ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بهترین افزونه های رزرو نوبت رایگان
آموزش افزونه‌ها

بهترین افزونه های رزرو و نوبت دهی رایگان

افزونه های رزرو و نوبت دهی آنلاین این قابلیت را به وبسایت های ما اضافه می کنند که کاربر ها بتوانند به راحتی نوبت ملاقات، ویزیت، تعمیر و … را از قبل هماهنگ کنند. برای همین موضوع بهترین افزونه های رایگان رزرو و نوبت دهی وردپرس را در این مقاله برای شما جمع آوری کردیم.

3
28 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

با پیشرفت تکنولوژی روش های نوین رزرو و نوبت دهی آنلاین دیگر مشتری دیگر لازم نیست تماس بگیرد یا اینکه به صورت حضوری به مطب پزشکان مراجعه کند. کافیست به سایت آن مراکز مراجعه کند و تمامی نوبت دهی ها را با جزئیات کامل مشاهده کند و نوبت خود را دریافت کند. که کسب و کاری را اداره می کنید که نیاز به قرار ملاقات و رزرو وقت دارددر ویدئوی زیر به بررسی افزونه بوکلی پرداختیم

و در ادامه به معرفی جزئیات بیشتر افزونه بوکلی می پردازیم و بهترین افزونه های رزرو و نوبت دهی رایگان را به شما معرفی کنیم.

1. افزونه رزرو و نوبت دهی Bookly

اولین مورد در بین بهترین افزونه های وردپرس برای رزرو و نوبت دهی رایگان، افزونه Bookly است. این افزونه دو نسخه رایگان و پریمیوم ( پولی) دارد. آنچه که مسلم است این است که در نسخه رایگان این افزونه محدودیت های قابل توجهی وجود دارد. مثلاً نسخه رایگان بوکلی، از پرداخت های آنلاین و تعداد بیشتر از یک دسته بندی را پشتیبانی نمی کند. اگر با وجود این موارد کار شما راه نمی افتد، نسخه پریمیوم Bookly بهترین انتخاب برای شما است.

این افزونه، طراحی شیک و زیبایی دارد و می توانید بسیاری از قسمت های مختلف فرم رزرو را بدون حتی نوشتن یک خط کد نویسی، سفارشی سازی کنید. البته اگر از دانش کد نویسی قابل قبولی برخوردار باشید می توانید با کد نویسی هر بخش را تغییر دهید اما این کار را توصیه نمی کنم؛ زیرا اکثر کاربران مبتدی و حرفه ای با قابلیت ها، سبک طراحی و فرم هایی که می توانند با این افزونه بسازند، احساس راحتی می کنند و از آن راضی هستند.

دانلود نسخه رایگان Bookly  دانلود نسخه پریمیوم Bookly 

روش های منسوخ گذشته برای رزور نوبت ( مثل تماس تلفنی و مراجعه حضوری) به هیچ وجه نمی توانند دربرابر نسخه پریمیوم این افزونه حرفه ای، گزینه مناسبی به نظر برسند. فرم های تماسی که این افزونه طراحی می کند در تمام نسخه های کامپیوتر، موبایل و تبلت واکنش گرا یا ریسپانسیو (Responsive) هستند. این موضوع را به وسیله ابزار های تست ریسپانسیو سایت به راحتی متوجه می شوید. برای کار با این افزونه، مشتریان و یا مراجعه کنندگان تنها کاری که باید انجام دهند این است که خدمات و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنند، در همان فرم اطلاعات شخصی مانند زمان حضور، آدرس و… را دریافت می کنند و تمام! مشتریان در همین حین، یک ایمیل یا پیامک نیز دریافت می کنند.

2. افزونه رزرو و نوبت دهی لیت پوینت LatePoint

یکی دیگر از بهترین افزونه های رزرو و نوبت دهی آنلاین وردپرسی، افزونه لیت پوینت LatePoint است. نسخه رایگان افزونه LatePoint، یک پلاگین حرفه ای و کاربردی برای کسب و کار ها و مشاغل کوچک است. این افزونه مشابه مورد قبل، دو نسخه رایگان و پریمیوم دارد. در نسخه رایگان این افزونه شما به بعضی از قابلیت های آن دسرسی دارید مثلاً می توانید رزرو انجام شده کاربر را قبل از تایید، ویرایش کنید. از دیگر قابلیت های این افزونه می توان به:

  • تخفیف اولین سفارش در ووکامرس
  • دکمه شبکه اجتماعی کارمندان
  • بخش گزارش قدرتمند و جامع
  • مدیریت پشتیبانی خدمات و مشتریان

اشاره کرد. همچنین فرم هایی که این افزونه طراحی می کند برای تمامی نسخه های کامپیوتر، موبایل و تبلت رسپانسیو و سازگار است.

 

دانلود نسخه رایگان LatePoint  دانلود نسخه پریمیوم LatePoint

  • درنسخه پریمیوم این افزونه قابلیت های بیشتری از قبیل:
  • یادآوری‌ها و اعلان‌های مختلف رزرو را از طریق ارسال پیامک و ایمیل
  • قابلیت رزرو چندگانه
  • کنترل کامل بر برنامه کاری

دیده می شوند. البته طراح این افزونه در حال تحقیق و توسعه بیشتر روی این افزونه است و قصد دارد که در آپدیت های بعدی قابلیت های بیشتری از قبیل تقویم گوگل ،کدهای تخفیف، درگاه پرداخت، چت با مشتری، سایر موارد… را به آن اضافه کند.

