ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
هوش مصنوعی MusicLM گوگل
اخبار

هوش مصنوعی Music LM گوگل معرفی شد

محققان در گوگل یک سیستم هوش مصنوعی جدید به نام Music LM ساخته‌اند که می‌تواند موسیقی با کیفیت بالا را فقط بر اساس توصیف متنی که کاربر ارائه میدهد ایجاد کند.

0
10 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

بعد از هوش مصنوعی ChatGPT در دنیای فناوری، اکنون گوگل از هوش مصنوعی Music LM رونمایی کرده که می‌تواند بر اساس توضیحات متن داده شده آهنگ بسازد. خروجی این هوش مصنوعی بسیار شگفت‌انگیز بوده و به موسیقی‌هایی که توسط هنرمندان ساخته‌ می‌شود فرق زیادی ندارد.

ساخت قطعه پنج دقیقه ای تنها با دو کلمه

قطعات تولید شده شگفت انگیز هستند. قطعه ‌های 30 ثانیه ‌ای که بسیار شبیه آهنگ ‌های واقعی به نظر می ‌رسند، از یک متن طولانی که ژانر، حال و هوا و ساز های خاصی برای آن توضیح داده شده است، ساخته شده اند و در مقابل قطعه های پنج دقیقه ای هستند که تنها با دو کلمه مانند «تکنو ملودیک» ساخته شده اند.

Music LM می تواند صدای انسان را شبیه سازی کند و با اینکه به نظر می رسد لحن و کلام مناسبی دارد، از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. بهترین راهی که می توان از این سیستم عیب جویی کرد این است که قطعات تولید شده کسل کننده یا بی روح به نظر برسند، اما هرگز این گونه نیست.

هوش مصنوعی MusicLM گوگل

بدون محدودیت

موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی سابقه ای چند دهه دارد. سیستم ‌هایی هستند که به خلق آهنگ ‌های پاپ، کپی کردن شاهکار های باخ و همراهی با اجرا های زنده معروف هستند. نسخه جدید از موتور رندر مبتنی بر هوش مصنوعی StableDiffusion برای تبدیل پیام‌ های متنی به طیف ‌هایی از صدا استفاده می‌ کند که سپس به موسیقی تبدیل می‌ شوند. این مقاله بیان می‌کند که MusicLM می‌ تواند از سیستم‌ های دیگر که دارای محدودیت هستند بهتر عمل کند و آهنگ های بهتری را تولید کند.

احتیاط معقول گوگل

همانند سایر تلاش ‌ها در زمینه هوش مصنوعی Music LM نسبت به برخی از همتایان خود با فناوری مشابه، محتاط ‌تر است. در واقع گوگل برای جلوگیری از وقوع «سرقت ادبی و هنری»، فعلا قصدی برای انتشار این سیستم برای عموم ندارد. ممکن است این فناوری فعلا جنبه ی سرگرمی داشته باشد، اما در حال حاضر، افرادی که می ‌توانند از این تحقیق سود ببرند.

متخصصین حوزه هوش مصنوعی هستند که با استفاده از این سیستم، تلاش می کنند تا هوش مصنوعی های کامل تری را بسازند. گوگل می گوید مجموعه داده ای از حدود 5500 جفت حروف موسیقی را به صورت عمومی منتشر کرده است که می تواند به آموزش و ارزیابی سایر هوش مصنوعی موسیقی کمک کند.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.