ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا

وردپرس دارای قالب های زیادی ست که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. شناخت این قالب ها و امکانات آن ها به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید وب سایت مورد نظر خود را در وردپرس طراحی کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا بپردازیم.

2
07 آذر 1398
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

این دو محصول بسیار پرکاربرد بوده و جز پرفروش ترین پوسته های وردپرس می باشند؛ به ویژه که چند منظوره بودن هر دو قالب، انتخاب را سخت می کند.

قالب آوادا

قالب آوادا یکی از محبوب­ ترین قالب­ های چند منظوره وردپرس است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد؛ به طوریکه طی 6 سال گذشته پرفروش ترین قالب دنیا بوده است. با استفاده از امکانات فراوان آوادا، به راحتی می توانید تقریبا هر نوع وب سایتی را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید.

قالب آوادا قابلیت نمایش در صفحه نمایش دستگاه­ های مختلف مانند موبایل، تبلت و لپ­تاپ را با هر نوع کیفیت، به بهترین شکل ممکن دارد. ویژگی ها، تنظیمات و ابزارهای قالب آوادا به شما اجازه می دهد که تمام قسمت های سایت را با توجه به سلیقه خودتان طراحی و به طور کامل کنترل کنید.در مقاله آموزش قالب آوادا نحوه کار با قالب را می توانید یادبگیرید و قالب را خودتان سفارشی سازی کنید

محصول پیشنهادی
بنر
قالب آوادا، 81 دمو قالب Avada
دسته بندی : قالب چند منظوره
3991
فروش
84%
رضایت

قالب ایمپرزا

قالب ایمپرزا یکی از مدرن ترین و محبوب ترین قالب های چند منظوره وردپرس است. از این پوسته می توان برای ایجاد وب سایت های مختلف شرکتی، شخصی، فروشگاهی، خبری و … استفاده کرد. با استفاده از قالب ایمپرزا می توانید بدون نیاز به کدنویسی و تنها از طریق کشیدن و رها کردن (Drag and drop) سایت دلخواه خود را بسازید. قالب ایمپرزا دارای امکانات بسیار زیادی بوده و از تعداد زیادی از افزونه های محبوب وردپرس پشتیبانی می کند.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب ایمپرزا، قالب impreza
دسته بندی : قالب چند منظوره
4230
فروش
86%
رضایت

مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا : شباهت ها

هر دو قالب چند منظوره بوده و دارای امکانات زیادی برای ایجاد یک وب سایت بدون نیاز به برنامه نویسی هستند. پس از مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا، مشاهده خواهید کرد هر دو قالب دارای امکانات و ویژگی های مشابهی می باشند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های مشترک آنها می پردازیم.

  • کاملا ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بوده و در انواع صفحه نمایش با اندازه های مختلف به خوبی قابل نمایش هستند.
  • تنها از طریق کشیدن و رها کردن (Drag and drop) می توانید وب سایت مورد نظر خود را بسازید.
  • هر دو قالب آوادا و قالب ایمپرزا از وضعیت سئوی مناسبی برخور دارند.
  • هر دو قالب با سرعت مناسبی بارگذاری می شود.
  • هر دو قالب از افزونه روولوشن اسلایدر (Revolution Slider) پشتیبانی می کنند. با استفاده از این افزونه می توانید بدون نیاز به کدنویسی یک اسلایدر زیبا برای وب سایت خود بسازید.
  • هردوی آنها از افزونه فروشگاه اینترنتی ووکامرس (Woocommerce) پشتیبانی می کنند. با استفاده از این افزونه می توانید صفحات مختلفی با طرح های متفاوت برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت ارائه محصولات فیزیکی و مجازی یا دانلودی درست کنید.
  • هر دو قالب با صفحه نمایش های رتینا سازگار هستند.
  • هر دو به صورت کامل با WPML سازگار بوده و از سایت‌های چندزبانه پشتیبانی می کنند.
  • هر دو قالب آوادا و قالب ایمپرزا از افزونه انجمن‌ساز bbPress پشتیبانی می کنند.
  • هر دوی آنها از پست های ویدیویی و شنیداری پشتیبانی می کنند.
  • در هر دو قالب، طرح بندی سربرگ (Header) و پاورقی (Footer) از پیش تعریف شده وجود دارد.
  • امکان اضافه کردن مگامنو به هر دو قالب وجود دارد. مگامنو‌ها برای سایت‌هایی که محتوای زیادی دارند، بسیار مفید هستند. به صاحبان وبسایت این اجازه را می‌دهند تا موارد بیشتری را در منوی اصلی سایت خود نمایش دهند.
  • در هر دو قالب می توان از از منوهای چسبان (Sticky menu) که معمولا در بالای صفحه وب به شکل ثابت نمایش داده می شوند و با اسکرول رو به پایین یا بالا در جای خودشان ثابت می مانند، استفاده کرد.

تفاوت قالب آوادا و قالب ایمپرزا

در پایان برای اینکه مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا را تکمیل کنیم. به بررسی تفاوت های عمده این دو قالب می پردازیم.

