ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

10 نکته برای سئو نوشته در وردپرس

وبلاگ و نوشته ها در سایت از اهمیت بالایی دارند بسیاری از ورودی های سایت از طریق وبلاگ هستند یکی از نکاتی که ذهن وب مستران همیشه به آن مشغول است، چگونگی سئو پست ها و نوشته های سایت است. در ادامه با مهمترین نکات برای سئو نوشته در وردپرس آشنا می شوید تا بتوانید در نتایج اول قرار بگیرید و کلیک زیادی دریافت کنید.

0
10 تیر 1398
آخرین بروزرسانی: 18 فروردین 1403

امروز بازاریابی محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قادر به معرفی و فروش محصولاتتان از طریق محتوا باشید، علاوه بر اینکه محتوایی با کیفیت می نویسید باید محتوایتان سئو شده باشد تا بتوانید رتبه بگیرید.

سئو نوشته و پست وردپرس

بهترین زمان برای سئو نوشته زمانی است که آن را ایجاد می کنید. خواه این محتوا در وبلاگ منتشر شده باشد یا در یکی از برگه ها. اما اگر رتبه و ورودی خوبی ندارید با آپدیت محتوای قدیمی می توانید محتوای پست خود را بهبود دهید. یکی از امتیازات در سئو وردپرس داشتن وبلاگ است و به شما کمک می کند ترافیک بیشتری برای سایت خود بگیرید. در این آموزش ما قصد داریم بهترین و مهترین نکات در مورد سئو نوشته را در اختیار شما قرار دهیم.

حتماً بخوانید سئو چیست

1: طراحی محتوا با کلمه کلیدی مناسب

در محتوای خود از کلید واژه ها (keyword) و کلمات مناسب استفاده کنید. بسیاری از کاربران مبتدی بر اساس حدس و گمان موضوعاتی را ارائه می دهند که احساس می کنند کاربران به آنها علاقه دارند. نیازی نیست به حدس و گمان ها تکیه کنید. مخصوصاً زمانی که شما می توانید کلمات کلیدی که کاربران بدنبال آنها هستند، را جستجو کنید. بدنبال کلمات و موضوعاتی باشید که کاربران به آنها علاقه مند هستند. سپس می توانید از این کلمات کلیدی برای تولید محتوای خود استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم مقالات ما برای انتخاب کلیدواژه را مطالعه کنید. سئو یک سایت، فرایندی مداوم است. از طرف دیگر، آموزش نکات مربوط به آن هیچ وقت تمامی ندارد. اما یک سری نکات مثل همین انتخاب کلمات کلیدی از رازهایی هستند که همیشگی و پایه هستند.

یکی از بهترین کلمات کلیدی مخصوصا برای وب سایت های تازه کار کلمات کلیدی طولانی است.

2: استفاده از کلیدواژه های معنادار برای کلمات کلیدی کانونی

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی و جستجوی موضوعات مورد علاقه کاربران، عباراتی را انتخاب کنید که دارای بالاترین میزان جستجو و البته رقابت کم هستند. اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، کلمات کانونی را می توانید در سئو متن خود تنظیم کنید.

بهینه سازی پست برای سئو وردپرس

ساده ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی کانونی سئو نوشته، اینست که آنها را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید و نتایج جستجو را بررسی کنید. نتایج را با عنوان جستجوهای مرتبط خواهید دید.

بهینه سازی پست

شما باید تعداد زیادی از این کلمات را در محتوای خود قرار دهید تا محتوای کاربر پسندی را تولید کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از حد از کلمات کلیدی کانونی استفاده کنید. بجای آن می توانید از مترادف ها استفاده کنید.

 

3: استفاده از عنوان مناسب برای پست ها

عنوان پست وبلاگ شما برای موتورهای جستجوگر بسیار مهم است. یک عنوان مناسب باعث می شود که مقاله شما در جستجوهای مرتبط قرار بگیرد. مهمتر از همه باعث می شود کاربران هنگامی که آنها را در نتایج جستجو مشاهده می کنند، بر روی مقاله شما کلیک کنند.

بهینه سازی پست برای سئو

شما می توانید عنوان پست وبلاگ خود را با استفاده از کلمات کلیدی کانونی در رتبه بهتری از سئو قرار دهید. علاوه بر اضافه کردن کلمات کلیدی کانونی، توصیه می کنیم عنوان های مناسبی برای پست های خود انتخاب کنید. از کلمات قدرتمندی که پاسخ های احساسی در مخاطب ایجاد می کنند استفاده کنید. به این صورت سئو نوشته وردپرس را براحتی انجام خواهید داد.

راهکارهای زیر هم به صورت تیتروار به شما میاموزند که چطور عناوینی سئو محور ایجاد کنید.

