ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

بهترین افزونه منو ساز وردپرس، معرفی افزونه ubermenu

در این مقاله به معرفی افزونه Ubermenu ‌پرداخته‌ایم تا از طریق آن به کاربران کمک کنیم  که بتوانند به درستی تصمیم بگیرند. سوالی که در ابتدا باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا این افزونه‌ی مگامنوی وردپرس متناسب با نیازهای آنها است یا خیر. در ادامه اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و پشتیبانی اوبرمنو، بهترین افزونه منو ساز وردپرس بدست خواهید آورد و در پایان بررسی، از جوانب مثبت و منفی افزونه ubermenu آگاه خواهید شد.

0
18 آذر 1398
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

هر سایتی به سازماندهی نیاز دارد و سایت شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصاً اگر ورودی‌ ها و صفحات زیادی داشته باشد. مهم ترین مزیت یک وب‌سایت، دسترسی آسان کاربران به مطالب آن است؛ بنابراین هر وبسایتی به سازماندهی نیاز دارد. اولین چیزی که همه‌ی کاربران متوجه آن می‌ شوند منو های بد و غیرکاربردی است و اگر نتوانند بدون دردسر مطلبی که مد نظرشان است را در وبسایت شما پیدا کنند، سراغ وبسایت دیگری می‌ روند.

آنچه که وبسایت شما نیاز دارد یک منوی خوب است، تا بتواند همه چیز را به درستی و با دسترسی آسان اراﺋه دهد. برای این‌کار از افزونه UberMenu استفاده کنید. اوبر منو یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های برتر وردپرس با حدود 50000 نسخه فروخته شده جهانی است.

این مگا منو وردپرس احتمالاً پرچم‌دار تمام منوهای وردپرس است. اگر به دنبال ایجاد یک سازماندهی پیشرفته‌ تر برای وب سایت وردپرس خود هستید، این افزونه همان چیزی است که به آن نیاز دارید. اگرچه منوهای پیش فرض وردپرس به تنهایی خوب هستند. اما افزونه ubermenu خصوصیات آنها را بهبود بخشیده و عملکردشان را به شدت افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود سایت شما نه تنها خوب به نظر برسد بلکه در کاربر حس حرفه‌ای و تعاملی بودن را نیز ایجاد می‌کند.

بنابراین اگر از وردپرس استفاده می‌کنید و نیاز به ایجاد یک سیستم سازمانی پیشرفته برای سایت خود دارید، دنبال هیچ افزونه‌ای نباشید. افزونه UberMenu تنها افزونه‌ای است که به آن احتیاج دارید.

قبل از اینکه در بهترین افزونه منو ساز وردپرس عمیق تر شویم …

ابتدا باید بدانید که آیا قالب وردپرس شما با افزونه UberMenu سازگار خواهد بود یا خیر. این افزونه‌ی مگامنو فقط با قالب‌هایی که از نسخه وردپرس 3.0+ (3WP) استفاده می‌کنند، سازگار است. قبل از نصب افزونه حتماً این مورد را بررسی کنید.

نصب افزونه UberMenu بسیار آسان و سرراست است. اوبرمنو با بیشتر قالب‌های وردپرس کار می‌‌کند. آن را مانند سایر افزونه‌های وردپرس نصب کنید. فقط آن را در فهرست افزونه‌های خود بارگذاری کرده و بعد آن را فعال کنید. اگر در داشبورد وردپرس افزونه UberMenu را در بخش “نمایش” یا “Appearance” مشاهده کردید، کار تمام است.

معرفی افزونه ubermenu

شروع کار با افزونه اوبرمنو

اوبر منو بخشی به نام به نام “help یا کمک ” دارد که در آن، تمام آنچه شما نیاز دارید را پیدا خواهید کرد. البته  سازندگان افزونه UberMenu واقعاً کار خود را به خوبی انجام داده و هیچ سوالی را بدون جواب باقی نگذاشته‌اند. همچنین در این پوشه‌ها آموزش‌های ویدئویی نیز خواهید یافت، اما خود را زیاد درگیر نکنید، استفاده از اوبر منو چندان پیچیده نیست. البته کلیه این آموزش ها به زبان انگلیسی است. مژده می دهیم که به زودی آموزش کامل اوبرمنو، این بهترین افزونه منو ساز وردپرس در وبلاگ راست چین منتشر خواهد شد.

