ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
طراحی سایت رزرو هتل
طراحی سایت

آموزش طراحی سایت هتل

این روزها بازار سایت های اینترنتی بسیار داغ است و مردم همه چیز را اینترنتی می خرند از پوشاک و غذا گرفته تا خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل. طراحی سایت هتل گوشه ای از بازار پر رونق کسب و کارهای اینترنتی رو به رشد است. برای اینکه آموزش طراحی سایت رزرو هتل را به همراه نکات طلایی جذب کاربران سایت بیاموزید همراه ما باشید.

6
19 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 30 فروردین 1403

رشد صنعت گردشگری در سال های اخیر روندی صعودی داشته است و طبق آخرین آمار اسنپ تریپ، رزرو هتل داخلی نسبت به شرایط قبل کرونا 24% و نسبت به سال 1399 حدود 100% افزایش یافته است و این موضوع نشان می دهد که چه بازار بزرگی در انتظار کسب و کارهای اینترنتی حوزه گردشگری و رزو هتل است.

طراحی سایت هتل

آمار نشان داده طراحی سایت هتل یکی از بهترین فرصت های حوزه گردشگری است. بنابراین اگر قصد طراحی سایت هتل دارید حتما مقاله را تا پایان بخوانید تا ضرورت طراحی سایت هتل و مراحل طراحی و مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید را بدانید.

امکانات موردنیاز برای طراحی سایت هتل

وجود سایت های رزرو هتل باعث شد که مردم قبل از سفر، هتل مورد نظر را همراه با امکانات چک کنند و برای هر تاریخی که دوست دارند آن را رزرو کنند و نگران محل اقامت خود بعد از سفر نباشند. حالا در ایشن میان سایت هایی مورد استقبال مردم قرار می گیرد که اطلاعات دقیق هتل و اتاق ها و تصاویر با کیفیت در اختیار کاربران قرار می دهند. به طور کلی در طراحی سایت هتل باید حداقل موارد زیر به سادگی در دسترس بازدید کننده قرار گیرد.

    • امکان رزرو آنلاین اتاق
    • قرار دادن بخش گالری و اسلاید تصاویر از تمامی بخش های هتل
    • معرفی اماکن گردشگری
    • نمایش آدرس و مشخصات هتل روی نقشه گوگل
    • لیست قیمت واحدهای اقامتی
    • ارائه اطلاعات تماس تلفنی و امکان چت آنلاین
    • طرح های تخفیفی و تشویقی
  • عضویت و پنل کاربری در سایت
  • امکان نقد و بررسی هتل

شما با طراحی سایت هتل می توانید صرفه جویی در زمان کارکنان هتل، عدم وابستگی به آژانس های مسافرتی، فرصت بیشتر برای مدیریت روی هتل و مسافران، ارایه خدمات بهتر به مسافران با داشتن اطلاعات مستقیم آن ها را به سادگی انجام دهید.

 مراحل طراحی سایت هتل

حالا که تصمیم به طراحی سایت هتل گرفته اید باید اقدامات زیر را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید.

  • خرید دامنه: نام هتل و وب سایت شما مهمترین چیزی است که در ذهن کاربرانتان می ماند، پس در انتخاب و خرید دامنه دقت کنید. می توانید با ثبت دامنه ir کارتان را شروع کنید.
  • خرید هاست مناسب: انتخاب هاست تاثیر زیادی روی سرعت سایت شما دارد. یک هاست نامناسب می تواند موجب از دسترس خارج شدن سایت شما شود بنابراین یکی از مهمتین فرایندها در شروع طراحی سایت هتل خرید هاست وردپرس اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • ست کردن dns: برای ثبت دامنه ابتدا باید نامی را مشخص کنید که به سایت شما اشاره می کند. این نام به کمک DNS به IP تبدیل شده و در فضای اینترنت شناسایی می‌شود. تغییر dns در ایرنیک به راحتی قابل انجام است اما ممکن است بین 4 ساعت تا یک روز زمان ببرد.
  • انتخاب و نصب قالب مناسب: در این مرحله توصیه می شود نیازمندیهای خود را لیست کنید سپس از بین قالب های رزرواسیون به دنبال مناسبترین و پرسرعت ترین آنها باشید. تناسب سایت با نیازمندی حال حاضر و آینده از دوباره کاری و تغییر قالب جلوگیری می کند. یکی از بهترین قالب موجود برای طراحی سایت هتل، قالب تراولر است.
  • شخصی سازی سایت: بعد از انتخاب و نصب قالب مناسب شروع به شخصی سازی سایت از طریق تنظیمات، طراحی لوگوی اختصاصی، اضافه کردن منوها و وارد کردن اتاق ها و …  کنید.
محصول پیشنهادی
بنر
قالب Traveler، قالب گردشگری تراولر
دسته بندی : قالب تور و گردشگری
1068
فروش
100%
رضایت

