ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه

افزونه دکان چیست؟

اگر به دنبال یک افزونه برای طراحی سایت چندفروشندگی هستید قطعا افزونه دکان یکی از بهترین افزونه های چند فروشندگی است که در ادامه به معرفی افزونه Dokan می پردازیم.

2
30 خرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 03 مرداد 1403

افزونه Dokan، یک پلاگین وردپرس برای ایجاد سایت چند فروشندگی است. با این افزونه می‌توانید به سایر کاربران اجازه دهید به عنوان فروشنده در سایت شما فعالیت کنند و محصولاتشان را بفروشند و دارای امکاناتی برای مدیریت فروشندگان و محصولات است. در ادامه بررسی می‌کنیم که افزونه دکان چیست و چه امکاناتی دارد.

 

امکانات افزونه دکان چیست؟

افزونه دکان یکی از افزونه ها برای طراحی سایت چندفروشندگی است که تمامی آنچه برای مدیریت محصولات، فروشندگان و خریداران نیاز دارید را دارد، به صورت خلاصه دارای امکانات زیر است:

  • ارسال مدارکی مانند اسکن کارت ملی توسط فروشنده و احراز هویت فروشندگان
  • مدیریت محصولات شامل افزودن، حذف یا تایید محصولاتی که فروشنده ثبت می کند
  • تعیین هزینه ارسال یا مالیات، تعیین کمیسیون، تنظیم روش های ارسال محصولات
  • فعال کردن چندفروشندگی برای یک محصول خاص
  • ایجاد دسترسی برای فروشندگان مانند امکان افرودن برچسب، ایجاد تخفیف، محصول
  • تعیین درصد کمیسیون فروش به صورت کلی و تکی بر اساس دسته محصول، فروشنده
  • تایید و یا رد درخواست‌ برداشت وجه فروشندگان
  • ارسال اطلاعیه برای تمام فروشندگان و یا فروشندگان خاص
  • دارای 40 ماژول برای افزودن امکانات بیشتر مانند عمده فروشی، گارانتی محصولات، چت زنده و…
  • مشاهده گزارشات از فروش در بازه‌های زمانی مختلف برای کل سایت یا یک فروشنده خاص

با افزونه دکان فروشندگان یک پنل برای مدیریت محصولات و فروش دارند فروشندگان هم می‌توانند محصولات خود را ثبت و ویرایش کنند و زمانی که موجودی به حد نصاب برسد درخواست برداست وجه دهند.

.موارد گفته شده قسمتی از امکانات افزونه Dokan است برای دیدن جزئیات بیشتر کلیک کنید  مشاهده افزونه دکان 

در تصویر زیر می توانید قسمتی از تنظیمات افزونه دکان را ببینید.

افزونه دکان چیست؟

چرا افزونه دکان بهترین افزونه چند فروشندگی است؟

افزونه‌های مختلفی برای چندفروشندگی وجود دارد که هر کدام دارای امکانات متنوعی هستند اما مزیت افزونه دکان این است که کاملاً جامع است و تمام امکانات برای طراحی سایت چندفروشندگی را دارد. افزونه دکان ۷ سال است که طراحی شده و روز به روز در حال بهبود و افزودن امکانات بیشتر است.

Dokan در حال حاضر دارای ۷۰۰۰۰ نسخه فعال است و مواردی مانند رابط کاربری آسان، ساخت داشبورد برای فروشندگان، ۴۰ ماژول کاربردی و دارا بودن افزونه‌های جانبی باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

قیمت افزونه دکان چه قدر است؟

در حال حاضر افزونه دکان در سایت مرجع به قیمت ۴۹۹ دلار برای یکسال به فروش می‌رسد. در سایت راست چبن می‌توانید نسخه فارسی شده را با قیمت ۳۸۹ هزارتومان خریداری کنید و با یکبار پرداخت به صورت مادام العمر از این محصول استفاده کنید.

مزایای داشتن سایت چند فروشندگی

حالا که می‌دانید افزونه دکان چیست و برای راه‌اندازی سایت چندفروشندگی کاربرد دارد، شاید این سؤال برایتان پیش آید که آیا طراحی یک سایت چند فروشندگی ارزش صرف زمان و هزینه را دارد یا بهتر است یک سایت فروشگاهی طراحی کنیم و بدون درگیر شدن با مدیریت فروشندگان مختلف برای خودمان یک سایت راه‌اندازی کنیم؟

پاسخ این سؤال مثبت است چرا که در سایت چندفروشندگی شما درگیر کار‌های جانبی مانند ارسال و حمل نقل، انبار داری و مشکلات مرجوعی نمی‌شوید. داشتن تعداد زیادی فروشنده امکان افزودن محصولات بیشتر را فراهم می‌کند و فروشتان افزایش می‌یابد. البته برای فروشندگانی که نمی‌خواهند درگیر کار‌های فنی طراحی سایت شوند هم عضویت در یک سایت فروشندگی کمک می‌کند راحت‌تر فروش اینترنتی داشته باشند.

امیدوارم این مقاله در مورد معرفی افزونه دکان به سؤالات شما پاسخ داده شود اگر سؤالی در مورد این افزونه دارید در قسمت دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 4 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
مقالات مرتبط
2 دیدگاه
davodz-220
davodz-220
18 دی 1402 23:52

با سلام و خسته نباشید ببخشید در افرونه دکان نسخه پرو امکانش هست هر شخصی به جز خودمان که فروشنده هستش بتواند کالا های مربوطه و دسترسی مربوطه به خودش رو داشته باشد این امکان را دارد؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
20 دی 1402 08:09

سلام
هر فروشنده دسترسی و مدیریت به محصولاتی که خودش ایجاد میکند را دارد
اگر منظورتون محصولی که توسط فروشنده دیگه ای ایجاد شده را مدیریت کند خیر

آیا مفید بود ؟