ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش حذف قالب وردپرس از سایت

اگر به هر دلیل قصد حذف قالب های وردپرس غیرفعال شده را از روی سایت خود دارید می توانید با استفاده از مدیریت پیشخوان و هاست این کار را انجام دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت تصویری و ویدئویی هر دو روش حذف قالب وردپرس از سایت را شرح دهیم.

0
03 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 21 دی 1402

در بعضی شرایط مثلا زمانی که شما به تازگی تغییر قالب وردپرس را انجام داده اید نیاز است که قالب وردپرس قبلی را از سایت حذف کنید. ممکن است یکی از دلایل شما برای حذف پوسته از وردپرس، آزادسازی فضای هاست تان باشد. در این مقاله ابتدا در یک ویدئو نحوه حذف قالب از طریق مدیریت وردپرس و هاست را توضیح داده و سپس به صورت تصویری حذف قالب وردپرس از سایت را قدم به قدم شرح می دهیم.

آموزش ویدیویی حذف کامل قالب وردپرس از سایت

در ویدئو زیر مراحل حذف قالب در وردپرس از پیشخوان و از طریق هاست را توضیح داده ایم در ادامه می توانید مراحل را به صورت تصویری مشاهده کنید.

لزوم حذف پوسته از وردپرس

شما می توانید هر تعداد قالب که بخواهید همزمان روی وردپرس نصب کنید ولی در یک زمان فقط می توانید یکی از قالب ها را فعال داشته باشید پس عملا به قالب های دیگر نیازی ندارید. اگر قالب موردنظرتان را انتخاب کرده اید لزومی به استفاده از قالب های دیگر ندارید پس می توانید قالب های اضافه را حذف کنید.  البته یکی از قالب های پیش فرض وردپرس را نگه دارید که برای عیب یابی قالب تان و سوئیچ به این قالب از آن استفاده کنید.

  • آزاد شدن فضای هاست: پوسته های نصب شده فضای اضافه ای را روی هاست شما اشغال می کنند. حذف قالب بی استفاده، این فضا را آزاد می کند و شما می توانید از آن فضا استفاده بهینه کنید. حذف کامل قالب وردپرس روی سرعت ساییتان هم تاثیر مثبت دارد.
نکته: اگر هدف شما از نصب قالب های متنوع روی وردپرس، بررسی و تست قالب است کار اشتباهی می کنید. وب سایت زنده جای تست قالب نیست چون امنیت سایت شما را به خطر می اندازد و می توانید این کار را روی لوکال هاست انجام دهید

✔️ حذف پوسته در وردپرس با استفاده از پیشخوان

برای حذف قالب وردپرس از سایت از طریق مدیریت وردپرس دقت کنید که حتما باید ابتدا اقدام به غیرفعال کردن قالب وردپرس کنید زیرا قالب فعال قابل حذف نیست. در ادامه روش حذف پوسته از وردپرس را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

  1. برای اینکار از پیشخوان، بخش نمایش > پوسته ها وارد پوسته ها شوید در این بخش لیست همه پوسته های نصب شده در سایت تان را می بینید.

حذف قالب وردپرس از سایت با استفاده از پیشخوان وردپرس

2. روی جزئیات پوسته مورد نظر کلیک کنید و مانند تصویر دکمه حذف را بزنید از شما سوال می کند که برای حذف قالب اطمینان دارید؟ با تایید شما قالب حذف خواهد شد.

حذف قالب در وردپرس از طریق پیشخوان پیشخوان

❗️ نکته مهم: قبل از حذف قالب وردپرس از سایت حتما یک بکاپ از پوسته بگیرید زیرا ممکن است بخواهید تغییرات سفارشی سازی که روی قالب انجام داده اید را نگه دارید تا یک زمان از آن استفاده کنید و مجددا آن را در هاست بارگذاری کنید.

بکاپ گیری از قالب وردپرس قبل از حذف آن

برای بکاپ گیری از پوسته وردپرس وارد هاست شده و از File Manager، وارد مسیر نصب قالب یعنی Public-html > wp-content > themes شوید تا به پوشه قالب های نصب شده دسترسی داشته باشید. سپس روی پوشه قالب مدنظر کلیک راست کرده و گزینه compress را بزنید تا به حالت فشرده درآید. سپس روی پوشه زیپ کلیک راست کرده و گزینه download را بزنید.

بک اپ گیری از قالب وردپرس در هاست قبل از حذف قالب در وردپرس

✔️ روش حذف قالب وردپرس از هاست

برای حذف پوسته وردپرس از هاست، وارد مسیر File manager > Public-html < wp-content < themes شده و روی پوشه قالب موردنظر کلیک راست کرده و گزینه delete را بزنید.

حذف پوسته از وردپرس از طریق هاست Cpanel

در این مقاله نحوه حذف قالب وردپرس از سایت و نکاتی که باید قبل از آن رعایت کنید را توضیح دادیم. یکی از این نکات این است که در صورتی که به قالب بعدا نیاز پیدا می کنید حتما از آن نسخه بکاپ تهیه کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. در دوره آموزش وردپرس ما به موارد و تکنیک های مهمی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده و شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.