ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
رفع خطا your connection is not private
امنیت

آموزش کامل رفع خطای your connection is not private

دلایل زیادی برای خطای your connection is not private وجود دارد. این خطا یکی رایج ترین خطاهای سایت ها است که فارغ از زبان برنامه نویسی، ممکن است برای هر سایتی رخ دهد. در این مطلب آسان‌ترین راه برای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست را آموزش می‌دهیم.

2
12 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

یکی از شایع‌ترین خطاها هنگام بازکردن سایت ها ارور your connection is not private است. این خطا ممکن است در مرورگرهای مختلف به صورت‌ متفاوت نمایش داده شود. اتصال شما خصوصی نیست ترجمه این خطاست. در این مقاله تمام این موارد برای رفع ارور your connection is not private را هم در گوشی موبایل هم در کامپیوتر آموزش می دهیم.

خطای your connection is not private چیست؟

خطای «اتصال شما خصوصی نیست» که یکی از انواع خطاهای رایج سایت است به این معنی می‌باشد که وب‌سایتی که می‌خواهید از آن بازدید کنید، گواهی امنیتی به‌روز SSL یا Secure Sockets Layer ندارد. حتی سایت های بزرگ هم ممکن است اختلالی پروتکل های امنیتی دارند اما این مشکلات موقتی است. صاحبان وب سایت باید از فعال بودن SSL به صورت منظم ممطئن شوند تا این خطا برای کاربران نمایش داده نشود.

در واقع در مواردی که مرورگر نمی‌تواند تشخیص دهد سایتی که می‌خواهید باز کنید امن است، ارور your connection is not private نمایش داده می‌شود تا مانع از این شود که سایت ناامن برای شما باز شود و اطلاعات شما در خطر بیفتد. استانداردهای گواهینامه SSL تراکنش با سایت مانند پرداخت‌های آنلاین یا ثبت اطلاعات شخصی سایت را امن می‌کند.

پیغام خطا Your connection is not private در مرورگرهای متفاوت

نمایش این خطا بسته به اینکه از کدام مرورگر، پیکربندی گواهی‌ها بر روی سرورها و سیستم عامل شما (کامپیوتر، موبایل و تبلت) استفاده می‌کنید، متفاوت است. با این حال در بسیاری از موارد مراحل عیب یابی و برطرف کردن خطای your connection is not private یکسان است. پیغام این خطا را در چهار مرورگر اصلی به این صورت است:

  • در مرورگر گوگل کروم: your connection is not private
  • در مرورگر فایرفاکس: Your connection is not secure
  • در مرورگر مایکروسافت ادج: Your connection is not secure
  • در مرورگر سافاری: Your connection is not private

علت مشکل Your connection is not private چیست؟

اگر صاحب سایت هستید و کاربران هنگام باز کردن سایت با اخطار your connection is not private روبرو شوند تجربه کاربری خوبی برای کاربران ایجاآن‌ها ایجاد نمی‌شود و علاوه بر اینکه نمی‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، اعتماد خود را به شما از دست می‌دهند؛ بنابراین باید حتما علت به وجود آمدن این خطا را شناسایی و برطرف کنید.

معمولا علت ایجاد این خطا  یکی از موارد زیر است:

  • فعال نبودن SSL
  • اتمام زمان SSL
  • بروز نبودن تاریخ سیستم
  • مشکلات هاست

روش‌های رفع ارور your connection is not private

هر چند دیدن این خطا خوشایند نیست اما به راحتی قابل حل کردن است. حتما یکی از روش‌های زیر به شما برای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست کمک می‌کند.

1. بررسی فعال بودن SSL

گواهی‌های SSL رایگان معمولا تاریخ انقضای 1 ساله دارند و با رسیدن به این تاریخ، در صورتی که تمدید نشود، خطای your connection is not private نمایش داده می‌شود. برای رفع خطای اتصال شما خصوصی نیست کافیست در مرورگر سایتتان بر روی علامت قفل کلیک کنید تا از امن بودن اتصال SSL مطمئن شوید.

بررسی فعال بودن SSL برای رفع مشکل your connection is not private

یک روش هم برای بررسی وضعیت SSL این است که از ابزار‌های تست SSL استفاده کنید. از بهترین سایت‌ها برای بررسی SSL می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

تست و بررسی گواهی SSL با سایت عای آنلاین

اگر تاریخ انقضای گواهی SSL سایت شما به اتمام رسیده نسبت به فعال سازی SSL رایگان اقدام کنید.