3. افزونه نوبت دهی Booking Calendar

Booking Calendar از قدیمی ترین افزونه های رزور و نوبت دهی برای سایت های وردپرسی است. این افزونه هم دو نسخه رایگان و پولی دارد که در نسخه رایگان آن یکسری قابلیت هایی وجود دارند که تا حدود زیادی نیاز های کسب و کار های کوچک و متوسط را برطرف می کند. با این حال اگر که به قابلیت های بیشتری نیاز دارید می توانید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

نسخه رایگان این افزونه یکی از بهترین افزونه های نوبت دهی است. از ویژگی های بارز این افزونه می توان به:

  • نمایش تقویم برای مشتریان
  • رابط کاربری قابل قبول
  • اضافه کردن راحت فرم به هر صفحه از سایت

اشاره کرد. این افزونه در بسیاری از موارد مانند، تاریخ ها و زمان های در دسترس بودن کارمندان منعطف عمل می کند. البته درباره طراحی فرم نوبت دهی با این افزونه ناگفته نماند که برخی از گزینه های سفارشی سازی بخش های فرم در دسترس هستند و می توانید آن ها را به را حتی تغییر دهید. اما اگر می خواهید یک ظاهر بسیار زیبایی داشته باشید از استایل (CSS) های سفارشی استفاده کنید.

افزونه رایگان رزرو و نوبت دهی Booking Calendar

دانلود نسخه رایگان Booking Calendar 

4. پلاگین نوبت دهی و رزرو آنلاین Amelia

اپلاگین آملیا یک افزونه رزرو خودکار است که استفاده از آن بسیار ساده می باشد. اما در عین حال این افزونه یکی از قدرتمند ترین افزونه های رزرو آنلاین می باشد. این افزونه یک نسخه رایگان دارد که برای مشاغل و کسب و کار های کوچک مناسب است. در صورتی که به قابلیت های بیشتری از این افزونه نیاز دارید کافیست تا نسخه پولی آن را تهیه کنید. اما از آن جایی که نسخه پولی این افزونه توسط راست چین ارائه نشده است؛ شاید کار کردن با نسخه پریمیوم انگلیسی کمی برای شما سخت باشد.

با این حال، در نسخه رایگان این افزونه می توانید:

  • پیکربندی ساعت جهانی
  • پیکربندی نرخ ارز
  • فرمت زمان بندی و تاریخ روز های تعطیل
  • تنظیمات مربوط به فرمت شماره تلفن های کشور های مختلف

را در بخش تنظیمات این افزونه سفارشی سازی کنید. از دیگر مزیت های افزونه Amelia این است که قابلیت و توانایی ادغام با وردپرس را داراست.

افزونه رزرو آنلاین آملیا amelia

دانلود نسخه رایگان Amelia 

5. افزونه رزرو و نوبت دهی Booking Calendar –Appointment Booking System

در همان نگاه اول شاید متوجه شباهت اسمی این افزونه با افزونه شماره 2 شده باشید! اگر هر دو این افزونه ها را به فارسی ترجمه کنیم، معنی هر دو این پلاگین “تقویم رزرو” می شود. اما در این مورد از بهترین افزونه های رزرو و نوبت دهی، از عبارت “Appointment Booking System” استفاده کردند تا تشخیص دادن این افزونه ها از یکدیگر راحت تر باشد.

مثل افزونه های قبلی، این پلاگین دو نسخه رایگان و پریمیوم دارد. نسخه رایگان بسیاری از ویژگی ها را برای شروع کارتان به شما ارائه می دهد. مثلاً برای سفارشی سازی گزینه هایی برای:

  • تغییر قالب تقویم
  • تغییر و تنظیم فیلد های رزرو
  • و موارد دیگر

را در اختیار شما قرار می دهد و در این موضوع نسبتاً منعطف است.

افزونه رزرو و نوبت دهی Booking Calendar –Appointment Booking System

دانلود نسخه رایگان Booking Calendar 

در نسخه پریمیوم یا PRO این افزونه قابلیت های بیشتری دیده می شود. در نسخه پریمیوم این افزونه قابلیت هایی مثل:

  • ویرایش رزرو های انجام شده
  • تخفیف هوشمند متناسب با تعداد رزرو های انجام شده مشتریان
  • سیستم پرداخت آنلاین بدون محدودیت
  • ReCaptcha

6. افزونه رزرو و نوبت دهی Booking Calendar

دیگر جای تعجبی نیست که چرا این افزونه ها از لحاظ اسمی انقدر به هم شباهت دارند! تفاوت در عملکرد های آن هاست…

از حق نگذریم، نسخه رایگان این افزونه نسبت به نسخه رایگان تمامی افزونه های دیگر که معرفی کردیم، دو عنصر متفاوت یا بهتر است که بگویم: دو برگ برنده دارد.

