ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

ساخت دکمه تماس در وردپرس بدون کدنویسی

آیا می خواهید در پست ها یا صفحات وردپرس خود دکمه های تماس را اضافه کنید؟دکمه ها یک روش عالی برای بالابردن قابلیت ها می باشند و در هدایت توجه کاربر به عمل مورد نظر بسیار عالی هستند. به عنوان مثال می توانید برای انتقال کاربران به یک صفحه معاملاتی مانند صفحه قیمت گذاری، صفحه محصول، صفحه خدمات و یا برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، محصولات جدید یا پیوند های وابسته به دیگر وب سایت ها از دکمه های تماس استفاده کنید.

0
25 مهر 1398
آخرین بروزرسانی: 28 فروردین 1403

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی دکمه ها را در وردپرس بدون کد نویسی اضافه کنید.

 آموزش ساخت دکمه تماس با ما در وردپرس

در این آموزش روش های مختلفی برای اضافه کردن دکمه های تماس را در پست ها و صفحات وبلاگ وردپرس با هم بررسی خواهیم کرد. می توانید راه حلی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

افزودن دکمه ها در پست ها و صفحات وردپرس با استفاده از ویرایشگر پیش فرض

افزودن دکمه ها در صفحه ها و پست ها، ویژگی جدیدی است که در WordPress 5.0 به همراه ویرایشگر جدید بلوک وردپرس به نام Gutenberg معرفی شده است.  این روش برای اکثر کاربران ساده تر توصیه می شود. در ویرایشگر جدید وردپرس از بلوک دکمه داخلی استفاده می شود و اگر از ویرایشگر قدیمی استفاده می کنید می توانید به قسمت بعدی بروید.

ابتدا یک پست جدید ایجاد کنید یا به بخش ویرایش پست موجود بروید تا ادامه اضافه کردن دکمه تماس را مورد بررسی قرار دهیم.

حال در صفحه ویرایش پست از بخش عناصر طرح دکمه + را کلیک کنید تا یک بلاک جدید اضافه شود تا دکمه را مشاهده کنید.

دکمه تماس با ما در وردپرس

به راحتی می توانید با کلیک بر روی افزودن متن، متن دکمه خود را وارد کنید.

ساخت دکمه تماس در وردپرس

بعد از آن باید آدرس صفحه ای که می خواهید در آن پیوند برقرار کنید در زیر دکمه وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه Apply کلیک کنید.

در مرحله بعد شما می توانید سبک دکمه خود را از بین سه طرح کلی، رنگ متن و دکمه را از رنگ های پیش فرض و یا از بخش رنگ سفارشی انتخاب نمایید.

 آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی به سایت وردپرس

بعد از اعمال تغییرات مورد نظر خود می توانید پست خود را منتشر یا از طریق دکمه پیش نمایش، پیش نمایش زنده آن را مشاهده کنید.

افزونه شماره تماس وردپرس

ساخت دکمه تماس در وردپرس در ویرایشگر کلاسیک

اگرچه ویرایشگرگوتنبرگ سریعتر و آسان تر است ، اما بسیاری از کاربران هنوز ویرایشگر قدیمی کلاسیک وردپرس را ترجیح می دهند. اگر یکی از آنها هستید، پس برای اضافه کردن دکمه ها در سایت وردپرس خود باید یک راه حل جایگزین پیدا کنید.

عمدتاً سه روش برای افزودن دکمه ها در ویرایشگر کلاسیک وردپرس وجود دارد:

  1. دکمه را در وردپرس با کد HTML / CSS اضافه کنید.
  2. دکمه را در WordPress با افزونه کد کوتاه دکمه WordPress اضافه کنید.
  3. بدون استفاده از کد کوتاه دکمه را در WordPress اضافه کنید.

از میان سه گزینه بالا اولین روش، روش کدنویسی است. در این روش شما نیاز به نوشتن کد HTML / CSS برای اضافه کردن دکمه در هر جایی از وب سایت خود دارید.

اما روش دوم بیشتر استفاده می شود. به این دلیل است که اکثر افزونه های دکمه WordPress کدهایی برای اضافه کردن دکمه ها ارائه می دهند.