  • عنوان هایی که روی حل یک مشکل تمرکز دارد، نه فروش محصول یا سرویس؛
  • عنوان هایی که در آن از اعداد، بخصوص اعداد فرد استفاده شده؛
  • عنوان هایی که در آن از کلمات و صفات مثبت مثل سریع ترین، آسان ترین، بهترین، بیشترین و … استفاده شده؛
  • عنوان هایی که در آن از کلمات منفی برای برجسته تر کردن ترس مثل بدون، هرگز، به هیچ وجه، متوقف کردن و … استفاده شده؛
  • عنوان هایی سوالی که در خواننده ایجاد حس کنجکاوی می کند؛
  • عنوان هایی که با عث ایجاد شوک در کاربر می شود و بسیار خیره کننده هستند. مثل “چطور طراح صدمیلیونی شویم”.
  • عناوین هایی که از عبارت بیشتر بدانید به همراه کلمات کلیدی استفاده می کنند؛
  • عنوان هایی که انجام یک کار را به کاربر میاموزد. مثل برطرف کردن خطای 404 وردپرس؛
  • عنوان هایی که جلوگیری از بروز مشکل را پیشنهاد می دهند. مثلا چطور اسپم ها به سایتمان نزدیک نشوند.

4: استفاده از لینک های داخلی به منظور سئو نوشته

هنگامی که محتوا و پست های زیادی تولید می کنید، می توانید با ایجاد لینک سازی داخلی، کاربران را به مقالات قبلی ارجاع دهید. لینک داخلی یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیم شماست.

برای این کار، در ویرایشگر وردپرس می توانید کلمه یا جمله مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه لینک در نوار ابزار ویرایشگر کلیک کنید. باکس لینک، زیر کلمات انتخاب شده ظاهر می شود. در این باکس می توانید مقاله مورد نظر را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید تا لینک مقاله برای کلمات انتخاب شده قرار داده شود.

سئو نوشته

سئو نوشته در وردپرس

لینک های داخلی دوطرفه هستند به این معنی که می توانید از لینک مقالات جدید در مقالات قدیمی هم استفاده کنید. در مورد استفاده از لینک ها برای سئو نوشته یک نکته را به خاطر بسپارید. وقتی کاربر را در سایت خودتان نگه می دارید از نظر گوگل سایت ارزشمندی محسوب می شوید که کاربران در آن مانده اند. این نکته تأثیر مهمی در سئو سایت شما دارد.

5: استفاده از تصاویر و ویدئوها در نوشته ها

موتورهای جستجوگر اغلب محتواهای ارزشمند را در جستجو، رتبه بندی می کنند. تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر و با ارزش تر از متن های ساده هستند. سعی کنید بین پاراگراف ها از تصاویر و ویدئو استفاده کنید. مراقب باشید تصاویر و ویدئوها از سایت دیگری کپی نشده باشند. اغلب کاربران مبتدی تصاویر را از سایت های دیگر کپی می کنند.

نگران نباشید سایت هایی هستند که عکس ها و تصاویر رایگان در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید از تصاویری که خودتان تهیه کرده اید، استفاده کنید و از وب سایت هایی مانند Canva برای ایجاد گرافیک جذاب تر بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو عکس ها، پیشنهاد می کنم راهنمای ما در مورد بهینه سازی تصاویر وردپرس را مطالعه کنید.

فیلم ها حتی جذاب تر از تصاویر هستند. می توانید به پست های وبلاگ خود فیلم ها و اسلایدشوها را اضافه کنید. توجه داشته باشید هرگز نباید مستقیماً فیلم ها را داخل پست ها آپلود کنید. بدلیل اینکه وردپرس برای ارائه ویدئوها بهینه نشده و سرویس هاست وب نمی تواند آنها را اداره کند. استفاده از تصاویر جذاب، ویدئو و پادکست مخصوصا اگر رقیب شما رد این حوزه فعالیت می کند می تواند در سئو نوشته شما و رتبه آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بهینه سازی پست برای سئو سایت

6: شرح کاملی از متا ارائه دهید

هدف از شرح متا، ارائه خلاصه ای کوتاه برای موتورهای جستجوگر است. شرح متا می تواند یک مقاله را بهتر معرفی کند. سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین هنگامی که مقالات خود را در آنها با اشتراک می گذارید، شرح متا را نمایش می دهند. در تصویر زیر با کمک افزونه یواست سئو، جایگاه متا در سایت وردپرس مشخص شده است.

بهینه سازی پست برای سئو وردپرس

بعضی از متخصصان سئو معتقدند که برچسب متا در یک صفحه بی اهیمت شده است. اما ما توصیه می کنیم از متا تگ ها برای بالا بردن رتبه پست خود استفاده کنید. در شرح متا حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. در حال حاضر، محدودیت برای شرح متا 155 کاراکتر است.