2. لود مجدد صفحه

یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین کارهایی که باید هنگام مواجه با خطای «اتصال شما خصوصی نیست» این است که مرورگر خود را کامل ببنید یا صفحه مورد نظر را یکبار دیگر لود کنید. این بار ممکن است سرور گواهی SSL را به درستی ارسال کند.

3. ادامه دادن با حالت Unsafe

اگر هیچ کدام از روش های بالا کارساز نبود و نیاز به مشاهده سایت داشتید Proceed With an Unsafe Connection را انتخاب کنید. البته برای امنیت بیشتر توصیه می شود در این حالت تراکنشات بانکی انجام ندهید.

توجه: اگر وب سایت از HSTS استفاده می‌کند، این گزینه در دسترس نخواهد بود. زیرا این گواهی هرگز به اتصال‌های غیر از HTTPS اجازه دسترسی نمی‌دهد.

connection error proceed anyways unsafe

4. از اینترنت های عمومی استفاده می‌کنید؟

در نگاه اول شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد؛ اما Wi-Fi کافه و فرودگاه‌ها یکی از مکان‌هایی هستند که خطا your connection is not private در آن‌ها بسیار شایع است. زیرا بسیاری از این Wi-Fi ها از طریق HTTPS اجرا نمی‌شوند و یا به درستی پیکربندی نشده‌اند. زمانی که از یک Wi-Fi عمومی مانند استفاده می‌کنید، استفاده از یک VPN می‌تواند این خطا را دور بزند. چندتا از بهترین فیلتر شکن‌هایی که شاید به آنها نیاز داشته باشید:

  • Privateinternetaccess
  • Nordvpn
  • ArgoVPN ( مخصوص موبایل)

5. بررسی ساعت سیستم برای رفع خطا your connection is not private

یکی از دلایلی که ممکن است مشکل Your connection is not secure را مشاهده کنید این است که ساعت، و تاریخ سیستم شما بروز نیست. مرورگرها برای همگام سازی صحیح برای تایید گواهی SSL بر این موارد تکیه می‌کند. اگر سیستم‌تان را به تازگی خریداری کرده اید، این خطا را به احتمال زیاد خواهید دید.

تاریخ و ساعت سیستم تان را بروزکنید تا این خطا برطرف شود. اگر این مورد در تلفن‌های همراه نیز مشاهد شود کافیست تاریخ و ساعت گوشی‌تان را بروز کنید.

6. از حالت Incognito استفاده کنید

برای باز کردن سایت در مرورگرهایی مانند موزیلا، سافاری، کروم، فایرفاکس و ادج این امکان وجود دارد که از incognito  یا حالت ناشناس برای باز کردن صفحات استفاده کنید. برای این حالت می توانید از ترکیب کیبوردهای Ctrl+ Shift+ N استفاده کنید یا از سمت راست یالا روی 3 نقطه کلیک کنید و روی گزینه New Incognito Window کلیک کنید.

تب incognito برای رفع خطا your connection is not private

این تب‌ها هیچ اطلاعاتی از فعالیت‌های کاربر و اطلاعات سایت را در خود ذخیره نمی‌کنند و دیگر لازم نیست حافظه کش مرورگر را پاک کنید.

7. کش مرورگر را پاک کنید

پاک کردن کش مرورگر می‌تواند به شما کمک کند تا این خطا رفع شود. مرورگرها گاهی از اوقات برای نمایش محتوای سایت‌ها از اطلاعات قدیمی خود استفاده می‌کنند، این کار ممکن است باعث نمایش خطای اتصال شما خصوصی نیست شود. برای پاک کردن این اطلاعات قدیمی در مرورگر کروم، روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید. بعد از آن گزینه More tools را انتخاب کنید و حالا روی Clear browsing data کلیک کنید.

پاک کردن کش مرورگر برای رفع خطا your connection is not private

در این پنجره تیک گزینه Cached images and files را فعال کنید و در نهایت گزینه Clear data را بزنید.

پاک کردن cashe مرورگر برای رفع خطای your connection is not private

8. پاکسازی گواهی SSL سیستم برای رفع مشکل your connection is not private

پاک کردن گواهی SSL سیستم یکی دیگر از روش‌ها برای رفع این خطاست. برای پاک کردن گواهی SSL سیستم مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا Control Panel را باز کنید
  2. در قسمت سرچ عبارت Internet Options را جستجو کنید
  3. در صفحه باز شده وارد تب Content شوید
  4. روی گزینه Clear SSL State کلیک کنید
  5. حالا مرورگر را ببندید و دوباره آن را باز کنید

پاک کردن ssl سیستم برای رفع خطا your connection is not private

امیدوارم الان خطای your connection is not private نمایش داده نشود و به راحتی سایتتان را باز کنید.

