ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

آموزش نصب درگاه پرداخت در ووکامرس

برای فروشگاه های اینترنتی اتصال درگاه پرداخت ضروری است. بانک های ایرانی از جمله بانک‌های ملت و پارسیان، واسطه‌های درگاه بانکی مانند زرین پال و پولیتو را مخصوص وردپرس را طراحی کرده‌اند که بدون دردسر خاصی می توان از آن‌ها استفاده کرد. قبل از معرفی افزونه‌های درگاه بانکی ووکامرس، توضیحاتی درمود درگاه پرداخت و چگونگی انتخاب درگاه مناسب می‌دهیم.

5
19 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1403

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت استقبال از خرید اینترنتی افزایش یافته است. یکی از اساسی‌ ترین نیازهای هر فروشگاه اینترنتی، بدون توجه به نوع محصول آسان کردن فرایند خرید به خصوص پرداخت اینترنتی است. برای اینکار باید افزونه درگاه پرداخت ووکامرس را در سایت فعال کنید.

افزونه درگاه پرداخت ووکامرس چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی این امکان را به مشتری می‌دهد تا هزینه محصولاتی که خریده‌ است را پرداخت کند. استفاده از هر درگاه قوانین خاص خودش را دارد که بهتر است درمورد این قوانین قبل از انتخاب درگاه مطالعه کنید یا بطور مستقیم با واحد پشتیبانی بانک تماس بگیرید تا در آینده مشکلی پیش نیاید. بعضی از ارائه‌دهندگان درگاه بانکی امکانات مختلفی ارائه می‌دهد که می‌توانید متناسب با نیازهای خود، درگاه مناسب را استفاده کنید.

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب افزونه درگاه پرداخت ووکامرس مناسب، باید به موارد زیر توجه کنیم:

✔️هزینه

هزینه‌ای که باید برای افزونه درگاه بانکی ووکامرس بدهید، می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد:

  • خرید درگاه پرداخت در صورتی که رایگان نباشد
  • هزینه ثبت‌ نام برای بانک یا شرکت مورد نظر
  • هزینه‌های ماهانه و یا سالانه برای استفاده از درگاه بانکی
  • هزینه‌های انتقال پول

✔️مکان

بعضی از بانک‌ها و شرکت‌ها فقط به کشورها و ارزهای خاصی خدمات خود را ارائه می‌دهند بنابراین هنگام خرید درگاه پرداخت ووکامرس دقت کنید که که درگاه انتخابی شما از واحد پول کشور مورد نظر یا ارزهای خاص پشتیبانی کند.

✔️امکان پشتیبانی مستقیم از ووکامرس

درگاه هایی که نصب می شوند باید از ووکامرس پشتیبانی کنند.

✔️امنیت

  • بعضی از درگاه‌ها مشتری را برای پرداخت به سایت دیگری هدایت می‌کنند و پس از اتمام پرداخت، برای تکمیل فرآیند خرید، دوباره به سایت اصلی برمی‌گردند.
  • بعضی از درگاه‌ها هم تمامی کارهای پرداخت را در خود سایت انجام می‌دهند که برای این روش، سایت مورد نظر باید دارای مجوزهای SSL باشد.

فروشگاه‌های اینترنتی در قبال حفظ اطلاعات شخصی مشتریان مانند آدرس نام و اطلاعات شخصی دیگر، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند. برای حفظ امنیت اطلاعات، اکثر درگاه های پرداخت، روی سایت هایی کار می‌کنند که مجوز SSL را دارند. این مجوز در واقع اطلاعات رد وبدل شده را میان سایت و مشتری و میان سایت و درگاه پرداخت، رمزنگاری می‌کند تا به راحتی در دسترس فرد دیگری نباشند.


اگر در سایتتان قبل از خرید، نیاز به احراز هویت کاربران دارید در مقاله سامانه شاهکار چیست؟ نحوه تطبیق شماره موبایل و کدملی کاربران را آموزش داده‌ایم.

چند درگاه پرداخت ووکامرس نیاز داریم؟

هر فروشگاهی به حداقل یک درگاه نیاز دارد. البته استفاده از یک درگاه پرداخت اینترنتی می‌تواند ریسک باشد زیرا بعضی از درگاه ها ممکن است گاهی درست کار نکنند و یا مشکلات دیگری برایشان پیش بیاید. استفاده از دو درگاه و یا بیشتر باعث می شود در صورتی که مشتریان به مشکل برخورد کنند خریدشان را رها نکنند و از سایر درگاه ها استفاده کنند. اما فعالسازی درگاه‌های زیاد باعث گیج شدن مشتری می‌شود و کیفیت تجربه کاربری آن‌ها را کاهش می‌دهد بنابراین حداکثر از 3 درگاه استفاده کنید.

