ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
سایت رستوران
طراحی سایت

آموزش طراحی سایت رستوران

آیا می دانستید سفارش آنلاین غذا چقدر طرفدار پیداکرده است؟ شاید جالب باشد بدانید که گردش مالی سفارش آنلاین غذا در ایران روزانه 4.8 میلیارد تومان است و سهم بازار سفارش آنلاین غذا 35%است و پیش بینی می شود این بازار هم چنان روند روبه رو رشد داشته باشد. بنابراین اگر مالک رستوران یا فست فود هستید بهتر است با طراحی سایت رستوران یا کافه سهمی از این بازار آنلاین جذاب را داشته باشید.

0
07 دی 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

در این روز ها کسب و کار ها با سرعت زیادی به سمت آنلاین شدن پیش می روند و خوشبختانه با استقبال مردم هم مواجه شده اند و افراد به آنلاین بودن همه کسب وکار ها عادت کرده اند و روندهای قدیمی در حال فراموشی است. یکی از مشاغلی که مردم خیلی سریع از آنلاین شدن استقبال زیادی کره اند سرویس و خدمات آنلاین فست فود و کافی شاپ ها و طراحی سایت رستوران است.

چرا باید سایت رستوران طراحی کنیم؟

غذا از نیازهای ضروری زندگی است و همه افراد برای خرید و تهیه آن، روزانه وقت زیادی صرف می کنند بنابراین از مشاغلی که در حوزه کسب و کار آنلاین جای پیشرفت زیادی دارد رستوران ها و فست فود ها هستند. افرادی که صاحب رستوران یا فست فود هستند با طراحی سایت رستوران و فست فود می توانندو با فعال کردن سئو محلی مشتریان زیادی جذب کنند. اینکه افراد با داشتن گوشی و بدون گذاشتن وقت زیاد برای پیدا کردن غذای مورد علاقه خود بتوانند به سادگی غذایشان را سفارش دهند باعث جذابیت سفارش آنلاین غذاست.

در طراحی سایت رستوران عاملی که برای جذب و نگه داشتن کاربر در سایت مهم است و در نهایت منجر به سفارش آن می شود؛ نمایش جذاب منوی رستوران و تصاویر واقعی از غذاهاست. در آموزش طراحی سایت رستوران وفست فود و کافه از قالب اکسترا استفاده شده که تمام بخش ها از منو تا هدر و فوتر و صفحات داخلی بدون کدنویسی قابل سفارشی سازی و تغییر هستند.

آموزش طراحی سایت رستوران

شما برای ساخت سایت در ابتدا باید دامنه و هاست تهیه کنید.

انتخاب دامنه: در ابتدا شما باید یک نام برای سایت خود انتخاب کنید که همان دامنه سایت شماست.

انتخاب هاست مناسب: کلیه اطلاعات شما روی فضای میزبانی انتخاب هاست است بنابراین در خرید آن دقت کنید.

انتخاب قالب مناسب: انواع قالب با تم رستوران وجود دارد که در مقاله بهترین قالب وردپرس یا در دسته قالب کافه و رستوران می توانید یکی را انتخاب کنید.

اگر هاست و دامین را از شرکت های جداگانه ای خریداری کرده اید نیاز به تنظیم dns دامنه دارید مراحل تغییر DNS های دامنه در ایرنیک را به صورت تصویری و ویدئویی مشاهده کنید.

بعد از خرید دامنه و البته خرید هاست، نوبت نصب وردپرس روی سایت شماست. پس از نصب وردپرس، قالب اکسترا را از راست چین خریداری کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب اکسترا، قالب Xtra پرفروش ترین قالب ایران
دسته بندی : قالب چند منظوره
23897
فروش
90%
رضایت

آموزش ویدیویی از نصب تا تنظیمات قالب اکسترا

در ویدئوی زیر آموزش کامل قالب اکسترا برای طراحی یک سایت رستوران را می توانید مشاهده کنید.

در ادامه مقاله آموزش طراحی سایت رستوران با قالب اکسترا به صورت تصویری هم آورده شده است:

نصب قالب سایت رستوران

برای نصب قالب اکسترا برای طراحی سایت رستوران، پس از نصب وردپرس روی سایت، وارد پیشخوان خود را در راست چین شوید و فایل اصلی قالب اکسترا را دانلود کنید. فایل به صورت main.zip می باشد. ابتدا باید فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

سپس وارد قسمت پیشخوان وردپرس قسمت نمایش شوید: پیشخوان> نمایش> پوسته> افزودن> بارگذاری فایل زیپ

نصب قالب رستوران اکسترا

از قسمت افزودن فایل زیپ قالب خود را آپلود کنید.

