ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

ساخت اپلیکیشن موبایل؛ روش‌ها و راهکارها

امروزه استفاده روز افزون از موبایل باعث شده اپلیکیشن های زیادی برای انجام کارهای مختلف ایجاد شود؛ ابزارهای مختلفی برای ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد. ساخت اپلیکیشن با ابزارهای آماده به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و صرف هزینه و زمان زیاد، اپلیکیشن وب سایت خود را داشته باشید. با ادامه مقاله همراه ما باشید تا با ابزار ها و روش های ساخت اپلیکیشن موبایل اندروید و ios آشنا شوید.

0
04 خرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

اگر از گزارشات ابزار آنالیز گوگل (Google Analytics) استفاده کنید می توانید بازدید کنندگانی که از تلفن همراه برای مشاهده وب سایت استفاده می کنند را ردیابی کنید و متوجه خواهید شد که بیشترین استفاده کاربران در حوزه دیجیتال مربوط به گوشی های موبایل هوشمند بوده است و بیشترین امور اینترنتی مثل وبگردی و خرید ها با این دستگاه های موبایل است. بطور متوسط 55 درصد جستجوها در گوگل بوسیله موبایل انجام می شود.

انواع اپلیکیشن موبایل چیست؟

برنامه های موبایل را می توان بر اساس نحوه ایجاد و قابلیت های توسعه آن ها به سه دسته برنامه بومی (برنامه هایی که با یک سیستم عامل ios , android در تلفن همراه اجرا می شوند )، برنامه تحت وب (برنامه ای که تحت وب با فناوری های استاندارد وب HTML ،CSS و JavaScript اجرا می شود و با نام وب اپلیکیشن شناخته می شوند) و برنامه ترکیبی (ترکیبی از برنامه های بومی و تحت وب ) دسته بندی کرد. اما اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشید ایا با روش های ساخت اپلیکیشن آشنا هستید؟

چه روش هایی برای ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد؟

  • راهکار اول: همکاری با یک دولوپر یا شرکت های طراحی

راحت ترین روش طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل همکاری با دولوپرها است. ساخت اپلیکیشن با دولوپرها بسیار کارامد و قابل توسعه است، اما اینکار برای کسب و کارها هزینه بر است. به طور متوسط هزینه ساخت یک اپلیکیشن فروشگاهی با امکانات معمول حدودا از 5 تا 50 میلیون تومان است. گاهی اوقات پلتفرم و نیاز وب سایت شما به گونه ای است که نمی توان از ابزارهای آماده استفاده کرد. بنابراین ناچار به صرف هزینه و زمان بیشتری هستیم. در نظر بگیرید کسب و کار شما در حوزه لاجستیک و حمل و نقل فعالیت دارد؛ پروفایل کاربری، پیچیدگی های گمرک و مسائل مربوطه به سادگی توسط ابزارهای آماده قابل ارائه نیست. در نتیجه همکاری با یک دولوپر حرفه ای اجتناب ناپذیر است.

اما اگر کسب و کار شما از پیچیدگی کمتری برخوردار است می توانید از اپلیکشن سازهایی که در ادامه معرفی می شوند استفاده کنید.

  • راهکار دوم: استفاده از اپلیکشن سازهای آماده

هنگام انتخاب اپلیکیشن ساز آنلاین در کنار ارزان و مقرون به صرفه بودن کیفیت را در اولویت خود قرار دهید. اما بهترین اپلیکیسن سازهای ایرانی کدامند؟ میزان مشارکت مشتری و پشتیبانی، نحوه تولید محتوا، سازگاری اپلیکیشن با پلت فرم (اندروید، ویندوز و IOS ) مورد نظر شما و جذابیت های کاربران اپلیکیشن بعضی از نکاتی هستند که باید به آن ها دقت کنید. در اینجا لیستی از معروف ترین اپلیکیشن سازهای ایرانی را برای شما قرار داده ایم.