اگر قبلاً با وردپرس کار کرده باشید، به راحتی با این افزونه نیز کار خواهید کرد. در این افزونه گزینه‌ی ادغام و یکپارچه‌سازی خودکار (automatic integration) وجود دارد که با انتخاب آن، افزونه UberMenu سعی خواهد کرد که همه کارها را خودش انجام دهد. توسط این افزونه منو های خود را با یک کلیک ماوس سازمان‌ دهی خواهید کرد. بیشتر قالب‌ ها از این گزینه پشتیبانی می‌ کنند. اما اگر قالب شما اینگونه نیست یا اگر می‌خواهید خودتان سازماندهی را به عهده بگیرید، می‌توانید آن را به صورت دستی و از طریق وارد کردن یک خط PHP‌ در الگوی قالب خود انجام دهید.

ویژگی‌ های بهترین افزونه منو ساز وردپرس

همانطور که اشاره شد، وردپرس دارای طرح منوی پیش فرض است و می‌تواند تمام کارها را انجام دهد، اما نه همیشه. این فقط برای ساده‌ ترین طبقه بندی‌ ها مناسب است. اگر فهرست شما حاوی ورودی‌ های بیشتری باشد، هدایت آن دشوار خواهد بود.

افزونه اوبرمنو داستانی متفاوت دارد. شما کاملا آزادی خواهید داشت و قادر خواهید بود تا منویی کامل برای نیازهای وب سایت خود طراحی کنید. در معرفی افزونه ubermenu برترین ویژگی های آن را بررسی می کنیم.

اضافه کردن تصویر در منو

همچنین قادر خواهید بود تصاویر را به هر قسمت از منوی خود، از جمله زیرمنوها اضافه کنید. همچنین گزینه‌ ی بسیار جالبی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا متن قابل رویت را از تصویر خود حذف کنید، و این در مواردی که تنها به خود تصویر نیاز دارید، بسیار عالی است. بنابراین نیازی به استفاده از برنامه‌های دیگر برای بریدن و ویرایش عکس نیست. این کنترل‌ های ویرایش تصویر به راحتی در دسترس هستند. هر چند که باید مراقب باشید تا تصاویری با اندازه مناسب بارگذاری کنید.

سازماندهی منو ها

افزونه UberMenu برای وب سایت‌های بزرگ با ده‌ ها صفحه مناسب است. سازماندهی منو ها مخصوصا زمانیکه به انواع مختلفی از زیرمنو ها نیاز دارید می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما، با استفاده از این افزونه‌ی منوی عالی قادر هستید تا به سرعت زیرمنوهای خود را سازماندهی کنید چرا که می‌توانید زیرمنوهای خود را به صورت تب اراﺋه کنید.

همچنین می‌ توانید آنها را در جهت‌ های مختلف سازماندهی کنید. می‌ توانید پنل‌ های محتوا در سمت چپ، راست، بالا یا پایین قرار دهید. دسترسی به این موارد یا با کلیک امکان پذیر خواهد شد. در این افزونه گزینه‌ی hover intent نیز وجود دارد. دو شکل زیر منو وجود دارد: FlyOut و MegaMenu. اگر تعداد ورودی‌های کمتری داشته باشید FlyOut گزینه بهتری است در حالی که MegaMenu برای آن دسته از منوها که گزینه‌های بسیاری دارند، عالی است.

