ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش رفع مشکل render-blocking در وردپرس

اگر شما وب سایتتان را در ابزارGoogle PageSpeed  تست کرده باشید، احتمالاً با پیشنهاد حذف render-blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس مواجه شده اید. ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور می توانید براحتی رفع مشکل render-blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس را انجام دهید تا رتبه PageSpeed گوگل شما بهبود پیدا کند.

0
18 تیر 1398
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که هر سایت وردپرسی دارای قالب و افزونه های است که فایل های CSS و جاوا اسکریپت را به صفحه اصلی سایت اضافه می کند. این اسکریپت ها می توانند مدت زمان بارگیری صفحه سایت شما را افزایش دهند و قادرند از مسدود شدن صفحه جلوگیری کنند.

زمانی که کاربری وارد سایت می شود، مرورگر کاربر باید اسکریپت و CSS را قبل از اینکه بقیه HTML در صفحه بارگذاری شود، را بارگذاری کند. یعنی اینکه کاربرانی که از سرعت اینترنت کمتری برخوردارند باید چند لحظه بیشتر صبر کنند تا صفحه را ببینند.

صاحبان وب سایت هایی که سعی می کنند رتبه 100 Google PageSpeed  را بدست آورند، باید این مشکل را برای کسب رتبه کامل رفع کنند.

رتبه Google PageSpeed  چیست؟

Google PageSpeed Insight ابزار آنلاینی است که توسط گوگل ایجاد شده تا به وب مستر ها کمک کند وب سایتشان را بهینه سازی و بررسی کنند. این ابزار، وب سایت شما را بر اساس دستورالعمل های گوگل برای سرعت، بررسی می کند و پیشنهاداتی ارائه می کند تا سرعت بیشتر شود.

در واقع هرچه سایت شما بیشتر این قوانین را رعایت کرده باشد، از رتبه بالاتری برخوردار می شود. بیشتر وب سایت ها بین رتبه 50 تا 70 قرار می گیرند. صاحبان وب سایت هایی که سعی در دستیابی به نمره 100 صفحه Google دارند، باید این مسئله را برای رسیدن به این نمره کامل حل کنند(بالاترین رتبه ای که یک سایت می تواند بگیرد).

آیا  واقعاً به امتیاز 100 Google PageSpeed  نیاز دارید؟

هدف Google PageSpeed  این است که به شما دستورالعمل هایی برای بهبود سرعت و عملکرد وب سایتتان ارائه دهد. شما ملزم به رعایت این قوانین نیستید. به خاطر داشته باشید که سرعت تنها یکی از معیارهای گوگل است که رتبه سایت شما را تعیین می کند. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

یک تجربه کاربری بهتر نیاز به سرعت بالایی دارد. شما همچنین باید اطلاعات مفید، متن و تصاویر و ویدئوهای بهتری را در سایت خود ارائه دهید. هدف شما باید ایجاد یک وب سایت با سرعت بالا باشد تا تجربه کاربری بالاتری برای کاربر ایجاد کند.

با این توضیحات بیایید نگاهی به راه های رفع مشکل render-blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس بیندازیم. ما در اینجا دو روش که می تواند مشکل render-blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس را برطرف کند، به شما آموزش می دهیم.  می توانید هرکدام که برای سایتتان مناسب است، انتخاب کنید.

استفاده از افزونه Autoptimize در رفع مشکل render-blocking

استفاده از این افزونه روشی است که به اکثر کاربران توصیه می شود. Autoptimize یک پلاگین رایگان در مخزن وردپرس است که به راحتی قابل دسترسی است.

  • ابتدا افزونه Autoptimize  را نصب و فعال کنید.
  • پس از فعال شدن، به قسمت تنظیمات صفحه پیشخوان وردپرس و بعد قسمت Autoptimize  مراجعه کنید.

Setting >> Autoptimize

رفع مشکل render-blocking

  • داخل کادر کنار گزینه های جاوا و گزینه های CSS تیک بزنید و روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک کنید.
  • سپس وب سایتتان را با استفاده از ابزار Google PageSpeed  تست کنید.
  • اگر همچنان مشکل render-blocking وجود دارد، به صفحه تنظیمات افزونه بازگردید و روی دکمه “نمایش تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید.