  • مهم تر از همه، این افزونه تنها افزونه رایگان رزور و نوبت دهی وردپرس است که قابلیت اتصال به PayPal را دارد.
  • دومین مورد مهمی که باعث تمایز این افزونه با دیگر افزونه ها شده است این است که به راحتی می توانید زمان ها و تاریخ های خاصی را در طول سال (برای کسب و کارتان) تعطیل کنید کاربران این تعطیلات را می بینند.

با مطالعه این دو مورد متوجه می شویم که نسخه رایگان این افزونه در مقایسه با دیگر افزونه ها، واقعاً منحصر به فرد است. علاوه بر موارد بالا، در نسخه رایگان این افزونه قابلیت هایی مثل:

  • ReCaptcha
  • تقویم چند صفحه ای از کل سال
  • برچسب های در دسترس بودن یا نبودن کارمندان

به رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

افزونه رزرو و نوبت دهی Booking Calendar

دانلود نسخه رایگان Booking Calendar 

7. افزونه رزرو و نوبت دهی وردپرس Salon booking

در هفتمین مورد از بهترین افزونه های رایگان رزرو و نوبت دهی وردپرس افزونه Salon booking را به شما معرفی می کنم. این پلاگین مخصوص سیستم رزرو سالن است، و برای پاسخگویی به نیاز های روزانه صاحبان سالن ها، آرایشگاه ها، سالن های آرایش ناخن، مراکز زیبایی و مشاغل مشابه طراحی شده است.

این افزونه به مجموعه کامل ارتباطات شامل گزینه های اعلان ها، ارسال ایمیل، ارسال پیامک و اعلان های هشدار دهنده مجهز شده است. البته این افزونه در نسخه آزمایشی اش با WhatsApp در حال ادغام است، و باید صبر کنیم و ببینیم که این افزونه در این امر تا چه حد موفق عمل می کند. در نسخه رایگان این افزونه کارمند ها با ارسال ایمیل و پیامک در جریان رزرو مشتریانشان قرار می گیرند.

دیگر قابلیت هایی که در نسخه رایگان این افزونه دیده می شود عبارت اند از:

  • امکان پردازش و پرداخت جزئی با درگاه های PayPal و Stripe
  • کنترل کامل برای شخصی سازی ظاهر فرم رزرو
  • امکان جمع آوری بازخورد و نظرات کاربران.

افزونه رزرو و نوبت دهی وردپرس Salon booking

دانلود نسخه رایگان Salon booking 

8. افزونه رایگان رزرو و نوبت دهی Easy Appointments

و در آخرین مورد از بهترین افزونه های رزرو و نوبت دهی رایگان افزونه Easy Appointments را خدمت شما دوستان معرفی می کنیم. با استفاده از سیستم رزرو و نوبت دهی این افزونه شما به راحتی می توانید قرار ملاقات ها را مدیریت کنید. با این افزونه می توانید چند کارمند را ایجاد کنید و برای مشتریانتان ایمیل ارسال کنید.

این افزونه برای مشاغلی از قبیل وکلا، مکانیک ها، مربیان، مدرسان خصوصی، پزشکان، نظافتچی ها و … مناسب است. این افزونه امکانات بیشتری هم دارد که می توان به چند مورد از آن ها اشاره کرد:

  • ایجاد تقویم های اختصاصی
  • ایمیل ادمین سفارشی
  • فرم های سفارشی
  • ReCaptcha

افزونه رایگان رزرو و نوبت دهی Easy Appointments

دانلود نسخه رایگان Easy Appointments 

از مجموعه ابزارهای وردپرس نام برده شده کدام برای شما کاربردی بوده؟ اگر نظری در رابطه با موضوع افزونه رزرو و نوبت دهی دارد در کامنت ها برای ما بنویسید.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

همه چیز بستگی به کسب و کار شما دارد اما در کل؛ اگر که کسب و کاری را اداره می کنید که نیاز به قرار ملاقات و رزرو وقت دارد، سیستم خود را بروز کنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
3 دیدگاه
محمود دبستانی
محمود دبستانی
29 شهریور 1401 00:51

سلام بر شما.
جای افزونه های بوکنتیک
https://www.rtl-theme.com/booknetic-wordpress-plugin/
و لیت پوینت
https://www.rtl-theme.com/latepoint-wordpress-plugin/
تو لیستتون خیلی خالیه.

آیا مفید بود ؟
1
مهران نجفی
مهران نجفی
29 شهریور 1401 08:43

سلام دوست عزیز.
قصد ما از این مقاله معرفی افزونه های رایگان رزرو و نوبت دهی بوده و طبق بررسی، افزونه بوکنتیک نسخه رایگان در مخزن وردپرس نداره.
و درباره افزونه لیت پوینت، باید بگم که در اسرع وقت اون رو به مقاله اضافه میکنم.
و در نهایت ممنونم از اینکه من رو در بهبود این مقاله یاری کردین.
موفق و پیروز باشید

آیا مفید بود ؟
محمود دبستانی
محمود دبستانی
29 شهریور 1401 11:32

درود بر شما.

آیا مفید بود ؟