ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

چطور مقالات قدیمی را آپدیت کنیم تا رتبه بهتری بگیرند؟

کسب رتبه بالا در نتایج گوگل به معنای شانس بیشتر برای جذب مخاطب و ترافیک ارگانیک است؛ اما تولید محتوا برای صفحه اول گوگل کار راحتی نیست و رقابت زیادی در آن وجود دارد. اگر هنوز به صفحه اول نرسیده اید در این مقاله به معرفی 10 روش کاربردی آپدیت مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک می پردازیم.

4
29 بهمن 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

چگونه آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت را انجام دهیم؟

بروزرسانی مقالات قدیمی کار راحتی است. به خصوص اگر سایت و محتوای تولیدی شما در زمینه ای باشد که رقابت در آن کم است و یا محتواهای مشابه و غیر ارزشمند در اینترنت فراوان باشد. رقابت برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل به شدت داغ و نزدیک است و کوچک ترین غفلت باعث می شود قافیه را به رقیبان خود ببازید. یکی از مهم ترین تکنیک های آپدیت مطالب پیروی از اصول سئو مجدد و بهینه سازی وب سایت  است. بدون رعایت سئو، بسیار سخت است که بتوانید در بین نتایج اولیه و یا حتی صفحات اولیه گوگل قرار بگیرید؛ بنابراین در این مطلب در مورد سئو مجدد مقالات صحبت شده تا بتوانید رتبه خود را حفظ یا بهبود دهید.

حتماً بخوانید سئو چیست؟

گاهی حتی با رعایت تمام موارد و اصول سئو نوشته، ممکن است مطالب شما آن قدر که انتظار دارید دیده نشوند. در این مطلب به همین موضوع می پردازیم که به غیر از سئو، چه مواردی را باید در تولید محتوا برای صفحه اول گوگل در نظر بگیریم تا بهبود نرخ تبدیل سایت  نیز حاصل شود.

بررسی میانگین نرخ کلیک

1- میانگین ctr سایت های رقیب را ارزیابی کنید

CTR یکی از مهمترین دلایل رتبه گرفتن در گوگل است. قبل از شروع کار تولید محتوا برای صفحه اول گوگل، خوب است نگاهی به سایت های مشابه و رقیب بیندازید تا ببینید وضعیت آن ها در جلب مخاطب به چه شکل است.

برای درک بهتر موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

نمودار نرخ ctr برای صنعت های مختلف در اینترنت

این نمودار نرخ ctr برای صنعت های مختلف در اینترنت را نشان می دهد. همانطور که می بینید، بیشترین سرچ و کلیک مربوط به سایت های دوست یابی و کمترین نرخ کلیک و سرچ مربوط به سایت های خدمات صنعتی و قضایی می شود. شناختن بازار هدف باعث می شود تا اهداف واقع بینانه ای ترسیم کنید و از همه ظرفیت های موجود در زمینه فعالیت خود استفاده نمایید. بنابراین با روش های معرفی شده در مقاله زیر نرخ کلیک خود را بهبود دهید.

2- برای آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت، سرعت سایتتان را بهبود دهید

اگر می خواهید نرخ خروج از سایتتان کم شود و کاربران سایتتتان را ترک نکنند و مدت زمان بیشتری در سایتتان بمانند از سرعت سایت غافل نشوید. اگر کاربران با یک سایت کند مواجه شوند سایت را ترک می کنند یا در صورت مشاهده لینک صفحات شما بر روی لینک کلیک نمی کنند با استفاده از ابزارهای تست سرعت، سرعت سایتتان را بررسی کنید و در صورت نیاز با افزونه های افزایش سرعت  سرعت سایتتان را افزایش دهید.

سرعت یکی از فاکتورهایی است که مستقیما برای رتبه بندی گوگل استفاده می شود. از این گذشته نرخ خروج یا بانس ریت را کاهش می دهد که خود یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای گوگل است که به طور غیر مستقیم بر رتبه صفحه تاثیر گذار است.

3- به دنبال پاسخ به سوالات کاربران باشید

یادتان باشد هدف شما رفع نیاز کاربران است آنچه که باید در تولید محتوا برای صفحه اول گوگل روی آن تمرکز کنید، پاسخ دادن به سوالات است. تقریبا همه سرچ ها در دل خود یک سوال دارند و کاربر با سرچ کردن در گوگل به دنبال پاسخ آن سوال است. موتورهای جست و جو مانند گوگل نیز طوری طراحی شده اند تا بتوانند بهترین پاسخ به یک سوال را پیدا کنند.

