ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بررسی پشتیبانی آنلاین رایچت
نقد و بررسی

معرفی و بررسی پلتفرم رایچت

اگر قصد ایجاد بخش پشتیبانی آنلاین برای سایت خود را دارید به احتمال زیاد نام رایچت را شنیده اید. رایچت به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین سیستم های چت و پشتیبانی آنلاین ایرانی را در این مقاله بررسی و نقد کرده ایم.

1
29 آذر 1401
آخرین بروزرسانی: 11 فروردین 1403

طبق آمار 70% از مشتریان سبد خرید خود را رها می کنند و 20% به خاطر اینکه نوشته و توضیحات یک محصول سوالات کاربر را برطرف نمی کند از خرید اشتباهی انجام می دهند. فروشندگان باهوش این چالش را شناسایی میکنند و با ایجاد پشتیبانی آنلاین این آمار را به حداقل میرسانند. رایچت یکی از پلتفرم های گفتگو و پشتیبانی آنلاین در سایت است که قابلیت پشتیبانی آنلاین در وردپرس را به سایت شما اضافه می کند.

اما سوال بسیاری این است که رایچت چیست و چه قابلیت هایی دارد؟ همین موضوع باعث شد تا این مقاله را تمام و کمال درباره رایچت بنویسم و به بررسی موشکافانه آن بپردازم.

رایچت چیست؟

رایچت یک سرویس های چت آنلاین در سایت است که کاربران می توانند به صورت آنیبا فروشنده یا مدیر سایت در ارتباط باشند. رایچت تا این لحظه قابل استفاده بر روی wordpress ،joomla ،dropul ،prestashop و whmcs است و با نصب افزونه رایچت یا قرار دادن کد ابزارک رایچت در تگ head قالب می توانید قابلیت پشتیبانی آنلاین را برای سایت خود فعال کنید.

بررسی رایچت

هدف رایچت ایجاد یک رابطه با مشتریان از طریق چت آنلاین است که در نهایت به افزایش فروش سایت شما کمک می کند. حال از آن جایی که رایچت یکی از پیشروان حوزه فعال سازی پشتیبانی آنلاین است و بیش از 40 هزار کسب و کار به آن اعتماد کرده اند، یک بررسی می تواند باعث آگاه شدن هرچه بیشتر مشتریان و همکاران حال و آینده می شود. پس با نهایت احترام به این کسب و کار خلاق ایرانی، آن را نقد وبررسی می کنیم.

-رابط و تجربه کاربری رایچت

در این جا تجربه ام را به عنوان یک کاربر با شما در میان می گذارم. ثبت نام در رایچت کمی کلافه کننده بود چون پیامک تایید برای تلفنم ارسال نشد. امیدوارم که این مورد فقط در روز ثبت نام من بوجود آمده باشد🙂

دومین موردی که باعث سردرگمی من شد، نبود اطلاعات صحیح برای نصب و راه اندازی رایچت بود. در صفحه اول داشبورد برای راه اندازی پشتیبانی، پیشنهاد بارگذاری رشته کد در تگ head را به من می داد اما افزونه ای برای دانلود در این بخش ندیدم تا این که بعد از چند دقیقه متوجه شدم افزونه رایچت را در تب نصب و راه اندازی قرار داده اند. تجربه کاربری یا UX استاندارد هرگز اجازه این کار را نمی دهد.

البته بعد از دانلود و نصب افزونه، این بار بیش از 10 دقیقه تمام بخش های داشبورد رایچت را زیر رو کردم اما با این حال بخش مدیریت پیغام های ارسالی کاربران را پیدا نکردمو بعد از پیام به پشتیبانی پاسخ دادند: در مرورگر خود عبارت اپلیکیشن تحت وب رایچت را جستجو کنید! قرار دادن یک لینک در صفحه اصلی داشبورد برای مدیریت پیغام ها واقعاً کار سختی نیست. با آموزش درست و کاربری بهتر امکان استفاده از رایچت را آسان تر می شود.