اما روش سوم از همه بهتر است!! زیرا به شما امکان می دهد دکمه ها را به راحتی در پست ها و صفحات خود اضافه کنید بدون اینکه کد کوتاه را به خاطر داشته باشید.

بیایید نگاهی بیاندازیم که چگونه دکمه ها را در WordPress بدون استفاده از کد کوتاه اضافه کنیم:

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Forget About Shortcode Buttons است. پس از فعال کردن افزونه، یک پست جدید ایجاد کنید یا یک پست موجود را ویرایش کنید.

دکمه تماس با ما در وردپرس

در ویرایشگر، یک دکمه جدید با عنوان Insert Button مشاهده خواهید کرد.

ساخت دکمه تماس در وردپرس

برای قرار دادن یک دکمه جدید بر روی آن کلیک نمایید در پاپ آپ باز شده برای شما، می توانید به طراحی دکمه خود بپردازید.

آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی به سایت وردپرس

شما در همین صفحه امکان قرار دادن متن و لینک برای آدرس دهی به دکمه را دارید و می توانید پیش نمایش در کادر مشاهده کنید.

در مرحله بعد می توانید با دادن برچسب به لینک خود امکان باز شدن آن را در تب جدید فراهم کنید. همچین در همین مرحله می توانید با مراجعه به تب Icon، برای دکمه نماد انتخاب کنید اگر بر روی برگه Icon کلیک کنید، قادر خواهید بود آیکون هایی را که می توانید قبل یا بعد از متن در دکمه های خود اضافه کنید، مشاهده نمایید.

آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی به سایت وردپرس

در ادامه شما قادر به تغییر رنگ متن دکمه، رنگ پس زمینه دکمه، اندازه دکمه و ترازبندی آن نیز هستید و پس از اعمال تغییرات مورد نظر خود بر روی دکمه Update کلیک کنید و سپس دکمه خود را همان طور که در پست مشاهده می کنید در ویرایشگر پست نیز ببینید و در آخر پست خود را منتشر کنید.

افزودن دکمه کلیک به تماس در وردپرس

دکمه کلیک به تماس نوع خاصی از دکمه تماس است که به کاربران شما اجازه می دهد فقط با یک ضربه با تیم شما تماس تلفنی برقرار کنند.

با استفاده از دکمه های تماس، بازدید کنندگان سایت شما می توانند بلافاصله با تیم شما صحبت کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.

بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن دکمه های کلیک به تماس در وردپرس به صورت مرحله به مرحله بیاندازیم:

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه WP Call Button است:

افزونه شماره تماس وردپرس

پس از فعال سازی، برای پیکربندی تنظیمات افزونه و طراحی دکمه کلیک به تماس، باید به تنظیمات / صفحه WP Call Button مراجعه کنید.

دکمه تماس با ما در وردپرس

در ابتدا، تنظیمات Sticky Call Button را مشاهده خواهید کرد. دکمه تماس چسبنده یک ویژگی بهینه سازی شده است که هنگام مرور سایت شما، دکمه تماس را به همراه کاربران جابجا می کند و می توانید با فعال کردن وضعیت دکمه تماس شروع کنید.

سپس باید شماره تماس تجاری خود را به همراه کد کشور وارد کنید سپس موقعیت دکمه، رنگ و مکانی را برای نمایش دکمه تماس چسبنده انتخاب کنید.

به طور پیش فرض، دکمه تماس در همه صفحات و در همه دستگاه ها نشان داده می شود. البته می توانید آن را در صفحات خاص مخفی کنید و یا فقط در دستگاه های تلفن همراه نشان دهید.

پس از بررسی همه گزینه ها، می توانید بر روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین کلیک کنید. و به وب سایت خود مراجعه کرده و دکمه تماس چسبنده را مشاهده کنید.

گذشته از دکمه های تماس چسبنده، می توانید با استفاده از این افزونه دکمه های تماس ایستا را نیز در صفحات وردپرس، پست ها و نوارهای جانبی خود اضافه کنید.

اگر از ویرایشگر جدید WordPress استفاده می کنید، می توانید با استفاده از بلوک دکمه WP Call Button، به راحتی دکمه تماس را در صفحات خود اضافه کنید.