نصب افزونه های درگاه پرداخت اینترنتی چگونه است؟

نصب افزونه ها در وردپرس کار ساده‌ای است به بخش افزونه‌ها از منوی سمت راست بروید و روی افزودن کلیک کنید. در بخش جست‌وجو عبارت “درگاه پرداخت” را وارد کنید و منتظر بمانید افزونه‌ها بارگیری شوند.

نصب افزونه ها در وردپرس

برای نصب افزونه ابتدا روی “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید و سپس “فعال نمایید” را بزنید.

نصب افزونه از مخزن وردپرس

افزونه درگاه بانکی نصب شده در کنار افزونه های دیگر در بخش افزونه ‌های نصب شده قرار می‌گیرد.

مشاهده لیست افزونه های نصب شده در وردپرس

انجام تنظیمات افزونه درگاه

بعد از نصب درگاه در تنظیمات (به عنوان مثال افزونه به پرداخت ملت) رفته تیک فعال/ غیر فعال افزونه را بزنید، شماره ترمینال و نام کاربری، رمز عبور و پیام های مربوطه را وارد کنید.

تنظیمات درگاه به پرداخت ملت

گام بعدی تعیین درگاه پرداخت برای افزونه ووکامرس است. برای اینکار کافی است از پیشخوان> ووکامرس> پیکربندی باید درگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

معرفی افزونه های درگاه پرداخت

در بهترین درگاه پرداخت به طور کامل یک لیست از درگاه‌های پرداخت مستقیم و واسط را معرفی و آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم. توسعه ‌دهندگان افزونه های زیادی را برای استفاده از درگاه‌ها در وردپرس طراحی کرده‌اند که در ادامه به معرفی و چگونگی استفاده از برخی از افزونه درگاه پرداخت وردپرس می‌پردازیم. 

  • افزونه درگاه پرداخت اینترنتی ملت ووکامرس

درگاه پرداخت ملت ووکامرس 

choosearea

افزونه بانک ملت به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق درگاه بانک ملت پرداخت خود را انجام دهند. افزونه درگاه پرداخت وردپرس بانک ملت، امکان قبول پرداخت از همه کارت‌های عضو شبکه شتاب را داراست و به راحتی هر کسی که کارت عضو شبکه شتاب دارد می‌تواند با این درگاه پرداخت‌های خود را انجام دهد. در نسخه دمو از این افزونه، امکانات محدودی وجود دارد که با تهیه نسخه کامل می توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید. اطلاعات بیشتر در باره تفاوت نسخه پرو و نسخه رایگان را در مقاله افزونه به پرداخت ملت برای ووکامرس مشاهده نمایید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه درگاه پرداخت بانک ملت؛ به پرداخت ملت
دسته بندی : افزونه درگاه پرداخت
3964
فروش
86%
رضایت
  • افزونه درگاه زرین پال برای ووکامرس

درگاه پرداخت زرین پال

choosearea

زرین پال چند وقتی است خود را به عنوان شرکت واسطه پرداخت در میان دوست داران خرید اینترنتی به خوبی جا کرده است. داشتن چند درگاه فعال، زمانی مناسب است که بتوان از آن‌ها بطور هوشمند بهره برد. افزونه درگاه بانکی ووکامرس زرین‌پال به تمامی PSP های موجود متصل است و فرآیند خرید را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. 

  • افزونه درگاه پلاس

افزونه درگاه پلاس کاملترین پلاگین درگاه بانکی برای ووکامرس است که همزمان استفاده از 9 درگاه پرداخت محبوب ایرانی راشما فراهم می کند.به این ترتیب در صورت قطع بودند یکی از درگاه ها کاربران شما برای پرداخت با مشکل مواجه نمی شوند و اگر سایت شما اینماد ندارد این پکیج درگاه پرداخت برای شما مناسب است.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه درگاه پلاس، کاملترین پلاگین پرداخت
دسته بندی : افزونه درگاه پرداخت
983
فروش
81%
رضایت
  • افزونه درگاه پی پینگ

درگاه پرداخت پی پینگ

 

پی پینگ درگاه رسمی بانک مرکزی ایران است که به تمامی کسب و کارها در سرتا سر ایران، درگاه پرداخت اینترنتی بانکی ارائه می‌دهد و هر روز میزبان تراکنش‌های زیادی در سطح کشور است و به درگاهی قابل اعتماد تبدیل شده است. این درگاه همچنین افزونه درگاه پرداخت وردپرس جداگانه ای برای محصولات دانلودی دارد که می توانید برای محصولات دانلودی خود از آن استفاده کنید.