اپلیکیشن ساز توضیحات

 اپتو (Appeto)

امکان ایجاد 500 صفحه، پشتیبانی ایمیل و چت، تعریف مدیر و سطح کاربری با دسترسی متفاوت، خروجی پکیج apk

پنل تست رایگان(سه ماهه)

پنل نقرهای 240هزارتومان(سالانه )

پنل نمایندگی( قیمت 2 میلیون تومان و تمدید سالیانه 500 هزار تومان)

  • بدون محدودیت در تعداد به روزرسانی‌ها
  • 5 اپلیکیشن اولیه رایگان
  • به همراه کلیه امکانات پنل نقره ای

اپچار (Appchar)

مناسب برای سایت وردپرس و خروجی apk با استفاده از نصب افزونه وردپرس

  • یکماه رایگان

دارای ۳ حوزه اصلی برای تولید اپلیکیشن‌های فروشگاهی، اطّلاع رسانی و گردشگری

  • ۲۹۵ هزار تومان سالیانه (اپلیکیشن ‌های فروشگاهی اندروید)
  • ۴۹۵ هزار تومان سالیانه (اپلیکیشن فروشگاهی IOS)
  • ۲ میلیون تومان( ثبت در گوگل پلی)
پازلی مناسب سایت های وردپرسی و غیر وردپرس

  • پنل پایه(دسترسی محدود به افزونه ها) با قیمت ۱۹۹ هزارتومان
  • پنل استاندارد(دسترسی نامحدود به افزونه ها)با قیمت ۶۹۹ هزار‌‌تومان
  • پنل تیم(امکان تعریف ۵ کاربر برای پنل با دسترسی‌های متفاوت) با قیمت ۸۹۹ هزارتومان
مستر تو اپ ساخت اپلیکیشن مناسب انواع وب سایت ها:

لاگین گوگل، اعتبار سنجی با پیامک، پشتیبانی از فروشگاه و وبلاگ، همکاری در فروش، چند دامنه و …

  • پنل برنزی(۳۹۹۰۰۰ تومان)
  • پنل نقره ای(۵۹۹۰۰۰ تومان)

  • پنل طلایی(۹۹۹۰۰۰ تومان)

درصورت درخواست  اپلیکیشن نسخه ios ، مبلغ ۴۳۹۰۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

  • راهکار سوم: استفاده از اپلیکشن سازها و افزونه های وردپرسی

اگر مالک یک وب سایت وردپرسی هستید، شما به سادگی، بدون کد نویسی و با هزینه بسیار کم می توانید نسخه اپلیکیشنی وب سایت فروشگاهی، خبری، شرکتی و حتی کاریابی و املاک خود را بسازید. برای این کار کافی است از قالب های آماده  راست چین استفاده کنید. قالب وردپرس وودمارت پلاس، اپلیکیشن اندروید کاملا نیتیو را به کاربران ارائه می دهد. اگر از سایر قالب های وردپرسی استفاده می کنید می توانید از افزونه ها برای ساخت وب اپلیکیشن خود استفاده کنید.

ساخت اپلیکیشن اندروید و ios موبایل در سایت وردپرسی باعث صرفه جویی در وقت شما و سهولت کار کاربران می شود. علاوه براین مدیریت آسان و ایمن محتوا، انعطاف پذیری، امنیت بالا و… را به سادگی ارائه کرده است. در این اپلیکشن ها می توانید تمامی دسته محصولات، اسلایدرهای تخفیفی و سایر بخش های وب سایت را به نمایش بگذارید.

ساخت اپلیکیشن موبایل در وردپرس

روش های ساخت اپلیکیشن موبایل در پلتفرم های مختلف یکسان نیست. شما با دانلود راهنمای طراحی وساخت اپلیکیشن موبایل و آشنایی با مراحل ساخت اپلیکیشن موبایل می توانید بسادگی مراحل آن را جلو ببرید.
وردپرس ابزاری عالی برای تبدیل فوری و آسان هر وب سایت وردپرس به یک برنامه اندرویدی است و افزونه های خوبی برای تجارت الکترونیک، انجمن ها، سایت های عضویت، قابلیت شبکه های اجتماعی و… دارد.

