ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش رفع خطای Maximum execution time

شاید برای شما هم پیش آمده که به هنگام آپدیت قالب یا افزونه های سایت وردپرس با خطای “Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded” یا “خطای کشنده: حداکثر زمان اجرای 30 ثانیه بیش از حد است” مواجه شوید. معمولا این خطا به خاطر یک کد php رخ می دهد که برای اجرای آن، بیشتر از محدوده ای که توسط میزبان سرور شما تعیین کرده طول می کشد در ادامه روش برطرف کردن این خطا را بررسی خواهیم کرد.

3
11 تیر 1398
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

دلیل خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded

وردپرس برپایه زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و برای محافظت از وب سرویس در برابر حملات و سوء استفاده، زمان اجرای هر اسکریپت در PHP محدود شده است.

زمانی که برای هر یک از این اسکریپت ها تعیین شده است بر اساس شرکت های سرویس دهنده متفاوت است ولی حداکثر زمانی که همه این شرکت ها به شما اختصاص می دهند بین 30 تا 60 ثانیه است و این یک زمان مناسب برای اجرای یک اسکریپت در زیان PHP است.

زمانی که یک اسکریپت از این بازه زمانی تجاوز کند، شما با تصویر زیر مواجه خواهید شد و به شما خطای زمان اجرایی که رخ داده است را نشان می دهد.

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds

رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded

اگر چه خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded به نام fatal error یا خطای کشنده هم نامیده می شود، یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است. بسته به زمان و اینکه کجای وردپرس این خطا رخ دهد، ممکن است، وردپرس خطایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید را به کاربرانتان نمایش دهد.

Maximum execution time of 30 seconds exceeded

این سبک خطاها بخشی از ویژگی حفاظتی است که در آپدیت جدید وردپرس یعنی نسخه 5.2 اضافه شده است. همچنین با این ویژگی، اگر افزونه ای باعث این خطا شده باشد، ایمیلی به اکانت ادمین سایت ارسال می شود که او را از جزئیات مطلع می کند. مثلا این که کدام افزونه ها باعث خطای Fatal error شده اند. مثل تصویر زیر:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds

همچنین این ایمیل حاوی یک لینک ویژه است که به شما اجازه می دهد با “حالت بازیابی” یا “Recovery mode” به پنل مدیریت سایت وردپرس تان، وارد شوید. به این ترتیب به راحتی می توانید افزونه ای که باعث این خطا شده، را غیرفعال یا حذف کنید.

اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید افزونه مورد نظر را حذف کنید، یا اصلا علت اصلی خطا، پلاگین نیست، می توانید از روش دیگری این fatal error را برطرف کنید.

نکته: قبل از هرکاری از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید!

-رفع خطای fatal error از طریق فایل htaccess

برای رفع این خطای کشنده Maximum execution time، باید فایل htaccess را به صورت دستی ویرایش کنید و یک خط کد ساده به آن اضافه کنید. پس با یکی از نرم افزار های FTP، به سایتتان متصل شوید. فایل htaccess شما در فولدر های /wp-content/ یا /wp-admin/ قرار گرفته. اما اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، پیشنهاد می کنم، آموزش ما در مورد پیدا نکردن فایل htaccess مطالعه کنید.

بعد از پیدا کردن فایل htaccess، روی آن راست کلیک کنید و گزینه edit را بزنید. با این کار فایل روی یکی ازویرایشگر کدها ی شما باز می شود. خط کد زیر را مطابق تصویر به فایل اضافه کنید.

Maximum execution time of 30 seconds exceeded

Maximum execution time of 30 seconds exceeded

بعد از اینکه تمام شد، یادتان باشد حتما فایل را ذخیره کنید. این کد به سادگی حداکثر زمان اجرا را تا 300 ثانیه یا 5 دقیقه زیاد کنید. حالا سایت را چک کنید، ببینید خطا رفع شده یا خیر.

اما اگر خطا هنوز پابرجا بود، می توانید زمان را تا 600 ثانیه هم افزایش دهید. البته روش دیگری هم برای رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded وجود دارد؛ که آن را هم بررسی می کنیم.

-رفع خطای fatal error از طریق فایل php.ini

راه دیگر برطرف شدن این خطا، ایجاد کد فایل php.ini جدید است. این فایل را می توانید در ریشه سایت وردپرس ایجاد و خط کد زیر را به آن اضافه کنید.

یادتان نرود بعد از ذخیره مجدد فایل را روی هاست آپلود کنید.

 

در نهایت، این خطای Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded با افزایش حداکثر زمان اجرا حل می شود. حالا با یکی از روش های زیر می توانید این خطا را رفع کنید. امیدوارم این آموزش برایتان مناسب باشد.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
3 دیدگاه
tahry
tahry
01 خرداد 1399 18:26

سلام خسته نباشید
من روی لوکال میخوام افزونه ها رو نصب کنم این خطا رو میده باید چه جوری مشکلش حل کنم

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\\xampp\\htdocs\\loole\\wp-includes\\Requests\\Transport\\cURL.php on line 463

آیا مفید بود ؟
0
hosseinrabbniamir
hosseinrabbniamir
22 اردیبهشت 1399 13:37

با عرض سلام
من با دوتا از برنامه های ftp سعی کردم وارد سایتی که ساختم بشم ولی کانکت نمیشه
اگه ممکنه راهنمایی کنید
باتشکر از سایت خوبتون

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
22 اردیبهشت 1399 14:32

سلام وقتتون بخیر
اگر از فایلزیلا استفاده می کنید، اول، new site رو انتخاب کنید و بعد از انتخاب اسم مورد نظرتون موارد زیر رو مثل راهنمای زیر پر کنید:
Host: آدرس ftp مورد نظرتون رو وارد کنید. مثلا آدرس دامنه سایت مورد نظر
Port: رو معمولا روی عدد 21 قرار می دن
Encryption: از لیست کشویی این بخش، گزینه Only use plain FTP رو انتخاب کنید.
Logon Type: معمولا به دلایل امنیتی رو گزینه Ask for password قرار می دهند.
User: نام کاربری حساب ftp رو وارد کنید.

در نهایت اگه با وجود این موارد نتونستین به ftp وصل بشین، پیشنهاد می کنم فیلتر شکن رو یک بار فعال کنید و تست کنید.

آیا مفید بود ؟