ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ساخت آزمون در وردپرس
آموزش افزونه‌ها

ساخت آزمون در وردپرس با افزونه Quiz Pro

اگر قصد ایجاد آزمون در سایتتان دارید با افزونه آزمون ساز پیشرفته Wp Quiz Pro می توانید انواع آزمون با سیک های مختلف چهارگزینه، صحیح غلط، تست شخصیت و … ایجاد کنید که در ادامه نحوه کار کردن با این افزونه را آموزش می دهیم.

0
21 اسفند 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

اگر یک سایت آموزشی دارید و نیاز به برگزاری آزمون دارید این امکان در وردپرس با نصب افزونه ساخت آزمون امکان پذیر است و دانشجویان شما در هر نقطه از دنیا می توانند در آزمون ها شرکت کنند در ادامه با نحوه ساخت آزمون در وردپرس را آموزش می دهیم.

چه زمانی باید از آزمون آنلاین استفاده کنیم؟

امروزه بسیاری از افراد برای صرفه جویی در وقت و یا عدم دسترسی به آموزش حضوری از آموزش آنلاین استفاده کنند، تمامی قسمت های آمورش آنلاین از تدریس تا برگزاری آزمون به صورت اینترنتی امکان پذیر است و دانشجویان در خانه می توانند آموزش ها را ببینند و در آزمون شرکت کنند. هر چند مواردی مانند تقلب ممکن است در آزمون ها ایجاد شود اما نسبت به برگزاری امتحان های حضوری زمان کمتری می برد و مقرون به صرفه است و دسترسی برای کسانی که امکان مراجعه حضوری به مراکز آموزشی را ندارند فراهم می کند. برای سایت های حوزه روانشناسی برای تست های شخصیتی نیاز به ساخت آزمون آنلاین دارید.

برای ساخت آزمون در وردپرس افزونه های زیادی مانند افزونه HD Quiz ،Quiz Cat ،Watu Quiz و WP Quiz Pro وجود دارد که افزونه Quiz Pro یکی از بهترین افزونه ها برای ساخت آزمون آنلاین در وردپرس است، این افزونه قابلیت های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد و با امکان طراحی انواع آزمون ظاهری جذاب برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کند که باعث می شود کاربران تا انتهای آزمون پیش بروند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WP Quiz Pro، افزونه آزمون ساز وردپرس
دسته بندی : افزونه کاربردی
1100
فروش
72%
رضایت

این افزونه در وردپرس بیش از 7 هزار نصبی دارد که از ویژگی های بسیاری زیادی نیز برخوردار است که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

امکانات افزونه Quiz Pro

افزونه Quiz Pro دارای ویژگی های متفاوتی است این موارد عبارت اند از:

  • استفاده از شورت کد برای نمایش برگه و نوشته ها
  • ایجاد سوالات کاملا ریسپانسیو
  • ایجاد آزمون های تک و چند صفحه ای
  • اشتراک آزمون های برگزاری شده در شبکه های اجتماعی

آموزش ساخت آزمون با افزونه Quiz Pro

برای ساخت آزمون در وردپرس با افزونه Quiz Pro مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا این افزونه را دانلود کنید و همانند سایر افزونه ها از قسمت پیشخوان>افزونه ها> نصب افزونه را انتخاب و افزونه را نصب و فعال کنید.
  • پس از نصب یک گزینه با نام آزمون ساز پیشرفته به نوار پیشخوان سایتتان اضافه می شود که باید برای ایجاد یک آزمون روی گزینه افزودن آزمون جدید کلیک کنید.

افزونه آزمون ساز در نوار پیشخوان وردپرس

  • سپس صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که با استفاده از این افزونه می توانید آزمون های متفاوتی ایجاد کنید.

انواع آزمون در افزونه آزمون ساز وردپرس

با استفاده از این افزونه میتوانید 6 آزمون ایجاد کنید، که این سوالات عبارت اند از:

    1. آزمون 4 یا چند گزینه ای: به کمک این افزونه انواع سوالات چند گزینه ای ایجاد کنید.
    2. آزمون تست شخصیت: با این افزونه میتوانید آزمون های تست شخصیتی ایجاد کنید در این آزمون پاسخ صحیح و غلط وجود ندارد بلکه هر پاسخ نمره و برداشت خاصی می تواند داشته باشد.
    3.  آزمون کارتی: در این آزمون سوال و جواب تصویری است، در یک تصویر محتوایی نمایش داده می شود و با کلیک بر روی آن محتوایی دیگر که تصویر اول میتواند سوال و تصویر دوم جواب آن سوال باشد.
    4. آزمون لایک و دیسلایک: در این آزمون برای شما دو گزینه نمایش داده می شود که می توانید یک تصویر را لایک و دیسلایک کنید.
    5. آزمون لیستی: مجموعه ای آزمون ها به صورت لیستی ایجاد می کند
    6. آزمون فیس بوک: یکی دیگر از گزینه های این قسمت آزمون فیس بوک است که برای کاربران ایرانی استفاده کمتری دارد.

به عنوان مثال ما آزمون لایک و دیسلایک را انتخاب کردیم وارد صفحه ای مانند تصویر زیر خواهید شد که میتوانید یک آزمون جدید ایجاد کنید.

افزونه آزمون ساز وردپرس

  • پس از ایجاد آزمون میتوانید سوال ایجاد شده را لایک یا دیسلایک کنید.

افزونه آزمون ساز در وردپرس

  • در نهایت خروجی همچون تصویر زیر خواهید داشت، با از این افزونه آزمون های آنلاین ایجاد کنید و با شورت کدی که در اختیار شما قرار می گیرد آن را در صفحات مختلف سایتتان قرار بدهید.

نتیجه آزمون ساز وردپرس

به این صورت با استفاده از افزونه Wp Quiz Pro می توانید یک آزمون آنلاین ایجاد کرده و سوالات متفاوتی در آن مطرح کنید.

 

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.