انتخاب فایل زیپ اکسترا

آپلود قالب اکسترا

بعد از بارگذاری فایل زیپ، دکمه نصب را بزنید و منتظر بمانید تا قالب نصب شود.

پس از نصب قالب گزینه فعال نمایید را بزنید.

فعال کردن قالب اکسترا

اگر قالب به درستی نصب شده باشد با صفحه زیر مواجه می شوید.قالب اکسترا نصب شد

 

فعال سازی لایسنس قالب سایت رستوران

برای فعال سازی لایسنس محصولات خریداری شده از راست چین لازم است که آدرس دامنه خود را پیشخوان راست چین قسمت دانلود ها وارد کنید. اگر با این کار لایسنس فعال نشد می توانید مطابق شکل به قسمت تنظیمات پیشخوان بروید و از قسمت مدیریت لایسنس راست چین همگام سازی با سرور را فعال کنید:

  • وارد تنظیمات> مدیریت لایسنس راستچین> همگام سازی با سرور شوید

فعال سازی سرور قالب اکسترا

درون ریزی دموی قالب سایت رستوران

بعد از فعال سازی قالب نوبت به درون ریزی دمو برای طی کردن اولین گام طراحی سایت رستوران است برای این کار مطابق شکل زیر وارد پیشخوان شوید و روی درون ریز دمو کلیک کنید.

  • وارد مسیر پیشخوان> اکسترا> درون ریز دمو شوید.

درون ریزی دمو اکسترا

حالا می توانید دموی فست فود را در قسمت سرچ جستجو کنید و آن را درون ریزی کنید.

درون ریزی دموی فست فود اکسترا

ادامه تنظیمات درون ریزی دمو سایت کافه و رستوران

مرحله اول: در این قسمت می توانید پیش نمایش المنتور یا ویژوال کامپوزر را انتخاب کنید.انتخاب دمو اکسترا

مرحله دوم: بر اساس اینکه می خواهید از ویرایشگر دیداری یا بک اند استفاده کنید یکی از صفحه سازهای المنتور یا ویژوال کامپوزر را انتخاب کنید. انتخاب صفحه ساز در سادگی فرایند طراحی صفحات سایت رستورانی شما تاثیر زیادی دارد. می توانید قبل از انتخاب هر کدام یک نگاه به دموی این محصولات بندازید.

انتخاب صفحه ساز در راه اندازی سایت رستوران

مرحله سوم: برای طراحی سایت رستوران و فست فود خود درون ریزی کامل دمو را انتخاب کنید. اگر بعد از فعال سازی دمو یک قسمت از دموی مورد نظرتان مثلا دموی تصاویر فعال نشد می توانید دوباره به قسمت درون ریزی دمو برگردید و در قسمت سفارشی سازی دمو، دموی هر بخشی که فعال نشده را فعال کنید.

درون ریزی دمو رستوران اکسترا

تنظیمات قالب اکسترا

وقتی که دمو را درون ریزی کردید ممکن این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توان رنگ و تایپوگرافی و هدر و فوتر دموی درون ریزی شده را تغییر داد. برای انجام این کار کافیست وارد تنظیمات قالب شوید.

تایپو گرافی سایت رستوران در قالب اکسترا

تایپو گرافی: بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات برای تغییر فونت می توانید وارد قسمت تایپو گرافی شوید و تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید و در نهایت دکمه انتشار را بزنید.

تنظیمات قالب> تایپوپرافی

تنظیمات تایپو گرافی سایت رستوران

رنگ قالب: برای عوض کردن رنگ قالب متناسب با طراحی سایت رستوران و فست فود می توانید از همان تنظیمات قالب وارد قسمت عمومی شوید:

تنظیمات قالب> عمومی> رنگ ها و استایل ها

عمومی اکسترا

در قسمت عمومی می توانید وارد قسمت رنگ ها و استایل ها شوید و تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید و سپس دکمه انتشار را بزنید.

رنگ ها و استایل ها قالب اکسترا در دموی رستوران

تغییر عبارت کپی رایت: برای تغییر دادن جمله کپی رایت در قسمت پایین سایت می توانید وارد قسمت پاورقی تنظیمات و قسمت پایین پاورقی شوید و جمله مورد نظر خود را تغییر دهید.

تنظیمات قالب> قسمت پاورقی > قسمت پایین پاورقی

هم چنین در خود قسمت کپی رایت پایین صفحه نیز می توانید این تغییر را انجام دهید:

کپی رایت قالب اکسترا

کافیست رو دکمه ای که با فلش اشاره شده است کلیک کنید تا وارد قسمت تنظیمات کپی رایت شوید و تغییرات لازم را انجام دهید.

