ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
توکن سفارشی چیست
نقد و بررسی

توکن سفارشی چیست؟

با رونمایی از زنجیره اتریوم و قابلیت قرارداد هوشمند (اسمارت کانترکت)، توکن ها وارد بازار رمزارزهای دیجیتال شدند. توکن ها، دارایی دیجیتالی هستند که خود بستر بلاکچین مختص خود را ندارند و بر بستر شبکه بلاکچین موجود یک رمزارز دیگر شکل می گیرند. در این مقاله قصد داریم به دنیای توکن ها سری بزنیم و به این سوال پاسخ دهیم که کاستوم توکن یا توکن سفارشی چیست؟

2
19 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

 ارزهای دیجیتال دنیای گسترده ای دارند و اگر می خواهید وارد این حوزه شوید نیاز به آگاهی و اطلاعات دارید. در این مقاله علاوه بر تعریف توکن سفارشی نحوه راه اندازی آن را هم توضیح می دهیم.

توکن سفارشی چیست؟

توکن ها با قرارداد های هوشمند بر بستر بلاکچین شکل می گیرند. بنابراین توکن ها توسط توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند به وجود می آیند. به عبارتی به رمزارزهایی که بر بستر شبکه بلاک چین یک رمزارز دیگر شکل می گیرند توکن سفارشی یا custom token گفته می شود. هر کسی مشروط به داشتن آشنایی با نحوه ساخت و توسعه قرارداد هوشمند (اسمارت کانترکت) می تواند به ساخت توکن اقدام کند.

توکن سفارشی چیست

توکن سفارشی چه ارزشی دارد؟

توکن سفارشی یک رمزارز محسوب می شود. پس از اجرا شدن یک قرارداد هوشمند بر بستر یک بلاکچین، دیگر کنترل آن قرارداد به دست سازنده ی آن نیست و آن قرارداد تا ابد بر بستر بلاکچین وجود خواهد داشت و سازنده ی آن توانایی دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت. ارزش یک توکن سفارشی به عناصر زیادی بستگی دارد به خصوص به پروژه ای که پشتیبانی می کند. البته که مانند هر رمزارز دیگری، توکن سفارشی نیز به شدت به جامعه دارندگان آن (هولدر ها) وابسطه است ولی از طرفی یک پروژه ی جذاب، جامعه ای پویا را در بر خواهد داشت. بنابراین می توان گفت ارزش و پشتوانه یک توکن سفارشی به جامعه دارندگان آن، پروژه ای که پشتیبانی می کند، هدف و مسیری که برای آن تعیین شده است بستگی دارد. این ویژگی ها، در یک فایل به عنوان وایت پیپر، برای عموم عرضه می شود.

توکن اختصاصی قابلیت و ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بسیاری از رمزارزهای مطرح بازار کریپتوکارنسی، توکن سفارشی هستند. بعضی از رمزارزهای مطرح نیز، کار خود را ابتدا با توکن سفارشی آغاز کرده و بعد به ساخت شبکه بلاکچین خود اقدام کرده اند. مطرح ترین مثال برای این مورد، بایننس کوین است. بایننس ابتدا کار خود را با توکن سفارشی بر بستر بلاکچین اتریوم آغاز کرد. این توکن در جولای 2017 به صورت عرضه اولیه وارد بازار شد و در وایت پیپر آن، هدف از سرمایه گذاری در این توکن، راه اندازی صرافی بایننس قید شده بود.

نزدیک به دو سال بعد از عرضه اولیه، بایننس اقدام به راه اندازی شبکه اختصاصی بلاکچین خود کرد و از قالب یک توکن بر بستر اتریوم به یک کوین با شبکه اختصاصی بلاکچین خود تغییر شکل داد. سرمایه گذارانی که در ابتدای مسیر همراه این توکن بودند و به مسیر و هدف آن اعتماد کردند و پروژه را جذاب دیدند، حالا با سرمایه ای 6.000 برابری روبه رو هستند. مثال هایی از توکن های موفق زیادی موجود است که زمان ثابت کرد، ارزش سرمایه گذاری فراوانی نیز داشته است.

