ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی
نقد و بررسی

بهترین درگاه پرداخت کدام است؟

درگاه پرداخت اینترنتی یک روش راحت و مطمئن برای پرداخت هزینه محصولات و خدمات است و انتخاب یک درگاه پرداخت اینترنتی مناسب در موفقیت و فروش کسب و کار شما نقش بزرگی دارد؛ زیرا هر گونه مشکلی در هنگام پرداخت باعث نارضایتی کاربر خواهد شد. در این مقاله به معرفی بهترین و پایدارترین درگاه‌ های پرداخت اینترنتی می‌پردازیم و آمار مهمی را ارائه می‌دهیم که به شما در انتخاب درگاه پرداخت کمک می‌کنند.

0
30 فروردین 1403
آخرین بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1403

روش‌هایی مانند پرداخت کارت به کار دیگر پاسخگوی پرداخت‌ اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین نیست و استفاده از درگاه‌های پرداخت راهکار ساده‌تری است که مشتریان برای خرید آنلاین ترجیح می‌دهند. در واقع یکی از بخش‌های ضروری برای هر سایت فروشگاهی، درگاه پرداخت است تا خریدها و معاملات اینترنتی در بستر آن انجام شوند. در ادامه ابتدا بهترین درگاه های پرداخت مستقیم و واسط را معرفی کزده، آنها را با هم مقایسه می‌کنیم و سپس آمار تراکنش‌های درگاه‌های پرداخت را از شاپرک و بانک مرکزی ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین درگاه پرداخت مستقیم را انتخاب کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) سیستمی است که امکان انجام آسان تراکنش‌های مالی را در فضای وب فراهم می‌کند. به عبارت دیگر درگاه پرداخت یک پلت فرم فناوری است که به عنوان یک واسطه در تراکنش های مالی الکترونیکی عمل کرده و به کسب و کارهای حضوری و آنلاین کمک می‌کند تا روش‌های پرداخت مختلف مثل کارت‌های بانکی و کیف پول الکترونیکی را به شیوه ای ایمن و کارآمد به سایت خود اضافه کنند. در واقع کاربر تنها با استفاده از یک کارت بانکی و رمز پویا خرید خود را انجام می‌دهد و پول به حساب کسب و کار شما واریز می‌شود.

چرا انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کار ضروری است؟

تمام معاملات مالی سایت شما از طریق درگاه پرداخت انجام می‌شود و اگر به درستی کار نکند مشتریان شما ناراضی بوده و ممکن است دیگر از شما خرید نکنند. مشکلاتی که ممکن است برای یک درگاه پرداخت به وجود آید می‌تواند قطع شدن مقطعی یا مداوم درگاه باشد که باعث خسارت مالی و کاهش فروش‌ سایت می‌شود؛ پس انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی بانکی اهمیت زیادی در رشد کسب و کارتان دارد.

انواع درگاه‌ پرداخت اینترنتی و بانکی ایران کدام هستند؟

در این بخش یک لیست درگاه های پرداخت اینترنتی را آورده‌ایم تا به شما در انتخاب بهترین درگاه کمک کنند.

درگاه‌ پرداخت مستقیم

این نوع درگاه مستقیما از سمت بانک در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد و به این دلیل به آن درگاه پرداخت مستقیم یا PSP گفته می‌شود که کاربر برای پرداخت، مستقیما وارد صفحه بانک می‌شود. این درگاه بدون هیچ واسطه‌ای از سمت بانک در اختیار مشاغل قرار می‌گیرد و از آنجایی که مشتری مستقیم به بانک وصل می‌شود، مبلغ در لحظه به حساب فروشنده می‌نشیند. برای دریافت آن باید حتماً اینماد و کد مالیاتی داشته باشید تا بتوانید آن را روی سایت خود فعال کنید به همین دلیل اعتبار بالایی دارد.

 مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه پرداخت مستقیم

با اینکه استفاده از درگاه پرداخت مستقیم چالش‌های خاص خود را دارد اما مزیت‌ها و ویژگی‌های چشم گیری نیز دارد:

  • تسویه حساب آبی
  • اعتبار بالاتر نسبت به درگاه‌های واسط
  • پشتیبانی ضعیف از سمت بانک ها
  • نیازمند دانش فنی برای راه‌اندازی و اتصال درگاه به سایت
  • فرآیند فعالسازی طولانی و زمان‌بر

لیست درگاه‌های پرداخت اینترنتی مستقیم

در تصویر زیر یک لیست از بهترین درگاه های پرداخت مستقیم را می‌بینیم.

