ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

راه های جلوگیری از ریپ شدن قالب HTML از روی دمو

قالب های HTML به علت دارا نبودن کدهای اجرا شونده در سمت سرور، به آسانی از طریق پیشنمایش قابل بارگیری یا به اصطلاح ریپ شدن هستند. کدهای این نوع قالب ها به طور کامل از طریق پیشنمایش در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد و با داشتن اندکی مهارت و با ابزار هایی مانند IDM Grabber قابل بارگیری هستند. در این مقاله روش جلوگیری از اجرا شدن دموی قالب در آدرسی به غیر از آدرس پیش نمایش و استفاده از نسخه ای که به صورت غیر مجاز از طریق دمو بارگیری شده می پردازیم تا از کپی شدن قالب HTML جلوگیری شود.

22
10 فروردین 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

برای جلوگیری از بارگیری غیرقانونی قالب HTML از روی دمو روش خاصی را در این جا آموزش می دهیم. به این صورت می توانید قالب خود را قفل کنید و از آن محافظت کنید. پس با مرحله به مرحله آن همراهمان باشید.

مرحله 1: نسخه دمو را از نسخه اصلی جدا کنید

برای جلوگیری از کپی قالب، در ابتدا لازم است نسخه ای که برای دموی قالب استفاده می کنید را از نسخه اصلی قالب که به کاربر ارائه میدهید جدا کنید. چرا که تغییراتی در کدهای قالب خواهیم داد که فقط مختص نسخه استفاده شده در دموی قالب هستند. بنابراین نباید در نسخه ارائه شده به خریدار اعمال شوند.

مرحله 2: فایل اسکریپت اصلی قالب را پیدا کنید

تقریبا تمامی قالب ها دارای کدهای javascript هستند. فایلی که اسکریپت های اصلی قالب در آن نوشته شده را پیدا کرده و توسط ویرایشگر کد باز کنید. این فایل معمولا در پوشه js و با نام های scripts.js ، main.js و … قرار داده می شود.

توجه نمایید که این تغییرات را در هر فایل js موجود در قالب، می توانید اعمال کنید. اما توصیه می شود، از فایل مربوط به اسکریپت های قالب استفاده کنید؛ چرا که فایل های مربوط به پلاگین ها در اینترنت موجود بوده و به آسانی قابل جایگزینی هستند.

 مرحله 3: آماده سازی فایل برای جلوگیری از ریپ شدن قالب html

در این مرحله، اجرای قالب را به آدرس پیش نمایش آن محدود می کنیم. برای این کار در قسمت ابتدای کدهای فایلی که در مرحله قبل در ویرایشگر کد باز کردید کد زیر را وارد نمایید:

سپس مقادیر اشاره شده در زیر را با مقادیر مربوط به قالب خود جایگزین نمایید:

  • YOURDOMAIN: به جای این عبارت، آدرس دامنه لینک پیشنمایش قالب را قرار دهید. برای مثال اگر آدرس پیشنمایش شما به صورت example.com/theme باشد؛ تنها می بایست عبارت example.com را وارد نموده و از وارد کردن آدرس کامل پیش نمایش قالب به جای yourdomain خودداری کنید.
  • THEMEURL: به جای این عبارت، آدرس قالب خود را در سایت راست چین وارد نمایید. به این صورت، نسخه ای که به صورت غیر مجاز بارگیری شده در هنگام اجرا به صفحه خرید قالب ریدایرکت شود. توصیه می شود از لینک کوتاه قالب خود در این قسمت استفاده نمایید.

عملکرد این تکه کد به طور خلاصه به این صورت است که اگر نسخه دموی قالب در دامنه ای به غیر از دامنه مشخص شده (به جای YOURDOMAIN) اجرا شود پیغامی به کاربر نمایش داده و سپس کاربر را به صفحه خرید قالب منتقل می کند.