ابزارک ها

ویژگی‌ که افزونه UberMenu را از بقیه‌ی بسته‌های افزونه‌ ی منو جدا می‌کند، ویژگی ابزارک‌ ها است. شما تعداد ویجت یا ابزراک‌ های مورد نظر خود را از پنل تنظیمات انتخاب می‌ کنید و پس از آن می‌ توانید در صورت لزوم آنها در وبسایت خود قرار دهید. این ابزارک‌ها می‌توانند هر چیزی باشند؛ از نقشه‌ های گوگل، توضیحات و نوار جستجو گرفته تا فرم‌های تماس، کد کوتاه و شبکه پست‌ها. همه در منوها و زیرمنوها قرار دارند. شگفت انگیز نیست؟!

سفارشی سازی

سطح سفارشی سازی که افزونه UberMenu ارائه می‌ دهد بسیار عمیق و منحصربفرد است. بسیاری از قابلیت‌ های قدرتمند 3CSS که در آن وجود دارد، این امکان را به شما می‌دهد تا آن ظاهر و حس منحصر به فرد مد نظر خود را به منوهای وب‌سایت خود بدهید. اندازه فونت، سایه‌ها، عرض مرز، رنگ‌ها، پس زمینه نوار منو، شعاع و چیزهای دیگر. افزونه UberMenu به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی ‌آنها را بصورت دلخواه تنظیم کنید.

اگر تنظیم دستی همه‌ی این ویژگی‌ها برای شما دشوار است نگران نباشید. اوبرمنو مجموعه‌ای از قالب‌های از پیش ساخته شده را اراﺋه می‌دهد و شما هر چیز مورد نیاز خود را در آنها خواهد یافت.

همه چیز در کنترل پنل افزونه UberMenu سیاه یا سفید است به این معنی که باید ویژگی‌ها را روشن یا خاموش کنید. این امر در ابتدا ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد، اما در واقع شگفت انگیز است، زیرا آنچه را که قرار است انجام شود را به سادگی انجام می‌دهد.

سرعت پاسخ گویی

امروزه سرعت و پاسخگو بودن وبسایت بسیار مهم است. اگر ربات‌های SE وب سایت‌های شما را کند نشان دهند آن را به پایین لیست جستجو می‌آورند. این امر باعث خواهدشد که وبسایت شما بازدیدکنندگان کمتری داشته باشد و در نهایت این وبسایت تأثیر یا پول کمتری به همراه خواهد داشت. بنابراین داشتن یک وب‌سایت سریع ضروری است. افزونه UberMenu سرعت وب سایت شما را کند نمی‌کند و بعد از نصب آن به متوجه تغییری نخواهید شد. زمان پاسخگویی شما تقریباً یکسان خواهد بود. این امر بسیار مهم است به همین دلیل به تیم اوبرمنو برای بهینه سازی بسیار خوب افزونه‌ی خود تبریک می‌گوییم.

قابلیت ریسپانسیو در معرفی افزونه ubermenu

امروزه بسیاری از ما از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها (منحصرا) برای مرور وبسایت‌ها استفاده می‌کنیم. به همین دلیل داشتن وب سایتی که از نظر کامپیوتر‌ها و یا دستگاه‌های تلفن همراه خوب به نظر برسد، بسیار مهم است. حتی در کامپیوترهای شخصی نیز از مرورگرهای مختلف‌، سیستم عامل‌های گوناگون و غیره استفاده می‌شود. اما نیازی نیست که هیچ ترسی به خود راه دهید، افزونه UberMenu از صفحه‌ی نمایش هر دستگاه و سیستم عاملی به همان اندازه خوب به نظر می‌رسد. چرا که بسیار انعطاف پذیر و سازگار بوده و حتی تغییرات فوری و کوچکی مانند تغییر اندازه پنجره را تشخیص داده و به موقع خود را با آن تطبیق می‌دهد. بنابراین بارگذاری مجدد صفحه ضروری نیست.

با بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته مانند فونت‌ها، انواع منوها، ابزارک‌ها، اضافه کردن تصویر، فرم‌ها و رابط کاربری پیشرفته، اوبرمنو افزونه‌ی نهایی منو، برای وردپرس است. این افزونه تقریبا هر آنچه که به آن فکر می‌کنید را در خود دارد. جای تعجب نیست که چرا این گزینه در وردپرس گزینه شماره یک برای سازماندهی منوها است.

