ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
آموزش افزونه‌ها

آموزش نصب درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

برای فروشگاه‌های اینترنتی اتصال درگاه پرداخت ضروری است. بانک‌های ایرانی از جمله ملت و پارسیان، واسطه‌های درگاه بانکی مانند زرین پال و پولیتو مخصوص وردپرس را طراحی کرده‌اند که بدون دردسر می توان از آن‌ استفاده کرد. قبل از معرفی افزونه‌های درگاه بانکی در مورد درگاه پرداخت و چگونگی انتخاب درگاه مناسب توضیحاتی خواهیم داد.

5
19 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 24 خرداد 1403

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت استقبال از خرید اینترنتی افزایش یافته است. در این میان، فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان یکی از ارکان اصلی این عرصه، با ارائه تنوع گسترده‌ای از محصولات و خدمات، نقشی کلیدی در تسهیل فرآیند خرید و ارتقای تجارب مشتریان ایفا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد بستری امن و آسان برای انجام تراکنش‌های مالی است. در این راستا، استفاده از یک افزونه برای اتصال درگاه پرداخت بسیار حائز اهمیت است.

ست کردن درگاه پرداخت ، با اتصال به سیستم‌های بانکی، امکان پرداخت آنلاین را برای مشتریان فراهم می‌کند؛ این افزونه با ارائه قابلیت‌های متنوع، از جمله امکان صدور فاکتور، مدیریت تراکنش‌ها و ارائه گزارش‌های دقیق، به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا امور مالی خود را به طور نظام‌مند و کارآمد مدیریت کنند.

نصب افزونه درگاه پرداخت اینترنتی

نصب افزونه درگاه در وردپرس بسیار ساده‌ است برای این کار باید ابتدا:

  • به بخش افزونه‌ها رفته و روی افزودن کلیک کنید. در بخش جست‌وجو عبارت “درگاه پرداخت” را وارد کنید. (اگر افزونه‌ای خریداری کرده‌اید، بجای این کار از بخش بارگذاری افزونه اقدام به بارگذاری افزونه مدنظر کنید.)

آموزش ست کردن درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس

  • برای نصب افزونه ابتدا افزونه مورد نظر را انتخاب و سپس گزینه “هم اکنون نصب کن” را بزنید تا افزونه نصب شود.

نصب درگاه پرداخت برای سایت

  • به این صورت پس از نصب و فعال سازی افزونه، افزونه مورد نظر به بخش افزونه‌های سایتتان اضافه خواهد شد.

انجام تنظیمات افزونه درگاه

بعد از فعال سازی افزونه مورد نظر به بخش تنظیمات افزونه رفته و برای اتصال درگاه پرداخت به سایت تیک فعال سازی درگاه پرداخت ملت را زده و مواردی از قبیل شماره ترمینال و نام کاربری، رمز عبور را پر کنید.

ست کردن درگاه پرداخت به پرداخت ملت

  • گام بعدی تعیین درگاه پرداخت برای افزونه ووکامرس است. برای اینکار کافی است از پیشخوان> ووکامرس> پیکربندی درگاه مورد نظر را انتخاب و سپس برای اتصال درگاه پرداخت به ووکامرس آن را فعال کنید.

آموزش ست کردن درگاه پرداخت

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی مناسب را انتخاب کنیم؟

در دنیای امروز، کسب و کارهای اینترنتی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی افراد تبدیل شده است. به همین دلیل، فروشگاه‌های اینترنتی برای رونق کسب و کار خود، نیازمند درگاه پرداخت اینترنتی هستند. اما با وجود تنوع زیاد ارائه دهندگان این سرویس، انتخاب درگاه مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ با این وجود قبل از انتخاب درگاه پرداخت موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

✔️ امنیت

اولین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب درگاه پرداخت، امنیت آن است. اطلاعات بانکی و مالی مشتریان شما، دارایی ارزشمندی هستند و باید به بهترین نحو از آنها محافظت شود. به همین دلیل، درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنید باید از مجوزهای قانونی لازم از نهادهای ذی‌صلاح مانند بانک مرکزی و شبکه شاپرک برخوردار باشد.

✔️ اعتبار و سابقه

سابقه و اعتبار ارائه دهنده درگاه پرداخت، از دیگر فاکتورهای مهم است. قبل از انتخاب، حتماً سابقه شرکت در ارائه این سرویس، نظرات مشتریان و موارد پشتیبانی را بررسی کنید.