– ربات تلگرام رایچت خواب است

برای من خیلی جالب بود که سیستم رایچت به گونه ای کار می کند که در صورت آفلاین بودن شما، پیغام ها به ربات تلگرامی شما ارسال می شوند اما ربات تلگرام رایچت کار نمی کرد.

اگر ربات تلگرام رایچت تا به این لحظه کار میکرد، باید بگویم که امروز روز بدی برای رایچت بود (اشاره به ارسال نشدن پیامک تایید ) از طرفی باید این احتمال را هم داد که ربات آن ها هنوز تکمیل نشده است، اما حال سوال این است که لینک آن را قرار داده اند؟

– قیمت ها در رایچت

همواره قیمت در کنار کیفیت و خدمت است که محصول یا خدمت به صرفه می شود یا خیر. به همین دلیل لازم شد رایچت را با گفتینو و ساپورت بورد مقایسه کنم. در نهایت به این سوال کاربران که می پرسند گفتینو یا رایچت هم پاسخ می دهم.

در رایچت سیستم پریمیوم امکان استفاده رایگان تا 14 روز را به کاربر می دهد. قیمت 3 پلن پولی رایچت از 59 تا 879 هزار تومان برای یک ماه متغیر هستند. از طرفی دیگر گفتینو 3 پلن پولی از “49 تا 199” هزار تومان دارد. بسته تجاری گفتینو با همین بسته در رایچت از لحاظ فنی و امکانات در یک حد هستند اما از لحاظ قیمتی رایچت قیمت پایین تری دارد.

برای استفاده از هر کدام این پلن ها به طور میانگین سالیانه 2,300,000 تومان باید هزینه کنید. شاید بعضی ها با خود بگویند این مبلغ که چیزی نیست…

اینجاست که داستان جالب می شود. شما می توانید با پرداخت کمتر از یک ماه هزینه هر کدام از این پلن ها پشتیبانی آنلاین را برای سایتتان راه اندازی کنید (آن هم برای همیشه). افزونه ساپورت بورد با مبلغ 129 هزار تومان بر روی تمامی سایت های وردپرسی قابل نصب است. با انتخاب افزونه ساپورت بورد یک بار پرداخت می کنید و یک عمر پشتیبانی آنلاین دارید.

حال خودتان بگویید گفتینو یا رایچت؟ یا هیچ کدام!

– هک شدن رایچت تلخ بود…

در سال 1399 تمامی اطلاعات دیتابیس به روش fuzzing استخراج و هک شدند. همه چیز عادی بود تا اینکه برای اولین بار محقق امنیتی باب دیاچنکو با انتشار توییت پرده از خبر هک شدن اطلاعات بیش از 267 میلیون کاربر برداشت:

پیغام باب دیاچنکو بابت هک شدن رایچت

👨‍💻Bob Diachenko در این مورد گفت:

پیام رسان محبوب تجاری و اجتماعی ایرانی رایچت، کل اطلاعات دیتابیس خود (+267 میلیون حساب با نام، ایمیل، رمز عبور، ابرداده، چت های رمزگذاری شده و غیره) را در معرض دید عموم مردم قرار داد. هم اکنون دیتابیس آن ها با حملات ربات ها از بین میرود. هنوز هیچ پاسخی از طرف شرکت (رایچت) دریافت نکرده ام.

از طرفی دیگر طبق بررسی ها و گزارشات انجام گرفته توسط Hackread درباره این موضوع اطلاعات زیر از کاربران رایچت به سرقت رفته است:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره های تماس
  • آدرس های ایمیل
  • رمزهای عبور رمزنگاری شده (هش کاستوم )
  • آدرس های IP
  • آیدی پیام رسان های تلگرام و دیگر شبکه های مجازی متصل به پنل کاربری

واکنش مدیرعامل رایچت آقای مجتبی محمود‌زاده به این موضوع تا حدودی نگرانی ها را برطرف کرد. طبق گفته ایشان اطلاعات و داده‌ها در رایچت به شکل رمزنگاری نگهداری می‌شوند و به صورت خام ذخیره نمی‌شوند. اگر هکر ها موفق به رمزگشایی الگوریتم هش آن ها شوند اطلاعات تمام کاربر ها به خطر خواهد افتاد. این موضوع زمانی ترسناک تر می شود که طبق آمار 65% درصد از مردم عموماً از یک رمز برای تمام حساب های کاربری خود استفاده می کنند. امیداوریم که رمزگشایی از اطلاعات کاربران ایرانی تا الان انجام نشده باشد و امنیت رایچت بهبود داده شده باشد.

