ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

آموزش کار با افزونه Jetbackup در سی پنل

شرکت‌های هاستینگ‌ به صورت دوره ای از سایت شما بکاپ می‌گیرند و با استفاده از Jetbackup در پنل هاست می توانید بکاپ ها را دانلود و ریستور کنید در این مقاله نحوه استفاده از جت بکاپ را آموزش می دهیم.

0
25 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

اهمیت داشتن بکاپ از سایت زمانی مشخص می‌شود که به دلایلی مانند هک سایت یا از کار افتادن سرور دیتای سایتتان را از دست دهید. در این صورت زحمات چندساله شما از دست می‌رود و یک فاجعه ایجاد می‌شود! از آنجایی که علاج واقعه قبل از وقوع است پس حتما باید از سایتتان یک بکاپ کامل داشته باشید.

شرکت‌های هاستینگ به صورت روزانه یا هفتگی بکاپ‌گیری را انجام می‌دهند اما برای اطمینان خودتان دست به کار شوید و از مهمترین سرمایه‌تان یک بکاپ کامل بگیرید. روش‌های مختلفی برای گرفتن بکاپ از سایت وجود دارد که در این مقاله نحوه گرفتن بکاپ با افزونه Jetbackup از طریق هاست سی پنل را آموزش می‌دهیم.

افزونه Jetbackup چیست؟ چه کاربری دارد؟

برای گرفتن فایل پشتیبان از هاست و مدیریت بکاپ از طریق cPanel می‌توانید از افزونه جت بکاپ استفاده کنید و یک فول بکاپ ریستور از سایتتان بگیرید که امکان رمزگذاری بر روی بکاپ‌ها و زمان‌بندی پشتیبان‌گیری را دارد. از امکانات این افزونه می توان به قابلیت بازیابی سریع از بکاپ‌های گرفته شده در صورت بروز مشکل در سایت اشاره کرد و به مدیران کمک می‌کند تا به سرعت سایت را به حالت قبلی برگردانند.

یکی از ویژگی‌های افزونه Jetbackup قابلیت Incremental است که این امکان را فراهم می‌کند که اولین بار یک بکاپ کامل از وبسایت بگیرد و در روز‌های بعد فقط فایل‌هایی که تغییر کرده باشند بکاپ‌گیری شوند.

ریستور اطلاعات موجود در افزونه Jetbackup

برای ریستور کردن بکاپ های افزونه Jetbackup مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد پنل هاست شوید و از قسمت JetBacKup گزینه Full Account Backups را انتخاب کنید.

نحوه کار با افزونه Jetbackup

در این صفحه لیستی فایل های بکاپ گیری شده را مشاهده می کنید روی دکمه Restore کلیک کنید.

مشاهده تمام بکاپ های گفته شده با افزونه Jetbackup

در این مرحله تایید ریستور را از شما می گیرد روی دکمه Add to Restore Quene کلیک کنید

آموزش نحوه کار با افزونه Jetbackup در سی پنل

به این ترتیب ریستور بکاپ شروع می شود که با توجه به حجم بکاپ ممکن است کمی زمانبر باشد.

دانلود بکاپ با JetBackup در سی پنل

اگر می خواهید که فایل های بکاپ را بر روی سیستم دیگری ذخیره کنید می‌توانید فایل های بکاپ گرفته شده با Jetbackup را دانلود کنید برای این کار به پنل هاست سی پنل بروید و Jetbackup را انتخاب کنید و Full Account Backup را انتخاب کنید.

حال برای دانلود فایل بکاپ کافیست روی گزینه Generate download در زبانه Action  کلیک کنید همانند مرحله قبل با دریافت یک پیام تایید روی Add to download quene  کلیک کنید تا بکاپ دانلودشود.

مدیریت بکاپ‌های جت بکاپ

شما می‌توانید مواردی مانند زمان، وضعیت، نام و فرمت بکاپ‌ها را تعیین کنید برای این کار به قسمت Queue بروید در اینجا همان طور که می‌بینید لیست بکاپ‌ها قابل مشاهده هستند در این قسمت موارد زیر را می‌توانید مدیریت کنید:

  • Type: دانلود یا ریستور بکاپ ها در یک صف قرار می گیرند در نوع تایپ می توانید ببینید که بکاپ ها دانلود شده یا ریستور
  • Date: امکان مشاهده تاریخ بکاپ یا ریستور
  • Target: مشاهده نام و فرمت فایل بکاپ
  • Status: بررسی اینکه ریستور یا دانلود بکاپ مورد نظرتان به صورت کامل صورت گرفته است یا خیر
.اگر یک سایت وردپرس دارید با افزونه Duplicator می توانید یک بسته نصبی از سایتتان را در کمتر از 2 دقیقه تهیه کنیدبرای دانلود افزونه داپلیکتور کلیک کنید.
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.