تنظیمات کپی رایت در اکسترا

تنظیمات سربرگ دمو رستوران قالب اکسترا

برای انجام تنظیمات سر برگ های بالای سایت قالب اکسترا می توانید از قسمت تنظیمات قالب وارد قسمت سربرگ شوید.

نوار بالای سربرگ قالب اکسترا

در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به شبکه های اجتماعی را نیز انجام دهید.

تغییرات سربرگ منو: برای تغییر تنظیمات قسمت لوگو و منو سربرگ می توانید وارد قسمت سربرگ شوید و تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

سربرگ قالب اکسترا در دموی رستوران

تنظیمات ریسپانسیو موبایل سایت

ممکن است نمایش سربرگ ها در حالت موبایلی برای یک سایت شما بسیار بزرگ باشد یا اندازه لوگو را در حالت موبایل بخواهید تغییر دهید برای این کار از قسمت تنظیمات قالب وارد قسمت سربرگ و سپس سربرگ موبایل شوید و تنظیمات مربوط به اندازه لوگو و سایز هدر یا رنگ پس زمینه را تغییر دهید. این مرحله در طراحی سایت رستوران بسیار مهم است زیر اکثر کاربران شما کابراران موبایل هستند.

تنظیمات رسپانسیو در طراحی سایت رستوران

ویرایش صفحه اصلی رستوران آنلاین

برای تنظیمات صفحه اصلی طراحی سایت رستوران از منوی بالای صفحه گزینه ویرایش با المنتور را انتخاب می کنیم:

ویرایش با المنتور قالب اکسترا

با کلیک کردن روی ویرایش با المنتور وارد صفحه زیر می شویم، حالا برای تغییرات هر المان کافیست موس را روی آن ببرید و کلیک کنید تا بخش تنظیمات مربوطه باز شود. مثلا برای تغییرات منو وقتی روی آن کلیک می کنیم در قست سمت راست می توانیم تغییرات را اعمال کنیم.

تنظیمات با المنتور اکسترا

تغییر دادن عکس پس زمینه قالب 

برای انجام این کار موس را روی عکس پس زمینه می کشیم و سپس طبق عکس زیر ابتدا قسمت تنظیمات بخش را انتخاب می کنیم. سپس به سراغ استایل می رویم و عکس قبلی را حذف کرده و تصویر جدید را انتخاب می کنیم.

تنظیمات عکس پس زمینه اکسترا

برای انتخاب تصویر جایگزین وارد این قسمت می شوید و از قسمت گزینش پرونده ها عکس مورد نظر خود را انتخاب می کنید و دکمه درج رسانه را می زنید.

بارگذاری پرونده در قالب اکستراتغییرات منو غذاها و قیمت ها ی سایت رستوران و کافه

برای انجام تغییرات در نوع غذاها و قیمت مطابق شکل زیر عمل کنید و عنوان غذاها و قیمت های خود را در قسمت محتوا به صورت دستی وارد کنید.

کلیک روی قسمت مورد نظر> محتوا> به روز رسانی

تنظیمات نوع غذا قالب اکسترا

تنظیمات ستون های صفحه

اگر می خواهید ستونی به سر آشپز های خود اضافه یا کم کنید مطابق شکل زیر می توانید این کار را انجام دهید. هم چنین تنظیمات داخل هر ستون با کلیک کردن روی آن باز می شود و می توانید تغییرات لازم را انجام دهید.

یادتان باشد که برای ذخیره شدن همه تنظیمات خود در هر قسمتی که تنظیمات را انجام می دهید دکمه بروز رسانی را بزنید.

تنظیمات ستون قالب اکسترا

برای مشاهده تغییراتی که انجام داده اید به قسمت المنتور > مشاهده برگه بروید و پیش نمایش تغییرات اعمال شده خود را ببینید.

تنظیمات ستون قالب اکسترا

ویرایش  صفحه تماس با ما رستوران

برای ویرایش اطلاعات تماس با رستوران هم وارد قسمت ویرایش با المنتور می شویم و مانند سایر قسمت ها تغییرات مورد نظر خود را در بخش محتوا و ظاهر را در تب استایل انجام می دهیم.

تنظیمات تماس با ما قالب اکسترا

ویرایش بخش وبلاگ سایت رستوران

برای دسترسی به این قسمت از سایت وارد منوی پیشخوان سایت خود شوید و قسمت وبلاگ همه نوشته ها را انتخاب کنید. در این جا می توانید نوشته های خود را حذف یا ویرایش کنید. هم چنین می توانید در این قسمت نوشته جدید هم اضافه کنید.

