ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
رمز گذاری روی wp admin
مجموعه مقالات وردپرس

چگونه از پوشه ادمین وردپرس (wp-admin) خود محافظت کنیم

یکی از روش های افزایش امنیت وردپرس رمزگذاری روی دایرکتوری wp-admin است که با این کار در واقع یک ورود دو مرحله ای برای سایتمان طراحی خواهیم کرد.

0
03 خرداد 1396
آخرین بروزرسانی: 22 اسفند 1402

هدف این مقاله که یکی از مقاله های آموزش افزایش امنیت وردپرس است،  حفاظت از پوشه مدیریت وردپرس می باشد که البته این یک گزینه کاملاً اختیاری است و خود وردپرس به اندازه کافی امن است. از این مورد در مواقعی استفاده خواهد شد که هکر پسورد ادمین رو داشته باشد (یکی از این روش ها حملات DDOS و نفوذ به سرور هست). پس پیشنهاد میکنیم این کار رو انجام بدهید تا یک لایه امنیتی بیشتر به وردپرس خود اضافه کنید.

رمز گذاری روی wp-admin

  • ابتدا وارد هاست خودتون بشید و همانند تصویر زیر در قسمت Files بر روی File manager کلیک کنید.

کلیک روی گزینه File manager

  • پس از ورود به File manager روی پوشه public_html کلیک کنید تا وارد روت هاست خودتون بشید.

پس از ورود به File manager روی پوشه public_html کلیک کنید

  • اکنون پوشه wp-admin رو انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. منویی مطابق با شکل زیر رو مشاهده خواهید کرد روی گزینه Password Protect کلیک کنید.

کلیک روی گزینه Password Protect

  • حالا وارد صفحه رمزگذاری پوشه ادمین وردپرس شده اید، در بخش Security Settings تیک گزینه Password protect this directory رو بزنید و در فیلد قسمت Enter a name for the protected directory یک نام رو به دلخواه خود وارد نمایید و سپس روی دکمه Save کلیک کنید.

فعال کردم تیک Password protect this directory

  • در صفحه باز شده روی دکمه Go Back کلیک کرده تا به صفحه قبل برگردید.

در بخش Create User :

  1. در فیلد مربوط به Username یک نام کاربری به دلخواه وارد کنید.
    در فیلد مربوط به New Password یک پسورد به دلخواه وارد کرده و در فیلد مربوط به Confirm Password تکرارش کنید.
    با دکمه Password Generator میتوانید یک رمز امن و قوی انتخاب کنید.
    در پایان روی دکمه Add/modify authorized user کلیک کنید تا رمزگذاری بر روی پوشه به پایان برسد.

ایجاد نام کاربری و پسورد جدید

اگر مراحل بالا رو به درستی انجام داده باشید هنگامی که بخواهید وارد کنترل پنل وردپرس خودتون بشوید ابتدا کادری در مرورگر شما باز می شود که باید username و password ای که در مراحل قبل ایجاد کرده اید رو وارد کنید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده می توانید وارد پوشه wp-admin سی پنل خود شوید.

رمز گذاشتن wp-admin بدون پنل هاست

در این روش قصد داریم رمز گذاری بدون استفاده از پنل هاست رو برای شما آموزش دهیم که برای این کار باید ابتدا:

  1.  ایجاد یک فایل با htpasswds
  2. باید فایل ایجاد شده را در خارج از public_html قرار دهید نمونه آدرس: http://home/user/.htpasswds/public_html/wp-admin/passwd
  3. پس از ایجاد فایل کد های زیر را درون آن قرار دهید.

AuthName “Admins Only”
AuthUserFile /home/yourdirectory/.htpasswds/public_html/wp-admin/passwd
AuthGroupFile /dev/null
AuthType basic
require user putyourusernamehere

در این کد باید شما یوزرنیم و همچنین لوکیشن که جلوی عبارت AuthUserFile قرار گرفته است را تغییر دهید و طبق هاست خود آن ها را تنظیم کنید.

یک پیشنهاد ویژه: برای اینکه تا %99 خیال خود را از امنیت سایتتان راحت کنید، دوره امنیت وردپرس را مشاهده کنید.

دوره امنیت سایت 

یکی از روش های محافطت از دایرکتوری وردپرس و افزایش سطح امنیت روش رمز نگاری و گذاشتن رمز روی پوشه است. در این مقاله به صورت کامل به نحوه رمزنگاری و محافظت از پوشه wp-admin در وردپرس پرداختیم که تنها مدیران با دسترسی مجاز با وارد کردن نام کاربری و رمز مربوط قادر به دسترسی به پوشه های خاصی خواهند بود.

پیمان
پیمان
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.