آموزش طراحی سایت رزرو هتل

حالا که قالب را دانلود کردید می توانیم مرحله به مرحله طراحی سایت رزرو هتل را پیش ببریم:

✔️نصب قالب

آنچه در این ویدئو می بینید:

  • دانلود قالب و نصب آن روی سایت
  • نحوه فعال سازی قالب

✔️سفارشی سازی سایت هتل 

در این ویدئو می توانید مراحل سفارشی سازی و پیکر بندی اولیه طراحی سایت رزرو هتل با قالب تراولر که شامل:

  • عنوان سایت و معرفی سایت
  • انتخاب لوگو
  •  انتخاب فاو آیکون
  •  انتخاب تصویر پس زمینه
  •  تنظیمات فهرست
  •  تنظیمات صورت حساب

✔️ساخت و تنظیم برگه های مهم 

حالا نوبت به ساخت و تنظیم برگه های مهم سایت است و شما با دیدن این قسمت از ویدئو آموزشی طراحی سایت هتل می توانید:

  •  وبلاگ برای ارایه خدمات رفاهی هتل
  •  تنظیمات بررسی نظرات کاربران
  • برگه های بررسی شرایط رزرو اتاق
  • برگه های امکانات داخلی اتاق
  •  تنظیمات مربوط به لوگو
  • صفحات 404
  • تایپو گرافی ها

را به گونه ای که می خواهید تنظیم کنید.

✔️نمایش ویژگی های هتل و اتاق ها

هدف اصلی طراحی سایت هتل این است که بتوانید مهم ترین ویژگی های هتل خود را به نمایش بگذارید، شما در این ویدئو می توانید نحوه تنظیمات هر کدام از موارد زیر را انجام دهید:

  • تعداد اتاق ها
  • قیمت گذاری اتاق
  • امکانات اتاق
  • جاذبه های گردشگری
  • قوانین هتل
  • اطلاعات تماس
  • موقعیت دقیق جغرافیایی هتل
  • نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی

در ادامه نکات مهمی گفته شده است که در ویدئو های آموزش قالب تراولر به سادگی پیاده سازی شده است و در طراحی سایت هتل باعث افزایش فروش و نرخ تعامل شما می شود.

نکات طلایی در طراحی سایت هتل

همانطور که می دانید اصلی ترین هدف طراحی سایت هتل جذب مسافران بیشتر به هتل شماست، پس حتما یک سری نکات را باید رعایت کنید تا بتوانید جز بهترین سایت های رزرو هتل باشید کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید.

امنیت سایت هتل

یکی از مهم ترین مراحل در طراحی همه سایت ها حفظ امنیت سایت است. در همان ابتدای طراحی سایت رزرو  می توانید از افزونه های امنیتی مناسب مانند افزونه وردفنس و آیتم سکوریتی استفاده کنید و خیال خود را از خطرات احتمالی مانند ویروسی شدن یا هک شدن راحت کنید. یکی دیگر از اقدامات اولیه نصب یک افزونه بکاپ است که برای هر سایتی پیشنهاد میشود؛ که بنده افزونه داپلیکیتور را پیشنهاد میکنم.

داپلیکیتور در 2 نسخه پولی و رایگان عرضه شده که در نسخه پرو افزونه داپلیکیتور با شبکه وردپرس (WordPress Multisite) کاملا سازگار است؛ یعنی به‌راحتی می‌توانید از شبکه وردپرس فول بکاپ تهیه کرده و به سرور جدید منتقل کنید. به یاد داشته باشید این مورد فقط در نسخه پرو قابل انجام است.

سئو سایت و سئو محلی

فکر کنید بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما بیفتد چیست؟ اینکه وقتی شخصی بطور مثال کلمه “رزرو هتل در رامسر” را سرچ کند. سایت شما اولین نتیجه ای باشد که می بیند و سریع روی لینک سایت شما کلیک کند و اتاق مورد نظر خود را رزرو کند. برای این کار باید سایت خود را سئو کنید می توانید از افزونه هایی مانند رنک مث و یواست سئو  برای راهنمایی سئو سایت خود استفاده کنید.

نکته خیلی مهم در طراحی سایت هتل سئو محلی است. یعنی گوگل به هر شخص بنابر موقعیت مکانی که دارد مرتبط ترین و نزدیک ترین نتایج را نمایش دهد. نکته مهمی که در سئو محلی وجود دارد این است که طبق شهر و  موقعیت جغرافیایی، سختی سئو محلی تفاوت دارد. لوکال سئو برای “رزرو هتل در رامسر” بسیار سخت تر از لوکال سئو “رزرو هتل در قزوین” است چون تعداد هتل های رامسر بیشتر از هتل های قزوین است.

