ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راه اندازی سیستم رزرو هتل با افزونه بوکنتیک
آموزش افزونه‌ها

آموزش راه اندازی سیستم رزرو هتل با افزونه بوکنتیک

اگر قصد دارید یک سایت رزرو هتل راه اندازی کنید با افزونه بوکنتیک می توانید به راحتی در کمتر از چند دقیقه امکان رزرو اتاق را ایجاد کنید. افزونه بوکنتیک با دارا بودن تقویم فارسی، سازگاری با درگاه های بانکی و پنل های پیامکی مورد استفاده بسیاری از سایت های آموزشگاهی، هتل ها و مراکز رزرو نوبت پزشکی قرار گرفته است.

0
30 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

بسیاری از کاربران این سوال را از ما پرسیده اند که آیا با افزونه بوکنتیک امکان راه اندازی سیستم رزرواسیون برای هتل ها یا مهمانسراها وجود دارد یا خیر؟ از آنجایی که پاسخ به سوال مثبت است و کاربران زیادی نحوه راه اندازی چنین سیستمی را به کمک افزونه بوکنتیک پرسیده اند در این مقاله نحوه ساخت رزرو هتل با افزونه Booknetic را به شما آموزش می دهیم.

اگر  افزونه رزرو و نوبت دهی بوکنتیک را خرید کرده اید عموما در پیشنمایش این افزونه تقویمی را مشاهده می کنید که می توانید تنها یک روز را برای رزرو انتخاب کنید، در حالی که برای رزرو یک هتل یا مهمانسرا نیاز دارید بازه ای از یک تاریخ را انتخاب کنید. به عبارت دیگر سیستم رزرو هتل باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند زمان شرو ع و پایان اقامت خود را مشخص کند. برای راه اندازی چنین سیستمی لازم است طبق مراحل زیر عمل کنید.

مراحل طراحی رزرو هتل با افزونه بوکنتیک

مرحله اول : به تنظیمات > تنظیمات پنل سمت کاربر > برچسب ها بروید و پس از انتخاب زبان فارسی بر روی ترجمه کلیک کنید. سپس طبق تصویر زیر گزینه کارمند را به “نوع اتاق” و گزینه انتخاب کارمند را به “انتخاب اتاق” تغییر دهید.

مرحله اول راه اندازی رزرو هتل انتخاب نوع اتاق

مرحله دوم : اکنون به قسمت خدمات مراجعه کرده و بر روی افزودن دسته بندی کلیک کنید. ما در این قسمت دسته بندی هتل را ایجاد کرده ایم.

افزودن دسته بندی برای ساخت رزرو هتل

 

مرحله سوم: مجددا در قسمت سرویس ها بر روی افزودن سرویس کلیک کرده و طبق تصویر یک سرویس اضافه کنید. ما در این قسمت یک سرویس تحت عنوان رزرو اتاق اضافه کرده ایم.

اضافه کردن سرویس جدید

 

نکته ای که در این قسمت لازم است حتما به خاطر داشته باشید این است که بعد از افزودن مشخصات سرویس خود، تیک قسمت تکراری را زده و تنظیمات آن را طبق تصویر زیر انجام دهید.افزودن سرویس

 

 مرحله چهارم : در این مرحله به قسمت کارمندان که اکنون نام آن به “نوع اتاق” تغییر یافته است مراجعه کرده و بر روی افزودن کلیک کنید. ما در این قسمت یک تختخوابی و دو تختخوابی را اضافه کرده ایم.

افزودن نوع اتاق

مرحله پنجم : پس از اضافه کردن اتاق ، به تب “برنامه هفتگی” مراجعه کرده و زمانهای کاری خود را وارد نمایید.

افزودن کارمند برای سخت طراحی سایت رزرو هتل

پس از طی مراحل فوق تنها کافیست شورتکد [booknetic] را در یکی از برگه های سایت خود قرار دهید تا فرم رزرو به کاربران نمایش داده شود. نکته جالبی که در این قسمت وجود دارد این است که شما این امکان را دارید که صفحات سایت خود به ویژه صفحاتی که به رزرو اتاق ها مربوط می شوند را با صفحه سازهای مختلف بسازید و سپس با استفاده از قابلیت شورت کدهای اختصاصی بوکنتیک، شورت کد هر اتاق را به صفحه ای که ساخته اید متصل کنید.

ما در این قسمت از صفحه ساز قدرتمند بریکز استفاده کرده ایم و به کمک آن صفحه ای را خلق کرده ایم که کاربر می تواند ویژگی هر یک از اتاق ها را دیده و سپس با توجه به میل خود یکی از آنها را جهت رزرو انتخاب کند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت شورتکد های اختصاصی می توانید به ویدئوی موجود در توضیحات افزونه مراجعه فرمایید.

در نهایت خروجی کار شما و آنچه کاربر در فرم رزرو خود خواهد دید را در کلیپ زیر می توانید ببینید.


همان طور که دیدید مراحل ساخت رزرو هتل با افزونه بوکنتیک بسیار کوتاه است. در صورت داشتن هر گونه سوال در قسمت دیدگاه ها سوالاتتان را از ما بپرسید.

محمود دبستانی
محمود دبستانی
سلام بر شما.<br />بنده محمود دبستانی عضو کوچکی از جامعه بزرگ فرهنگیان کشور با حدود بیست سال سابقه تدریس در حوزه کودکان استثنایی هستم.<br />بنا به علاقه ای که داشتم ، از سال 92 وارد حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت شدم و فعالیت خود به صورت جدی در حوزه برنامه نویسی رو از سال 98 شروع کردم.<br />من از یادگیری نمی ترسم... شما هم نترسید.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.