ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درامد از تلگرام
نقد و بررسی

آموزش صفر تا صد کسب درآمد از تلگرام

امروزه کسب درآمد از فضای مجازی برای برخی افراد به دغدغه تبدیل شده است. در این میان تلگرام با بیش از 50 میلیون کاربر فعال همواره از پرطرفدارترین شبکه ها بوده است، بنابراین قصد داریم در این مقاله به بررسی راه های کسب درآمد از تلگرام بپردازیم. همراه ما باشید.

10
04 اردیبهشت 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

تلگرام از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه  و ۵۵ میلیون کاربر روزانه دارد، ۵۸ درصد کاربران مرد و ۴۲ درصد زن هستند، طبق گزارشات هر کاربر تقریباً ۳ ساعت در ماه زمان خود را در تلگرام سپری می‌کند. در ایران نیز این شبکه جز محبوب‌ترین‌ها است؛ به گونه ای که با وجود فیلترینگ هنوز هم جز ثابت اپلیکیشن‌های موجود در موبایل ایرانی‌ها است و ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. با توجه به این آمار و وجود کاربران زیاد می‌توان از تلگرام هم کسب درآمد کرد. در ادامه به روش‌هایی که می‌توانید از تلگرام پول دربیاورید، می‌پردازیم.

چرا کسب درآمد از تلگرام؟

از آنجایی که فعالیت در تلگرام بر مبنای چت می‌باشد، شما باید در ابتدا یک استراتژی برای کسب در آمد از تلگرام بچینید وببیند که به چه صورت می توانید به بهترین روش پول دربیاورید. ابتدا یک برگه بر دارید و شروع به نوشتن کنید که برای چه از تلگرام استفاده می‌کنید؟

معمولاً اهداف کار با تلگرام عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • افزایش اعتماد کاربران
  • افزایش نرخ تعامل با کاربران
  • پشتیبانی از کاربران
  • آمار‌های از تلگرام برای کسب درآمد
.اگر از تلگرام برای فروش محصولات خود استفاده می کنید و این روز‌ها فیلترینگ تلگرام مشکلاتی برای شما در ارتباط گرفتن با مشتریان به وجود آورده است، می توانید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. کافیست سری به برگه آموزش طراحی سایت فروشگاهی بزنید تا در کوتاه ترین زمان یک سایت فروشگاهی را از صفر تا 100 خودتان طراحی کنید.

مزایای کسب درآمد از تلگرام

تلگرام به دلیل رایگان بودن و داشتن سرعت بسیار بالا و امکانات حرفه‌ای که دارد به یکی از منابع کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است مهم‌ترین مزایای تلگرام برای درآمد زایی عبارتند از:

  • نصب و استفاده رایگان

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت تلگرام شده است استفاده کاملاً رایگان است. برای نصب تلگرام کافیست وارد برنامه Google Play شوید و یا از خود سایت telegram.org نسخه اندروید یا ios را دانلود کنید. بعد از نصب هم کاملاً رایگان می‌توانید از کلیه امکانات آن استفاده کنید.

  • تعداد کاربران بالا

همانطور که پیش‌تر گفتیم تلگرام کاربران بسیار زیادی دارد و جز ۸ اپلیکیشن محبوب در سرتاسر جهان است. با وجود فیلترینگ روند افزایش کاربر در ایران هم افزایش داشته است  و هر شبکه اجتماعی که کاربران زیادی دارد می‌تواند یک منبع درآمد عالی باشد.

  • امنیت زیاد

بدون شک یکی از امن‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا تلگرام است و با روش secret chat همه پیام‌های شما را رمز‌گذاری می‌کند. به گفته مدیران تلگرام این برنامه قابلیت هک شدن ندارد. روش‌های دیگری هم مانند مخفی کردن شماره موبایل، تأیید دو مرحله‌ای و گذاشتن پسورد موجب امنیت بیشتر این پیام‌رسان شده است.

مزایای کسب درآمد از تلگرام

  • محیط کاربری آسان

مخاطبین تلگرام از هر رنج سنی هستند، چون کار کردن با این برنامه بسیار ساده است و هر کاربری پس از نصب به راحتی می‌تواند با محیط برنامه ارتباط بگیرد و تغییرات مورد نظر را اعمال کند.

