ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

روش های رفع ارور This Site Can’t be Reached

دلایل بعضی از خطاها مانند خطای 404 واضح است اما خطایی مانند ارور This Site Can’t be Reached هیچ اطلاعاتی در مورد علت و چگونگی رفع آن به ما نمی‌دهد. خطای This Site Can’t be Reached در گوگل کروم بسیار رایج است. دلایل زیادی برای خطای این سایت قابل دسترسی نیست در Windows 8 ،Windows 10 ،Linux ،Chrome OS و Android وجود دارد. درک علت بوجود آمدن خطا به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که از چه روشی برای عیب یابی آن در Google Chrome و Firefox استفاده کنید.

10
21 شهریور 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

ارور this site can’t be reached یکی از خطاهای مرورگر کروم است که اغلب در هنگام مشکل اتصال به اینترنت مشاهده می‌شود. این مشکل در همه سیستم عامل‌ها از جمله سیستم عامل ویندوز و اندروید به وجود می‌آید. برای اینکه راهکار رفع ارور this site can’t be reached را در ویندوز 7، 10 و اندروید ببینید در این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل ارور This site can’t be reached چیست؟

پیام «این سایت قابل دسترسی نیست یا this site can’t be reached» برای بسیاری از خطاهای اختلال در اینترنت نمایش داده می‌شود. گرچه این خطا می‌تواند آزاردهنده باشد، اما عیب یابی آن چندان دشوار نیست. در بیشتر موارد، این خطا ناشی از مشکلات اتصال به اینترنت یا DNS، تنظیمات ذخیره سازی و اختلالات عملکرد سیستم عامل است. این خطا گاهی با پیغام Server DNS address could not be found است. dns وظیفه تبدیل و ترجمه نام دامنه را به IP دارد و وقتی Dns سرور نتواند در شبکه نام دامین را به آدرس IP تبدیل کند این خطا نمایش داده می‌شود.

به طور کلی، دلایل خطای this site can’t be reached در کامپیوتر عبارتند از:

  • خطای سرور سیستم نام دامنه (DNS)
  • time out شدن کانکشن
  • نقص کلی اتصال اینترنت شما
  • پیکربندی نادرست سیستم عامل
  • تنظیمات اشتباه اینترنت، شبکه یا فایروال
  • جلوگیری از بارگیری صفحه وب توسط Google Chrome

دلایل ارور this site can't be reached

یکی دیگر از خطاهای رایج، ارور your connection is not private است و به این معناست که اتصال شما خصوصی نیست. برای رفع خطای your connection is not private باید اقداماتی مانند بررسی ساعت سیستم و بارگیری مجدد صفحه را انجام دهید.

روش های رفع ارور this site can’t be reached

در این قسمت به معرفی راه حل‌های پیغام this site can’t be reached می‌پردازیم.

روش اول: اتصال اینترنت خود را ریست کنید.

اولین راه که برای حل مشکل this site can’t be reached در کامپیوتر وجود دارد، راه اندازی مجدد روتر یا مودم است، که به راحتی می‌تواند پیغام this site can’t be reached را برطرف کند. از آنجا که اینکار معمولاً فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد، اولین راه حلی است که باید امتحان کنید. اکثر شرکت‌های خدمات اینترنت (ISP) توصیه می‌کنند که کابل برق مودم خود را جدا کرده و قبل از اتصال مجدد یک دقیقه منتظر بمانید. پس از روشن شدن مجدد، منتظر بمانید تا اتصال اینترنت شما برقرار شود و سپس دوباره سایت را باز کنید.

روش دوم: حافظه Cache مرورگر خود را پاک کنید.

Chrome داده‌ها و فایلهای زیادی را از وب سایتهایی که بازدید می‌کنید ذخیره می‌کند. مرورگر شما این فایلها را در حافظه پنهان محلی ذخیره می‌کند بنابراین لازم نیست هر بار که به آنها مراجعه می‌کنید آنها را به طور کامل بارگیری کنید.

با فرض اینکه از Chrome استفاده می‌کنید، به مسیر Settings > Privacy and Security > Clear Browsing Data بروید و گزینه Cached Images and Files را انتخاب کنید. روی Clear Data کلیک کنید و تمام.

منتظر بمانید تا Chrome کار خود را انجام دهد و  وب سایتی را که قبلا با خطا روبرو شده بود را مجددا بارگیری کنید.

روش سوم: فایروال و آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.