پیشخوان> نوشته ها> همه نوشته ها

ورود به پیشخوان سایت

ویرایش نوشته های وبلاگ اکسترا

در کل برای تغییر تنظیمات هر قسمت مانند سایر قسمت ها عمل کنید و با وارد شدن در هر قسمت و کلیک روی ویرایش با المنتور وارد قسمت ویرایشگر شده و تغییرات لازم را اعمال کنید.

نکات طلایی در طراحی سایت رستوران

    • ریسپانسیو: در تمام صفحه نمایش ها مانند لپ تاپ، موبایل، تبلت و… قابل نمایش و استفاده باشد.
    • سئو محلی: در طراحی سایت رستوران حتما به سئوی محلی دقت کنید چون خیلی از کاربران وقتی که عجله دارند به دنبال نزدیکترین رستوران به محل خود هستند. جالب است بدانید که 78 درصد جستجوهای محلی انجام شده در موبایل به خرید حضوری می انجامد. پس هرگز از لوکال سئو برای سایت خود غافل نشوید.
    • استفاده از تصاویر جذاب و ویدئو : حتی اگر بهترین کیفیت غذا را هم ارایه می دهید اما برای سایت خود تصاویر جذاب نگذارید، مشتری جذب نمی کنید. پس سعی کنید بهترین کیفیت عکس ها را در سایت خود قرار دهیدو هم چنین از روند آماده سازی غذاهای خود ویدئو ضبط کنید تا کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند.
    • استفاده از سوشال مدیا: برای رستوران خود یک صفحه اینستاگرامی داشته باشید و عکس های زیبا به همراه نماهای مختلف رستوران بگذارید.
    • طراحی منو حرفه ای: حتما تمام غذاهای خود را با لیست قیمت در سایت قرار دهید.
    • چیدمان صفحه درباره ما: می توانید در این صفحه به معرفی کامل رستوران و اعضای شاغل در آن بپردازید و این گونه با رقبای خود وجه تمایز ایجاد کنید.

سایر روش های طراحی سایت رستوران

سوالی که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید این است که خب چرا با وردپرس طراحی سایت رستوران کنیم؟ سایت ساز که هست!

مادر این جا مقایسه سایت ساز و وردپرس را انجام می دهیم، در نهایت تصمیم گیرنده شمایید:

  • هزینه چندبرایری سایت ساز در مقایسه با وردپرس
  • انعطاف پذیری بالای وردپرس و اعمال تغییرات در هر زمان
  • قابلیت توسعه پذیری بالای سایت های وردپرسی در مقایسه با سایت های آماده
  • امنیت بسیار بالا و تعریف شده سایت های وردپرسی در مقایسه با سایت های آماده

علاوه بر سایت سازها اسکریپت ها هم امکانات مورد نیاز برای طراحی سایت کافی شاپ آنلاین را دارند و می توانید در زمان کمی سایتتان را راه اندازی کنید. اما همچنان توصیه می شود که به سراغ سایت سازها نروید و در زمان کوتاهی با قالب های وردپرس یا اسکریپت های آماده سایتتان را راه اندازی کنید.

در این مقاله آموزش ساخت سایت رستوران با قالب اکسترا پرداختیم اگر قصد دارید با تنظیمات بیشتر این قالب آشنا شوید در مقاله  آموزش کار با قالب اکسترا به جزئیات بیشتری پرداختیم. قالب وودمارت نیز از دموهای سایت رستوران برخوردار است اگر اکسترا مورد پسند نبود بهتر است از وودمارت استفاده کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم. اگر در مورد طراحی سایت سوال یا مشکلی دارید، پیج اینستاگرام راست چین را دنبال کنید. ما در این پیج، آموزش‌های زیادی در زمینه طراحی سایت ارائه می‌دهیم که می‌توانید از این آموزش‌ها برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

برای ساخت سایت رستوران حرفه ای داشتن قالب مناسب بسیار مهم است، قالب جذاب و پر از امکانات اکسترا برای طراحی سایت رستوران مناسب است.

بله. با توجه به استقبال مردم از سفارش آنلاین غذا و سفارشات بالای غذای بیرون بر، داشتن سایت برای رستوران ها بسیار مهم است ما در این مقاله طراحی سایت رستوران را از صفر تا صد آموزش می دهیم.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی و اختصاصی چقدر است؟
بسیاری از افرادی که قصد طراحی سایت دارند اولین سوالی که می‌پرسند این است که قیمت طراحی سایت چقدر است؟ این افراد طراحان سایت و مشتریان هستند که به یک لیست قیمت دقیق طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارند. در این مقاله ما به سوالات هر دو گروه درباره هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.