چت آنلاین

اگر کاربری در سایت شما به مشکلی بر بخورد یا درباره روند رزرو و پرداخت وجه دچار چالش شود، به دنبال سریع ترین پاسخچت آنلاین در طراحی سایت هتل برای رفع مشکل خود است. مهم ترین راهی که به رفع نیاز کاربر کمک می کند داشتن سیستم چت آنلاین در سایت است تا کاربران سوالات خود را مطرح کنند و در کوتاه ه ترین زمان ممکن به نتیجه برسند. این موضوع روی تجربه کاربری تاثیر بسیار زیادی دارد و منجر به وفاداری کاربران نسبت به سایت شما می شود. شما می توانید از بهترین افزونه های چت آنلاین استفاده کنید.

سرعت بالا

یک از مهم ترین جادوهای جذب کاربران به سایت سرعت بالای سایت است. از زمانی که کاربر روی سایت شما کلیک می کند و به دنبال رزرو هتل و اتاق مورد نظر خود می گردد تا مرحله آخر که موفق به رزرو شود باید سرعت سایت قابل توجه باشد. چون هیچ کاربری حوصله اینکه منتظر لودینگ در هر مرحله از رزرو بماند را ندارد. بنابراین به سرعت سایتتان اهمیت ویژه دهید چه با انتخاب بهترین هاست و قالب وردپرس و چه استفاده از افزونه های بهبود سرعت مثل افزونه راکت

استفاده از تصاویر با کیفیت و ویدئو 

مهم ترین قسمت از سایت هتل تصاویر آن است پس قدرت تصاویر را دست کم نگیرید. مسافران دوست دارند به هتلی بروند که زیباترین باشد بنابراین به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت از تمام قسمت های هتل را فراموش نکنید و همه ان ها را در سایت یا در قسمت وبلاگ یا در قسمت گالری تصاویر قرار دهید. هم چنین می توانید کلیپی کوتاه از گشت و گذار در هتل را در صفحه اول سایت خود بارگذاری کنید .

فعال سازی بخش نظرات سایت 

تاثیر نظرات روی تصمیم گیری افراد را نمیشود انکار کرد. افراد قبل از خریدن هر چیزیبه سراغ نظرات سایر کاربران می روند و اگر به این نتیجه برسند که اکثرا نظر خوبی درباره محصول داشته اند احتمال اینکه محصول را بخرند بیشتر است. درباره رزرو هتل هم همینطور است اگر مسافران در قسمت دیدگاه ها رضایتمندی کاربران دیگر را ببینند مطمینا روی تصمیم آن ها تاثیر مثبتی می گذارد.

وردپرس با ارائه قالب های متنوع کار طراحی انواع سایت را آسان کرده است با مطالعه مقاله آموزش  طراحی سایت املاک خودتان می توانید یک سایت مشاور املاک راه اندازی کنید.

ارایه امکانات رفاهی هتل

هدف هر کاربری از سرچ در اینترنت برای رزرو هتل، دیدن امکانات رفاهی هتل و مقایسه آن با هتل های دیگر است. بنابراین حتما در سایت خود در قسمت وبلاگ یل خدمات، امکانات رفاهی شامل استخر و امکانات ورزشی، تعداد رستوران ها و کافی شاپ ها و امکانات تفریحی برای کودکان، موقعیت دسترسی به اماکن تفریحی شهر را به صورت جذاب برای مسافران توضیح دهید.

سیستم رزرواسیون

چنانچه بخواهید به یک قالب معمولی (رزرو آنلاین نداشته باشد) سیستم رزرواسیون را اضافه کنید می توانید از افزونه های رزرو نوبت مثل افزونه بوکلی استفاده کنید.

طراحی سایت با سایت ساز یا وردپرس؟

شاید شما بپرسید چرا با وجود سایت ساز ها به سراغ طراحی سایت با وردپرس برویم؟

جواب این سوال بسیار ساده است، باید به مقایسه سایت ساز و وردپرس بپردازیم تا به جواب برسیم. شاید سایت ساز در کمترین زمان ممکن سایت شما را تحویل دهد، اما آیا انعطاف پذیر است؟ شما می توانید هر تغییری که می خواهید روی آن اجرا کنید؟ یا می توانید آن را توسعه دهید؟ از لحاظ امنیت و قیمت چه تفاوتی دارند؟

شما برای اینکه یک سایت آماده هتل داشته باشید باید تقریبا چیزی حدود 5 برابر راه اندازی سایت وردپرسی هزینه کنید و سالانه هم باید تمام سرویس ها را تمدید کنید ولی با وردپرس یکبار هزینه پرداخت می کنید. هم چنین هر تغییری را که بخواهید می توانید با افزودن افزونه ها روی سایت خود  ایجاد کنید. درباره امنیت هم کاملا واضح است و شما تنها با نصب افزونه های امنیتی می توانید سایت را ایمن کنید، در صورتی که سایت سازها شفاف سازی درباره چگونگی امنیت وب سایت ارایه نمی دهند.