در بسیاری از موارد، فایروال داخلی سیستم عامل یا هر نرم افزاری که استفاده می‌کنید می‌تواند صفحات را مسدود کند و باعث نمایش پیغام this site can’t be reached باشد. ساده ترین راه برای تشخیص مشکل این است که موقتا فایروال و نرم افزار آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید و دوباره به سایت مراجعه کنید. بسته به سیستم عامل مورد استفاده، باید مراحل مختلفی را برای غیرفعال کردن فایروال داخلی دنبال کنید.

روش چهارم: کش DNS خود را خالی کنید.

سیستم عامل شما اطلاعات زیادی را از وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید ذخیره کرده و آدرس IP آنها را در حافظه DNS ذخیره می‌کند. به این ترتیب مرورگر مجبور نیست هر زمان که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید IP های مشابه را از طریق سرور DNS خود جستجو کند. حافظه پنهان DNS مشابه حافظه پنهان مرورگر شما عمل می‌کند، فقط نوع متفاوتی از داده‌ها را ذخیره می‌کند.

این قابلیت مرورگر یک ویژگی فوق العاده است که در وقت کاربر صرفه جویی می‌کند. البته ذخیره اطلاعات قدیمی وب سایت توسط سیستم عامل ممکن است منجر به خطا شود. در این حالت، باید کش DNS خود را پاک یا تنظیم مجدد کنید.

  • در منوی استارت cmd را جستجو و باز کنید.
  • دستور net stop dnscache را تایپ کنید. ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا سرویس DNS متوقف شود.
  • عبارت start dnscache را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.
  • با این کار سرویس DNS ریست می‌شود.
  • برای بازنشانی کش DNS و حذف همه ورودی‌ها از آن، دستور زیر را اجرا کنید: ipconfig /flushdns. اگر همه چیز خوب پیش رفت، نتیجه باید Successfully flushed the DNS Resolver Cache باشد.
حتماً بخوانید بهترین DNS های رایگان

روش پنجم: DNS خود را ری استارت کنید.

در این روش برای رفع ارور this site can’t be reached کلیدهای ترکیبی Win+R تا پنجره Run باز شود بعد از آن دستور services.msc را مانند زیر در فیلد خالی وارد کرده و اینتر را بزنید.

ری استارت کردن DNS

سپس از لیست زیر DNS Client را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست روی آن Restart را بزنید.

ری استارت Dns Client برای رفع ارور this site can't be reached

سپس آدرس سایت را در مرورگر وارد کرده و چنانچه مشکل حل نشده بود راهکار بعدی را برای رفع ارور this site can’t be reached انجام دهید.

روش ششم: آدرس IPv4 DNS خود را تغییر دهید.

ISP به طور خودکار سرورهای DNS را به شما اختصاص می‌دهد با این حال می‌توانید تنظیمات اینترنت خود را برای استفاده از مجموعه خاصی از سرورهای DNS پیکربندی کنید. در Windows، به Control Panel > Network and Internet > Open Network and Sharing Center رفته و سپس روی گزینه Change Adapter Settings کلیک کنید. در صفحه بعد روی کانکشن فعال اینترنت خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

تغییر آدرس آدرس IPv4 DNS برای رفع خطای this site can't be reached

در لیستی که ظاهر می‌شود، Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کرده و یکبار دیگر روی Properties کلیک کنید.

تغییر آدرس IPv4 DNS برای رفع مشکل this site can't be reached در گوگل کروم

در پنجره جدید بخشی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آدرس‌های سرور DNS سفارشی را تنظیم کنید. شما می‌توانید از آدرس‌های DNS عمومی Google یعنی «8.8.8.8» و «8.8.4.4» استفاده کنید. با این حال، تعداد زیادی سرور DNS رایگان دیگر هم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

Prefered DNS Server: 8.8.8.8

Alternate DNS Server: 8.8.4.4

در هنگام خروج تیک گزینه Validate settings را بزنید. سپس روی OK کلیک کنید.

تغییر آدرس IPv4 DNS برای رفع پیغام This site can’t be reached

 

برای ارور this site can’t be reached در macOS، می‌توانید با رفتن به System Preferences > Network، انتخاب شبکه خود و کلیک روی Advanced، تنظیمات DNS خود را تغییر دهید. سپس، به برگه DNS بروید.

با کلیک روی نماد (+) سرورهای DNS سفارشی را که می‌خواهید استفاده کنید اضافه کنید. هنگامی که تنظیمات DNS جدید خود را پیکربندی کردید دکمه OK را بزنید.

