ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تغییر دادن لوگوی داشبورد وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

سفارشی سازی و تغییر لوگو داشبورد وردپرس

احتمالا صفحه ورود به پیشخوان را با لوگوی وردپرس دیده‌اید و این سوال برایتان پیش آمده که می‌توان این لوگو را عوض کرد؟ باید گفت بله. در وردپرس هر تغییری را می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها یا کدنویسی انجام دهید. در این مقاله همراه ما باشید تا تغییر لوگوی وردپرس را با هر دو روش توضیح دهیم.

0
05 دی 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

وردپرس امکانات متنوعی را برای سفارشی‌سازی (Customization) همه بخش‌ها ارائه می‌دهد. یکی از این بخش‌ها لوگوی وردپرس (WordPress Logo) است که در هنگام ورود به پیشخوان یا داشبورد، نمایش داده می‌شود. برای نمایش لوگوی سایت به جای آرم وردپرس می‌توانید از افزونه وردپرسی یا کدنویسی استفاده کنید. در ویدیوی زیر نحوه تغییر لوگو داشبورد وردپرس را با افزونه توضیح می‌دهیم.

در ادامه به صورت تصویری توضیح می‌دهیم که چگونه لوگو ورود به وردپرس (WP login logo) را تغییر دهیم.

1. تغییر لوگوی ورود به وردپرس با پلاگین

برای تغییر لوگوی وردپرس می‌توانید از افزونه قدرتمند Custom Login Logo استفاده کنید که یک افزونه رایگان و ترجمه شده  است؛ کار کردن با آن ساده بوده و در مخزن وردپرس موجود است؛ که از طریق لینک زیر می‌توانید آن را دانلود کنید.

 

دانلود WordPress Login Logo 

  1. نصب و فعالسازی افزونه Custom Login Logo

ابتدا افزونه را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید؛ به این ترتیب افزونه به بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس اضافه می‌شود.

نصب و فعالسازی افزونه تغییر لوگوی وردپرس Custom Login Logo

  2. تغییر لوگوی وردپرس

روی اسم افزونه کلیک کرده تا وارد تنظیمات آن شده، از قسمت Upload Logo تصویر موردنظرتان را آپلود کرده و سپس ذخیره تغییرات را بزنید.

نکته: همانطور که در تصویر می‌بینید شما می‌توانید رنگ پس زمینه لوگو، لینک لوگو و عرض و ارتفاع آن را نیز تغییر داده و به طور کامل شخصی سازی کنید.

 

آپلود تصویر برای تغییر لوگو پیشخوان وردپرس

 3. مشاهده تغییرات انجام شده در پیشخوان وردپرس

از سایت خارج شوید تا صفحه ورود به پیشخوان مانند تصویر زیر به شما نمایش داده شود؛ سپس بررسی کنید تغییرات انجام شده یا خیر. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید لوگو تغییر یافته است.

اگر به دنبال سفارشی سازی پیشخوان وردپرس هستید با استفاده از افزونه loginpress نیز می‌توانید المان‌های صفحه ورود را تغییر دهید؛ تغییر لوگوی ورود به وردپرس، تنها یکی از کارهایی است که این افزونه انجام می‌دهد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه LoginPress Pro، لاگین پرس پرو
دسته بندی : افزونه مدیریت ورود و پروفایل
54
فروش
94%
رضایت

 

2. تغییر لوگو ورود به وردپرس با کدنویسی (بدون افزونه)

نصب بیش از حد افزونه‌ها ممکن است یک سربار اضافی را به سایت شما تحمیل کند یا امنیت سایت شما را پایین بیاورد. اگر نمی‌خواهید برای تغییر لوگوی صفحه ورود، از افزونه استفاده کنید باید لوگوی وردپرس را از طریق ویرایش کدها تغییر دهید. به این منظور اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. شما در بخش هویت سایت می‌توانید لوگوی سایت که در هدر قرار می‌گیرد را عوض کنید؛ اگر از قبل هیچ لوگویی در این قسمت اضافه نکرده‌اید وارد هاست شده و در پوشه قالب وردپرس یا همان Themes (در مسیر public_html > wp-content > themes) یک فولدر با نام Logo Image ایجاد کنید.

نکته: چنانچه قبلا لوگو را در بخش هویت اضافه کردید نیاز به این کار نیست و همان لوگو به عنوان لوگوی پیشخوان قرار داده می‌شود.

2. تصویر لوگو را در این پوشه آپلود کنید.

3. وارد فایل function.php در قالب وردپرس شده، آن را ویرایش کنید و کد زیر را در آن قرار دهید. به جای login_logo.png نام تصویر آپلود شده را جایگزین کنید.

<?php function custom_loginlogo() {

echo ‘<style type=”text/css”>

h1 a {background-image: url (‘.get_bloginfo(‘template_directory’).’/images/login_logo.png) !important; } </style>’;

}

add_action(‘login_head’, ‘custom_loginlogo’);

?>

4. با این کار لوگویی که آپلود کردید به صفحه ورود به پیشخوان وردپرس اضافه شده و لوگوی وردپرس از صفحه ورود حذف می‌شود.

بعد از به‌روزرسانی قالب این تغییرات از دست می‌رود؛ برای اینکه تغییرات و سفارشی سازی‌هایی که در قالب وردپرس انجام دادید باقی بمانند بهتر است از Child Theme استفاده کنید.

شما می‌توانید سایر بخش‌های ورود به پیشخوان مانند پس زمینه، فرم لاگین، ریکپچا و غیره را نیز تغییر دهید.

همانطور که مشاهده کردید تغییر دادن لوگوی داشبورد وردپرس با چند گام ساده انجام می‌شود. امیدوارم که آموزش برای شما مفید باشد.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

ابتدا وارد هاست شده و تصویر با ابعاد 274 پیکسل را در پوشه Image در فولدر theme آپلود کنید.

سپس با تغییر در کدهای function.php می‌توانید لوگوی صفحه لاگین را تغییر دهید.

بله شما با دو روش، یعنی از طریق افزونه‌ و تغییر و ویرایش کدها می‌توانید لوگوی وردپرس را عوض کنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.