  • قالب آوادا داری ویژگی آمار بازدید نوشته­ ها (Post view counter) است ولی ایمپرزا از آن پشتیبانی نمی کند.
  • قالب آوادا از افزونه صفحه ساز Fusion Builder پشتیبانی می کند ولی ایمپرزا دارای افزونه Visual Composer است.
  • قالب آوادا دارای افزونه Social counter برای نمایش تعداد فالور و عضوهای شبکه اجتماعی است. از این افزونه می توانید برای نشان دادن طرفداران، مشترکین و فالوورهای حساب های اجتماعی خود مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، یوتیوب و … در وب سایت استفاده کنید. اما ایمپرزا از این افزونه پشتیبانی نمی کند.
  • قالب ایمپرزا از Full Width پشتیبانی می کند. با استفاده از قالب ایمپرزا امکان ایجاد یک سایت تمام عرض در وردپرس وجود دارد. توجه داشته باشید که قالب آوادا دارای این ویژگی نیست.
  • در آوادا از هفت نوع Lightbox skins پشتیبانی می شود ولی در قالب ایمپرزا فقط از یک مدل پشتیبانی می شود.
  • آوادا از 40 نوع Page templates پشتیبانی می کند ولی ایمپرزا پشتیبانی نمی کند.
  • قالب ایمپرزا با 17 مدل مختلف برای افزونه Portfolio styles، که برای نمایش نمونه کارها استفاده می شود، دارای تنوع بیشتری نسبت به قالب آوادا با 13 نوع است.
  • قالب آوادا دارای Smart lists هست ولی ایمپرزا نیست.
  • قالب آوادا دارای Custom image gallery است ولی ایمپرزا نیست.
  • نوع Responsive layout قالب آوادا Breakpoints است ولی ایمپرزا از نوع Fluid است.
  • قالب آوادا دارای افزونه مدیریت تبلیغات Ad system، Adsense support، Custom ads است در حالی که قالب ایمپرزا از آن پشتیبانی نمی کند.
  • تا زمان انتشار این مقایسه، قالب ایمپرزا 10 پیش نمایش کاملا فارسی دارد. در مقایسه قالب آوادا با 16 دمو مختلف، برتری بیشتری دارد.
  • در نهایت، قیمت قالب ایمپرزا 68000 تومان و قالب آوادا 98000 تومان است. مسلما این مورد هم در تصمیم گیری شما مؤثر خواهد بود.

در ادامه برای مقایسه قالب آوادا و قالب ایمپرزا به بررسی افزونه های مهم سازگار با این قالب ها می پردازیم.

آوادا از افزونه های زیر پشتیبانی می کند.

  • افزونه صفحه ساز فیوژن بیلدر (Fusion Builder): یکی از افزونه های کاربردی وردپرس است که با امکانات و قابلیت هایی که دارد به شما اجازه ایجاد صفحات دلخواه در وردپرس را در کمترین زمان ممکن می دهد و با اینکار می توانید بدون نیاز به کدنویسی صفحات مختلفی را در وردپرس ایجاد کنید.
  • افزونه فیوژن کر (Fusion Core): توسط افزونه فیوژن کر می‌توانید هسته قالب آوادا را به روز کنید. این افزونه مخصوص آوادا است که با هر بار به روز شدن قالب آوادا، به روز رسانی می‌شود.
  • افزونه لایر اسلایدر (Layer Slider): افزونه لایر اسلایدر پیشرفته ترین افزونه ایجاد اسلاید است که در کنار آرایه ویژگی های فراوان، منابع کمی را از سیستم مصرف می کند. این افزونه امکان طراحی اسلایدها با انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی را فراهم می کند. رسپانیسو بودن این افزونه و هماهنگی کامل آن با مرورگرهای اینترنت یکی از مهم ترین ویژگی های افزونه لایر اسلایدر است. به کمک این ویژگی دیگر نگران این موضوع نخواهید بود که کاربر در محیط دسکتاپ، تبلت یا گوشی موبایل سایت شما را مشاهده می‌کند. با استفاده از آن می توانید اسلایدشو و گالری تصاویر با افکت‌های جذاب، بلوک‌های صفحه و حتی صفحه‌های فرود جذاب و متحرک ایجاد کنید.

در حالی که قالب ایمپرزا از افزونه های زیر پشتیبانی می کند

  • افزونه ویژوال کامپوزر (Visual Composer): یکی از قوی ترین افزونه های موجود برای ساخت صفحات گرافیکی در بستر وردپرس است که در بسته قالب امپرزا موجود است.
  • افزونه آلتیمیت ادان (Ultimate Add-ons for V.C): با استفاده از این افزونه می توانید مواردی چون انواع باکس ها، شمارنده ها، تنظیمات ردیف و ستون، دکمه ها، تب ها، انیمیشن، بنر، جدول قیمت و … را به وب سایت خود اضافه کنید.

نتیجه گیری

تا به اینجا شباهت ها و تفاوت های این دو قالب را با هم بررسی کردیم. حالا وقت آن رسیده که اولویت های خود را برای طراحی سایت در نظر بگیرید. چه نکته ای برایتان از بیشترین اهمیت برخوردار است؟ آیا تمایل به داشتن امکانات بیشتر دارید یا قیمت از اولویت بیشتری برایتان برخوردار است؟ آیا دوست دارید از صفحه سازی که کاملا با آن آشنا هستید، استفاده کنید یا اینکه تجربه های نو برایتان خوشایند است؟

با در نظر گرفتن این موارد می توانید به نتیجه برسید که کدام یک از این محصولات برایتان در اولویت طراحی سایت است. اگر قبلا با یکی از این دو پوسته چندمنظوره وردپرس سایت طراحی کرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما با شرکت در نظرسنجی تجربه تان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین به دیگر کاربران برای تصمیم گیری کمک کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
الیت دیزاین
الیت دیزاین
08 آذر 1398 15:45

ایمپرزا به مراتب از آوادا بهتر هست بدون شک !

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
09 آذر 1398 08:48

سلام تشکر از اینکه مشارکت کردین. چه ویژگی ای در قالب ایمپرزا توجه شما رو به خودش جلب کرده که به نظرتون نسبت به آوادا برتری داره؟

آیا مفید بود ؟