رفع خطای This site can’t be reached در macOS

روش هفتم: تنظیمات Chrome را ریست کنید.

مرورگر Chrome به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات مرورگر خود را با یک کلیک ساده بازنشانی کنید. با انجام این کار همه اطلاعات پیکربندی از Chrome مانند صفحه اصلی، تنظیمات برگه، اطلاعات فرم ذخیره شده، سابقه مرور و کوکی ها پاک می‌شود.

  • مرورگر Chrome را باز کنید.
  • بر روی سه نقطه در بالای مرورگر کلیک کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در قسمت پایین تنظیمات، روی Advanced کلیک کنید.
  • Reset and clean up را کلیک کنید.

بازگردانی تنظیمات پیش فرض گوگل کروم برای رفع خطای This site can’t be reached

اگر طراحی سایت با وردپرس انجام می‌دهید احتمالا با سایر خطاهای وردپرس روبرو شده‌اید؛ اگر نمی‌دانید که چه اقداماتی برای آنها انجام دهید پیشنهاد می‌کنم دوره عیب یابی خطاهای وردپرس راست چین که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است را ببینید.

آموزش عیب یابی خطاهای وردپرس

روش هشتم: اکستنشن‌های مرورگر را از Chrome حذف کنید.

همه مرورگرهای اینترنت اجازه استفاده از اکستنشن‌هایی را دارند که عملکرد اضافه‌ای را به مرورگر می‌افزایند ولی برخی از این اکستنشن‌ها می‌توانند اتصالات شبکه را مختل کنند.

    • مرورگر Chrome را باز کنید.
  • به setting مرورگر وارد شوید.
  • از قسمت more tools گزینه Extensions را انتخاب کنید.
  • اسکرول آبی اکستنشن‌ها را بکشید تا آنها را یکی یکی غیرفعال کنید.

روش هشتم: تنظیمات TCP/IP را بازنشانی کنید.

ابتدا با دکمه‌های WIN +R را همزمان بزنید تا برنامه RUN اجرا شود و مانند تصویر سپس عبارت CMD را تایپ کنید سپس دکمه اینتر را بزنید.

سپس پنجره زیر برای شما باز شده که باید کدهایی که در ادامه قرار داده شده را کپی و اجرا کنید. دقت کنید که بعد از هر خط یک enter بزنید.

 

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset

روش نهم: درایورهای Network Adapter را دوباره نصب کنید.

  • با راست کلیک بر روی My Computer گزینه Manage را انتخاب کنید.
  • روی Device Manager کلیک کنید تا لیستی از تمام سخت افزارهای نصب شده برای شما نمایش داده شود.
  • بر روی network adapter کلیک کنید تا لیست آن باز شود.
  • روی درایور شبکه مورد استفاده راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب کنید.
  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید، درایورها به طور خودکار نصب می‌شوند، سپس دوباره وب سایت را باز کنید.

نصب مجدد Network Adapter برای رفع خطای This site can’t be reached

روش دهم: بدافزارها را اسکن کنید.

ممکن است سیستمی که از آن استفاده می‌کنید آلوده به بدافزارهایی باشد که ارتباطات شبکه شما را مختل می‌کند. برخی از بدافزارها برای هدایت ترافیک اینترنت شما یک سرور پروکسی مخرب را نصب می‌کنند. اگر تنظیمات پراکسی دچار اختلال شود باعث ایجاد خطای «این سایت قابل دسترسی نیست» در مرورگر Chrome می‌شود.

روش یازدهم: از فیلترشکن استفاده کنید.

گاهی برای ورود به یک سایت خاص، IP کشور ما توسط آن سایت فیلتر شده یا از جانب منطقه خودمان فیلتر است در اینصورت معمولا اتصال با یک فیلتر شکن خطای this site can’t be reached را حل می‌کند.

روش دوازدهم: DNS Client را ری استارت کنید.

      • برای رفع ارور this site can’t be reached در ویندوز ۱۰ در RUN دستور دستور services.msc را تایپ کنید.
      • در لیست نمایش داده شده بر روی DNS Client کلیک راست کنید و گزینه Restart را بزنید.
      • پس از راه اندازی مجدد DNS client مجددا مرورگر خود را باز کنید و آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید.

تنظیمات DNS Client برای رفع خطای This site can’t be reached

احتمالا بدانید وردپرس چیست و اگر از این cms استفاده می‌کنید با بسیاری از خطاهای رایج آن که شامل خطای 502، خطای 404، خطاهای صفحه سفید و fatal error ها هستند برخورد داشته‌اید که برای رفع هر کدام از اینها نیز راهکاری وجود دارد. آشنایی با روش‌های حل خطاهای رایج وردپرس برای هر طراح سایت الزامی است.