تهیه بکاپ از اطلاعات کاربران!؟

هک شدن رایچت درس های خوبی را به کسب و کار های بزرگ و همچنین به همکاران و مشتریان آن ها داد. این اتفاق به خوبی برای ما روشن کرد که اطلاعات ما همیشه در معرض هک شدن و از بین رفتن هستند بنابراین بهترین کار داشتن یک بکاپ از اطلاعات کاربران شامل شماره تماس، ایمیل و پیام های کاربران است اما متاسفانه در گفتینو یا رایچت این دسترسی به شما داده نمی شود و نمی توانید از اطلاعات کاربرانتان بکاپ تهیه کنید.

اما سیستم پشتیبانی که با افزونه Support Board راه اندازی می شوند به شما این امکان را میدهد تا در هر لحظه به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و از آن ها برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

جمع بندی و پیشنهاد من

اکانت فریمیوم رایچت 14 روز بعد از فعال شدن از سایت شما حذف نمی شود و بعد از این تاریخ به صورت اتوماتیک پکیج رایگان با امکاناتی محدودتر مثل: سقف مکالمه ماهانه 100 عدد و مدیریت تنها یک سایت فعال می شود. مدت زمان استفاده از این پکیج به صورت نامحدود است و برای کسب و کار های نوپا و تازه تاسیس بسیار مناسب است اما که با پرداخت هزینه بسیار پایین و خرید افزونه ساپورت بورد از امکانات فوق العاده زیر بهره مند می شوید:

  • رابط و تجربه کاربری فوق العاده: با رابط و تجربه کاربری فوق العاده این افزونه، به راحتی مکالمات سایت خود را در یک بستر مدیریت کنید.
  • زمان واقعی صف: بازدید کنندگان را از زمان منتظر بودن در صف با خبر کنید تا مدیریت و نماینده به آن ها پاسخگو باشد.
  • رتبه بندی نماینده: در آخر هر چت زنده از کاربر خود درخواست کنید تا میزان رضایت خود را از پاسخگویی نماینده اعلام کند. با این کار رتبه بندی نمایندگان خود را بررسی کنید و آن ها را در جهت بهبود پاسخگویی به مشتریان مدیریت کنید.
  • پلتفرم چند زبانه: این افزونه به 41 زبان دنیا ترجمه شده است. حتی شما هم می توانید به آن اضافه کنید.
  • بدون نیاز به شارژ سالیانه: با یک بار خرید افزونه ساپورت بورد به صورت مدام العمر می توانید از این افزونه استفاده کنید.
  • پیام نامحدود: محدودیتی برای تعداد کاربران و تعداد پیام های ارسالی وجود ندارد.
برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره افزونه ساپورت بورد و دیگر افزونه های حرفه ای پشتیبانی آنلاین روی دکمه زیر کلیک کنید.

افزونه رایچت 

در نهایت نظر خود را درباره این مقاله بیان کنید. 🙂

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
1 دیدگاه
smargenius
smargenius
02 دی 1401 14:13

متاسفانه قبلا دنبال خرید اشتراک بودم ازشون
پشتیبانی افتضاح که اصلا کسی گوشی جواب نمیداد، پیامک جواب میدادن اونم بعد از 2 روز
نرم افزارشونم بعد از مدتی پیام های قبلی هش میشد و به صورت هش شده نمایش میداد که خودشونم نمیدونستن چرا

آیا مفید بود ؟
0