افزونه های ساخت اپلیکیشن وردپرس

افزونه های بسیاری برای اتصال اپلیکیشن به سایت وردپرس وجود دارد. تعدادی از این افزونه ها فارسی نیستند و برخی دیگه به فارسی ترجمه و راست چین شده اند. در ادامه با این دو گروه از افزونه های ساخت اپلیکیشن موبایل آشنا خواهید شد.

افزونه های اپلیکیشن موبایل غیر فارسی

در اینجا لیستی از افزونه های ساخت اپلیکیشن موبایل را داریم که هنوز به فارسی ترجمه نشده اند. از ویژگی های این برنامه ها شخصی سازی صفحات، مناسب ایجاد فروشگاه های پیشرفته آنلاین، قابل استفاده برای سایت های خبری و سایت هایی که از ووکامرس و افزونه های پیچیده دیگر استفاده می کنند، قابلیت دسترسی به محتوا بصورت آفلاین، قابلیت پشتیبانی و به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، خواندن محتوای آنلاین و… است.

  • WappPress
  • AppPresser
  • MobiLoud
  • Appful
  • BlogPress
  • Appmaker WP
  • WPMobile.App
  • appful
  • Blappsta
  • Androapp
  • WordPress
  • wiziapp

اگر با PWA آشنا نیستید در مقاله PWA چیست؟ نحوه تبدیل سایت وردپرس به PWA را آموزش داده ایم.

افزونه های اپلیکیشن موبایل وردپرس کاملا فارسی

اگر به فکر ایجاد ایجاد اپلیکیشن اندروید برای وب سایت وردپرسی خود هستید و نمی خواهید وقت خود را برای ساخت اپلیکیشن موبایل وردپرس صرف کنید و یا دانش کافی در این زمینه ندارید در ادامه با سه افزونه کاربردی برای ساخت اپلیکیشن برای سایت وردپرس آشنا می شوید.

افزونه Appino 

افزونه اپینو یک افزونه وردپرس فروشگاهی حرفه‌ای برای ساخت اپلیکیشن موبایل اندرویدی فروشگاهی است. سازگاری با هر نوع محصول (تکی و گروهی) را دارد. افزونه اپینو هماهنگی کامل با افزونه فروشگاهی اپینواستودیو را دارد و امکان شخصی سازی را بدون داشتن دانش کدنویسی ایجاد می کند.

افزونه اپلیکیشن ساز اپینو

دانلود افزونه Appino  دمو Appino

افزونه Android Woocommerce

افزونه اندروید ووکامرس،یک افزونه ساخت اپلیکیشن ووکامرس اندروید است و ساخت نرم افزار فروشگاهی ووکامرس اندروید را برای شما انجام می دهد.

  • 5+ لایه بندی برای نمایش صفحه اول
  • سازگاری با افزونه چند فروشندگی Dokan
  • سازگاری با افزونه چند فروشندگی VC VENDOR
  • سازگاری با افزونه چند زبانه کردن سایت WPML
  • سازگاری با افزونه چند واحد پولی currency switcher
  • سازگاری با افزونه امتیاز و پاداش rewards & points

ووکامرس اندروید

دانلود افزونه Android Woocommerce  دمو Android Woocommerce

افزونه های دیگری نیز وجود دارند که برای تبدیل سایت به اپ به کار می روند که در ادامه سه افزونه پر کاربرد دیگر را معرفی می کنیم.

