ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

دیدگاه های وردپرس بخش مهمی از سایت شماست و یکی از روش های ارتباطی بین شما و کاربرانتان است در این مقاله مدیریت دیدگاه ها در وردپرس و تنظیمات مهم را آموزش می دهیم.

2
10 مهر 1398
آخرین بروزرسانی: 28 فروردین 1403

یکی از امکانات وردپرس امکان ثبت نظر برای نوشته هاست که به کاربران امکان تعامل بیشتر با سایت شما را می دهد و می توانند سوالات و نظراتشان را با شما در میان بگذارند و زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند. کاربران با ثبت دیدگاه مجدد به سایت شما برمی گردند و امکان خرید از سایت افزایش می یابد.

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

در پیشخوان وردپرس > دیدگاه ها می توانید نظرات کاربران را مدیریت و ویرایش کنید. برای هر دیدگاه می توانید نام نویسنده دیدگاه، متن کامنت و نوشته‌ ای که کامنت مربوط به آن است را مشاهده کنید.

در این صفحه شامل همه نظرات، مال من، در انتظار تایید، تایید شده، اسپم (جفنگ) و زباله دان است. دیدگاه های تازه ارسال شده در بخش در انتظار تایید قرار دارند. اگر یک دیدگاه شامل مطالبی بود که از نظر شما و قوانین سایت اجازه انتشار ندارد نیازی نیست تایید شود و می توانید دیدگاه های غیر مرتبط یا تبلیغاتی را حذف کنید و آنها را به بخش جفنگ یا زباله دان بفرستید.

در سربرگ در انتظار تایید می توانید کامنت ها را تایید کنید که در سایت منتشر شوند. امکان ویرایش نظرات نیز با ویرایش و ویرایش سریع وجود دارد همچنین می‌توانید از این بخش با گزینه “پاسخ دادن” به نظرات کاربران خود پاسخ دهید. در نهایت اگر تشخیص دادید یک دیدگاه  اسپم است می‌توانید آن را با گزینه جفنگ به بخش اسپم‌ها بفرستید.

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

حذف دیدگاه ها در مدیریت نظرات در وردپرس

برای حذف دیدگاه ها کافیست دکمه زباله دان را انتخاب کنید تا دیدگاه حذف شود، دیدگاه های داخل زباله دان تا 30 روز باقی می مانند و بعد از 30 روز حذف می شوند.

اگر دیدگاهی را اشتباه حذف کردید نگران نباشید با گزینه بازیافت می توانید آن را به حالت قبل و در لیست کامنت ها برگردانید.

برگرداندن دیدگاه جذف شده

کارهای دسته جمعی در مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

مانند تصویر اگر بخواهید کارهای دسته جمعی روی همه کامنت ها انجام دهید می توانید دیدگاه ها را انتخاب کنید و گزینه هایی مانند نپذیرفتن دیدگاه ها یا پذیرفتن و غیره را روی آنها انجام می دهیم به این ترتیب نیازی نیست تک تک دیدگاه ها را بپذیرید یا حذف کنید و با چند کلیک می توانید نظرات را مدیریت کنید.

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس به صورت دسته جمعی

فعال و غیرفعال کردن دیدگاه ها در وردپرس

یکی از بخش های مدیریت دیدگاه ها در وردپرس  فعال یا غیر فعال کردن دیدگاه ها در نوشته هاست که می توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

  1. برای غیرفعال کردن دیدگاه ها برای یک نوشته از بخش نوشته > همه نوشته ها ویرایش پست را انتخاب کنید و تیک پذیرفتن دیدگاه و بازتاب را فعال یا غیر فعال کنید

پذیرفتن دیدگاه ها در وردپرس

اگر این بخش فعال نبود از بخش تنظیمات صفحه نوشته موردنظر، گزینه گفت و گو را مانند زیر فعال کنید.

فعالسازی گفت و گو در نوشته

2. در روش دوم از پیشخوان > نوشته > همه نوشته ها برای پست مورد نظر ویرایش سریع را زده و مطابق تصویر تیک دیدگاه ها را گذاشته یا بردارید.

فعالسازی دیدگاه ها در وردپرس

تا اینجای کار همانطور که دیدید مدیریت دیدگاه ها در وردپرس بسیار ساده بوده در ادامه به سراغ تنظیمات بیشتر برای کامنت ها در وردپرس می رویم.

تنظیمات دیدگاه ها در وردپرس

برای اینکه تنظیماتی مانند نمایش دیدگاه ها برای هر پست را انجام دهید باید در پیشخوان وردپرس بخش تنظیمات وردپرس > گفت و گو را بزنید تا تنظیمات دیدگاه ها برای شما باز شود. برای مثال شما می خواهید کاربران بدون وارد شدن به سیستم نتوانند دیدگاه درج کنند.

 تنظیمات پیش فرض نوشته

با فعال کردن گزینه های این بخش، تنظیمات زیر برای مدیریت دیدگاه ها در وردپرس اعمال می شود.

  • فعال کردن این گزینه به همه وبلاگ هایی که شما به آنها داخل نوشته یا وبلاگ خود لینک داده اید اطلاع رسانی می کند.
  • با فعالسازی گزینه دوم اگر وبلاگی به شما لینک بدهد شما را مطلع می کند.
  • فعالسازی بخش سوم تنظیمات پیش فرض نوشته امکان ارسال دیدگاه برای نوشته های تازه را فراهم می کند.

❗️ نکته: فعالسازی گزینه های این بخش باعث کند شدن سایت و ارسال نظرات اسپم می شود اما بهتر است که فعال باشند.

