ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش بکاپ گیری
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین و بازگردانی آن + ویدیو

بکاپ (Backup) نسخه پشتیبانی برای حفاظت از اطلاعات شما است. هاست به صورت دوره ای از سایت تان نسخه پشتیبان تهیه می کند. اما زمانی که قصد دارید تغییرات اساسی روی سایت خود بدهید باید قبل از آن از اطلاعات فول بکاپ بگیرید. اگر به دنبال آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین هستید با این آموزش همراه ما باشید.

3
05 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

از دست دادن اطلاعات سایت برای هیچ کس خوشایند نیست و دوست ندارد با یک تغییر، کل اطلاعات سایت خود را از دست بدهد. اهمیت بکاپ گیری زمانی است که بخواهید تغییراتی در سایت تان اعمال کنید که نتیجه آن را نمی دانید یا برای اولین بار تنظیمات خاصی را انجام دهید. با تهیه فول بکاپ در صورت اختلال در سایت می توانید بکاپ را بازگردانی کنید. در این مقاله نحوه بکاپ گیری در دایرکت ادمین و دانلود و بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین را به صورت ویدیوی و تصویری آموزش می دهیم.

در آموزش های قبلی درباره بک آپ گرفتن در CPanel صحبت کردیم. بهتر است در فواصل زمانی منظم بکاپ گیری را از یاد نبرید. یکی از دیگر از انواع کنترل پنل هاست دایرکت ادمین است.

ویدیو آموزش بکاپ گیری از سایت در دایرکت ادمین

در ویدیوی زیر می توانید آموزش فول بکاپ در دایرکت ادمین را ببنید.

 

آموزش نحوه بکاپ گیری در دایرکت ادمین

در آموزش بسته نصب آسان در دایرکت ادمین یاد گرفتید که چطور از هاست ابتدا وارد پنل دایرکت ادمین شده و روی بخش Advanced Features > create/Restore backups بزنید.

 

بکاپ گرفتن در دایرکت ادمین

در صفحه ای که برای شما باز می شود:

  1. می توانید از کل دامنه ها یا در صورت داشتن اددان دامین، از یک دامنه انتخابی بکاپ بگیرید.
  2. آیتم های مورد نظر را برای بکاپ گیری در دایرکت ادمین انتخاب کنید.
  3. سپس گزینه Create Backup را بزنید.

انتخاب آیتم ها برای بکاپ گرفتن در دایرکت ادمین

 

فرایند بکاپ گیری در دایرکت ادمین ممکن است بسته به حجم اطلاعات سایت شما قدری زمانبر باشد. بکاپ شما در صف قرار میگیرد و زمانی که انجام شد در بخش Messeges پیغام آن را مشاهده می کنید.

صف بکاپ گیری در دایرکت ادمین

 

وقتی وارد صفحه پیام ها می شوید به شما می گوید که بکاپ شما آماده است.

توجه :  برای بکاپ گیری از سایت در دایرکت ادمین حتما باید در هاست فضای کافی داشته باشید در غیر این صورت فرایند گرفتن پشتیبان با خطا مواجه شود.
Computer

آموزش دانلود بکاپ در دایرکت ادمین

برای تکمیل فرایند بکاپ گیری از سایت در دایرکت ادمین برای دانلود نسخه پشتیبان، وارد File Manager شوید و سپس پوشه Backups را باز کنید.

دانلود بکاپ در دایرکت ادمین

لیست بکاپ های گرفته شده به همراه حجم، تاریخ و سایر اطلاعات را در این بخش میبینید. بکاپ مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از بخش سه نقطه به دانلود بکاپ در دایرکت ادمین اقدام میکنیم. با این روش می توانیم این بکاپ را روی سیستم خود نگه داریم. به علاوه اگر از قبل بکاپ خاصی را گرفته باشیم در همین مسیر آن را آپلود میکنیم تا در لیست بکاپ ها در صفحه موردنظر قرار گیرد.

لیست بکاپ ها در دایرکت ادمین

آموزش بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین

بعد از بکاپ گیری در دایرکت ادمین از بخش create/Restore backups که بکاپ را انجام دادیم روی دکمه Restore Backup می زنیم و در صفحه ای که باز می شود از لیست بازشو بکاپ موردنظر را انتخاب می کنیم در بخش Restore Option آیتم هایی که میخواهید بکاپ آنها بازگردانی شود را انتخاب و دکمه Restore را بزنید.

نحوه بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین

 

 

بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین

این فرایند شروع به بازگردانی بکاپ می کند و مانند بخش بکاپ گیری در هنگامی که به پایان رسید پیغام آن در بخش Messeges  نمایش داده می شود. به این ترتیب اطلاعات قبلی ری استور می شوند.

یکی از روش های بکاپ گیری از سایت وردپرس استفاده از افزونه داپلیکبتور است، مقاله آموزش کار با داپلیکیتور را ببینید.

در این مقاله صفر تا صد بکاپ گیری در دایرکت ادمین را آموزش دادیم. بعد از خواندن آن شما می توانید از کل اطلاعات سایت تان یا هر کدام ه بخواهید یک نسخه بکاپ تهیه کنید. دقت کنید که افزونه هایی مانند افزونه BackupBuddy نیز برای بکاپ گیری به شما کمک می کنند.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
3 دیدگاه
idehtm
idehtm
16 شهریور 1401 15:30

سلام ببخشید اگه حجم فایل زیاد باشد و دایرکت ادمین ارور بده باید از کجا حجم فایل ها را برای دایرکت ادمین زیاد کنیم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
17 شهریور 1401 08:25

برای برای افزایش محدودیت حجم آپلود در دایرکت ادمین به کنترل پنل دایرکت ادمین بروید.سپس در بخش Server Manager و بخش Administrator Settings در قسمت Extra Features وارد شوید.
در بخش Server Settings میزن حجم آپلود را از Max Request / Upload Size افزایش دهید

آیا مفید بود ؟
.ArasH.
.ArasH.
05 آبان 1399 16:48

هــمــــهٔ قالب‌ها و افزونه‌های راست‌چین یه طرف، این بلاگ هم یه طرف!
خانم حیدری، خانم غفاری و خانم همتیان واقعا دست مریزاد، پست‌هاتون محشرن!
امیدوارم همیشه موفق و در حال پیشرفت باشید ?

آیا مفید بود ؟
0