برای محافظت از سایت خود می‌توانید از افزونه امنیت وردپرس  استفاده کنید که یکی از اقدامات اولیه برای تامین امنیت سایت است.

. افزونه آیتم سکیوریتی است. این پلاگین وردپرس برای جلوگیری از حملات بروت فورس، فعال کردن رمز عبور دو مرحله ای، محدود کردن کاربران مشکوک را بر اساس IP و اقدامات امنیتی دیگر کاربرد دارد. 

9. DNSهای مرورگر و سیستم را تغییر دهید

مورد بعدی که این روزها حتماً کار راه بنداز است، تغییر DNSهای مرورگر و سیستم است. اگر با مشکل your connection is not private زیاد مواجه می‌شوید، ممکن است تغییر DNSهای سیستم و مرورگر را برای دور زدن فیلترینگ و Safe Search باشد.

در حالت عمومی DNS برای Google (8.8.8.8 و 8.8.4.4) یا Cloudflare (1.1.1.1 و 1.0.0.1) است. در غیر این صورت برای تغییر DNS در مرورگر کروم به مسیر سه نقطه>settings<security بروید و گزینه Use secure DNS را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن DNS مرورگر کروم برای رفع خطا your connection is not private

برای تغییر DNS در کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از منو ویندوز به Control Panel بروید
  2. به Network and Internet بروید و Network Connections را انتخاب کنید
  3. روی شبکه اینترنت راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید
  4. در پنجره باز شده، گزینه “Internet Protocol Version 4” را انتخاب کنید. دقت کنید که گزینه “Obtain DNS server address automatically” فعال باشد و تمام فیلدها خالی باشند
  5. تغییرات را ذخیره کنید و مرورگرتان را ببندید و دوباره آن را باز کنید

پاک کردن dns سیستم برای غیر فعال کردن your connection is not private

10. VPN و آنتی ویروس را برای رفع خطا your connection is not private غیرفعال کنید

فیلتر شکن‌ها و نرم‌افزارهای آنتی ویروس می‌توانند در تنظیمات شبکه تداخل ایجاد کنند. اگر از VPNها یا آنتی ویروس استفاده می‌کنید، آن را به طور موقت غیر فعال کنید یا اینکه ویژگی SSL Scan آنها را غیر فعال کنید و حالا امتحان کنید که آیا خطا your connection is not private برطرف شده یا خیر.

اگر کار شما طراحی سایت با وردپرس است احتمالا با سایر خطاهای وردپرس روبرو شده‌اید؛ اگر نمی‌دانید که چه اقداماتی برای آنها انجام دهید پیشنهاد می‌کنم دوره عیب یابی خطاهای وردپرس راست چین که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است را ببینید.

دوره کیش و مات وردپرس

11. مشکل از طرف سرور است

گاهی مواقع برای حل مشکل your connection is not private نیازی نیست خودتان کاری کنید و کافیست است با شرکت هاستینگ تماس بگیرید. گاهی فعال نبودن SSL از سمت شرکت هاستینگ ایست و همین باعث نمایش خطا در سایتتان می‌شود.

12. حالت‌های دیگر دامنه را بررسی کنید

گواهی‌های SSL بر روی دامنه‌ها فعال می‌شوند و این گواهی شامل تمام تغییرات در دامنه‌ای است که برای آن این گواهی صادر شده است. برای مثال ممکن است که گواهی SSL آدرس دامنه www.example.com را پوشش دهد اما example.com (بدون WWW) را شامل نمی‌شود. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که بخش Subject Alternative Name (SAN) گواهی SSL به درستی پر نشده باشد. درست است که در این حالت گواهی SSL وجود دارد اما برای URL که کاربر تایپ کرده است این گواهی فعال نشده است.

13. آیا گواهی SHA-1 است؟

SHA-1 یک الگوریتم رمزنگاری است و مدت‌ها پیش توسط گواهی‌های SSL در وب سایت استفاده می‌شد. این الگوریتم به دلیل نقاط ضعفی که داشت کنار گذاشته شد و اکنون این الگوریتم به تنهایی در هیچ مرورگری پشتیبانی نمی‌شود و اگر یک سایت از این الگوریتم استفاده کند مشکل your connection is not private نمایش داده می‌شود.

برای فهمیدن این موضوع روی قفل کنار دامنه کلیک کنید و به مسیر Connection is secure> Certificate is valid بروید. در پنجره باز شده اطلاعات گواهی‌های سایت را مشاهده می‌کنید.

