ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ابزارهای تست امنیت سایت
امنیت

تست امنیت سایت؛ معرفی بهترین ابزارهای آنلاین

امنیت، مساله‌ای که اگر آن را نادیده بگیرید خسارات جبران ناپذیری را برای سایت شما به همراه دارد، بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای امنیت سایت خود را تست کنید. هدف از تست امنیتی نه تنها کشف آسیب‌پذیری‌ها، بلکه ارائه اطلاعات واضح و عملی در مورد نحوه اصلاح آنها و جلوگیری از حملات بعدی است.

2
18 اردیبهشت 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

بهتر است تست امنیت را برای تمامی قالب و افزونه‌هایی که از مارکت‌های نامعتبر دانلود کردید، انجام دهید. ابزارهای مختلفی برای تست امنیت وجود دارد که می‌تواند هم فایل و هم آدرس سایت را بررسی کند. توصیه می کنیم از چند ابزار به صورت همزمان استفاده کنید. بهترین سایت های آنلاین تست امنیت در ادامه معرفی شده‌اند.

ابزار های تست امنیت سایت

در ادامه معروف‌ترین سایت‌های تست امنیت را معرفی کرده‌ایم که تیم راست چین نیز به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کند.

  • سایت Virustotal

یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی سالم بودن سایت است. این ابزار آنلاین می‌تواند همزمان مجموعه فایل‌های فشرده و آدرس یک سایت را بررسی کند؛ کافیست فایل خود را در بخش File آپلود کنید یا آدرس سایت را در تب URL وارد و دکمه Scan را کلیک کنید.

 

  • سایت Secury

اسکنر Sucuri SiteCheck یک ابزار تستی امنیت سایت است که هر URL را برای تهدیدات امنیتی، بدافزارها، سیستم مدیریت محتوای قدیمی، لیست سیاه و سایر مسائل امنیتی بررسی می‌کند. این ابزار روزمره از یک وب سایت بازدید می‌کند تا کد منبع را برای رفتارهای مخرب یا ناهنجاری های امنیتی را شناسایی کند.

از آنجایی که Sucuri SiteCheck فقط به آنچه در سطح مرورگر قابل مشاهده است دسترسی دارد، مشکلات از سمت سرور را تشخصی نمی‌دهد.

پاکسازی وب سایت‌های آلوده هزینه بالا و در شرایطی خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد، دوره امنیت وردپرس به شما کمک می‌کند تا بتوانید قدم به قدم امنیت سایت را به صورت 100% تضمین کنید.
  • سایت Quttera

سرویس‌های تشخیص محتوای مخرب Quttera از فناوری‌های تشخیص اکتشافی پیشرفته استفاده می‌کنند که قادر به شناسایی تهدیدهای امنیتی کاملاً جدید و ناشناخته و همچنین تهدیدات شناخته شده قبلی هستند. فناوری‌های quttera قادر به تشخیص فایل‌های جاوا اسکرییپت و اسناد PDF مخرب و فایل‌های رسانه‌ای که توسط مرورگر وب دانلود می‌شوند، هستند.

نصب افزونه های امنیتی وردپرس یکی از راه کارهای ساده جلوگیری از حملات هکرهاست و به شما کمک می‌کند تا هر رور از وضعیت سلامت سایت خود مطلع شوید.

  • سایت Intruder

سایت intruder.io یکی از قدرتمندترین ابزار‌های اسکن سایت است، استفاده از این سایت تا 30 روز رایگان است و پس از آن باید نسخه پولی آن را دریافت کنید. این سایت دارای بررسی‌های امنیتی برای شناسایی تنظیمات اشتباه، پچ‌های فراموش شده، بررسی سیستم‌های مدیریت محتوای محتلف مانند وردپرس و پشتیبانی از AWS ، GCP ، Azure را انجام می‌دهد.

  • سایت Qualys

داشتن گواهی امنیتی برای سایت ها آنقدر ضروری است که گوگل برای سایت ها یک امتیاز سئو برای داشتن آن در نظر گرفته است. بعضی مواقع ممکن است گواهی امنیتی ssl مشکل داشته باشد، بهتر سایت خود را پس از دریافت ssl در ابزاز Qualys چک کنید. این سایت مشکلات گواهی امنیت سایت را مشخص می‌کند.

