ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش نصب XAMPP

با نصب برنامه زمپ می توانید یک سرور آپاچی روی کامپیوترتان نصب کنید و یک سرور لوکال راه اندازی کنید یکی از مزیت های نصب Xampp راه اندازی سایت وردپرس در کامپیوتر و انجام تغییرات و سفارشی سازی سایت است.

0
24 فروردین 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

XAMPP چیست؟

اگر قصد دارید سایتتان را بر روی لوکال هاست نصب کنید نیاز به یک نرم‌افزار دارید که محیط هاست را برای شما شبیه‌سازی کند برای این کار برنامه‌های مختلفی مانند MAMP، LAMP، WAMP و XAMPP وجود دارد. زمپ (به انگلیسی: XAMPP) یک سرویس‌دهنده وب کراس پلتفورم نرم‌افزار آزاد است که از سرویس‌دهنده HTTP آپاچی، پایگاه‌داده مای‌اس‌کیوال و یک مفسر اسکریپت‌های پی‌اچ‌پی و پرل تشکیل شده‌است.

نام انگلیسی XAMPP از حروف X(یعنی هر کدام از ۴ سیستم‌عامل)، Apache(آپاچی)، MySQL(مای‌اس‌کیوال)، PHP(پی‌اچ‌پی) و Perl(پرل) تشکیل شده‌است. این برنامه تحت مجوز گنو جی‌پی‌ال منتشر شده‌است و کاملاً آزاد است که می‌تواند صفحات پویا را سرویس‌دهی کند.

مفهوم کلمه
سیستم عاملی که پشتیبانی می کند X
 سرور Apache A
MariaDB (سابقMySQL) دیتابیس M
زبان برنامه نویسی PHP P
زبان برنامه نویسی Perl P

قابلیت های نرم افزار XAMPP

از آنجایی که نصب وب سرور آپاچی کمی سخت است و اگر بخواهید MariaDB، PHP و Perl را اضافه کنید این کار سخت‌تر می‌شود. هدف XAMPP فراهم کردن محیطی برای توسعه‌دهندگان است تا بتوانند وارد دنیای آپاچی شوند قابلیت‌های زمپ شامل موارد زیر است:

  • راه اندازی یک وب سرور لوکال بر روی کامپیوتر
  • نصب و پیکربندی MySQL ،PHP ،Apache
  • اجرای کدها به زبان برنامه نویسی PHP
  • امکان نصب تمامی CMS مانند وردپرس بر روی کامپیوتر
  • عدم نیاز به اینترنت هنگام کار با نرم افزار

کاربرد نرم افزار زمپ چیست؟

زمپ رسماً به‌عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده است تا به طراحان سایت و برنامه‌نویسان اجازه آزمایش کار‌هایشان را روی کامپیوتر خودشان بدهد بدون اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت داشته باشند.   لوکال هاست تمام قابلیت‌های یک هاست را دارد و می‌توانید تغییراتی که بر روی سایت انجام می‌دهید را به صورت زنده مشاهده کنید و زمانی که سایتتان کامل شد انتقال سایت از لوکال به هاست اصلی را انجام دهید.

زمپ همچنین پشتیبانی خوبی برای درست کردن و ویرایش کردن پایگاه‌های داده در MySQL و اس‌کیوال لایت و غیره ارائه می‌کند. شما می‌توانید جداول جدید ایجاد کنید، رکورد‌ها را اضافه حذف یا بروزرسانی کنید، در پایگاه داده جستجو کنید و بسیاری کار‌های دیگر.

.برای نصب وردپرس روی لوکال هاست اولین قدم نصب Xampp است با استفاده از زمپ وردپرس را بر روی کامپیوترتان نصب و سایتتان را طراحی کنید.

 آموزش نصب XAMPP

برای نصب زمپ نسخه متناسب با سیستم عاملی که دارید از سایت زیر این برنامه را دانلود کنید.

 لینک دانلود Xampp

همانطور که در تصویر می‌بینید می‌توانید نسخه زمپ را برای ورژن‌های مختلف PHP تهیه شد که پیشنهاد می‌شود آخرین نسخه برای ورژن‌های ۷. ۴ و ۸ به بالا را دانلود کنید.

دانلود برنامه زمپ

بعد از این که زمپ را دانلود کنید یک فایل اجرایی با پسوند exe دارد بر روی این فایل کلیک کنید تا وارد مراحل نصب شوید.

مراحل نصب برنامه xampp

در این اینجا می‌توانید قسمت‌های مورد نیاز را نصب کنید اگر به قسمتی مانند perl نیاز ندارید می‌توانید این گزینه را غیر فعال کنید.

انتخاب فایل های مورد نیاز در نصب زمپ

حالا یک آدرس برای نصب زمپ در کامپیوترتان انتخاب کنید که بهتر است آدرس پیش فرض پیشنهادی که درایو c است و نام پوشه xaamp را تغییر ندهید.

انتخاب محل نصب زمپ در درایو c

زبان را بر روی انگلیسی قرار دهید.

نصب وردپرس روی زمپ قسمت انتخاب زبان

دکمه Next را بزنید

مراحل نصب وردپرس روی xampp

کمی صبر کنید تا نصب زمپ کامل شود.

نصب وردپرس روی زمپ مرحله پایانی نصب xampp در ویندوز

با 100 درصد شدن نوار پیشرفت نصب xxamp با موفقیت انجام می شود.نصب وردپرس روی لوکال هاست Xampp مرحله آخر نصب زمپ

در انتها دکمه Finish را بزنید.

اتمام مراحل نصب xampp

بعد از اینکه نصب زمپ با موفقیت انجام شد زمپ را اجرا کنید که مشابه تصویر زیر محیط زمپ برای شما نمایش داده می‌شود.

نصب وردپرس روی زمپ مرحله اجرای زمپ

دو گزینه Apachi و MySQL را start بزنید هر دو گزینه باید سبز شود به این صورت زمپ به درستی نصب شده و بدون خطا کار کند.

تست زمپ برای نصب وردپرس روی زمپ

نصب زمپ به راحتی و در چند دقیقه امکان پذیر است در صورتی که سوالی دارید در قسمت دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.