تنظیمات پیش فرض نوشته در مدیریت دیدگاه ها

 دیگر تنظیمات دیدگاه‌ ها در وردپرس

در این بخش از تنظیمات نظرات در وردپرس موارد زیر را فعال کنید:

  • با فعالسازی این بخش کاربر برای ارسال کامنت باید نام و آدرس ایمیل خود را درج کند.
  • کاربران برای اینکه دیدگاه ثبت کنند باید ثبت نام کرده و لاگین شوند.
  • این بخش از تنظیمات دیدگاه ها می گوید کامنت ها بعد از چند روز بسته شوند.
  • در این بخش مشخص می کنید که تا چند سطح می توان برای یک کامنت پاسخ ارسال کرد.
  • بخش آخر سایر تنظیمات دیدگاه ها در وردرپس صفحه بندی و نحوه نمایش دیدگاه را مشخص می کند.

دیگر تنظیمات مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

برایم ایمیل بفرستید هرگاه

با انجام تنظیمات این بخش دیدگاه ها تعیین می کنید چه زمانی برای مدیر سایت ایمیل ارسال شود. زمانی که شخصی نظر خود را ثبت کرده یا یک دیدگاه نیاز به بررسی دارد.

پیش از‌ این‌ که دیدگاهی نمایان شود

در تنظیمات دیدگاه مشخص می کنید که نظرات قبل از انتشار در پیشخوان قرار گرفته و برای انتشار نیاز به تایید مدیر سایت داشته باشند. گزینه دوم این بخش می گوید اگر قبلا یک دیدگاه از کاربر تایید شده باشد نیازی به تایید کامنت های بعدی نیست.

مدیریت ارسال ایمیل در هنگام ثبت دیدگاه

بررسی دیدگاه

این بخش از مدیریت دیدگاه ها در وردپرس زمانی به کار می آید که شما در تنظیمات دیدگاه تایید دستی نظرات را فعال نکرده باشید و برای مدیریت دیدگاه های اسپم به کار می رود. در بخش مربوطه یک عدد وارد کنید و مشخص کنید که اگر نظرات بیش از این تعداد لینک داشتند نیاز به تایید مدیر سایت برای انتشار دیدگاه باشد.

بررسی و مدیریت لینک های دیدگاه

بخش نیم‌ رخ‌ها (آواتار)

در این بخش از مدیریت نظرات در وردپرس که تنظیمات آواتار دیدگاه ها است می توانید نمایش تصویر نویسنده دیدگاه را در کنار کامنت فعال کرده و به علاوه یک آواتار پیش فرض را تعیین کنید.

مدیریت آواتار دیدگاه ها در وردپرس

جلوگیری از کامنت های اسپم در وردپرس

ربات هایی در سرارسر اینترنت وجود دارند که به صورت خودکار کامنت اسپم به سایت ها ارسال می کنند. کامنت اسپم معمولا ارتباطی به محتوای سایت ندارد و هدف آنها لینک سازی یا گرفتن رتبه سایت است. البته ممکن است کامنت اسپم توسط افراد واقعی ثبت شود. با فعالسازی امکان تایید دیدگاه ها به صورت دستی در تنظیمات وردپرس می توان تا حد زیادی کامنت های اسپم را مدیریت کرد. بعضی از افزونه های ضد اسپم مانند Akismet هستند که با بررسی ساختار نظرات اسپم به صورت خودکار دیدگاه هایی با این خصوصیات را به بخش اسپم یا جفنگ ارسال می کنند. بتوجه به اهمیت این موصوع برای مشاهده روش های بیشتر جلوگیری از کامنت اسپم را ببینید.

تایید دستی کامنت در وردپرس

با مدیریت دیدگاه ها در وردپرس و انجام تنظیمات درست آن می توانید با کاربران خود تعامل مناسبی داشته باشید. اگر تجربه یا سوالی در این خصوص دارید لطفا در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
quchani
quchani
17 بهمن 1401 15:44

ببخشید من دو سوال داشتم.؟
1.تفاوت پاپاب با صفحه فرود چیست؟
2.2.صفحه اصلی در المنتور مهمترین صفحه می باشد .ولی ما پوسته سازی به عنوان صفحه اصلی نداریم؟.تفاوت صففحه اصلی و ارشیو محصولات, فروشگاه را درک نمی کنم؟لطفاً یک توضیع کوتاه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
18 بهمن 1401 09:23

درود عرض ادب
دوست گرامی پاپ آپ یک پنجره کوچک است که با باز کردن یک صفحه به طور ناگهانی برای شما ظاهر می شود ولی صفحه فرود به صفحاتی گفته می شود که شما برای یک رویداد خاص مثل جشنواره ها طراحی می کنید تا نرخ تبدیل سایتتان را بالا ببرید. برای اطلاعات بیشتر مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید
https://www.rtl-theme.com/blog/what-is-popup/
https://www.rtl-theme.com/blog/what-is-landing-page/
در خصوص سوال دمتون دقیقا متوجه منظورتون نشدم ولی هر قالب یا پوسته وردپرسی صفحه اصلی داره که اگر قالب با المنتور سازگار باشه شما میتونید صفحه اصلی را با المنتور ویرایش کنید. صفحه اصلی همان خانه یا هوم پیج سایت است که با زدن آدرس سایت برای شما باز می شود ولی صفحه آرشیو محصولات صفحات داخلی و صفحه دسته بندی است. مثلا صفحه دسته قالب وردپرس جزو صفحات آرشیو در سایت راست چین است.

آیا مفید بود ؟