برای این کار یک پست جدید ایجاد کنید یا یک پست قدیمی را ویرایش کنید و بلوک دکمه تماس WP را در ویرایشگر صفحه خود اضافه کنید.

ساخت دکمه تماس در وردپرس

پس از آن می توانید متن دکمه، رنگ دکمه، رنگ متن، اندازه فونت را سفارشی کنید و نماد تلفن را نشان دهید و یا مخفی کنید و پست خود را بعد از انجام تنظیمات منتشر کنید.

اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید، برای تهیه کد کوتاه باید از تولید کننده دکمه تماس استاتیک استفاده کنید. برای این کار به تنظیمات و سپس دکمه تماس WP بروید و در بالای منوی Static Call Button  را کلیک کنید.

به سادگی گزینه های دکمه را سفارشی کنید و سپس کد کوتاه را کپی نمایید. پس از آن می توانید از کد کوتاه در هر پست یا صفحه در وب سایت خود استفاده کنید.

افزونه WP Call Button همچنین به شما امکان می دهد دکمه تماس را در نوار کناری وردپرس و سایر مناطق آماده ویجت خود اضافه کنید.

به سادگی به نمایش، ابزارک ها بروید و ویجت دکمه تماس WP را به یک منطقه آماده ابزارک که در آن می خواهید دکمه تماس را نشان دهید، بکشید.

ساخت دکمه تماس در وردپرس

اکنون می توانید عنوان و توضیحی به آن اضافه کنید و دکمه تماس را از بخش Advanced Settings  تنظیم کرده و پس از اتمام کار ابزارک را ذخیره کنید.

نکته اضافی برای افزودن دکمه های سفارشی در وردپرس

اگر می خواهید دکمه های تماس کاملاً سفارشی در WordPress اضافه کنید، احتمالاً به دنبال راه حلی هستید که به شما امکان می دهد بخش های سفارشی و همچنین دکمه های سفارشی را در هدر وب سایت، منوها و مناطق دیگر خود اضافه کنید. در این حالت، توصیه می کنیم از افزونه سازنده صفحه وردپرس مانند Beaver Builder یا Divi و یا سایر افزونه های صفحه ساز پرمیوم استفاده کنید. این سازندگان صفحه به شما کمک می کنند صفحات سفارشی را با دکمه های تماس فانتزی، دقیقاً مطابق آنچه می خواهید ایجاد کنید.

ساخت دکمه تماس در وردپرس

در کنار تمامی افزونه های رایگان برای ایجاد دکمه در وردپرس بدون نیاز به کدنویسی می توانید از افزونه Contact Us All In One Button نیز استفاده کنید که این افزونه بسیار کاربردی، برای تمامی سایت ها در هر زمینه فعالیت برای ارتباط مشتریان با مدیر سایت می باشد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه contact us all in one button، تماس با ما در یک دکمه
دسته بندی : افزونه پشتیبانی و چت
480
فروش
94%
رضایت

شما با این افزونه قادر خواهید بود با یک کلیک دکمه تماس پیشرفته و فهرستی از آیکون های شبکه های اجتماعی جهت تماس با شما را به سایت خود اضافه نمایید.

از ویژگی های مهم این افزونه امکان سفارشی سازی دکمه و منو، درخواست فراخوان، تایمر شمارش معکوس، سفارشی سازی پیغام فوری و… را می توان نام برد.

بعد از فعال سازی این افزونه تماس با ما در یک دکمه ، امکان ایجاد دکمه تماس با ما در هر صفحه از سایت برای شما فراهم می شود و کاربر با کلیک بر روی این دکمه می تواند روش مورد علاقه تماس با شما را انتخاب کند که هر کدام از روش ها یک لینک به یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی می باشد و بدین ترتیب ارتباط سازنده ای بین شما و کاربران سایت برای شما فراهم می شود.

 آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی به سایت وردپرس

برای آشنایی بیشتر و خرید و دانلود این افزونه می توانید به این صفحه مراجعه کنید و محصول را تهیه کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید گامی در ارتقای سایت خود از طریق ایجاد دکمه های تماس بر دارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.