مرحله 4: رمزگذاری کدهای فایل

کدهای نوشته شده در مرحله قبل به خودی خود به آسانی قابل شناسایی و حذف هستند. بنابراین باید فایل را به نحوی رمزگذاری کنیم تا قابل تغییر نباشد. برای این کار از ابزار های آنلاین که به طور کلی obfuscator نامیده میشوند استفاده خواهیم کرد. سرویس توصیه شده در این آموزش، وب سایت obfuscator.io می باشد.

مراحل رمز گذاری در obfuscator.io برای جلوگیری از ریپ شدن قالب html

مراحل رمزگذاری فایل توسط این ابزار را در زیر مرور می کنیم:

ابتدا فایل js تغییر داده شده را توسط ویرایشگر کد باز کرده و با فشدن کلید های CTRL+A تمامی کد های آن را انتخاب و کپی نمایید. سپس وارد سایت obfuscator.io شوید. پس از ورود به سایت یک کادر جهت نوشتن کد و تعدادی تنظیمات مشاهده خواهید کرد. تنظیمات را میتوانید به دلخواه خود تغییر دهید اما توصیه میشود مانند تصویر زیر قرار دهید:

روش های جلوگیری از کپی قالب

(توضیحات دقیق هر گزینه در زیر همین کادر در خود وب سایت به طور کامل نوشته شده است که میتوانید در صورت تمایل مطالعه کنید.)

پس از اعمال تنظیمات، کدهای نمونه موجود در کادر مربوط به وارد کردن کد را پاک کرده و کدهای کپی شده خودتان را وارد نمایید و گزینه obfuscate را انتخاب کنید. پس از چند ثانیه کدهای رمزگذاری شده را در تب Output مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی هر قسمت از آن ها تمامی کد به صورت خودکار انتخاب میشود و میبایست آن را کپی کرده و جایگزین کدهای موجود در فایل js نمایید و سپس فایل را ذخیره کنید.

نسخه دموی قالب شما آماده است و می توانید روی سرور خود آپلود نمایید. همچنین جهت آزمایش صحت عملکرد تغییرات اعمال شده می توانید آن را به صورت لوکال اجرا نمایید و مشاهده خواهید کرد که با پیغام مشخص شده در مرحله 3 مواجه خواهید شد. چرا که این نسخه در دامنه ای به غیر از دامنه مشخص شده در مرحله 3 اجرا نخواهد شد.

امیدوارم این آموزش برایتان مفید واقع شود.

در پایان از دوست گرامی، مهندس وحید صنعتی (v3dboy)، برای نگارش این مقاله مفید جلوگیری از کپی قالب ، بسیار ممنونیم.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
22 دیدگاه
rezahosseini
rezahosseini
06 آبان 1402 20:19

سلام یک قسمت Domain lock
در سایت https://obfuscator.io هست ، این قسمت باید خالی باشه؟
و این کد ها را برای فایل جاوا اول همه فایل ها اضافه کنیم و سپس وارد این سایت کنیم؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
08 آبان 1402 08:02

سلام رضا جان
کد پیشفرض رو باید حذف کنید و کد جاوا اسکریپت خودتون رو جایگزین کنید

آیا مفید بود ؟
m.....
m.....
10 آذر 1399 16:11

میشه جواب منو بدین لطفا میتونم ای دی تلگرام بفرستم

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
10 آذر 1399 16:13

درود و عرض ادب
لطفا سوالات قبل از خرید را از طریق دیدگاه و بعد از خرید را از طریق تیکت بپررسید.

کارشناس پشتیبانی راست چین

آیا مفید بود ؟
m.....
m.....
09 آذر 1399 18:11

من میخاستم قبل اینکه انلاین بشه سایتم بهتون این کدو نشون بشم که آیا درست انجام دادم چجوری میتونم براتون بفرستم عکس کدارو

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
11 آذر 1399 22:42

پس از آماده شدن قالبتون لینک دموی اون رو همینجا ارسال کنید تا خدمتتون عرض کنم. موفق باشید

آیا مفید بود ؟
m.....
m.....
09 آذر 1399 12:05

سلام وقت بخیر

توی تمام فایل های جوااسکریپت حتی bootstrap یا چیزای دیگه که لینک شدن هم باید این کد اضافه بشه