  • عدم نیاز به سرمایه

یکی از عواملی که باعث می‌شود کسب درآمد از تلگرام پرطرفدار باشد، عدم نیاز به سرمایه اولیه است. خیلی از کسب و کار‌های اینترنتی نیازمند به سرمایه هنگفتی هستند ولی با تلگرام حتی بدون سرمیاه هم می‌توانید به درآمد برسید.

  • عدم نیاز به مجوز

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار‌های اینترنتی بوده باشید حتماً با چالش دریافت مجوز برای کسب و کار خود مواجه شده‌اید. گرفتن مجوز برای همه کسب و کار‌ها فرایندی زمانبر و با چالش است. اگر حوصله درگیر شدن برای گرفتن مجوز را ندارید می‌توانید از طریق تلگرام کسب  درآمد کنید.

  • عدم نیاز به فضای ذخیره‌سازی

به دلیل وجود سیستم Cloud-based در تلگرام تقریباً هیچ داده‌ای روی موبایل شما ذخیره نمی‌شود. همین موضوع به کاربران اجازه می‌دهد هر نوع محتوایی را با هر فرمتی را باهم به اشتراک بگذارند. با استفاده از این مزیت تلگرام می‌توانید محتوا‌هایی منتشر کنید که کاربران را مدت زمان بیشتری در کانال خود نگه دارید.

استراتژی کسب درآمد از تلگرام

با توجه به فرصت‌های که می‌توانید از تلگرام برای کسب درآمد داشته باشید به سراغ مراحل درآمد زایی از تلگرام برویم:

استراتژی کسب درآمد از تلگرام

۱-تعیین استراتژی و هدف

در ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما چیست؟ آیا قصد دارید فروش خود را افزایش دهید؟ تعامل خود با کاربران را افزایش دهید؟ قصد هدایت مشتریان از تلگرام به سایت را دارید؟ یا فقط می‌خواهید کانال خود را گسترش دهید؟

پس از نوشتن هدف باید به سمت ایجاد کانال یا گروه در تلگرام بروید.

۲- ایجاد کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی

از بهترین قابلیت‌های تلگرام می‌توان به ایجاد کانال و گروه در راستای ارایه و فروش خدمات اشاره کرد.

گروه تلگرام: گروه تلگرام هم مانند کانال تلگرام توسط یک ادمین اداره می‌شود ولی اعضا می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و نظرات خود را باهم مطرح کنند، البته ادمین یا مدیر گروه می‌تواند تعامل بین افراد گروه را محدود کند. ویژگی‌های گروه تلگرامی:

  • عضو‌گیری تا ۲۰۰ نفر است ولی می‌توان آن را سوپر گروه تغییر داد و تا ۲۰۰۰۰۰  افزایش داد.
  • امکان ارسال بازخورد اعضا در گروه‌ها وجود دارد.

کانال تلگرام: کانال یک خبر نامه است و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ارتباط یک طرفه با کاربران خود داشته باشند. ویژگی‌ها و مزیت‌های کانال تلگرامی عبارتند از:

  • اعضای کانال غیر قابل مشاهده‌اند
  • عدم محدودیت در تعداد اعضا وجود دارد
  • کانال دارای لینک خصوصی یا عمومی است، یعنی افراد با سرچ می‌توانند شما را پیدا کنند یا خیر؟
  • نمایش تعداد افرادی که پیام‌ها را خوانده‌اند

محدودیت کانال تلگرامی این سایت که اعضا نمی‌توانند باهم ارتباط بگیرند. از قسمت تنظیمات تلگرام می توانید گروه و کانال جدید ایجاد کنید.

ایجاد کانال و گروه در تلگرام

دو نوع کانال تلگرامی وجود دارد: کانال عمومی، کانال خصوصی. تفاوت این دو کانال در قابلیت جستجوی آن‌ها است، کانال‌های عمومی با جستجوی نام آن‌ها پیدا می‌شوند اما کانال‌های خصوصی این گونه نیست. هم چنین تعداد اعضای کانال‌های خصوصی قابل مشاهده نیست. البته قابلیت تبدیل این کانال‌ها به همدیگر وجود دارد.

