ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش

آموزش ایجاد رمز پویا برای پرداخت های آنلاین

باالزامی شدن استفاده از رمزپویا برای انجام تراکنش های بانکی از اوایل دی ماه سال 98 در این مقاله به بررسی مراحل و روش های دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای تمامی بانک های ایرانی می پردازیم.

0
01 دی 1398
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

پرداخت های آنلاین از امروز، یعنی 1 دی ماه 1398 یک تغییر اساسی دارد. رمز پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف از امروز اجباری شده و همه ایرانی ها برای تراکنش های اینترنتی احتیاج به این رمز دارند؛ بنابراین آموزش رمز پویا برای پرداخت های آنلاین بانک های ایرانی را با هم مرور می کنیم. سعی کرده ایم تمامی بانک ها و روش ها را بررسی کرده تا نیاز شما در کمترین زمان مرتفع شود.

آموزش رمز پویا برای پرداخت های آنلاین

شاید مهم ترین سوالی که هنگام شنیدن رمز پویا به ذهنتان برسد این است که اصلا این رمز پویا چیست؟

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

رمزی است که شما برای پرداخت های آنلاین و آفلاین (مثل کارت کشیدن و دریافت وجه نقد از دستگاه های ATM) کارت های بانکی خود استفاده خواهید کرد. پیش از این، برای هر کدام از پرداخت ها یک رمز ثابت داشتید. رمز اول 4 رقمی و رمز دوم حداقل 8 رقمی بود. اگر هم می خواستید این رمز را تغییر دهید، حتما باید حضوری به یک عابر بانک مراجعه می کردید تا بتوانید آن را تغییر دهید.

همین مسأله زمینه ساز برداشت هایی غیرقانونی از حساب شما را ایجاد می کرد. از امروز با استفاده رمز پویا این مسأله تا حدودی حذف می شود. به این صورت که هر 60 یا 120 ثانیه (بسته به بانک شما) تغییر می کند. رمز پویا هم از روش های مختلفی برایتان ارسال می شود. مهم ترین آن ها، نرم افزار هایی است که بانک ها برای این منظور ایجاد کرده اند. کد USSD و پیامک هم به مرور زمان قرار است اضافه شوند.

نکته: توجه داشته باشید که رمز پویا هم برای رمز اول کارت بانکی شما قابل فعال شدن است، هم برای رمز دوم که معمولا برای تراکنش های آنلاین، پرداخت قبض و … استفاده می شود.

نکته مهم 1: طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، فعلا برای کسانی که رمز پویا خود را فعال نکرده اند، رمز ثابت و ایستا قابل استفاده است.

نکته مهم 2:  سرویس پیامک برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ ماه جاری شروع شده و به تدریج با اتصال بانک‌های مختلف تا انتهای دی‌ماه به انجام می‌رسد. این مورد بخصوص برای کسانی که از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند، حائز اهمیت است.

خب پس بهتر است سخن کوتاه کنیم و بانک ها را بررسی کنیم، ببینیم با چه روش هایی می توانیم رمز پویا دریافت کنیم.

آموزش رمز دوم یکبار مصرف

دو مسأله هست که در آموزش رمز پویا باید بدانید:

1- نرم افزار و روشی که هر بانک دارد، با بقیه بانک ها تفاوت دارد. پس حتما به این مسأله دقت کنید. به این منظور بهترین کار این است که کلیه پرداخت های آنلاین خود را از یک کارت بانکی انجام دهید. به این صورت نیازی نیست نرم افزارهای متعدد نصب کنید.

2- با وجود شروع این طرح، برخی از بانک ها برای کسانی که از گوشی هوشمند هوشمند استفاده نمی کنند، طرحی ارائه نکرده اند.

حالا بانک ها را یکی یکی بررسی می کنیم.

 

برای واضح تر دیدن شرایط و مراحل ایجاد رمز پویا، روی تصاویر کلیک کنید.

آموزش ایجاد رمز پویا
آموزش رمز دوم یک بار مصرف
آموزش رمز پویا
آموزش رمز پویا
آموزش ایجاد رمز پویا
آموزش رمز پویا
آموزش رمز پویا
آموزش رمز پویا
آموزش ایجاد رمز پویا
زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.