فرقی ندارد که مطلب شما ۵۰۰ کلمه یا ۳۰۰۰ هزار کلمه است تا زمانی که بتوانید به سوالات کاربران پاسخ درست و ساده بدهید شانس دیده شدن در صفحه اول گوگل را خواهید داشت.

حتی اگر محتوایی که تولید می کنید صرفا یک محتوای توصیفی است، سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را به یک پاسخ برای سوال کاربران احتمالی تبدیل کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن در گوگل داشته باشد. به این ترتیب آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت به نحوی پاسخگو برای کاربر انجام خواهد شد.

تولید محتوا برای صفحه اول گوگل

4- جملات ساده و کوتاه بنویسید

اکثر کاربران اینترنت حوصله خواندن جملات طولانی با کلمات سنگین و دشوار را ندارند. تا جایی که ممکن است جملات را کوتاه، ساده و خلاصه نگه دارید. به طور میانگین برای هر جمله ۴۰ کلمه را در نظر داشته باشید و سعی کنید از این تعداد فراتر نروید.

یکی دیگر از تکنیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، این است که تمرکز خود را روی استفاده از اسامی و افعال در جملات بگذارید. استفاده از قید و صفت در محتوای اینترنتی چندان برای کاربران خوشایند نیست و نظر آن ها را جلب نمی کند. با رعایت همین نکات ساده، خواهید دید که کاربران بیشتری مطالب شما را می خوانند و حتی آن را به اشتراک می گذارند.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

5- در توصیف جزئیات کم کاری نکنید

این موضوع که باید از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید، به آن معنا نیست که باید از اهمیت و توصیف جزئيات غافل شوید. به خصوص برای محتوا هایی که قرار است به فروش یک محصول یا خدمات ختم شوند، ارائه توصیف دقیق و با جزئيات نکته کلیدی در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل است. به عنوان مثال به این دو جمله توجه کنید:

  • این یک پایه دوربین عالی و سبک وزن است. ماندگاری این پایه دوربین بسیار بالا است.
  • این پایه دوربین از جنس آلومینیوم سبک وزن ساخته شده و فقط ۴۵۰ گرم وزن دارد تا حمل آن آسان باشد. آلومینیوم مرغوب به کار رفته در این پایه دوربین باعث شده تا مقاومت آن در برابر ضربه و فشار افزایش یابد.

اگرچه جملات مثال اول ساده تر و کوتاه تر هستند، اما اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب قرار نمی دهند؛ اما جملات مثال دوم به راحتی می توانند یک مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنند. کامل اما خلاصه و صریح صحبت کنید.

تاثیر نوشتن جزئیات در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل

6- از لینک دهی داخلی در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل غافل نشوید

اگر با سئو آشنایی داشته باشید، حتما از اهمیت لینک دهی خارجی و داخلی آگاه هستید. در تولید محتوا برای صفحه اول گوگل نیز لینک دهی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که می دانید، لینک دهی داخلی یعنی لینک کردن قسمتی از محتوا به دیگر مطالب مرتبط همان سایت.

مزیت استفاده از لینک دهی داخلی این است که به شکل گیری نقشه سایت یا همان sitemap نیز کمک می کند. هرچقدر این نقشه سازمان یافته تر باشد، گوگل مطالب شما را ارزشمندتر شناسایی می کند و رتبه بالاتری به آن می دهد.

از تاثیر لینک دهی داخلی غافل نشوید در مقاله لینک داخلی چه تاثیری در سئو دارد؟ می توانید فواید استفاده از لینک داخلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بررسی کنید.

7- لینک سازی خارجی بسیار موثر است

لینک دهی خارجی نیز یعنی لینک کردن بخشی از محتوا، به سایت های دیگر. یکی از فاکتورهای اعتبار دامنه لینک سازی خارجی یا بک لینک است. بنابراین با افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما به احتمال بیشتر جایگاه بهتری کسب می کند. بنابراین در آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت برای لینک سازی برنامه ریزی کنید.