روش سیزدهم: مرورگر Chrome را حذف و دوباره نصب کنید.

اگر با روش‌های بالا موفق به رفع ارور this site can’t be reached نشدید به عنوان آخرین راهکار با گام‌های زیر مرورگر را حذف و دوباره نصب کنید.

  • به کنترل پنل بروید و در Programs and Features مرورگر Google Chrome را uninstall کنید.
  • به مسیر C:\ Users \٪ your_name٪ \ AppData \ Local \ Google بروید و همه چیز را هم در این پوشه حذف کنید.
  • آخرین نسخه مرورگر Chrome را دانلود و نصب کنید.

روش چهردهم: ارور this site can’t be reached در سی پنل

اگر در زمان ورود به هاست سی پنل خطای This site can’t be reached نمایش داده شد. مشکل از سمت میزبانی هاست است. شرکت‌های هاستینگ به دلیل افزایش امنیت هاست ورود IP های ناشناس را مسدود می‌کنند. در اینصورت به شرکت میزبان سایت IP خود را اطلاع دهید و از آن‌ها بخواهید که شما را از بلاک خارج کنند.

در این مقاله تقریبا همه روش‌های حل مشکل this site can’t be reached را آموزش دادیم. با این حال عیب یابی خطاهای وب سایت با دلایل متعدد ممکن است مدتی طول بکشد. به هر حال اگر نتوانستید خودتان آنها را برطرف کنید با ما در میان بگذارید تا با هم به بررسی مشکل بپردازیم.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
10 دیدگاه
arshik
arshik
21 شهریور 1402 10:18

باسلام و عرض ادب
تموم روش هارو امتحان کردم ولی متاسفانه همچنان اون پیغوم خطا رو میده چیکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
22 شهریور 1402 08:12

سلام
احتمال اینکه آی پی شما بن شده باشه هست، اینم چک کنید
هم چنین می تونید با سرویس دهنده اینترنت خودتون تماس بگیرید

آیا مفید بود ؟
sinapz61
sinapz61
11 خرداد 1402 14:14

با سلام . الان چندین روز است بعد از اتفاقات و تغییرات در اینترنت کشور دچار خطاهای this site can’t be reached و your connection is not private می شویم و حتی پلاگین Really Simple SSL Pro رو از راستچین نصب داریم و پلاگین وردفنس هم نصب است و با کمک هاست و برخی تغییرات خطاها کمتر شده ولی در مواقعی یکدفع دریافت می شود در شرایط ثابت و از CDN کلود فلر استفاده میکنیم و ممکن است راهنمایی بفرمایید دیگه چیکار میتونیم بکنیم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
13 خرداد 1402 08:48

سلام سینای عزیز
این خطا واقعا بستگی به شرایط داره و احتمالات تو مقاله گفته شده که توصیه میشه همه رو انجام بدید ولی ممکنه بعضی وقتا از شبکه اینترنت هم باشه که با عوض کردن این شبکه خطا رفع میشه. run بودن فیلتر شکن هم می تونه تو نشون دادن این خطا موثر باشه .

آیا مفید بود ؟
neda saremi
neda saremi
30 شهریور 1401 15:05

سلام وقت بخیر، وردپرس رو روی سی پنل نصب کردم ولی وقتی ادرس سایتم رو وارد می کنم ارور This site can’t be reached میده میشه بگید چجوری حلش کنم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
31 شهریور 1401 09:42

سلام دوست عزیز
اول بررسی کنیدکه دامنتون ثبت و فعال شده و بعدم نیم سرور های هاست و دامنتون را چک کنید

آیا مفید بود ؟
mona737
mona737
28 شهریور 1401 13:40

سلام ممنون از مقاله تون. فقظ ی سوال برام پیش اومده من سلام من موقع باز کردن سایت با پیغام This site can’t be reached روبه ر. میشم ولی وقتی با وای فای وصل میشم این خطا نیست.. علت چیه؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
28 شهریور 1401 15:02

سلام. باید بررسی کنید که IP سیستم شما روی سرور بلاک نشده باشه.

آیا مفید بود ؟
matiniiiiiooooo
matiniiiiiooooo
01 اسفند 1400 11:37

روش اول به وای فای آسیبی نمی رساند؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
02 اسفند 1400 15:32

خیر مشکلی پیش نمیاد.

آیا مفید بود ؟