قالب وردپرس Inspired
  • توضیحات
  • پرسش و پاسخ 4

قالب وردپرس Inspired

این یک قالب وردپرسی رسپانسیو بسیار زیبا و حرفه ای همراه با ۲۰ نوع پوسته و تم رنگارنگ و مختلف است. همچنین این قالب دارای تنظیمات زیاد در قسمت ادمین است که تنظیمات آن بالغ بر ۵۰۰ گزینه است. تقریبا برای تنظیم کردن هر چیزی که مربوط به پوسته باشد گزینه ای در قسمت تنظیمات در نظر گرفته شده تا کاربر با این گزینه ها تغییرات مورد نظر خود را به راحت ترین شیوه اعمال کند و لازم نباشد برای هر تغییری در کدهای قالب دست ببرد یا دست به دامن حرفه ای تر ها شود.

نماي اصلي قالب مشكي

نماي اصلي قالب سبز

نماي اصلي قالب خاكستري-نارنجي

این قالب یکی از قالب های محبوب در سایت http://themeforest.net است که تا زمان نوشتن این مطلب، نسخه انگلیسی اون ۲۰۰۱ بار خریداری شده.

ابتدا همه رنگ ها و پوسته های این قالب زیبا را یکجا مشاهده بفرمایید تا بپردازیم به جزئیات بیشتر:

تصویر رنگ های قالب

ویژگی های کلی قالب:

  • ۲۰ نوع پوسته رسپانسیو
  • پنل ادمین قدرتمند با بیش از ۵۰۰ نوع گزینه مختلف برای تنظیم و دستکاری همه قسمت ها
  • کنترل کامل بر قسمت هِدِر و فوتر در پنل ادمین
  • کنترل کامل قسمت منو و تنظیمات آن در پنل ادمین
  • تنظیمات کامل لوگو
  • بالغ بر ۱۷ نوع پترن تکرار شونده برای قسمت پس زمینه سایت
  • بیش از ۱۵ نوع طرح بندی (layout) برای صفحه
  • کنترل کامل بر صفحه Error 404
  • دارای گزینه های زیاد برای قسمت های Portfolio، Team و بلاگ
  • گوگل مپ، فلیکر، توییتر، فرم تماس و اطلاعات تماس
  • ابزارک (Widget) های اختصاصی نوشته های تازه (Recent Posts)، جدیدترین دیدگاه ها (Recent Comments) و جستجوی سفارشی شده (Custom Search)
  • ادیتور متن اختصاصی همراه با گزینه های زیاد از جمله دکمه با رنگ های مختلف، تب، جدول و جدول و قیمت ها و …
  • سازنده اسلایدر با طرز استفاده راحت
  • ۷ نوع اسلایدر عکس:
    • Flex Responsive Touch Slider
    • Nivo Slider
    • Nivo Thumb Slider
    • Anything Slider
    • Accordion Slider
    • 2 3D Flash Sliders
    • Carousel Slider
  • سازگار با IE8 و نسخه های بالاتر، Firefox, Safari, Chrome, Opera

و …

دموی آنلاین نسخه اصلی:

دموی آنلاین نسخه انگلیسی

در این دموی آنلاین به همه قسمت ها رفته و تک تک اون ها را مشاهده کنید تا بتوانید همه ویژگی های این قالب را ببینید.


من این قالب رو راست چین و ترجمه کردم و چند تا تغییر کوچک هم اعمال کردم از جمله قسمت فوتر در فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر کمی بهم ریخته نشون داده میشد که درست کردم و تقویم هم یکم بهم ریخته و روزهاش نزدیک بهم بود که استایل تقویم رو هم تغییر دادم که زیباتر باشه.

با توجه به اینکه این قالب دارای گزینه ها و تنظیمات مختلفی است که هر کدام شامل زیر مجموعه ها و توضیحات مربوطه هستند، برای راست چین کردن و فارسی سازی این قالب زمان زیادی صرف شد.

امکان اینکه دموی فارسی این قالب رو بهتون نشون بدم برام فراهم نیست اما چند تا عکس رو از قسمت های مختلف این قالب همراه با قسمت پنل ادمین براتون میزارم که بتونین فارسی شده اون رو هم ببینید.

در اکثر عکس هایی که در ادامه میگذارم من پوسته آبی این قالب رو انتخاب کردم اما از چند تا عکس هم از پوسته خاکستری و نارنجی قرار میدم. برای اینکه این نوشته راحت تر بالا بیاد و سنگین نشه، من عکس ها درون خود نوشته نگذاشتم. اونها رو آپلود کردم و لینکشون رو اینجا قرار میدم.