توجه: شما باید ببینید که طبق استراتژی برای درآمد زایی از تلگرام، کانال یا گروه بیشتر به کار شما می‌آید. مثلاً اگر هدف شما فروش دوره‌های آموزشی است می‌توانید یک کانال تلگرامی ایجاد کنید و دروه‌های خود را معرفی کنید وبرای پاسخ به سؤالات کاربران درباره آموزش‌ها یک گروه تلگرامی هم ایجاد کنید.

۳-شروع به تولید محتوا کنید

حالا که استراتژی خود را دارید و کانال یا گروه تلگرامی را ایجاد کردید، نوبت به تولید محتوای ارزشمند برای کاربران است. سعی کنید بهترین تصاویر از محصول یا خدمت خود را در کانال یا گروه به اشتراک بگذارید، از دوربین‌های حرفه‌ای برای عکسبرداری استفاده کنید. اگر می‌توانید ویدئوی آموزشی با فایل صوتی در اختیار مخاطبین قرار دهید.

.تولید محتوای منظم به کانال شما ارزش و اعتبار می بخشد، اگر سایت دارید و می خواهید بدون صرف زمان در تلگرام خود خود پست منتشر کنید بهتر است از افزونه ارسال خودکار پست در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، با نصب این افزونه در سایت به راحتی می توانید مخاطبان کانال خود را افزایش دهید.

۴- تبلیغات کنید

بعد از اینکه مراحل بالا را طی کردید، این سوال مطرح می شود که چگونه کانال تلگرام خود را  تبلیغ کنیم؟

شما برای کسب درآمد در تلگرام  چاره ای جز شناخته شدن توسط افراد دیگر ندارید، باید بتوانید خود را به مخاطبین جدید معرفی کنید و تعداد افرادی که کانال خود را افزایش دهید در نهایت بتوانید به فروش بالاتری برسید. روش‌هایی که می‌توانید تبلیغات برای کانال خود داشته باشید:

تبلیغ در گروه‌های دیگر

یک راه برای اینکه در تلگرام مخاطبان خود را افزایش دهید تبلیغ در گروه‌های دیگر است، شما می‌توانید در گروه‌هایی که عضو هستید لینک کانال خود را به اشتراک با اعضا بگذارید، از این طریق خیلی از افراد می‌توانند به راحتی وارد کانال شما شوند. هم چنین می‌توانید از ادمین گروه‌های پرطرفدار بخواهید که تبلیغ شما را در گروه خود انجام دهند و کانال شما را در گروه خود پین کنند.

سایر شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای تبلیغات این است که در سایر شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ کانال خود بپردازید. مثلاً اگر تعداد فالوور بالایی در اینستاگرام دارید و یا در لینکدین یا فیس بوک فعالیت دارید می‌توانید لسنک کانال خودرا در قسمت بیو پروفایل خود قرار دهید و حتی می‌توانید برای تشویق جذب مخاطب بررای افراد جدید کد تخفیف هم قرار دهید.

تبلیغ در سایت

اگر سایتی برای فروش و ارایه خدمات و یا محصولات خود دارید می‌توانید کاربران را با هدیه و جایزه کاربران را به داخل کانال تلگرامی جذب کنید

پرداخت هزینه برای تبلیغات

یکی دیگر از روش‌ها برای تبلیغات استفاده از تبلیغات متقابل پولی است، شما می‌توانید به کانال‌های محبوب در ازای پرداخت هزینه در خواست کنید که برای شما تبلیغات انجام دهند.

ایده برای کسب درآمد از تلگرام

تا به اینجای مقاله درباره روند کسب درآمد از تلگرام پرداختیم، حالا به سراغ‌ایده‌های کسب درآمد از تلگرام می‌رویم. اگر‌ ایده‌های که در ادامه معرفی می‌کنیم را قبلاً دیده‌اید نگران نباشید، مهم این است که شما بتوانید با تحلیل رقبا و پیدا کردن نقاط ضعف آن‌ها برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید و با تحلیل کانال‌های رقبا خدمتی را ارایه دهید که رقبا هنوز ارایه نکرده‌اند و یا حتی با تولید محتوای خلاقانه‌تر گوی سبقت را از رقیبان بدزدید.