در این مقاله مراحل طراحی سایت هتل را از نصب قالب تا تنظیمات برگه های سایت و نحوه تنظیمات هتل و اتاق ها آموزش دادیم. در انتهای مقاله هم مهم ترین نکات برای افزایش کاربران و جذب مشتریان مثل افزودن چت آنلاین و استفاده از تصاویر و ویدئو را بیان کردیم. از همراهی شما سپاسگزاریم. اگر در مورد طراحی سایت سوال یا مشکلی دارید، پیج اینستاگرام راست چین را دنبال کنید. ما در این پیج، آموزش‌های زیادی در زمینه طراحی سایت ارائه می‌دهیم که می‌توانید از این آموزش‌ها برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

شما با مبلغی حدود 600 هزار تومان می توانید هاست و دامنه مناسب و قالب تراولر را برای سایت رزرو هتل خریداری کنید و با توجه به آموزش رایگان طراحی سایت رزرو هتل  راست چین سایت خود را طراحی کنید.

بله. قالب های وردپرس از جمله قالب تراولر که برای ساخت سایت هتل می باشد به گونه ایست که می تواند بدون  کدنویسی سایت خودتان را کاملا سفارشی سازی کنید.

در این مقاله ما هر آنچه شما برای طراحی سایت رزرو هتل  با قالب تراولر نیاز دارید توضیح داده ایم. کافیست مقاله را بخوانید و ویدئوهای آموزشی را مشاهده کنید سپس می توانید سایت جذاب و حرفه ای خود را طراحی کنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
آموزش طراحی سایت قسطی
اگر قصد طراحی سایت قسطی و فراهم کردن فروش قسطی را دارید در ادامه نحوه طراحی سایت فروش اقساطی را آموزش می دهیم.
6 دیدگاه
siavash8121
siavash8121
08 بهمن 1402 09:00

چه جوری باید به API و یا اطلاعات رزرو هتلها و خرید بلیط دسترسی داشته باشیم ؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 بهمن 1402 10:54

سلام لطفا به طراح قالب تراولر تیکت بزنید تا راهنماییتون کنن

آیا مفید بود ؟
raha_gh
raha_gh
22 بهمن 1401 23:22

سلام و وقت بخیر. آیا میشه ازین قالب برای طراحی فقط سایت یک هتل استفاده کرد. یعنی مختص یک هتل باشه؟ و گزینه های تور و ... اصلا دیده نشه. نمیخوام سایت گردشگری باشه. یک سایت هتل باشه و قابلیت رزرو داشته باشه. تقریبا مثل قالب hotel-wp

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 بهمن 1401 21:33

سلام رهای عزیز
بله توی قسمت تنظیمات می تونید سرویس هایی که نیاز ندارید رو غیر فعال کنید و فقط رزرو هتل رو بزارید.

آیا مفید بود ؟
rtl_bayati.mohammad
rtl_bayati.mohammad
13 اردیبهشت 1401 11:19

سلام، مباحث مهم مربوط به سرچ، که هتل و اتاق رو نشون نمیده نگفتید!
گزینه قیمت همگام سازی برای چیه ؟
در دسترسی بودن همگام سازی ؟
بعد از سرچ اگر مثلا خانه اجاره ای باشه . همه چیز هم درست انتخاب کرده باشین باز هم چیزی نشون نمیده!

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
15 اردیبهشت 1401 08:37

سلام
برای اینکه هر سرویسی در نتایج جستجو نمایش داده بشه باید حتما موجودی برای رزرو در تاریخی که جستجو شده داشته باشه. برای تور، خودرو و خانه اجاره ای خوده سرویس باید موجود باشه. برای هتل هم باید اتاق تعریف شده باشه و اتاق ها موجودی قابل رزرو در تاریخی که جستجو انجام شده داشته باشه.
همگام سازی قیمت برای زمانی هست که شما از چندتا ازر استفاده میکنید و نرخ ارز رو تغییر میدید. یا اینکه از طریق ویرایش گروهی قیمت در تاریخ های مختلفی رو تغییر میدید. در بعضی مواقع این تغییرات ممکنه مشاهده نشن. با این گزینه همه کش ها پاک میشه و تغییرات اعمال میشه.
همگام سازی در دسترس بودن هم دقیقا به همین شکله.
سوال آخر هم ممکنه در اون تاریخ موجودی برای رزرو وجود نداشته باشه. باید موجودی ها رو بررسی کرد

آیا مفید بود ؟