بایننس کوین

چه موقع باید توکن سفارشی خود را راه اندازی کنیم؟

هر طرح خلاقانه و هر پروژه نوآورانه برای راه اندازی ابتدایی نیاز به سرمایه گذاری دارد. اگر چنین طرح یا پروژه ای به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات در سر دارید و نیاز به سرمایه گذار دارید، توکن اختصاصی خود راه اندازی کنید. اگر به جامعه ای دسترسی دارید که می توانید به آن تکیه کنید، در این صورت نیز راه اندازی توکن اختصاصی خود یک ایده خوبی می تواند باشد. منظور از جامعه قابل اتکا، مثلا یک صرافی پر کاربر دارید که می توانید روی سرمایه گذاری کاربرانتان بر توکن خود حساب باز کنید. حالات و شرایط گوناگون و متفاوت دیگری نیز وجود دارد که می توانید توکن خود را راه اندازی کنید و به موفقیت آن نیز امیدوار باشید.

چگونه توکن سفارشی خود را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی توکن اختصاصی خود، ابتدا هدف و مسیر رسیدن به آن را مشخص کنید. یک پروژه ی قابل اتکا خلق کنید و در وایت پیپر خود، این اطمینان را کاربران خود بدهید که این پروژه برای موفقیت خلق شده است. برای ساخت توکن اختصاصی خود، به یک متخصص رجوع کنید تا برای شما اسمارت کانترکت پروژه را کار کند. پس از اجرا و راه اندازی اسمارت کانترکت، توکن شما آماده عرضه است. برای اطمینان سرمایه گذاران، توکن شما باید کاملا حرفه ای باشد. قطعا شما برای معرفی به یک سایت نیاز دارید. به غیر از سایت معرفی، یک پلتفرم حرفه ای می تواند ضمانت موفقیت یک توکن باشد. وقتی سرمایه گذار، از خرید و فروش و سامانه برخط توکن شما اطمینان حاصل کند، قطعا راحت تر به سرمایه گذاری در پروژه ی شما روی خواهد آورد.

چه پلتفرمی مناسب راه اندازی توکن سفارشی (اختصاصی) است؟

اسکریپت ایران کریپتو در کنار تمامی ویژگی های مورد نیاز یک سایت صرافی رمزارز، به طور کامل از توکن اختصاصی شما نیز می تواند پشتیبانی کند. یک بازار برخط با قابلیت سفارش گذاری لیمیت که کاربران بتوانند توکن شما را به راحتی و بدون نیاز به تایید شما خرید و فروش کنند. همچنین دیپوزیت کاملا اتوماتیک برای توکن شما فراهم است، بدین صورت که کاربران برای شارژ حساب داخلی خود در صرافی با توکن شما، نیازی به تایید مدیریت نباشد و فرآیند کاملا اتومات صورت گیرد.

محصول پیشنهادی
بنر
اسکریپت ایران کریپتو، صرافی ارز دیجیتال و رمز ارز
دسته بندی : اسکریپت صرافی ارز دیجیتال
28
فروش
88%
رضایت

همچنین ارائه نمودار به صورت کندل برای توکن شما، از دیگر ویژگی منحصر بفردی است که اسکریپت در اختصار شما قرار می دهد تا توکن حرفه ای در اختیار سرمایه گذاران خود قرار دهید. یکی دیگر از ویژگی هایی که اسکریپ ایران کریپتو برای دارندگان توکن اختصاصی فراهم آورده است، اختصاص آدرس اختصاصی بر بستر بلاکچین برای هر کاربر است. این کار به رشد جامعه توکن شما کمک شایانی میکند و همچنین امکان ایردراپ توکن در عرضه اولیه را بین کاربران صرافی شما فراهم می آورد.

امکانات اسکریپت ایران کریپتو برای ساخت توکن سفارشی

ناگفته نماند، ایران کریپتو تنها از توکن های اختصاصی زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می کند. BSC یا زنجیره هوشمند بایننس، همانطور که در بالا اشاره شد، از سال 2019 کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر بعد از اتریوم، دومین بستر مناسب ساخت توکن اختصاصی است. در چند ماه اخیر به خصوص بعد از رشد چشمگیر قیمت اتریوم کارمزد انتقال در این شبکه نیز به طرز فزاینده ای بالا رفت. همین دلیلی بود که زنجیره هوشمند بایننس در زمینه توکن اختصاصی مورد اقبال بیشتری نسبت به اتریوم قرار بگیرد. ایران کریپتو نیز این زنجیره هوشمند محبوب در دنیای بلاکچین را به کار خود اضافه کرده است.

pure PHP
pure PHP
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
aliyazdanifar
aliyazdanifar
23 بهمن 1400 10:21

مطلب کاربردی و خوبی بود تشکر

آیا مفید بود ؟
0
pure PHP
pure PHP
23 بهمن 1400 12:39

سپاس از حسن توجه شما

آیا مفید بود ؟