ایده هایی برای کسب درآمد از تلگرام

1- راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از راه‌های کسب درآمد از تلگرام فروش محصولات و خدمات است، فروش در بستر تلگرام می‌تواند به سه روش باشد:

  • از طریق کانال تلگرامی
  • از طریق همکاری در فروش
  • از طریق بات‌های تلگرامی

در ادامه هر روش را مفصلاً توضیح می‌دهیم.

✔️فروش محصولات از طریق کانال‌های تلگرامی

برای اینکه به راحتی بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید یک کانال ایجاد کنید. مزیت ایجاد کانال تلگرام برای فروش این است که همه مخاطبین شما یک جا جمع هستند و وقتی پستی را به اشتراک می‌گذارید همه افراد آن را می‌بیند و هزینه‌های تبلیغات برای شما کمتر می‌شود.

✔️فروش از طریق همکاری در فروش

یکی از راه‌های کسب درآمد از تلگرام بدون سرمایه همکاری در فروش است. افیلیت مارکتینگ به این معنی است که شما برای یک فروشگاه محصولات آن‌ها را تبلیغ می‌کنید و از طریق تبلیغ شما کاربران به فروشگاه مقصد مراجعه می‌کنند و محصول می‌خرند، هم چنین می‌توانید محصولات آن‌ها را خودتان مستقیماً بفروشید و بابت هر فروش پورسانت دریافت کنید. شما می‌توانید با هر فروشگاهی که سیستم افیلیت دارد همکاری کنید مثلاً سایت دیجی کالا، می‌مارکت، سبز گستر و میهن استور و… ، کافیست برای در پلن‌های همکاری در فروش این سایت‌ها ثبت نام کنید.

برای اینکه یک تجربه خوب برای همکاری در فروش در تلگرام را تجربه کنید نکات زیر را در نظر بگیرید:

شناسایی مخاطبین: شناسایی طیف مخاطبین شما مانند جنسیت و سن روی محتوایی که تولید می‌کنید بسیار مؤثر است. مثلاً اگر مخاطبین شما فقط نوجوانان هستند می‌توانید محتوای جذاب با بنر‌ها و عکس‌های رنگارنگ و متنوع تولید کنید و در کانال بگذارید.

روی افزایش اعتماد روی کانال خود تمرکز کنید: یکی از عوامل موفقیت همکاری در فروش، اعتماد کاربران به کانال شماست، پس باید در ابتدا اعتبار کانال خود را از طریق تبلیغات و معرفی به دیگران بالا ببرید.

✔️فروش از طریق بات‌های تلگرامی

ربات‌های تلگرام امکانی هستند تا نرم‌افزار‌ها بتوانند مانند انسان با افراد چت کنند. اگر شما مشتریان زیادی داشته باشید و بخواهید برای همه افراد کانال شخصاً پاسخ دهی کنید، زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد و حتی ممکن است مشتریان شما سؤالی را بپرسند که شما آنلاین نباشید و تا زمانی که آنلاین شوید مشتری از خرید منصرف شود، برای همین حتماً از یک ربات استفاده کنید.

ربات‌های تلگرامی انواع مختلفی دارند که بهتر است از بات تلگرامی فروشنده استفاده کنید، این ربات‌ها قابلیت اتصال به سایت فروشگاهی شما را دارند و می‌توانند عکس‌ها و قیمت محصولات را برای کاربران ارسال می‌کنند.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از طریق تلگرام

نکات مهم برای موفقیت فروشگاه تلگرامی

برای اینکه کانال شما در مقایسه با رقبا بهترین باشد باید اصولی را رعایت کنید که شامل موارد زیر است:

  • قرار دادن اطلاعات کامل در بیو کانال شامل راه‌های ارتباط با پشتیبانی، لینک سایت، ساعات پاسخ گویی
  • نام گذاری درست برای دسترسی آسان کاربران
  • قرار دادن عکس‌های جذاب و خلاقانه از محصولات
  • اطلاعات دقیق از روش‌های پستی
  • امکان ارسال پستی رایگان برای اولین سفارش
  • درج اطلاعات دقیق محصول
  • ایجاد ارتباط  راحت با پشتیبانی پس از فروش
  • پاسخ گویی در اسرع وقت به مشتریان
  • ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان
  • استفاده از درگاه‌های پرداخت تلگرامی
  • تعریف کد برای هر محصول برای کاهش ریسک در سفارش و ارسال
  • استفاده از هشتگ برای جستجوی ساده‌تر محصولات