✔️ کارمزد و هزینه‌ها

هزینه‌های مربوط به استفاده از درگاه پرداخت، شامل کارمزد تراکنش‌ها، هزینه نصب و راه‌اندازی و هزینه‌های جانبی مانند صدور فاکتور و گزارش‌گیری است. درگاه‌های مختلف، کارمزدهای متفاوتی را برای تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. به همین دلیل، قبل از انتخاب، حتماً تعرفه‌های مختلف را بررسی کنید و درگاهی را انتخاب کنید که با توجه به حجم تراکنش‌های شما، مقرون به صرفه باشد.

✔️ سهولت استفاده

استفاده از درگاه پرداخت باید برای شما و مشتریانتان آسان و راحت باشد. پنل مدیریت درگاه باید کاربرپسند باشد و راهنمای‌های لازم برای استفاده از آن به طور کامل ارائه شده باشد. همچنین، فرآیند پرداخت برای مشتریان باید ساده و روان باشد تا به راحتی بتوانند تراکنش خود را انجام دهند.

✔️ امکانات و خدمات

درگاه‌های مختلف، امکانات و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، برخی از درگاه‌ها امکان صدور فاکتور، گزارش‌گیری، ارسال پیامک و ارائه خدمات پس از فروش را ارائه می‌کنند. قبل از انتخاب، حتماً امکانات و خدمات مختلف درگاه‌ها را بررسی کنید و درگاهی را انتخاب کنید که نیازهای شما را به طور کامل برآورده می‌کند.

✔️ پشتیبانی

پشتیبانی فنی از اهمیت بالایی برخوردار است. درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنید باید پشتیبانی فنی قوی و پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات شما داشته باشد. (این مورد بسیار مهم است، به گزینه پشتیبانی 24 ساعته دقت بالایی داشته باشید)

✔️ نظرات مشتریان

خواندن نظرات مشتریان در مورد درگاه‌های مختلف، می‌تواند به شما در انتخاب درگاه مناسب کمک کند.

معرفی افزونه های درگاه پرداخت

توسعه ‌دهندگان افزونه های زیادی را برای استفاده از درگاه‌ها در وردپرس طراحی کرده‌اند که در ادامه این مقاله سعی میکنیم به صورت کامل به این موارد بپردازیم، بهتر است برای نصب درگاه پرداخت در وردپرس ابتدا از افزونه درگاه بانک ملت شروع کنیم:

  • افزونه درگاه پرداخت اینترنتی ملت ووکامرس برای ست کردن درگاه پرداخت سایت

افزونه بانک ملت این امکان را به شما می‌دهد تا پرداخت‌های خود را سریع تر و با خیالی آسوده انجام دهید. درگاه به پرداخت ملت جزء بهترین درگاه های سایت های ووکامرسی است. انتقال مستقیم به صفحه پرداخت بانک، شخصی سازی متن پرداخت نا موفق، شخصی سازی پیام انصراف از پرداخت، هماهنگی با تمامی قالب‌های وردپرس، بازگشت خودکار وجه در صورت خطا فقط بخشی از قابلیت‌های این افزونه است،

choosearea

در نسخه رایگان این افزونه، امکانات محدودی وجود دارد که با تهیه نسخه کامل می توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید؛ از طریق لینک زیر میتوانید نسخه پرو یا حرفه‌ای این افزونه را دانلود و نسبت به نصب درگاه پرداخت اقدام کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه درگاه پرداخت بانک ملت؛ به پرداخت ملت
دسته بندی : افزونه درگاه پرداخت
4058
فروش
86%
رضایت
  • افزونه درگاه زرین پال برای نصب درگاه پرداخت سایت

درگاه پرداخت زرین پال

زرین پال چند وقتی است خود را به عنوان شرکت واسطه پرداخت در میان دوست داران خرید اینترنتی به خوبی جا کرده است. داشتن چند درگاه فعال، زمانی مناسب است که بتوان از آن‌ها بطور هوشمند بهره برد. افزونه درگاه بانکی زرین‌پال به تمامی PSP های موجود متصل است و فرآیند خرید را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. 

