ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
جلوگیری از ایندکس شدن سایت در گوگل
آموزش سئو

جلوگیری از ایندکس شدن سایت وردپرس

جلوگیری از ایندکس شدن سایت در گوگل در هنگام راه اندازی یک نکته مهم بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. ما در این مقاله قصد داریم روش های نو ایندکس سایت و صفحات را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

3
19 آبان 1401
آخرین بروزرسانی: 18 فروردین 1403

یکی از مهم ترین مسایلی که هنگام طراحی سایت با وردپرس باید انجام دهید جلوگیری از ایندکس شدن سایت در گوگل است. حالا می پرسید چرا باید این کار را انجام داد؟

انجام این کار یعنی نو ایندکس کردن سایت در اولین مراحل طراحی سایت و پس از نصب قالب یک اقدام سئو است چون هر قالب وردپرس که استفاده کنید یک سری برگه و نوشته پیش فرض دارد که باید آن را حذف کنید یا تغییر دهید. هر وب مستر دوست دارد بهترین نتایج را در موتور های جست جو بگیرد و سایت آن به بهترین نحوه توسط گوگل خزش شود برای همین موضوع بهتر است پس از نصب قالب قبل از اینکه سایت شما با محتوای غیرمرتبط ایندکس شود جلوگیری از ایندکس سایت توسط گوگل را فعال کنید تا موتورهای جست و جو صفحات و برگه های غیر ضروری سایت را ایندکس نکنند و زمانی که سایتتان با محتوای کامل تری ارائه شد ایندکس را برای سایتتان فعال کنید چون حذف صفحات ایندکس شده به سئو سایت ضربه می زند. حالا به سراغ روش های نو ایندکس کردن سایت وردپرسی برویم:

✔️ جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق پیشخوان

وقتی که نصب قالب از طریق سی پنل و یا بسته نصب آسان در دایرکت ادمین را انجام دادید وارد پیشخوان وردپرس شوید، از قسمت تنظیمات> خواندن را انتخاب کنید

جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق پیشخوان

سپس تیک از موتور های جست و جو در خواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند را بزنید و ذخیره کنید.

نو ایندکس سایت از طریق تب خواندن تنظیمات پیشخوان

✔️ جلو گیری از ایندکس شدن سایت توسط فایل robots.txt

یکی از روش های جلوگیری از ایندکس شدن سایت از طریق فایل robots.txt است. این فایل یک راهنما برای موتورهای جستجو است و  صفحاتی که بات های موتورهای جست و جو اجازه خزش دارند را مشخص می کند.

از مهم ترین دلایل استفاده از این فایل صرفه جویی در Crawl Budget است. بعد از راه اندازی سایت معمولا فایل robots.txt ساخته می شود،کافیست پس از نام دامنه خود robots.txt/ بزنید و فایل را مشاهده کنید ولی اگر این فایل وجود نداشت باید آن را بسازید. برای نحوه ساخت فایل robots.txt به مقاله فایل Robot.txt چیست؟ مراجعه کنید.

برای نو ایندکس کردن سایت در فایل robots.txt کد زیر را وارد کنید:

User-agent: *
/Disallow: /wordpress/post-name

خط اول به معنای تمام موتورهای جست و جو است و خط دوم که آدرس صفحه ای که نمی خواهید ایندکس شود.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Yoast Seo، افزونه یواست سئو پرمیوم
دسته بندی : افزونه سئو
29340
فروش
90%
رضایت

✔️ نوایندکس کردن سایت توسط افزونه

راه حل سوم برای نو ایندکس شدن سایت در گوگل استفاده از افزونه ها است. افزونه رنک مث و یواست سئو به شما کمک می کنند تا محتوای مورد نظر خود را نو ایندکس کنید. برای نمونه در افزونه رنک مث به روش زیر می توانید صفحه مورد نظر را نو ایندکس کنید.

نوایندکس کردن سایت توسط افزونه رنک مث

در افزونه یواست سئو هم می توانید هر صفحه یا برگه ای را از مسیر ویرایش برگه/ نوشته> سئو> پیشرفته نو ایندکس کنید.

نو ایندکس کردن صفحات سایت توسط یواست سئو

ما در این مقاله مهم ترین و سریع ترین نحوه نوایندکس شدن سایت برای گوگل و سایر موتور های را بیان کردیم.

نکته مهمی که وجود دارد این است که وقتی که تغییرات مورد نظر را روی سایت اعمال کردید و سایت کاملا آماده برای بازدید کاربران شد حتما دستورات نو ایندکس را بردارید تا موتورهای جستجو بتوانند به سادگی سایت را کراول و ایندکس کنند.

اگر سوالی در رابطه با نحوه جلوگیری از ایندکس سایت برای موتور های جست و جو دارید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
3 دیدگاه
hamid3pnn
hamid3pnn
08 بهمن 1401 14:59

سلام عالی بود ممنون

آیا مفید بود ؟
0
mohdese
mohdese
28 آبان 1401 09:03

سلام
من با اینکه این تیک را برای جلوگیری از ایندکس شدن سایت زدم ولی بازم سایت من ایندکس شده باید چکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
28 آبان 1401 09:08

سلام محدثه عزیز
باید این تیک رو همون ابتدا و در مراحل نصب بزنید احتمالا بعدش زدید و سایت شما ایندکس شده. با زدن این تیک صفحات شما از این به بعد ایندکس نمیشن.

آیا مفید بود ؟