تصویر صفحه اصلی سایت رو که به صورت وبلاگ هست در بالا گذاشتم.

تقریبا همه چیر این صفحه رو از طریق پنل ادمین که تنظیماتش هست میشه تغییر داد و دستکاری کرد بدون اینکه لازم باشه از کدنویسی سر در بیارین و با کدها کار کنین.

در تصویر بالا و همچنین بقیه تصاویر که در ادامه میاد من سعی کردم همه امکانات این قالب رو قرار بدم تا شما همشون رو ببینید. همینطور که می بینید به جز منوی اصلی که در زیر جستجوی سایت قرار داره، این قالب یک منوی دیگه هم بالای سایت داره که اگه مایل بودین میتونین اونو بردارین.

اسلایدری که می بینید اسلایدر خود قالب نیست. این یک پلاگین به اسم LayerSlider که یک پلاگین خارجیه و میشه اونو روی هر قالبی نصب کرد. البته این پلاگین هم همراه با قالب نصب میشه. در یکی از عکس های که در ادامه میاد از اسلایدر خوب و زیبای خود قالب هم استفاده شده.

سایدباری که سمت راست قرار گرفته رو میتونین توی تنظیمات سمت چپ قرار بدین یا کلاً برش دارین.

من در این عکس فوتر رو ۴ ستونه انتخاب کردم تا ابزارک های مختلف رو در این قالب بتونین مشاهده کنین. میشه تعداد ستون ها رو بیشتر یا کمتر کرد یا فوتر رو خالی گذاشت.

تصویر صفحه اصلی سایت در پوسته نارنجي-خاكستري.

تصویر صفحه اصلی سایت در پوسته آبی.

خب همونطور قبلاً هم توضیح دادم این قالب رسپانسیو است. عکس های زیر در حالتی هست که عرض صفحه نمایش دستگاه یا تبلت شما حدود ۴۸۰ پیکسل باشه:

تصویر بلاگ ۴۸۰ پیکسل

و عکس زیر هم برای مواقعی است که عرض دستگاه یا گوشی شما حدود ۳۲۰ پیکسل باشه:

تصویر بلاگ ۳۲۰ پیکسل

در صورت که بخواهید از گزینه portfolio (نمونه کارهای انجام شده) ی قالب استفاده کنین گزینه های مختلفی پیش روتون هست. من در عکس زیر در یک برگه ابتدا یک اسلایدر قرار دادم، سپس پورتفولیوی مورد نظرم و سپس پست های بلاگ رو بعد از اونها قرار دادم. که برای قرار دادن هر کدام از اینها در یک برگه یا نوشته هم در قسمت ادیتور گزینه هایی گذاشته شده که میتونین به دلخواه هر کدوم از اینها رو با تنظیمات مد نظرتون در جای مورد نظر قرار بدین.

تصویر پورتفولیو در پوسته آبی

تصویر پورتفولیو در پوسته خاکستری-نارنجی

در زیر هم عکس این برگه portfolio با عرض ۴۸۰ پیکسل (رسپانسیو) نشان داده شده:

تصویر پورتفولیو ۴۸۰ پیکسل در پوسته آبی

تصویر پورتفولیو ۴۸۰ پیکسل در پوسته نارنجی-خاکستری

و در ادامه عکس دیگه ای از این برگه portfolio با عرض ۳۲۰ پیکسل قرار داده شده:

تصویر پورتفولیو ۳۲۰ پیکسل در پوسته نارنجی-خاکستری


شکل و شمایل یک پستی که در صفحه اصلی یا بلاگتون قرار دادین به این صورت است:

تصویر مطلب نوشته شده

عکس زیر مربوط به اسلایدر آکاردئونی است که این اسلایدر همراه خود قالب است:

تصویر اسلایدر آکاردئونی


حال بپردازیم به تنظیمات این قالب که بسیار زیاد و آسان است و تقریبا برای هر تغییری که بخواین انجام بدین گزینه ای در میان تنظیمات برای راحتی کار خواهید یافت.