بررسی حالت رمزنگاری سایت

 

14. سیستم عامل خود را به روز کنید

سیستم عامل‌های قدیمی، برای فناوری‌های جدیدی مثل TLS 1.3 و حالت‌های رمزنگاری جدید مرورگرها منسوخ شده اند و آنها را پشتیبانی نمی‌کنند. مثلا در سال 2015 مرورگر کروم با ویندوز XP قطع همکاری کرد. توصیه ما این است که در صورت امکان از سیستم عامل‌های جدید مثل آخرین نسخه ویندوز 10 یا Mac OS X استفاده کنید.

15. کامپیوتر را Restart کنید

به عنوان آخرین راه کارهای رفع مشکل your connection is not private باید ذکر کنم که کامپیوتر و حتی Wi-Fi خود را مجدداً راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد دستگاه در واقع بسیاری از حافظه‌های پنهان موقت را پاک می‌کند.

خطاهای رایج در وردپرس

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که ارور your connection is not private در تمامی سایت‌ها با هر زبان برنامه نویسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما اگر مالک یک وبسایت وردپرسی هستید و با این خطا برخورد کردید بد نیست که درباره خطاهای رایج وردپرس هم اطلاعاتی کسب کنید تا در ادامه بتوانید آنها را بر طرف کنید.

یکی دیگر از خطاهایی که در مرورگر کروم به آن برخورد داشته‌اید ارور This Site Can’t be Reached است که با روش‌هایی مانند ریست اتصال اینترنت و DNS می‌توانید این خطا را برطرف کنید.

نکته: اگر برای سایت وردپرسی خود دنبال چک لیست هستید می‌توانید مقاله افزایش امنیت سایت را بخوانید.

کلام آخر درباره خطا your connection is not private

در دنیای امروزی با پیشرفت بستر اینترنت ممکن است خطاهای جدیدی ایجاد شوند و این خطاها بخصوص در مرورگرها اصلاً رضایت بخش نیست و در گاهی اوقات عیب یابی و رفع آنها دشوار است. امیدوارم که نکات بالا به شما کمک کند تا خطا “your connection is not private” را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنید. اگر که موردی را جا انداختم، خوشحال میشوم که در بخش نظرات به من اطلاع دهید.

یک پیشنهاد ویژه: برای اینکه تا %99 خیال خود را از امنیت سایتتان راحت کنید دوره امنیت وردپرس را مشاهده کنید.

دوره امنیت وردپرس 

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

خطای Your Connection is Not Private یکی از خطاهای رایج در هنگام باز کردن تمام سایت‌ها در مرورگرهای مختلف است و هیچ ارتباطی با cms ندارد.

دلایل زیادی از جمله انقضای گواهی SSL، بهم ریختن ساعت سیستم، کش مرورگر، آپدیت نبودن سیستم و... می‌توانند در بوجود آمدن این خطا موثر باشند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که خطای "اتصال شما خصوصی نیست" فقط مربوط به سایت هایی است که "گواهی SSL" را دارند یا باید از طریق HTTPS اجرا شوند. در این موراد مرورگر شما در خواستی را به سرور سایتی که از آن بازدید کرده اید ارسال می کند. سپس مرورگر باید گواهی SSL سایت را تایید کند تا مطمئن شود همه چیز مطابق با استاندارد های حریم خصوصی است یا خیر.

مقالات مرتبط
بنر
رفع خطاهای سایت، راهنمای حل 36 خطای رایج
مواجه شدن با خطاهای سایت تجربه ناخوشایندی را به کاربران منتقل می‌کند و اگر کاربر با آنها مواجه شود ممکن است خارج شده و دیگر به سایت شما بر نگردد پس وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دارنده سایت این است که در اسرع وقت آن خطا را رفع کنید. اگر شما هم در هنگام مواجهه با این خطاها نمی‌دانید چه ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
بنر
آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل
یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش ...
بنر
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.
2 دیدگاه
nikirosha
nikirosha
21 مهر 1401 09:18

سلام
خیلی خیلی ممنونم ازتون
من تمام سایت ها برام خطای your connection is not private میزدن. مرورگرم فقط کروم داشتم.
یعنی دیگه داشتم کلافه میشدم. توی هر سایتی هم که میرفتم مشکلم حل نشد. تا اینکه توی بخش آموزش شما به مورد تغییر dns برخوردم. من safe search مرورگرم رو روشن گذاشته بودم. بخاطر همین این خطاعه رو میداد. حقا که کامل ترین آموزش این رفع خطا رو شما ارائه دادین.
مرسی ازتون

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 مهر 1401 09:30

سلام.
خوشحالم از اینکه مشکلتون رو تونستم حل کنم.
سپاس از انرژی خوبتون
موفق و وید باشید.

آیا مفید بود ؟