  •  سایت Arachni

یک ابزار حرفه‌ای دیگر برای تست امنیت سایت، arachni است. این سایت با اسکن سایت شما ایرادات و مشکلات امنیتی سایت شما را گزارش می‌کند. arachni از همه پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین حملاتی که در این سایت می‌توانید بررسی کنید شامل:

  • SQL injection
  • NoSQL injection
  • اسکن xss
  • Code injection
  • سایت Siteguarding

با وارد کردن دامین در سایت siteguarding می‌توانید در زمان کمی گزارش امنیت سایت خود را ببینید. بطور کلی siteguarding گزارش کاملی در مورد چک لیست زیر ارائه می‌کند:

  • لیست سیاه سایت
  • هزرنامه
  • دامین‌های بلاک
  • آنالیز لینک‌ها
  • حذف بدافزار از سایت
  • اسکن MySQL
  • تشخیص هک htaccess
  • سایت Detectify

سایت detectify توسط تعدادی از هکر‌های کلاه سفید راه‌اندازی شد و دارای 3 پلن مبتدی، سازمانی و حرفه‌ای است. شما می‌توانید  14 روز به صورت رایگان سرویس ارایه شده را تست کنید. مهم‌ترین قابلیت detectify تشخیص 1500 باگ در سایت است.

  • سایت Observatory

سایت observatory یکی از زیر مجموعه‌های معروف موزیلا است که به شما در تشخیص مشکلات امنیتی سایتتان کمک می‌کند. اطلاعاتی که از سایت observatory دستگیر شما می‌شود شامل:

  • ویژگی‌های امنیتی گواهی نامه امنیتی
  • گزارش باگ‌های سایت
  • پیشنهاد‌های عملی برای رفع باگ‌های سایت
.نصب افزونه می‌تواند امنیت سایت را 99% تامین کند، اما یکسری اقدامات باید از سمت مدیر سایت انجام شود. برای این منظور آموزش افزایش امنیت وردپرس را مطالعه کنید.

در این مقاله به بررسی ابزار‌های امنیت سایت پرداختیم. اگر شما هم ابزاری برای تست امنیت سایت می‌شناسید که جای آن خالیست در دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
رفع خطاهای سایت، راهنمای حل 36 خطای رایج
مواجه شدن با خطاهای سایت تجربه ناخوشایندی را به کاربران منتقل می‌کند و اگر کاربر با آنها مواجه شود ممکن است خارج شده و دیگر به سایت شما بر نگردد پس وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار یا دارنده سایت این است که در اسرع وقت آن خطا را رفع کنید. اگر شما هم در هنگام مواجهه با این خطاها نمی‌دانید چه ...
بنر
آموزش افزونه وردفنس
بعد از طراحی سایت وردپرسی یکی از مهم ترین نکات توجه به بخش امنیتی وب سایت است. حمله هکر ها و بد افزار ها کابوس بسیاری از وب مستران است. برای اینکه از این کابوس رها شوید علاوه بر رعایت کردن نکات امنیتی چون نام کاربری و رمز عبور قوی باید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. ما در این مقاله به آموزش ...
بنر
آموزش مراحل فعالسازی SSL رایگان در سی پنل
یکی از اقدامات ضروری که در طراحی سایت قبل از هر چیز باید انجام دهید نصب گواهینامه SSL است که در واقع اولین اقدام برای تضمین امنیت سایت می باشد. نصب SSL برای همه سایت ها ضروری است به خصوص سایت های فروشگاهی که با اطلاعات بانکی کاربران سر و کار دارند. فعالسازی SSL رایگان از طریق سی پنل یکی از روش ...
بنر
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس
تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس یکی از متداول ترین و آسان ترین کار ها برای بالا بردن سطح امنیت وب سایت های وردپرسی است تا این صفحه از دسترس هر چه راحت هکر ها در امان بماند.
2 دیدگاه
TN_PlugiN
TN_PlugiN
18 اردیبهشت 1402 12:44

سلام و درود
ممنون از مقاله خوبتون
عالی بود. ولی بهترین روش برای جلوگیری از حملات هکرها، استخدام پنتستر متخصص برای افزایش امنیت وب سایت ها می باشد.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 اردیبهشت 1402 14:00

سلام ممنون از شما

آیا مفید بود ؟