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
09 آذر 1399 15:09

سلام دوست عزیز. وقت بخیر
تنها در فایل اسکریپت های اصلی قالب اضافه بشه کافی هست و نیازی نیست در همه فایل های اسکریپت اعمال بشه. اما اگر در همه فایل ها هم این تغییر رو اعمال کنید مشکلی پیش نماید. فایل های پلاگین ها و برای مثال همون بوت استرپ که اشاره کردید قابل جایگزینی از اینترنت هستند اما فایل اسکریپت های قالب اینطور نیست و برای همین توصیه میشه در این فایل این کد رو اضافه کنید.
موفق باشید

آیا مفید بود ؟
فاطمه کاظمی زاده
فاطمه کاظمی زاده
24 اردیبهشت 1399 14:50

من این کاررا انجام دادم اما همچنان میشه با برنامه های کپی کننده، سایت مورد نظر رو دریافت کرد

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
24 اردیبهشت 1399 14:57

سلام و وقت بخیر
بله همینطوره اما قالب کپی شده اجرا نخواهد شد.

آیا مفید بود ؟
مارکت ام ال ام
مارکت ام ال ام
31 فروردین 1399 17:03

سلام و درود
تشکر از آموزش بینظیرتون

لطفا آموزشی برای قفل کردن فایل های php هم قرار دهید
خیلی ممنون

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
05 اردیبهشت 1399 16:06

سلام دوست عزیز. ممنون از لطف شما
فایل های php چون روی سرور اجرا میشن، کدهاشون به کاربر نمایش داده نمیشه و برای کاربر قابل دسترس نیست و نیازی به اینگونه قفل گذاری ندارند. آیا منظور شما نوع دیگری از قفل هست؟

آیا مفید بود ؟
ahmad.m
ahmad.m
24 فروردین 1399 18:11

با سلام احترام
بسیار آموزنده و کاربردی بود ممنون

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
27 فروردین 1399 16:31

سلام دوست عزیز. وقت بخیر
موفق و پیروز باشید

آیا مفید بود ؟
اینوی تم
اینوی تم
21 فروردین 1399 20:58

سلام خیلی ممنون بابت این مطلب مفید و بی نظیر. با این شیوه ای که گفتید تونستم تمام قالب های html نسخه دموی محصولاتم را با این روش محافظت کنم. موفق باشید

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
22 فروردین 1399 13:23

سلام و عرض ادب خدمت همکار گرامی
امیدوارم فروش قالب هاتون چندین برابر بشه.
موفق و سربلند باشید

آیا مفید بود ؟
فاطمه کاظمی زاده
فاطمه کاظمی زاده
18 فروردین 1399 23:09

از شما خیلی خیلی مچکرم مدتها دنبال چنین چیزی میگشتم

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
19 فروردین 1399 13:00

سلام خدمت شما همکار گرامی
خوشحالم که مقاله براتون مفید واقع شده.
موفق و پیروز باشید

آیا مفید بود ؟
TN_PlugiN
TN_PlugiN
16 فروردین 1399 18:50

با سلام مجدد
یکی از بهترینای راست چین مهندس صنعتی عزیز
عالی بود:)
پیروز باشید

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
17 فروردین 1399 13:34

سلام خدمت همکار گرامی
خیلی از لطفتون سپاسگزارم
موفق و پایدار باشید

آیا مفید بود ؟
TN_PlugiN
TN_PlugiN
15 فروردین 1399 15:16

سلام و وقت بخیر
عالی بود
فقط در صفحه Output آیا پیام باید چه شکلی باشد!؟
مانند یک ارور و در دو خط؟!

آیا مفید بود ؟
0
v3dboy
v3dboy
16 فروردین 1399 11:34

سلام دوست عزیز. وقت بخیر
بله در صفحه output کد ها به صورت به هم ریخته و معمولا به صورت یک خط خواهد بود و اگر بیش از یک خط باشه و باعث بروز خطایی در قالب بشه بهتره به صورت دستی خطوط رو به هم بچسبونید تا یک خط بشه.
موفق باشید

آیا مفید بود ؟