بهترین درگاه های پرداخت مستقیم؛ بهترین PSP ها

  • به پرداخت ملت (درگاه پرداخت ملت)
  • پرداخت الکترونیک سامان
  • نوین داده ورزی سداد
  • تجارت الکترونیک پارسیان
  • الکترونیک پاسارگاد
  • ایران کیش
  • آسان پرداخت پرشین
  • پرداخت الکترونیک سپهر
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • نوین آرین
  • فن آوا کارت
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه درگاه پرداخت بانک ملت؛ به پرداخت ملت
دسته بندی : افزونه درگاه پرداخت
3973
فروش
86%
رضایت

بهترین درگاه‌ های پرداخت واسط

درگاه پرداخت واسط یا غیرمستقیم به عنوان واسط بین بانک و شما عمل می‌کند. برای دریافت آن فقط یک کد مالیاتی نیاز دارید که یک روز بعد (از 2 تا 24 ساعت) برای شما فعال می‌شود. با فعالسازی درگاه پرداخت واسط روی سایت، مبالغ تراکنش یک روز بعد به حساب فروشنده می‌نشیند، پشتیبانی آن سریع‌ بوده، نصب آن آسان و بدون نیاز به دانش فنی است.

بهترین درگاه پرداخت واسط

 

  • زرین پال؛ محبوب‌ترین درگاه پرداخت واسط اینترنتی

زرین پال یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت ایرانی است که برای فعالسازی درگاه پرداخت روی سایت با هر نوع CMS ای پلاگین‌های حرفه‌ای عرضه کرده است. با دریافت این درگاه پرداخت تا 1 ماه نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی نیست و بعد از آن 1% کارمزد تا سقف 3 هزار تومان پرداخت خواهید کرد؛ به علاوه در روزهای سه‌شنبه می‌توانید بدون کارمزد تسویه کنید. یکی از خدمات زرین پال، زرین لینک است و برای کسب و کارهایی ارائه می‌شود که صفحه اینستاگرام دارند تا مشتریان آنها از طریق این لینک بدون کارت به کارت هزینه خرید خود را پرداخت کنند.

  • درگاه پرداخت پی پینگ

پی پینگ یکی از بهترین درگاه های پرداخت و پیشنهادی جذاب برای کسب‌وکارهای نوپا است زیرا می‌توانند تا 3 ماه از خدمات رایگان این درگاه واسط استفاده کنند. همچنین در پی پینگ امکان صدور فاکتور آنلاین وجود دارد. از طرف دیگر، پی پینگ یک اپلیکیشن جذاب دارد تا بتوانید پرداخت‌های کسب‌وکارتان را از طریق موبایل و به صورت مستقیم مدیریت کنید. کارمزد این درگاه فقط 1% تا سقف 5 هزار تومان است.

  • درگاه پرداخت پِی

اگر به دنبال یک درگاه پرداخت زیر نظر یکی از شرکت‌های معتبر هستید، درگاه Pay.ir برای شما مناسب است. این درگاه پرداخت به مجموعه سامان کیش تعلق دارد و یکی از امکانات کاربردی آن کیف پول است. کارمزد آن 1% است و روی درگاه‌های واسطه و مستقیم فعال می‌شود. تسویه حساب آن بر اساس سیکل شاپرک است و یکی از پایدارترین درگاه‌های پرداخت بانکی است.

  • درگاه پرداخت نکست پی

نکست پی یکی از درگاه‌های پرداخت واسط معتبر است که کارمزد پایین‌ آن یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. اگر در روز حداقل 10 تراکنش داشته باشید، از پرداخت مالیات معاف می‌شوید. نکست پی امکان مدیریت پرداخت‌ها از طریق ربات تلگرام را هم برای کاربران فراهم کرده است.

  • درگاه پرداخت رایان پی

یکی دیگر از بهترین درگاه‌ پرداخت واسط را می‌توان رایان پی دانست. با استفاده از رایان پی نه تنها می‌توانید سایت خود را مجهز به درگاه پرداخت کنید، بلکه می‌توانید یک درگاه شخصی ایجاد کرده و آن را در اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. با این درگاه پرداخت واسط تراکنش‌ها در ساعت 16 روز بعد به حساب شما می‌نشیند.

  • درگاه پرداخت زیبال

یکی از دلایلی که زیبال در لیست بهترین درگاه‌های پرداخت واسط قرار گرفته، این است که امکان پرداخت در محل را برای مشتریان شما فراهم می‌کند. زیبال برای هر سایتی راه‌کار پرداخت ارائه کرده و کافی است از پلاگین‌های مربوط به سایت خود استفاده کنید. با این درگاه پرداخت امکان بازگشت وجه به خریداران تنها با یک کلیک وجود دارد. کارمزد این درگاه پرداخت، نسبت به درگاه‌های پرداخت واسط دیگر بالاتر است و برای گرفتن آن، به نماد اعتماد الکترونیکی نیاز دارید.