  • افزونه درگاه پلاس برای نصب درگاه پرداخت سایت

افزونه درگاه پلاس کاملترین پلاگین درگاه بانکی برای ووکامرس است که همزمان استفاده از 9 درگاه پرداخت محبوب ایرانی راشما فراهم می کند.به این ترتیب در صورت قطع بودند یکی از درگاه ها کاربران شما برای پرداخت با مشکل مواجه نمی شوند و اگر سایت شما اینماد ندارد این پکیج درگاه پرداخت برای شما مناسب است و می‌توانید فرآیند ست کردن درگاه پرداخت سایت خود را با این افزونه آغاز کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه درگاه پلاس، کاملترین پلاگین پرداخت
دسته بندی : افزونه درگاه پرداخت
1063
فروش
81%
رضایت
  • افزونه درگاه پی پینگ برای ست کردن درگاه پرداخت سایت

درگاه پرداخت پی پینگ

 

پی پینگ درگاه رسمی بانک مرکزی ایران است که به تمامی کسب و کارها در سرتا سر ایران، درگاه پرداخت اینترنتی بانکی ارائه می‌دهد و هر روز میزبان تراکنش‌های زیادی در سطح کشور است و به درگاهی قابل اعتماد تبدیل شده است. این درگاه همچنین افزونه درگاه پرداخت وردپرس جداگانه ای برای محصولات دانلودی دارد که می توانید برای محصولات دانلودی خود از آن استفاده کنید؛ شما از این افزونه نیز می‌توانید برای ست کردن درگاه پرداخت سایت خود استفاده کنید.

  • افزونه درگاه زیبال برای نصب درگاه پرداخت سایت

وبلاگ پرداخت یار زیبال

زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، دامنه‌ی گسترده‌ای از سرویس‌های پرداختی مورد نیاز کسب‌وکارها را به صورت کاملا یکپارچه ارائه می‌دهد. یکی از محصولات زیبال درگاه پرداخت اینترنتی است که همراه با تسویه آنی، سرویس بازگشت وجه آنی، تضمین پایداری درگاه، پشتیبانی فنی همیشه در دسترس و چندین سرویس کاربردی دیگر ارائه می‌شود که درگاه زیبال را به بهترین درگاه پرداخت اینترنتی تبدیل کرده است. در حال حاضر بیش از 14000 کسب‌وکار از درگاه پرداخت زیبال استفاده می‌کنند و فقط با یک بار اتصال به زیبال می‌توانید مجموعه کاملی از سرویس‌های پرداختی مورد نیاز خود را دریافت کنید و می‌تواند یک گزینه بهینه برای ست کردن درگاه سایت باشد.

  • افزونه درگاه بانک پارسیان برای نصب درگاه پرداخت سایت

درگاه پرداخت بانک پارسیان

بانک پارسیان هم یک درگاه اختصاصی برای وردپرس دارد که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. این درگاه قابلیت پشتیبانی از تمامی کارت های عضو شبکه شتاب را دارد و شما می‌توانید برای ست کردن درگاه پرداخت سایت خود از این افزونه استفاده کنید.

  • افزونه درگاه بانک ملت برای محصولات دانلودی

روند پرداخت برای محصولاتی که دانلودی هستند کمی متفاوت است. بانک ملت افزونه‌ای جداگانه برای این نوع از محصولات فراهم کرده است که می توان برای هر کارت عضو شبکه شتاب، از آن استفاده کرد.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به آموزش اتصال درگاه پرداخت به وردپرس بپردازیم؛ در این مقاله انواع درگاه پرداخت اینترنتی بیان شد و هر یک را به صورت مختصر شرح دادیم، از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، موفق باشید.
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 4 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
5 دیدگاه
mohsenrabiae
mohsenrabiae
15 شهریور 1401 18:59

با سلام و تشکر از توضیحات خوب شما لطفاً راهنمایی بفرمایید شماره ترمینال را چگونه تهیه کنیم باید به بانک مراجعه کنیم یا از طریق اینترنت می توانیم آن را دریافت کنیم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
16 شهریور 1401 10:21

سلام
شماره ترمینال برای نصب درگاه را از بانک دریافت کنید

آیا مفید بود ؟
محمود دبستانی
محمود دبستانی
02 شهریور 1401 18:05

درود و خیلی ممنون از زحماتتون.
گل سر سبد همه این درگاه ها هم که نیاز به توضیح نداره.
افزونه درگاه پلاس = با یک تیر نه نشان بزنید.
https://www.rtl-theme.com/dargah-plus-woocommerce-plugin/

آیا مفید بود ؟
0
masoudfn
masoudfn
11 اسفند 1399 10:48

ممنون از توضیحات کاملی که ارائه دادید. از درگاه پرداخت شرکت های جدید مثل رایان پی، نکست پی و سیز پی هم میشه استفاده کرد

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
14 اسفند 1399 13:40

ممنون که تجربه اتون را در اختیار ما قرار دادید.

آیا مفید بود ؟