2- راه‌اندازی کانال تبلیغاتی

راه دیگر برای کسب درآمد از تلگرام ایجاد یک کانال تبلیغاتی است. برای این کار باید یک کانال راه‌اندازی کنید و در باره یک موضوع پرطرفدار و محبوب مانند ورزش، اقتصاد و خبر و… تولید محتوا انجام دهید و پس از اینکه کانال شما به اعتبار خوبی رسید و تعداد زیادی ممبر جذب کردید می‌توانید تبلیغات برای کانال‌های دیگر انجام دهید.

3- ایجاد کانال کاریابی و فریلنسری برای متخصصین

یکی از مشکلات متخصصین در پیدا کردن کار ارائه نشدن رزومهآن‌ها در جای درست است، اگر بتوانید کانالی را ایجاد کنید که هم کارفرمایان و هم کارجویان بتوانند در آن عضو باسند عالی است، به این صورت که متخصصین رزومه خود به همراه نمونه کار‌های خود را در کانال بگذارند و کارفرمایان با دیدن نمونه کار‌ها و رزومه آن‌ها را استخدام کنند. مثلاً اگر فردی به دنبال برنامه‌نویس است با سرچ کردن (#برنامه-نویس) بتواند همه افراد متخصص در این حوزه را ببییند. شما می‌توانید از متخصصین برای درج رزومه آن‌ها هزینه دریافت کنید.

4- ایجاد کانال آموزشی

ایجاد یک کانال آموزشی یک‌ایده تازه نیست، اما همیشه به کار می‌آید چون آنقدر موضوع در دنیا وجود دارد که می‌توانید همیشه از آن‌ها محتوای آموزشی تولید کنید. اما نکته مهم این است که شما باید خودتان در موضوعات تبحر داشته باشید و سپس آن‌ها را به مخاطب ارایه دهید.

برای راه‌اندازی کانال آموزشی باید ر ابتدا لیستی از مهارت‌های خود تهیه کنید، کدام یک از مهارت‌هایی که دارید مکی توانید به دیگران آموزش دهید؟ بطور مثال اگر در درس ریاضی قوی هستید می‌توانید یک کانال آموزش ریاضی راه‌اندازی کنید و پس از اینکه با ارایه آموزش با کیفیت مخاطبین خود را پیدا کردید، دوره‌های خود را به صورت پولی بفروشید.

ایجاد کانال آموزشی در تلگرام

5- ساختن ربات برای دیگران

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تلگرام، ربات‌های تلگرامی هستند و یکی از  روش‌های کسب درامد از تلگرام بدون داشتن کانال است. ربات تلگرام یک حساب کاربری هستند اما به جای انسان توسط هوش مصنوعی اداره می‌شوند. این ربات‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌کنند و انواع مختلفی دارند شامل ربات‌های آموزشی، بازی، سرگرمی، دانلود از اینستاگرام، دانلود آهنگ و….

مزیت‌های استفاده از ربات‌های تلگرام:

ربات‌ها در تلگرام نیاز به دانلود و نصب ندارند و امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌کنند. این امکانات شامل:

  • آنلاین بودن به صورت ۲۴ ساعتی
  • ارایه محصولات به صورت دسته‌بندی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • فیلتر کلمات ونتایج
  • قفل گروه
  • خوش آمد گویی به اعضا
  • راحت شدن فرایند انتخاب و مشاهده محصول
  • دیدن نظرات و سفارشات کاربران
  • استفاده از ربات جهت تبلیغات

با توجه به مزیت‌هایی که ربات تلگرام دارد افراد زیادی به دنبال استفاده از آن‌ها در کانال خود هستند. بنابراین شما می‌توانید برای کسب درآمد از تلگرام، ربات بسازید و بفروشید. اگر به زبان php مسلط باشید، ساخت ربات برای شما کاری ساختی نیست و می‌توانید برای کانال‌های دیگر هر رباتی که می‌خواهند بنویسید و بفروشید.