پایدارترین درگاه های پرداخت

برای بررسی میزان پایداری یک درگاه پرداخت باید فاکتورهایی مانند زمان آغاز تراکنش، تجربه کاربر در صفحه پرداخت و مدت زمانی که یک تراکنش موفق به طول می‌انجامد را بررسی کرد. درگاه‌های مستقیم از پایدارترین درگاه‌های پرداخت هستند و به همین دلیل در این بخش این درگاه های پرداخت را از نظر میزان پایداری بررسی کردیم.

آمار ارائه شده تا شهریور 1400 هستند و آمار جدیدی در دسترس نیست و همانطور که در جدول می‌بینید اغلب PSP ها 99.9 درصد پایداری را دارند و همین نشان دهنده وضعیت مناسب آنها است. آمار نشان می‌دهد که تا سال 1400 شرکت آسان پرداخت پرشین بر اساس تعداد درگاه های پرداخت ارائه شده بهترین عملکرد را از نظر پایداری دارد و در رتبه‌های بعدی ایران کیش، سداد، سامان، پاسارگاد و به پرداخت قرار دارند.

نکته: احتمالا این آمار تا سال جدید تغییر کرده‌اند و به محض انتشار در این مقاله در دسترس قرار خواهند گرفت.

نام شرکت PSP تعداد درگاه های ارائه شده درصد پایداری
آسان پرداخت پرشین 5606 99.985%
ایران کیش 2046 99.986%
پرداخت پاسارگاد 1985 99.958%
پرداخت الکترونیک سپهر 1343 99.331%
پرداخت سامان 1177 99.969%
به پرداخت ملت 477 99.964%
پرداخت سداد 474 99.979%

درگاه پرداخت مستقیم بهتر است یا واسط ؟

بهترین درگاه های پرداخت واسط و مستقیم را معرفی کردیم که هر کدام از درگاه‌های مستقیم و واسط مزایای و معایبی دارند؛ از معایب درگاه واسط می‌توان به کسر کارمزد از هر تراکنش و عدم تسویه حساب آنی اشاره کرد؛ درگاه‌های پرداخت مسقیم نیز معایبی مانند روند فعالسازی طولانی و نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی دارند. یکی دیگر از پارامترهایی که در انتخاب درگاه پرداخت اهمیت دارد پایدار بودن آن و میزان قطعی آنها است. در جدول زیر مهم‌ترین تفاوت‌های این دو درگاه پرداخت را آورده‌ایم.

تفاوت درگاه های مستقیم و واسط

درگاه پرداخت مستقیم درگاه پرداخت واسط
تسویه آنی و در لحظه تسویه تا 24 ساعت بعد
نیاز به دانش فنی برای راه اندازی میزان قطعی بالاتر و ناپایدار بودن
فرایند فعالسازی طولانی پشتیبانی 24 ساعته
مناسب برای انواع کسب و کار مناسب برای کسب و کارهای نوپا
سرعت جابجایی بالاتر، بدون کارمزد کسر کارمزد به ازای هر تراکنش

 

نکته: بسیاری از کسب و کارها به دلیل اعتبار بیشتر، درگاه مستقیم را به عنوان بهترین درگاه پرداخت انتخاب می‌کنند. به همین دلیل در بخش بعد شرکت‌های PSP که ارائه دهنده درگاه‌های پرداخت مستقیم هستند را با هم مقایسه می‌کنیم.

بهترین psp ایرانی کدام است؟

PSP (Payment Service Provider) همان پرداخت یار یا درگاه پرداخت مستقیم است و واسط بین کسب و کار یا موسسات مالی و بانکی بوده که فرایند تبادل و جابجایی پول را آسان‌‌تر می‌کنند. برای مثال “به پرداخت” که در لیست درگاه‌های پرداخت مستقیم به آن اشاره شد، یکی از انواع PSP است؛ آنها خدماتی مانند دستگاه پوز، درگاه پرداخت اینترنتی، اپلیکیشن پرداخت و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار شما می‌دهند.

هنگام انتخاب پایدارترین درگاه بانکی ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین PSP ایرانی کدام است. برای انتخاب بهترین PSP بهتر است به سراغ گزارشات و آمار بانک مرکزی و شاپرک برویم و سهم ابزار درگاه پرداخت را بر PSP و میزان تراکنش‌های هر PSP را برای کل ابزارها نمایش دهیم.