در قسمت نوشته جدید یا ویرایش نوشته ها که در عکس زیر مشخص است می بینید که این قالب گزینه های بسیاری را به تنظیمات وردپرس افزوده است:

تصویر نوشته جدید

از جمله این گزینه های اضافه شده تنظیمات زیادی که می توانید برای نوشته یا پست خود در نظر بگیرید از جمله اینکه عکس شاخص نوشته دارای سایه باشد (۹ نوع سایه برای انتخاب موجود است):

تصویر تنظیمات نوشته

و همچنین گزینه های خیلی قوی و حرفه ای به ادیتور اضافه شده اند برای افزودن portfolio، Team،   دکمه، تب، گوگل مپ، توییتر، فلیکر، و … . همانگونه که در عکس می بینید دو قسمت به نام “ستون های دیگر” و “ستون های داخلی” هم وجود دارد که می توانید با گزینه های زیاد نوشته ها و مطالبتان را ستون بندی نمایید:

تصویر ادیتور متن

در بین گزینه هایی که توسط این قالب به ادیتور متن اضافه شده اند من ۳ تا از اونها رو انتخاب کردم که در ادامه میتونید عکسهاشون رو مشاهده بفرمایید:

گزینه افزودن تصویر به نوشته

گزینه افزودن بلاگ به نوشته

گزینه افزودن دکمه به نوشته

یک عکس هم از دیدگاه های نوشته شده در مطالب میگذارم که بتونین اونها رو هم در قالب فارسی ببینید:

دیدگاه های نوشته


قسمت پنل تنظیمات ادمین هم دارای گزینه های زیاد و متنوعی برای تغییر و تنظیم و دستکاری همه قسمت های سایت از این طریق هست که کار را برای همه بسیار راحت می کند و نیازی به تخصص خاصی درباره برنامه نویسی و کدنویسی نیست. در اینجا برای نمونه چند عکس از قسمت های مختلف پنل ادمین رو براتون قرار میدم تا بعضی از تنظیماتش رو مشاهده بفرمایید.

تنظیمات عمومی

تنظیمات مربوط به تصاویر

تنظیمات هِدِر سایت

ایجاد اسلایدر و گزینه های مربوط به آن

همونطور که در عکس ها دیدید قسمت تنظیمات کاملا دسته بندی شده و مرتب هست و کار کردن با گزینه ها بسیار راحت.


عکسی از یک برگه که از اسلایدر آکاردئونی قالب Inspired در آن استفاده شده

افزودن تب ها به یک برگه دلخواه


اگر می بینید که کیفیت عکس هایی که گذاشتم خیلی بالا نیست به خاطر اینه که من حجم و کیفیتشون رو پایین آوردم که برای دانلود راحت تر باشه. اگر کسی خواست بهم ایمیل بده همین عکس ها رو با کیفیت بالاتر میفرستم براش.

در اینجا نمونه هایی از سایت های خارجی که از این قالب استفاده کردن رو براتون قرار میدم:

http://minimal.lemit.be/

http://www.lemit.be/

http://www.thenationalbeauty.com/blog/

http://www.techafterfive.com/

http://ocallure.com/

http://seebodyloveself.org/blog/

نمونه ای دیگر با اسلایدر آکاردئونی در صفحه اول:

http://biscuitscafe.com/

و سايتي ساده با پوسته ي مشكي و اسلايدر آكاردئوني:
http://ace02.uns.be/en/

نمونه ای با ظاهری کمی متفاوت تر:

http://nacionesunidas.org.co/


من در این عکس ها سعی کردم تمام امکانات و تنظیمات قالب رو به صورت تصویری به شما معرفی کنم ولی باز هم تکرار میکنم برای دیدن همه قابلیت های این قالب حتما دموی انگلیسی اون رو ببینید.

در صورت خرید این قالب هر سوالی مشکلی هم که براتون پیش اومد یا خواستین یک قسمت رو مثل نمونه ها در بیارین اما راهش رو پیدا نکردین، تو نظرات بفرمایین حتما جواب میدم.

اگر تغییر خاص دیگری مد نظرتون بود که خارج از توانایی های قالب بود و کار خاصی احتیاج داشت به من ایمیل بدین با هم هماهنگ میکنیم.

ایمیل من : [email protected]

توجه:
اگر همراه با آخرين نسخه وردپرس شما، افزونه (پلاگين) Shortcodes Ultimate نصب و فعال شده است، اين افزونه shortcode هاي اين قالب را دچار اختلال ميكند. پس اگر مي خواهيد از shortcode هاي افزونه ي Shortcodes Ultimate استفاده كنيد لطفا در نوشته هايتان از shortcode هاي اين قالب اصلا استفاده نكنيد.
اگر هم كه مي خواهيد از shortcode هاي اين قالب استفاده كنيد حتما چك كنيد كه افزونه ي Shortcodes Ultimate يا افزونه هاي ديگري كه shortcode هايي را به محيط وردپرس اضافه مي كنند، غير فعال شده باشند.

مشاهده بیشتر

فروش این محصول موقتاً متوقف شده است