  • برای هر صفحه وب یک توضیحات متا بنویسید.
  • از توضیحات متای تکراری استفاده نکنید.
  • تعداد کاراکترهای توضیحات متای خود را به 135 تا 160 کاراکتر محدود کنید.
  • کلیدواژه‌های محتوا را در توضیحات متا بگنجانید.
  • در توضیحات متا از علامت نقل قول استفاده نکنید
  • بخش‌های با ارزش محتوا را در توضیحات متا بگنجانید.
  • در توضیحات متا از جملات معلوم استفاده کنی
  • در توضیحات متا، سعی نکنید مخاطب را گول بزنید.
  • برای پشتیبانی از توضیحات متای خود، از عناوین صفحه قوی استفاده کنید.

7: توجه به بخش خوانایی مقالات

یکی از عوامل مهم در موتورهای جستجوگر ساده بودن مقالات است. مقالاتی که خواندن آنها آسان تر است این محتواها به خاطر کاربرپسند بودن از رتبه بالاتری برخوردار می شوند. کاربران با نگاهی کوتاه به متن، تصمیم می گیرند که در صفحه بمانند یا آن را ترک کنند. با استفاده از جملات و پاراگراف های کوتاه تر، علائم نقطه گذاری و عنوان های مناسب، قابلیت خوانایی را افزایش دهید.

ما توصیه می کنیم با اضافه کردن فضاهای خالی در اطراف متن و استفاده از تصاویر، متن خود را در یک نگاه جذاب کنید. همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند Grammarly (در نگارش متون انگلیسی)، گرامر متن،  مثل نقطه گذاری و املا صحیح کلمات را چک کنید. اما برای زبان فارسی و سئو نوشته برای سئو وردپرس، افزونه یواست سئو به شما کمک می کند خوانایی متن خود را افزایش دهید.

بهینه سازی پست

8: استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا

دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجوگر آسان تر کنید. اگر شما به وب سایت خود مانند کتاب نگاه کنید، دسته بندی ها، جداول و عنوان ها، بخش های مهم کتاب هستند.

دسته بندی ها برای تقسیم محتواهای شما به موضوعات اصلی استفاده می شود. برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست مورد بحث قرار می گیرند.

یک افزونه فوق العاده برای سئوی نوشته در وردپرس، افزونه رنک مث پرو است.

9: استفاده از کلمات lsi

موتورهای جستجو متن هایی را که با جزئیات کامل تری نوشته می شوند، بهتر پوشش می دهند. به همین دلیل است که از شما خواسته شد از کلمات کلیدی معناشناختی (LSI) در متن خود استفاده کنید. وقتی این کلمات کلیدی را یک جا مشاهده کنید، ایده های مختلفی از جستجوهای کاربران به دست می آورید. به این صورت می توانید متن خود را جامع تر، آموزنده تر و مفیدتر منتشر کنید.

با استفاده از این کلمات مهم یک حوزه، از آنها در عنوان ها و زیر عنوان ها استفاده کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید موضوع را با جزییات کامل تری بنویسید.

به غیر از کلمات کلیدی LSI، راه حل دیگری که می توانید محتوایی جامع تر بنویسید آن است که کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل تایپ کنید و جستجوی ساده را به جستجو در تصاویر تغییر دهید. اینجاست که بالای لیست تصاویر، گوگل لیستی از کلمات مرتبط با مفهوم مورد نظر شما را به شما نشان می دهد.

بهینه سازی پست برای سئو

 

10: سئو نوشته های قدیمی تر وبلاگ

بسیاری از مبتدیان بعد از انتشار پست خود، آن را فراموش می کنند. در حالیکه باید سئو پست برای سئو وردپرس را انجام دهند. در اینجا به برخی از مواردی که باید بعد از انتشار پست انجام دهید، اشاره می کنیم:

  • پست خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. پست خود را در سراسر پروفایل های اجتماعی خود قرار دهید.
  • لینک های داخلی اضافه کنید. پس از انتشار پست، به مقالات قدیمی مرتبط بروید و یک لینک را به پست جدید خود اضافه کنید. با این کار مقالات قدیمی تر هم مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و از آنها بازدید می کنند.
  • پیگیری رتبه جستجو. بعد از سئو پست، باید رتبه جستجوی پست خود را پیگیری کنید.

توصیه می کنیم بطور مرتب آپدیت مقالات قدیمی را انجام دهید. با این کار رتبه پست های خود را ارتقا می دهید.

خب امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد و سئو پست برای سئو سایت را جدی بگیرید. در پایان از سرکار خانم احمدپور، از کاربران خوب راست چین برای این مقاله تشکر می کنیم.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.