای گوش دادن به پادکست ها منطقی به نظر می رسد. شایان ذکر است که یوتیوب بدون داشتن دسته بندی اختصاصی برای بخش پادکست، به این سطح از محبوبیت رسیده است.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.