ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
انتقال اطلاعات سایت وردپرسی
مجموعه مقالات وردپرس

درون ریزی اطلاعات وردپرس به سایت دیگر

گاهی ممکن است نیاز باشد اطلاعات سایت خود مانند محتوای سایت و نوشته ها و برگه ها و رسانه را از یک سایت به سایت دیگر انتقال دهید، شاید برای افراد مبتدی این کار پیچیده به نظر برسد اما در این مقاله روش انتقال اطلاعات از سایت مبدا به مقصد را به روش ساده آموزش می دهیم.

0
08 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

وردپرس قابلیت درون ریزی و برون ریزی اطلاعات و تنظیمات سایت را از طریق پیشخوان وردپرس فراهم کرده است. شما می توانید انتقال تنظیمات و محتوا شامل مقالات، محصولات ونمونه کارها و… را از یک سایت به سایت دیگر از طریق فایل xml به راحتی انجام دهید.

آموزش ویدیویی درون ریزی وردپرس 

برای انجام درون ریزی و انتقال اطلاعات و محتوا بین دو سایت این ویدئو آموزشی را مشاهده کنید. در ادامه هم می توانید مراحل تصویری تنظیمات درون ریزی در وردپرس را مشاهده کنید.

گام اول: برون ریزی اطلاعات سایت مبدا

خب در ابتدا باید به سراغ برون ریزی سایت مبدا (سایتی که می خواهیم اطلاعات ان را انتقال دهیم) می رویم. برای این کار به مسیر زیر بروید:

پیشخوان وردپرس> ابزارها> برون بری 

برون ریزی اطلاعات سایت مبدا
وقتی روی برون بری کلیک کنید صفحه زیر برای شما باز می شود:

گزینش محتوای برون ریزی
در این صفحه می توانید نوع محتوایی که قصد برون ریزی آن را دارید انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه بارگیری پرونه برون بری بزنید تا فایل xml ذخیره شود. تا اینجا فایل مورد نظر خود را برای درون ریزی را به دست آوردید حالا برویم به سراغ درون ریزی اطلاعات در سایت مقصد.

گام دوم: درون ریزی اطلاعات در سایت مقصد

در سایت مقصد وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت ابزارها روی درون ریزی کلیک کنید:

پیشخوان وردپرس> ابزارها> درون ریزی

درون ریزی قالب وردپرس در سایت مقصد
بعد از کلیک روی درون ریزی وارد صفحه زیر می شوید، در اینجا نصب وردپرس را بزنید و منتظر شوید تا اجرا شود، سپس فایل xml که از سایت مبدا دارید در قسمت choose file آپلود کنید و در نهایت روی دکمه بارگذاری پرونده و درون ریزی آن کلیک کنید.

انتخاب فایل درون ریزی
بعد از بارگذاری و درون ریزی فایل xml وارد صفحه زیر می شوید، حالا می توانید نام کاربری خود را تغییر دهید و با زدن دکمه درون ریزی پیوست ها، کلیه فایل های پیوست سایت را هم درون ریزی کنید.

تنظیمات درون ریزی
خب درون ریزی اطلاعات سایت تمام شد! به همین سادگی! حالا می توانید اطلاعات سایت قبلی را در سایت جدید ببینید.

برای برون ریزی محصولات ووکامرس این مقاله را بخوانید: آموزش برون ریزی و درون ریزی محصولات

رفع خطای درون ریزی وردپرس با فایل xml

اگر احیانا در طول درون ریزی با مشکل روبه رو شدید و خطایی مانع انجام فرایند انتقال شد می توانید کد زیر را در فایل htaccess. در مسیر هاست > public_html وارد کنید.

php_value memory_limit 256M
php_value upload_max_filesize 256M
php_value post_max_size 256M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

نکته: اگر در هاست htaccess را نیافتید می توانید از مقاله چرا htaccess را پیدا نمی کنید؟ کمک بگیرید.

در این مقاله روش درون ریزی اطلاعات وردپرس را آموزش دادیم امیدواریم که شما هم به راحتی این کار را انجام دهید ولی اگر در هنگام درون ریزی اطلاعات و انتقال اطلاعات مشکلی داشتید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.