سهم کل ابزارهای تراکنش در مرداد ماه 1402 برای هر درگاه پرداخت

ارائه دستگاه پوز و کارتخوان مانند درگاه پرداخت یکی از ابزارهای تراکنش و منبع درآمد PSP ها است؛ در واقع از آنجایی که ارائه‌ی دستگاه پوز و کارتخوان، اصلی‌ترین فعالیت و منبع درآمدی بیشتر pspهاست در این بخش ابتدا ما میزان کلی تراکنش‌ها و نه الزاما تراکنش‌های درگاه بانکی را در مرداد ماه سال گذشته یعنی 1402 بر اساس آمار و ارقام شاپرک و بانک مرکزی نشان می‌دهیم. در واقع بر اساس سایر آمار و ارقام نشان می‌دهیم که بهترین درگاه پرداخت اینترنتی که توسط بانک ها و PSP ها ارائه شده برای کل ابزارهای تراکنش کدام است.

بر اساس گزارش مرداد ۱۴۰۲ شاپرک، شرکت «به پرداخت ملت» یکی از PSPهای فعال ارائه دهنده درگاه پرداخت و دستگاه کارتخوان است که حدود %18.82 از تراکنش‌های کارتخوان را به خود اختصاص داده و بالاترین سهم را در میان PSP ها دارد. به پرداخت در مرداد ماه به ترتیب 30.53 و 44.98 درصد از تراکنش‌های درگاه‌های بانکی و موبایلی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، شرکت «پرداخت الکترونیک سامان» در مرداد ماه سال 1402 میزان %17.73 از مبلغ تراکنش‌‌‌های کارت‌خوان‌‌‌های فروشگاهی را به خود اختصاص داده و این میزان برای تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی به ترتیب 23.07 و 22.24 درصد بوده‌ است. شرکت‌های «پرداخت الکترونیک پاسارگاد» و «پرداخت الکترونیک پارسیان» با 11.95% و 11.63% به ترتیب در رتبه‌‌‌های سوم و چهارم مبلغ تراکنش‌‌‌های کارت‌خوان‌‌‌های فروشگاهی قرار دارند.

به طور کلی به پرداخت ملت 20.94% از مبلغ کل تراکنش‌های همه ابزارهای تراکنش را و بیشترین سهم را در میان شرکت‌های PSP به خود اختصاص داده است و بعد از آن پرداخت الکترونیک سامان با تفاوت 2% قرار دارد.

نمودار زیر کل مبلغ تراکنش‌های هر بانک را در مرداد ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

بهترین درگاه پرداخت مستقیم از نظر مبلغ تراکنش

سهم هر شرکت PSP در تعداد ابزار پذیرش اینترنتی (درگاه پرداخت)

بیایید با دید دیگری به درگاه‌های پرداخت شرکت‌های PSP نگاه کرده و آنها را با هم مقایسه کنیم. در بخش قبل، سهم تراکنش شرکت‌ها را بدون تفکیک و بر اساس همه ابزار تراکنش مشاهده کردیم. برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت باید ببینید که کدام شرکت در ابزار تراکنس اینترنت سهم بالاتری دارد. آمار زیر تعداد درگاه‌های پرداخت هر شرکت PSP و میزان محبوبیت آنها را تا سال 1401 نشان می‌دهد و آماری از سال 1402 در دسترس نیست. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با 59.57% بشترین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی را پشتیبانی می‌کند.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی از نظر سهم تعداد درگاه در سال 1401

نتیجه: در حال حاضر به پرداخت ملت و شرکت سامان کیش بالاترین میزان تراکنش‌ها را در میان PSPهای مختلف دارند. مجموعه این تراکنش‌ها از طریق دستگاه‌های پوز، اپلیکیشن موبایلی و درگاه پرداخت اینترنتی انجام شده است. با وجود اینکه به پرداخت ملت و سامان کیش از جمله محبوب‌ترین شرکت‌های PSP در میان کسب و کارها هستند. اما اگر بخواهیم از نظر ابزار تراکنش موبایلی (اینترنتی) نگاه کنیم تا سال 1401، شرکت پارسیان بیشترین تعداد درگاه‌های کسب و کارهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه دریافت درگاه پرداخت مستقیم زمان‌بر است، پیشنهاد می‌کنیم تا زمان دریافت آن، از درگاه پرداخت واسط استفاده کنید.

انتخاب درگاه پرداخت در میزان موفقیت شما تاثیر زیادی دارد؛ زیرا با پایدارترین درگاه پرداخت نرخ تراکنش‌های ناموفق شما به حداقل می‌رسد و اعتبار شما نزد کاربر حفظ شده اعتماد بیشتری به شما می‌کند. امیدوارم تمام مطالب این مقاله به شما کمک کند تا بهترین درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.