رفع مشکل render-block

  • به افزونه اجازه دهید که js inline  را اضافه و اسکریپت هایی از جمله seal js یا jquery.js که بطور پیش فرض خارج شده اند را حذف کند. سپس به گزینه های CSS بروید و همین تنظیمات را برای CSS هم انجام دهید.
  • در آخر بر روی دکمه “ذخیره تغییرات و تخلیه کش” در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.
  • پس از اتمام کار مجددا با Google PageSpeed، وب سایت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ چیزی با بهینه سازی جاوا اسکریپت وCSS  از بین نرفته باشد.

این افزونه چطور کار می کند؟

افزونه Autoptimize  همه enqueued JavaScript and CSS  را حذف می کند. بعد از آن فایل های جاوا اسکریپت و CSS  را ایجاد می کند و نسخه های کپی شده را در وب سایت شما بعنوان async یا deferred بکار می گیرد. این کار کمک می کند تا render-blocking جاوا اسکریپت و CSS را رفع کنید. با این حال به خاطر داشته باشید که این مسأله می تواند بر عملکرد یا ظاهر سایت شما تأثیر بگذارد.

استفاده از افزونه  w3 Total Cache

این روش به کار کمتری نیاز دارد. پس شاید برای رفع مشکل render-blocking ساده تر باشد. این پلاگین هم یک گزینه رایگان دیگر در دسترس شماست.

  • ابتدا افزونه w3 Total Cache نصب و فعال کنید.
  • سپس از قسمت Performance » General Settings قسمت minify را انتخاب کنید.

رفع مشکل render-block

  • تیک Enable گزینه minify را فعال کنید و همچنین برای قسمت minify mode گزینه manual را انتخاب کنید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در این قسمت لازم است تا اسکریپت و CSS ای که شما می خواهید minify شود را اضافه کنید. شما می توانید آدرس تمامی اسکریپت ها و استایل شیت ها را که render-blocking  شده اند را از Google PageSpeed  بگیرید.

  • زیر قسمت suggestions آنجایی که گفته است: “Eliminate render-blocking JavaScript and CSS in above-the-fold content” بر روی”Show how to fix” کلیک کنید. لیستی از اسکریپت ها و استایل شیت ها را به شما نشان می دهد.

رفع مشکل render-blocking

  • نشانگر موس را روی اسکریپت قرار دهید تا URL را بطور کامل نمایش دهد. سپس URL را انتخاب کنید و با کمک کلیدهای Ctrl+C، آنرا کپی کنید.
  • حال به پیشخوان وردپرس خود بروید و به قسمت Performance » Minify افزونه بروید.
  • ابتدا باید فایل های جاوا اسکریپتی که می خواهید minify شود را اضافه کنید.
  • سپس به بخش js بروید و در قسمت ‘Operations in areas’ مقدار embed type را در بخش <head>، ‘Non-blocking async’  انتخاب کنید.

رفع مشکل render-blocking

  • بر روی کلید Add script کلیک کنید و URL هایی را که کپی کرده اید را اضافه کنید.
  • پس از اتمام کار به قسمت CSS بروید و بر روی دکمه Add Stylesheets کلیک کنید و URL های استایل شیت هایی که کپی کرده اید را اضافه کنید.
  • اکنون برای ذخیره تنظیمات روی دکمه ‘Save settings and purge cache’ کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.
  • با استفاده از ابزار Google PageSpeed مجدداً سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید همه چیز در سایتتان به درستی کار می کند.

نکته:

بسته به اینکه چگونه افزونه ها و قالب های وردپرس شما از CSS و جاوا اسکریپت استفاده می کند، می تواند رفع همه مسدودیت های مربوط به جاوا اسکریپت و CSS کاملاً چالش برانگیز باشد. در این حالت راه حل های فوق می تواند در کارکرد افزونه ها اختلال ایجاد کند. بهینه سازی این امکان را می دهد که بصورت دستی با اضافه کردن CSS مورد نیاز، این مشکل را رفع کنید. با این وجود نمایش کد CSS در بالای محتویات آن می تواند رفع این مشکل را دشوار کند.

 

امیدواریم این مقاله در نحوه رفع مشکل render-blocking جاوا اسکریپت و CSS در وردپرس به شما کمک کرده باشد. ضمنا از از سرکار خانم احمدپور ، یکی از کاربران خوب راست چین، بخاطر نگارش این مقاله کمال تشکر را داریم.

 

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.