ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
لوکال سئو رنک مث
آموزش افزونه‌ها

سئو محلی در رنک مث

یکی از مهم‌ترین امکانات افرونه رنک مث قابلیت تنظیم سئو محلی است و به کسب و کارهای محلی مانند رستوران کمک می‌کند تا بتوانند خود را در گوگل به نتایج بالا برسانند.

0
20 اسفند 1402
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO)، بهینه‌سازی وب‌سایت برای رسیدن به نتایج برتر گوگل در جستجوی محلی است. با انجام فرآیند سئو محلی می‌توانید مشتریان بیشتری از منطقه جغرافیایی خود جذب کنید.

یکی از روش‌های ساده برای انجام سئو محلی استفاده از افزونه رنک مث است، در ادامه تنظیمات سئوی محلی رنک مث را بررسی می کنیم.

 تنظیمات Local SEO رنک مث

برای پیکربندی سئوی محلی در رنک مث باید از قسمت پیشخوان وردپرس وارد قسمت Rank Math شوید، سپس روی دکمه تنظیمات بزنید.


در ادامه تمام فیلدهایی که برای تنظیمات سئو محلی رنک مث باید انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12850
فروش
90%
رضایت

راهنمای بهینه سازی سئوی محلی در Rank Math

این راهنما مراحل تکمیل تنظیمات سئوی محلی در Rank Math را به شما آموزش می دهد تا بتوانید حضور آنلاین خود را در نتایج جستجوی محلی گوگل بهبود بخشید.

1. نوع فعالیت؛ شخص یا سازمان

در این فیلد باید مشخص کنید که وب سایت شما شخصی است یا سازمانی و گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

2. نام وب سایت

گوگل از “نام سایت” برای کمک به کاربران در پیدا کردن وب سایت در نتایج جستجو استفاده می کند، در این قسمت نام وب سایت را خود را وارد کنید.

3. لوگو

لوگو باعث می شود که سایت در صفحه نتایج گوگل کاملا مشخض و شناخته شود، پس برای سئوی محلی اضافه کردن لوگو ضروری است. پس در این قسمت، باید لوگوی وب سایت خود را انتخاب و روی دکمه “افزودن یا بارگذاری فایل” کلیک کنید. حداقل رزولوشن لوگوی شما باید 112 در 112 پیکسل باشد و به طور کلی، لوگوی مربع شکل ترجیح داده می شود.

توجه: اگر لوگو در تنظیمات سئوی محلی پیکربندی نشود، Rank Math لوگوی سایت را به عنوان جایگزین در نظر می گیرد و آن را در Schema سازمان (Organization Schema) قرار می‌دهد. لوگوی سایت را می‌توانید با رفتن به “پیشخوان وردپرس” > “نمایش” > “سفارشی سازی”> “هویت سایت”> “لوگو” پیکربندی کنید.

4. آدرس اینترنتی (URL)

در این قسمت باید آدرس اینترنتی (URL) وب سایت خود را وارد کنید.

5. ایمیل

در این قسمت باید آدرس ایمیلی را که به طور مرتب آن را بررسی می کنید، وارد کنید، زیرا مشتریان ممکن است  از طریق آن با شما تماس بگیرند.

6. آدرس

این فیلد از مهمترین قسمت هایی است که باید در سئوی محلی رنک مث تکمیل کنید، چون باید آدرس کسب و کار خود را در اینجا وارد کنید. تا حد امکان دقیق باشید، زیرا این آدرس نه تنها به کاربران نمایش داده می شود، بلکه برای مسیریابی نیز استفاده می شود.

7. نوع کسب و کار

نوع کسب و کار خود را برای صفحه اصلی و صفحات درباره ما/تماس خود انتخاب کنید. انتخاب شما به Google کمک می‌کند تا وب سایت را هنگام رتبه بندی در کلمات کلیدی جستجوی محلی به درستی به کاربران نشان دهد.

8. فرمت و ساعات کاری

بهتر است در سئوی محلی ساعات کاری خود را نیز ثبت کنید. انجام این مورد به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا تصمیم بگیرند چه زمانی به صورت حضوری به محل کار شما مراجعه کنند.

9. شماره تلفن

شماره تلفن کسب و کار خود را در این قسمت وارد کنید، زیرا Google شماره تلفن مشاغل محلی را در نتایج جستجو نشان می دهد و کاربران می توانند با شما تماس بگیرند.

10. صفحه درباره ما و تماس با ما

برای اینکه صفحه تماس با ما و درباره ما در نتایج گوگل دیده شود شما می توایند از این بخش آن ها را انتخاب کنید.

11. کلید API Google Maps

کلید API Google Maps خود را برای فعال کردن Google Maps برای  مسیریابی کسب و کار خود وارد کنید. برای نحوه دریافت کلید API این مقاله را بخوانید.

12. مختصات جغرافیایی

مختصات جغرافیایی Google Maps خود را وارد کنید.

در این مقاله سئوی محلی رنک مث را آموزش دادیم و مهم ترین تنظیماتی که باید برای دیده شدن در لوکال سئو نیاز دارید را بررسی کردیم.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.