بهترین افزونه منو ساز وردپرس

پشتیبانی افزونه اوبرمنو

اگرچه اجرای این افزونه نسبتاً آسان است و احتمالاً  قادر خواهید بود تا همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهید؛ با این حال خوب است بدانید که اوبرمنو پشتیبانی عالی اراﺋه می‌دهد. این هم یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت آن شده است.

حتی تازه کارها در امور کامپیوتر نیز قادر خواهند بود که برای حل مشکلات همه چیز مورد نیاز را توسط پشتیبانی اوبرمنو پیدا کنند. اگرچه که کمی‌ زمان بر است اما ارزشش را دارد. با این همه  دانستن اطلاعات کمی ‌در مورد وردپرس کمک خواهد کرد، زیرا زمان تطبیق شما با افزونه UberMenu را به میزان قابل توجهی سرعت می‌ بخشد.

در هر حال، پشتیبانی قدرتمند این محصول در راست چین، آماده خدمت رسانی به شماست. کافی است پس از خرید افزونه ubermenu ، از تیکت پشتیبانی استفاده کنید. همچنین سوالات پیش از خرید را می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید. تمامی سوالاتی که در دیدگاه ها پرسیده می شود، توسط طراح گرامی پاسخ داده می شود.

 

مزیت‌ها و نقاط ضعف بهترین افزونه منو ساز وردپرس

مزایای معرفی افزونه ubermenu

  • نصب آسان – برای بسیاری از قالب‌های 3WP کار می‌کند
  • سفارشی سازی عمیق – بسیاری از پیش تنظیم و گزینه‌های مختلف را دارد
  • منوها با (فقط) تصاویر، با یا بدون توضیحات
  • گزینه فرعی زیرمنو (شناور / کلیک، محو شدن / اسلاید، افقی / عمودی و غیره)
  • سبک‌های منو CSS با قابلیت افزودن ابزارک‌های
  • پشتیبانی عالی و اراﺋه‌ی یک پایگاه دانش

نقاط ضعف

  • در ابتدا می‌تواند برای کاربران بی تجربه در محیط وردپرس کمی ‌پیچیده باشد

نتیجه گیری از معرفی افزونه ubermenu

اگر وردپرس را برای وبسایت خود انتخاب کرده‌اید، گزینه‌ی بهتری برای ایجاد و سازماندهی منوها مانند اوبرمنو وجود ندارد. حتی اگر مبتدی باشید، ارزش یاد گرفتن را دارد. این افزونه گزینه‌های بسیاری را اراﺋه می‌دهد؛ یک مجموعه از ویژگی‌هایی که هیچ افزونه‌ی مگامنو دیگری نمی‌تواند با آن رقابت داشته باشد. این محبوبیت و کارایی اثبات شده است، زیرا اوبرمنو یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها به طور کلی و محبوب‌ترین افزونه‌ی ساخت مگامنو است.

افزونه UberMenu ارزش سرمایه گذاری، هم در زمان و هم در هزینه را دارد. این افزونه وب سایت شما را کاملاً دگرگون می‌کند و آن را از یک آشفته بازار به منوهایی سازماندهی شده با دسترسی آسان مانند یک ماشین خوب روغن‌کاری شده، تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که بین کاربران از محبوبیت بی‌نظیری برخوردار است.  اوبرمنو آزادی بسیار زیادی به شما خواهد داد و گزینه‌های منوی آن تقریباً نامحدود است.

این افزونه واقعاً با شکوه و عظیم است و هنگامی‌که نوبت به کیفیت برسد هیچ افزونه‌ی سازماندهی منویی قابل مقایسه با آن نیست. مطمئنا سایر افزونه‌ها نیاز به کار بیشتر و تجدید نظر در عملکردشان دارند تا اینکه بتوانند جای پادشاه افزونه‌ی منو “اوبرمنو” را بگیرند. این قطعاً پادشاه همه افزونه‌ها‌ی مگامنو در ورپرس است.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.