افزونه Webapp Generator

کار با این افزونه  راحت بوده و برای تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن به چند دقیقه زمان نیاز دارد. با تمامی قالب ها و افزونه ها سازگاری دارد و امکان ارسال push notification و اتصال به سرویس نجوا را دارد. امکانات دیگر افزونه Webapp Generator، امکان انتخاب Gif لودینگ جابجایی بین صفحات، امکان باز شدن لینک ها با ویژگی blank در مرورگر، امکان تنظیم اسپلش اسکرین، امکان تنظیم صفحه اصلی اپلیکیشن و تغییر رابط کاربری پنل ادمین است. تنظیمات این افزونه را از راست چین تهیه کنید.

با این افزونه ساخت اپلیکیشن موبایل وردپرس حرفه ای و ایرانی، می‌توانید در کمتر از چند دقیقه و بدون نیاز به دانش کد نویسی، اپلیکیشن اندروید وبسایت خود را بصورت حرفه ای ایجاد کنید.

  • پشتیبانی از تمامی قالب های ووکامرس و وردپرس
  • پشتیبانی از تمامی دستگاه های اندوریدی و نسخه های مختلف اندروید
  • قابلیت انتخاب splash screen برای اپلیکیشن وبسایت شما
  • قابلیت انتخاب loading زمان جابجایی بین صفحات
محصول پیشنهادی
بنر
ساخت اپلیکیشن موبایل با Webapp Generator
دسته بندی : ساخت اپلیکیشن (ووکامرس و وردپرس)
1218
فروش
78%
رضایت

 افزونه Instantify

اگر به دنبال ایجاد وب اپلیکیشن PWA و صفحات AMP هستید افزونه Instantify می تواند انتخاب مناسبی باشد. این افزونه باعث بهبود لود صفحات شما تا 10 برابر شده و افزایش 68 درصدی ترافیک نسخه موبایل سایت شما را به همراه دارد. این افزونه دارای پنل تنظیمات حرفه ای است و از تکنولوژی ایجکس بهره گرفته است به علاوه باعث بهبود در سئو سایت شما نیز می شود. امکانات دیگر این افزونه را در صفحه توضیحات آن بخوانید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Instantify، افزونه AMP ،FBIA ،PWA
دسته بندی : افزونه بهینه سازی
1550
فروش
81%
رضایت

تا اینجا افزونه های کاربردی را گفتیم اگر قصد استفاده از یک اسکریپت را دارید می توانید اسکریپت فلای وب را که در ادامه به معرفی آن می پردازیم را دانلود کنید

 اسکریپت Fly Web

اپلیکیشن ساز  Fly Web یکی دیگر از این افزونه برای تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن است. یکی از مزیت های این اپلیکیشن ساز این است که روی پلت فرم های مختلف مثل وردپرس، اپن کارت و جوملا اجرا می شود. این اسکریپت از سیستم موقعیت مکانی GPS پشتیبانی کامل داشته و امکان تغییر رنگبندی و تم های آماده و قابل تغییر دارد. یکی از موارد مهم در اپلیکیشن ها قابلیت ارسال نوتیفیکیشن است که این محصول این قابلیت را به طور کامل دارد. با این افزونه در کمتر از 30 ثانیه می توانید یک اپلیکیشن برای انواع سایت بسازید و صفحه ورود اپلیکیشن و اسپلش اسکرین را شخصی سازی کنید به علاوه از تمامی فرمت های رسانه ای پشتیبانی می کند.

محصول پیشنهادی
بنر
اسکریپت Fly Web، ساخت اپلیکیشن سایت
دسته بندی : ساخت اپلیکیشن (ووکامرس و وردپرس)
1158
فروش
88%
رضایت

در روش های بالا سعی کردیم ساده ترین روش های طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل را بر اساس پلتفرم و نیاز وب سایت شما معرفی کنیم. بنظر شما مهم ترین ملاک ها برای انتخاب یک اپلیکیشن ساز مقرون به صرفه و با کیفیت چیست؟ اگر تجربه استفاده از افزونه های ساخت اپلیکیشن موبایل وردپرس را دارید در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.