8- در آپدیت مقالات قدیمی سعی کنید محتوای قابل جست و جو بسازید

اگر نگوییم همه ما، حداقل بسیاری از ما وقتی به یک سایت رجوع می کنیم نمی خواهیم تمام نوشته آن را بخوانیم. اکثرا فقط به دنبال یک جواب کوتاه برای پرسش خود هستیم و اگر خیلی زود آن را پیدا نکنیم به سراغ یک سایت دیگر می رویم. به همین جهت استفاده از تیتر یا همان Heading مناسب حتی شاید از متن محتوا هم مهم تر باشد. سعی کنید تا جایی که ممکن است قسمت های مختلف محتوای خود را دسته بندی کنید و برای آن ها تیتر های مرتبط انتخاب کنید و اصول نوشتن را رعایت کنید.

برای انجام این کار به شکل موثر، کاربری را تصور کنید که می خواهد در عرض کمتر از یک دقیقه پاسخ یک پرسش جزئی را در سایت شما پیدا کند. آیا او می تواند با یک نگاه سرسری تیتر مورد نظر خود را در محتوای شما ببیند؟ محتوا را طوری ساختار بندی کنید که پاسخ به این سوال مثبت باشد.

9- از عکس و متن جایگزین استفاده کنید

از آخرین موارد تکنیک های آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت که در این مطلب به آن می پردازیم، استفاده از مدیا و تصاویر مرتبط با محتوا است. هنگام استفاده از عکس و تصاویر،‌ فراموش نکنید که برای هر عکس متن جایگزین یا همان alt text منحصر به فرد نیز بنویسید. متن جایگزین باعث می شود تا تصاویر سایت شما شانس بیشتری برای دیده شدن در سرچ تصویری گوگل داشته باشند و محتوای شما کلیک بیشتری دریافت کند. نتیجه کلیک و بازدید بیشتر نیز بهبود رتبه در نتایج سرچ گوگل خواهد بود.

استفاده از عکس و متن جایگزین

حتماً بخوانید سئو تصاویر در وردپرس

10- محتوای سبز خود را آپدیت کنید

تولید محتوا برای صفحه اول گوگل کار راحتی نیست و همیشه چیز جدیدی برای یاد گرفتن وجود دارد. به خاطر داشته باشید که به محتواهای سبزی که کاربر همیشه بدنبال آنهاست اهمیت بدهید و مطالب آنها بروز کنید. فرض کنید “اموزش گوگل وب مستر” یکی از محتواهای سبز و کاربرپسند شماست. بعد از بروز رسانی سرچ کنسول، مقاله شما نیز باید از گوگل وبمستر به سرچ کنسول مهاجرت کند. این نوع از محتوا ها تاریخ انقضا ندارند و همیشه می توانند پاسخی برای یک سوال پرتکرار باشند، به این نوع از محتوا، محتوای سبز گفته می شود. با آپدیت صحیح محتوا به افزایش ترافیک سایت کمک می کنید.

آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت یک روند همیشگی است.

سعی کنید همه مواردی را که برای  اشاره شد را با هم رعایت کنید و به رعایت یک فاکتور بسنده نکنید. یادتان باشد که برای آپدیت مقالات قدیمی و بهبود سئو سایت نیاز به صرف زمان است بنابراین در این مسیر صبور باشید و همیشه بدنبال بهبود باشید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
mohammadreza905000
mohammadreza905000
10 بهمن 1402 12:17

ممنون از راهنمایی تون، فقط من داخل محتوا قدیمم لینک داخلی دادم عیبی نداره که پاک کنم؟؟؟ به سئو آسیب نمیرسه؟؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 بهمن 1402 14:32

پیشنهاد می شود که لینک های غیر مرتبط را حذف کنید و نباید تمام لینک دهی های داخلی را حذف کنید.

آیا مفید بود ؟
mohammadreza905000
mohammadreza905000
08 بهمن 1402 14:01

سلام و خسته نباشید خدمت شما بابت مقاله عالی تون، من یک سایت فروش طرح لایه باز دارم و اوایلی که شروع کرده بودم از سئو زیاد خبر نداشتم و متن های محصولاتم، عنوان، متا و ... با هم تکراری هستند، میخواستم راهنماییم کنید که اگه توی آپدیت محصولات، عنوان، متا و متن به طور کلی عوض کنم به سئو سایتم آسب نمیرسه.
ممنون

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 بهمن 1402 09:46

سلام دوست عزیز
مشکلی پیش نمیاد در آپدیت جدید علاوه بر اصلاح عنوان سئو و توضیح متا، متن را هم ادیت کنید و محتوای با کیفیت تری قرار بدید

آیا مفید بود ؟