  • افزونه درگاه زیبال

وبلاگ پرداخت یار زیبال

زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، دامنه‌ی گسترده‌ای از سرویس‌های پرداختی مورد نیاز کسب‌وکارها را به صورت کاملا یکپارچه ارائه می‌دهد. یکی از محصولات زیبال درگاه پرداخت اینترنتی است که همراه با تسویه آنی، سرویس بازگشت وجه آنی، تضمین پایداری درگاه، پشتیبانی فنی همیشه در دسترس و چندین سرویس کاربردی دیگر ارائه می‌شود که درگاه زیبال را به بهترین درگاه پرداخت اینترنتی تبدیل کرده است. در حال حاضر بیش از 14000 کسب‌وکار از درگاه پرداخت زیبال استفاده می‌کنند و فقط با یک بار اتصال به زیبال می‌توانید مجموعه کاملی از سرویس‌های پرداختی مورد نیاز خود را دریافت کنید

  • افزونه درگاه بانک پارسیان

درگاه پرداخت بانک پارسیان

بانک پارسیان هم یک درگاه اختصاصی برای وردپرس دارد که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. این درگاه قابلیت پشتیبانی از تمامی کارت های عضو شبکه شتاب را دارد.

  • افزونه درگاه بانک ملت برای محصولات دانلودی

روند پرداخت برای محصولاتی که دانلودی هستند کمی متفاوت است. بانک ملت افزونه‌ای جداگانه برای این نوع از محصولات فراهم کرده است که می توان برای هر کارت عضو شبکه شتاب، از آن استفاده کرد.

  • افزونه درگاه پولیتو

درگاه پرداخت پولیتو برای ووکامرس

پولیتو نیز یک افزونه درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس است که می‌توانید از آن در فروشگاه ووکامرسی خود استفاده کنید.

افزونه های کاربردی زیادی برای ووکامرس وجود دارد که می توانید تمام مراحل خرید اینترنتی از افزونه پنل ووکامرس تا افزونه صدور فاکتور را تغییر دهید.

نکته! قبل از استفاده از هر یک از این درگاه‌ها، حتما به سایت درگاه سری بزنید تا از قوانین و موارد امنیتی هر کدام آگاهی پیدا کنید.

در این مقاله سعی کردیم انواع و نحوه نصب افزونه درگاه پرداخت اینترنتی مناسب را برای شما معرفی کنیم در صورت داشتن تجربه استفاده از این افزونه ها یا داشتن هر گونه سوال در قسمت دیدگاه ها سوالات و نظراتتان را ثبت کنید.
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
5 دیدگاه
mohsenrabiae
mohsenrabiae
15 شهریور 1401 18:59

با سلام و تشکر از توضیحات خوب شما لطفاً راهنمایی بفرمایید شماره ترمینال را چگونه تهیه کنیم باید به بانک مراجعه کنیم یا از طریق اینترنت می توانیم آن را دریافت کنیم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
16 شهریور 1401 10:21

سلام
شماره ترمینال برای نصب درگاه را از بانک دریافت کنید

آیا مفید بود ؟
محمود دبستانی
محمود دبستانی
02 شهریور 1401 18:05

درود و خیلی ممنون از زحماتتون.
گل سر سبد همه این درگاه ها هم که نیاز به توضیح نداره.
افزونه درگاه پلاس = با یک تیر نه نشان بزنید.
https://www.rtl-theme.com/dargah-plus-woocommerce-plugin/

آیا مفید بود ؟
0
masoudfn
masoudfn
11 اسفند 1399 10:48

ممنون از توضیحات کاملی که ارائه دادید. از درگاه پرداخت شرکت های جدید مثل رایان پی، نکست پی و سیز پی هم میشه استفاده کرد

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
14 اسفند 1399 13:40

ممنون که تجربه اتون را در اختیار ما قرار دادید.

آیا مفید بود ؟