نکته: با شرکت در آموزش برنامه نویسی php می‌توانید یک برنامه نویس حرفه‌ای شوید و خودتان ربات تلگرام طراحی و پیاده سازی کنید.

6- ادمین کانال یا گروه تلگرامی

افرادی که دارای فروشگاه اینترنتی در تلگرام هستند ممکن است به هر دلیلی نتوانند کانال را مدیریت کنند و بخواهند یرای این کار فردی را به عنوان ادمین  استخدام کنند.  ادمین شدن در کانال‌های تلگرامی یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از تلگرام است. اگر سری به سایت‌های استخدامی‌زده باشید حتماً آگهی‌های استخدام ادمین تلگرام و اینستاگرام را دیده‌اید. حقوق ماهانه ادمینی از ۶ میلیون به بالا است.

وظایف ادمین تلگرام

  • تجزیه و تحلیل کانال تلگرام با استفاده از ابزار‌های مانند Popsters و TGSTAT
  • آپلود و انتشار محتوا
  • پاسخ گویی به مشتریان
  • بالا بردن سطح تعامل در تلگرام
  • مهارت بالا در ایجاد تعامل با مشتریان
  • برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی برای کانال
  • حفظ امنیت کانال
  • راه‌اندازی کانال سرگرمی

کانال‌های سرگرمی در تلگرام همواره طرفداران خود را دارند. برای مثال کانال توییتر فارسی بیش از ۱ میلیون ممبر دارد، در واقع محتوای طنز و سرگرم‌کننده همواره طرفداران زیادی دارد. شما هم می‌توانید با استفاده از کاریکاتور و یا موضوعات روز یک کانال سرگرمی ایجاد کنید. نیازی نیست که حتماً موضوع کانال طنز باشد بلکه می‌توانید از معما، دانستی‌ها، شخصیت‌شناسی، شعر و داستان استفاده کنید.

یکی از راه های کسب درآمد از تلگرام؛ ادمین کانال یا گروه تلگرامی

7- فروش کتاب‌های صوتی

در دنیای امروز انسان‌ها زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد به سرکار در حال رانندگی، در مترو و تاکسی سپری می‌کنند.   بخاطر همین کتاب‌های صوتی و پادکست طرفداران زیادی پیدا کرده است و شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و یک کانال برای فروش کتاب‌های صوتی ایجاد کنید، در ابتدا چند کتاب بسیار معتبر که طرفداران زیادی دارند در کانال به صورت رایگان قرار دهید و زمانی که مخاطب به شما و کیفیت کتاب‌های صوتی اطمینان کرد و توانستید ممبر قابل توجهی به دست‌آورید، سپس کتاب‌های صوتی را بفروشید.

8- فروش استیکر

استیکر یکی از راه‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی است و تقریباً افراد زیادی از استیکر استفاده می‌کنند. اگر دستی در طراحی دارید می‌توانید استیکر‌های منحصر بفرد طراحی کنید و به فروش برسانید.

9-تولید محتوا برای دیگران

اگر تخصصی در تولید محتوای متنی، ویدئویی و تصویری دارید می توانید برای کانال ها یا افراد تولید محتوا انجام دهید. کافیست یک کانال تلگرام ایجاد کنید و نمونه کارهای قوی خود را در آن بگذارید و از دوستان و آشنایان بخواهید تا شما را به دیگران معرفی کنید

10- ساخت کانال تلگرام برای دیگران

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از تلگرام کسب درآمد داشته باشید این است برای دیگران کانال ایجاد کنید. خیلی از افراد ممکن است فرصتی برای ایجاد کانال تلگرام نداشته باشند و به صورت کلی با روند آشنا نیستند، شما از این فرصت استفاده کنید و برای آن ها کانال ایجاد کند و در ازای آن به درآمد برسید.

.پس از اینکه کانال تلگرامی برای افراد دیگر ایجاد کردید، برای افزایش ممبر در کانال ها می توانید از اسکریپت نکست می استفاده کنید و یا خدماتی مثل لایک، ویو کانال و گروه تلگرام وسایر خدمات شبکه های اجتماعی را بفروشید.

چگونه از مناسب بودن‌ایده خود مطمئن شویم؟

برای اینکه از انتخاب‌ایده خود مطمین شوید بهتر است از افراد دیگر نظر سنجی کنید. مثلاً در گروه‌های خانوادگی و دوستان این موضوع را مطرح کنید (البته به صورت سربسته نه به صورتی که‌ایده لو برود) و از آن‌ها بخواهید که نظر خودرا در باره کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنند بدهند، اگر با استقبال اکثریت مواجه شد‌ایده شما قابل قب. ل است. راه دیگر استفاده از پرس لاین است که می‌توانید چند‌ایده را مطرح کنید و در گروه‌های مختلف منتشر کنید.

شما از روشی کسب درآمد از تلگرام داشته اید؟ خوشحال می شویم تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

بله، شما به راحتی می توانید با ایجاد یک کانال یا گروه تلگرام و به کار بردن ایده های کسب درآمد از تلگرام به آسانی به درآمد برسید.

رشو های زیادی برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد، ایده هایی که می توان به آن ها اشاره کرد شامل:

  • ایجاد فروشگاه اینترنتی
  • فروش کتاب صوتی
  • ایجاد کانال های آموزشی
  • و...

برای مشاهده همه ایده ها مقاله را بخوانید

 

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
10 دیدگاه
amir-.
amir-.
25 خرداد 1402 17:49

سلام وقتتون بخیر من الان چگونه میتونم درآمدزایی شروع کنم مثلاً به کی بگم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
27 خرداد 1402 08:12

سلام امیر عزیز
شما باید در ابتدا ببینید که کدوم ایده برای شما جذابه و بهتر میتونید روش کار کنید، شاید سریعا به درآمدزایی نرسید ولی اگر برای ایده تون برنامه ریزی وتلاش کنید حتما سریع تر به درآمد می رسید. پیشنهاد میشه که سعی کنید روی تخصص خودتون تمرکز کنید ولی اگر دنبال روش دیگه ای هستید، ایده‌های توی مقاله رو بررسی کنید و روشی که براتون بهتر هست متناسب با توانمندی و شخصیت خودتون انتخاب کنید.

آیا مفید بود ؟
wordpress2021
wordpress2021
03 خرداد 1402 09:23

سلام ودرود
به نظر خودتون کدوم روش پولسازتره؟ یه روش که پایدار تر بشه از تلگرام پول دربیاریم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
03 خرداد 1402 10:08

سلام دوست عزیز
اینکه کدوم روش برای شما پولسازه کاملا به مهارت و علاقه شما داره، باید بینید دانش و تخصص شما تو کدوم حوزه بیشتره و روی همون سرمایه گذاری کنید البته یه مورد مهم دیگه هم که تو همه کسب و کار ها وجود داره تداوم و تلاش هست و همون ابتدا نباید انتظار درآمد خیلی بالا داشته باشید.

آیا مفید بود ؟
امیر سلطانی
امیر سلطانی
16 اردیبهشت 1402 16:14

سلام
با توجه به فیلترینگ تلگرام آیا راه اندازی کسب و کار اوکیه؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
17 اردیبهشت 1402 08:57

سلام امیر عزیز
تلگرام با وجود فیلترینگ هنوز هم جز پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی تو ایرانه، ولی اگر دغدغه فیلترینگ دازید می تونید از پروکسی هم استفاده کنید

آیا مفید بود ؟
kazem khosravi
kazem khosravi
07 اردیبهشت 1402 22:13

سلام
من با اون قسمت که میگید کاملا بدون سرمایه است موافق نیستم. همون تبلیغات می تونه کلی هزینه داشته باشه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 اردیبهشت 1402 11:51

سلام
بله کاظم عزیز ولی روش های بدون سرمایه هم اشاره شده و برای تبلیغات هم شما میتونید از روش تبادل تبلیغات استفاده کنید که کاملا رایگان هست.

آیا مفید بود ؟
بهار احمدپور
بهار احمدپور
07 اردیبهشت 1402 22:02

سلام من همه ایده ها رو خوندم ولی تجربه شخصی خودم کانال های فریلنسری هست، من خودم همیشه تو این کانال ها می تونم پروژه بگیرم.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
09 اردیبهشت 1402 08:13

سلام بهار عزیز
ممنون از اینکه تجربتون را به اشتراک گذاشتید

آیا مفید بود ؟